Onko muita äitejä, jotka lähinnä päivät kotona?

Siinäpä jo kysymys otsikossa. Meillä poika täytti vuoden. Ollaan puoli vuotta käyty muskarissa kerran viikossa, mutta muuten ollaan lähinnä kotona. Vaunulenkillä kyllä käyty päivittäin. En ole jaksanut ajatella lähtemistä kerhoihin tms. Olis kyllä hyvä tavata muita äitejä, mutta meillä on ollut tavallista rankempi pari vuotinen, niin voimat eivät ole riittäneet. Mutta halusin vain kysyä, että onko muitakin, jotka ovat kotona vai ovatko kaikki muut tehopakkauksia :)?
 
no mulla on poika 2,5v ja kotona on oltu,ei koskaan olla missään kerhoissa käyty mitä nyt perhekahvilassa sillon tällön..kavereilla käydään kylässä ja puistossa mut ei meillä mitään viikkoaikataulua oo koskaan ollu tehään mitä mieleen juolahtaa =)
 
Täällä :wave:

Meillä käydään lähinnä kerran viikossa vauvauinnissta ja tottakai kaupassa silloin tällöin... :ashamed: Olin hieman huolissani aluksi tuon 10,5kk:n sosiaalisesta elämästä, mutta ilmeisesti aivan turhaan. Meidän lapsi vierastaa ihmisiä hyvin vähän, vaikka ei edes näe vieraita ihmisiä kun kerran kaksi viikossa. Hän on muutenkin iloinen ja puuhakas eikä pelästy helposti uusia tilanteita. Luin juuri erään asiantuntijan kirjoitusta siitä, että pienet lapset saavat yleisesti ottaen ihan tarpeeksi virikkeitä normaalista kotielämästä ja liiaalliset virikkeet jopa ovat haitaksi lapselle. Meillä ainakin tämä rauhallinen kotielämä tuntuu olevan hyväksi lapselle, sillä saan jatkuvasti kommentteja jopa suorasukaisilta sukulaisiltani siitä kuinka tyytyväisen oloinen meidän lapsi on.
 
Täällä kaksivuotiaan äiti ja kotioloissa ollaan paljon. Satunnaisesti kyläillään kavereilla ja ulkoillaan tietysti päivittäin joko kotipihalla tai lähipuistossa. Meidän ujoa ja varautunutta tyttöä kiiteltiin kaks vuotisneuvolassa touhukkaaksi ja reippaaksi, luottavainen suhde äitiin oli kuulemma aistittavissa. Perhekahviloista ei olla löydetty samanhenkisiä ihmisiä vaikka niissäkin satunnaisesti käydään.

Itse olen huomannut, että mitä rauhaisampaa on elämänmeno sitä tyytyväisempi lapsi. Jos jollekin viikolle tai peräti yksittäiselle päivälle sattuu paljon toimintaa niin kyllä sen lapsen käytöksestä huomaa. Kukin tyylillään, mutta tämä tyyli sopii meidän perheelle. Mukava kuulla, että on muitakin äitejä ja lapsia kenelle riittää tavalliset arkiset kotipuuhastelut :)
 
Täällä myös yksi 1-vuotiaan äiti ja samoja asioita olen miettinyt itsekseni, oli siis mukava löytää tämä keskustelu! Kävimme koko perhe vauvauinnissa, mutta sekin nyt päättyi. Syksyllä kävimme muutaman kerran muskarissa, mutta emme oikein nauttineet siitä kumpikaan. Lisäksi poika oli kaksi kertaa peräkkäin kipeä, sai pöpöt ilmeisesti sieltä. Kotonaolo on myös meidän valintamme. kaupassa käydään ja kylässä. Eikä minulla ole kuin yksi ystävä jolla samanikäinen lapsi, ja hänkin meni juuri töihin, eli päiväkyläilytkin sitten loppuvat. Lisäksi ystäväni lapsi on mielestäni rasittava ja ihan erilainen kuin omani. Mieskin tykkää, kun saa tulla töistä aina siistiin kotiin ja valmiiseen ruokapöytään...taitaa siis nauttia kotonaolostani hänkin :D
 
pollerolle
Heips.
Täällä myös yksi varsinainen kotiäiti :) .Meillä on kolme lasta ja olen ollut nyt kotiäitinä pian seitsemän vuotta.Ekan vauva-aikana kävimme muskarissa mutta nyt ollaan pääasiassa vaan kotona:tosin keskimmäistä kuskataan kerhoon 2krt viikossa ja eskarilainen kuskataan esikouluun ja sieltä pois päivittäin.Eli siinä meidän päiväohjelma,muu aika ollaan yleensä kotona.nuorin on nyt 1v6kk ja sisarukset viihtyvät hyvin yhdessä.Isommat käyvät joskus kavereilla mutta minä olen ilmeisesti niin laiska että eipä tule paljoa kyläiltyä.
 
Meillä kuopus on 1v5kk ja avoimessa päiväkodissa ollaan käyty sillon tällön harvakseltaan.Keväämmällä jos kävis vähän useammin =) Esikoista viedään kaks kertaa viikossa kerhoon.
Uimassa käydään ja serkkutyttö on melkein samanikäinen,välillä nähään.(Asuu etäämpänä) =)
 
Yeb
Joo en todellakaan ole tehopakkaus :LOL:

Täällä kanssa enimmäkseen kotosalla puoltoista vuotiaan tytön kanssa ja päivät kuluu hienosti näinkin! Ulkoillaan lähes päivittäin niin että näkee ikäistään kaveria ja ensi vuonna alotetaan jumppa, se riittää vallan mainiosti :) Normaalit kylästelyt siihen päälle vielä.
 
Kiva kuulla, että on muitakin, jotka eivät viipota kylillä :). Nyt ehkä kun lapsi on jo vuoden, kävelee ja juoksee, niin aletaan ehkä olla ulkona puuhailemassa enemmän. Ehkä voisin käväistä jossain kerhossakin... Alkaa vissiin omat voimat palata ja seurantarve itsellä kasvaa. Kyllä se aikuisseura vaan alkaa olla aika tärkeetä, vaikka tuon pienen kanssa onkin kiva olla. Nyt tarttis vaan kartottaa, mitä tästä läheltä löytyy. Mutta siis kotosalla pääasiassa ollaan vielä ja joskus käydään kylässä tai joku käy meillä. Aika vähän kuitenkin. Muskari kerran vkossa.
Onko muita äitejä vielä kotosalla :)
 
sajoko: Minulla siis myös 1 vee poika ja kotona olen. Tunnen välillä itseni vähän yksinäiseksi, kun tuntuu että "kukaan" ei oo enää näin vanhan kanssa kotona :LOL: Nautin kyllä kotiäitiydestä, tämä on paras vaihtoehto mulle ja poitsulle. Tosin kohtalotovereita ois kiva tavata joskus ja vaihtaa ajatuksia. Tällä hetkellä en tunne ketään kotiäitiä :(
 
:wave: täällä kans yks yks äippä ilmottautuu!! poika on reilun vuoden ja joskus käydään srk kerhossa joskus taas ei. joka päivä pyritään ulkoileen ja joskus nähdään frendejä joilla samanikäisiä lapsia,pojalle seuraa ja äitille kans aikuista seuraa :whistle: mies päivät töissä ja joskus pitempiäkin aikoja niin ollaan ajoittain kahdestaan.. kaikkeenhan tottuu vaikka joskus yksinäisyys valtaakin mielen
 
Täällä kanssa 1-vuotiaan äiti, joka ei ole mikään tehopakkaus. Toivoisin ja haluaisin kontakteja ulkomaailmaan. Muskarissa ollaan käyty syksystä asti. Perhekerhossa on käyty kurkkaamassa toimintaa, mutta lapsi nukkui aina päiväunia siihen aikaan, joten vasta nyt voisi pikkuhiljaa sinne lähteä kunnolla, kun siirtyy näköjään yksiin päiväuniin. Avoin päiväkoti toiminta kiinnostaisi, mutta täällä ei sellaista ole, eikä ole tulevalla paikkakunnallakaan, jonne aiomme jossain vaiheessa muuttaa.
 
Joo, no tyttö kohta 1 vuotias ja päivät kotona ollaan. Ei edes muskarissa käyty, vaikka on kyllä pyydetty mukaan. Huomenna kyllä ois, jos sattuis innostuun :D Meillä on puuhaa pitkin päivää täällä kotosalla ..toki tylsäksiki käy välillä :D joskus jos ilma sallii niin lähetään vaunuileen. Tytön mummulle eli mun anopilla joskus vietetään koko aamupäivä, asuu lähettyvillä. Pari kertaa viikossa ehkä sitte kyläillään tytön serkuilla, niitäki löytyy jo muutama samaa ikäluokkaa joten on saanu leikkiä toisten lasten kanssa. Harvoin otan kumminkaa tyttöä esim. kauppareissulle
 

Yhteistyössä