Onko muita joiden mielestä vastalahja synttäreilläOn typerä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:24 äidillinen kirjoitti:
Monilla synttreillä noita erilaisia "palkintoja" ja "vastalahjoja" on jaettu. meilläkin poju kyseli, että eikö vieraille anneta mitään mukaan. Vierastan kaikenlaisen pikkuroinan jakelua ja krkkia on juhlissa tarjolla yllin kyllin... Sitten keksin: Otimme digikameralla kuvia koko lapsivierasjoukosta ja sankarista, tulostimme kuvia juhlan aikana, ja jokainen sai mukaansa muistoja juhlasta!

Joku tuolla mainitsi ostavansa saippuakuplajuttuja. Ideassa ei sinänsä ole mitään vikaa, kun vain muistaa tarkistaa, että liuos on sellaista, joka ei tee pysyviä läiskiä vaatteisiin... Meillä nimittäin yksi kaupan saippuakuplalios otti kankaasta värin hyvin tehokkaasti, onneksi ei ollut ykkösiä päällä!
Enpä ole ennen kuullut tuollaisesta, että liuos voi jättää vaatteisiin jälkiä. Hyvä tietää, kiitos vinkistä. Onko tietoa mikä aine siinä tahraa?
 
Vi viu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:28 mellan kirjoitti:
ja sit toinen mikä on kans todella typerää, että ostetaan myös sisaruksille lahja.
Dodda!
Eikös ne ole synttärisankarille ne lahjat!
Häntähän sitä juhlitaan eikä vieraita/sisaruksia :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:32 Vi viu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:28 mellan kirjoitti:
ja sit toinen mikä on kans todella typerää, että ostetaan myös sisaruksille lahja.
Dodda!
Eikös ne ole synttärisankarille ne lahjat!
Häntähän sitä juhlitaan eikä vieraita/sisaruksia :whistle:
niin minäkin oon luullu, mutta miehen sukulaiset ei oo vielä oikein ymmärtäny tota asiaa
 
Salama McQueen
:wave:

Mä en aio sellaisia harrastaa. Me järjestämme juhlat, siinä on vastalahjaa kyllä.

Niin ja tuota sisaruksille kans- lahjoja en käsitä myöskään...Mulla on yksi kamu, joka tuota harrastaa, sanoin suoraan, että mä en moista halua opetettavaksi. :saint:
 
Niin..mistähän tää tapa on peräisin? Meillekin on kulkeutunut jotain ihme krääsää muiden synttäreiltä, just tälläsinä vastalahjoina. Parempi olisi olla antamatta..
Vastalahja on se, et saa kutsun ja kemujen hauskuus, ei siin muuta tarvita! =)
 
:wave:

Vaikka toisaalta aarteen etsinnät ja onginnat on ihan kivoja ohjelma numeroita. Meillä on piilotettu karkkia ja kaikki on syöneet löytämänsä karkit heti, ei ole kenenkään tarvinut niitä kotia raahata. Ei pikkutavarat välttämättä kalliiksi tule, mutta typerää on, jos niilä vastalahjoillakin aletaan kilpailemaan, että keneltä saa parhaat lahjat jne.
 
Nyt täytyy sanoa, että kävipä tuuri, kun esikoinen syntyi heinäkuussa. Kaverisynttäreitä on lähes mahdoton järjestää pärhaimpaan loma-aikaan. Ja kuopus, elokuinen ei osaa niitä sitten vaatiakaan, kun ei siskollakaan ollut... Ainakaan ensin alkuun. :D

Minä kunolen itsekin kesälaps, niin ei mulla ollut koskaan isoja synttäreitä, ei edes isovanhemmat tulleet, kun olivat mökillä. Siltikin oli juhlat, oman väen kesken, kummit ja muut.

:)
 
Mimosan äippä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:28 mellan kirjoitti:
ja sit toinen mikä on kans todella typerää, että ostetaan myös sisaruksille lahja.
Minusta taas se on kiva tapa jos isovanhemmat tuovat muillekin sisaruksille esim karkkipussit. Jos käymme miehen siskon lapsen synttäreillä viemme usein päivänsankarille lahjan ja molemmille lapsille yhteisesti karkkia. Me saimme sisarusteni kanssa lapsena isoisämme naisystävältä aina jotain pientä ja se lämmitti kyllä mieltä.
 
NuoriAikuinen
Eipä kyllä olisi mulla edes tullut mieleen että Suomeenkin olisi joka tällainen käytöntä levinnyt?! :eek: Jösses sentään.. materialismin piikkiin laitan tämänkin... alkaa mennä tosi vaikeeksi kaikki juhlat sun muut kun noita uusia käytäntöjä tuppaa jenkkilästä enemmän kuin sieniä sateella.

Noi onginta tms jutut kuullosti ihan hauskoilta, nehän ovat enemmän puuhaa mutta jos on ihan vartavasten jotain vastalahjaa varattuna niin onpas hassua...
 
Kyllä tuo tapa on sieltä mihin ei aurinko paista :/
Meillä vanhemmalla oli synttärit Hesessä ja sieltähän vieraat saavat jotain härpäkettä mukaansa. Ja neiti kun on tullut kotiin kavereiden synttäreiltä niin jotain lahjusta ollut mukanaan.

Silti, ei jummarra.
 
Meillä lastenkutsuilla naruveto, muuta vastalahjaa ei ole. Tuo on ollut aikoinaan minunkin synttäreilläni =) Viimeksi kun oli synttäreillä, lapset saivat puhalletut ilmapallot, jokaisen sisällä oli tikkari. Kiva ja edullinen idea myös!
 
archie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 08:15 Candybar kirjoitti:
Ite oisin viettämättä koko synttärit! :headwall: :ashamed: En oo koskaan ollu mikään juhlien järjestäjä -ne on mulle lähinnä painajaisia...
Ei vain enää kovin voi vältellä ku esikkoki menee eskariin ja sitte tietty pitää saada pitää kunnon synttärit koulukavereille... :whistle:
Nyt ollaan lähinnä vietetty pieniä synttäreitä, mikä on riittäny kaikille tähän asti...
Viime synttäreillä (lasten kaverin) pöytä notkui kaikenlaista tarjottavaa -ite aattelin että jestas sentään kaikkea ne ihmiset viittii vääntääki 5v synttäreille... :kieh:

Kaikki toki tyylillään. Toiset nauttii ku saavat järkätä juhlia. Toiset ei nauti.
Ihanaa kun löyty toinenkin joka ei todellakaan nauti mistään synttäreiden saati muiden juhlien järjestelystä. Olen luullut että olen jokin kummajainen kun en tosiaankaan tykkää järjestellä mitään juhlia. Siis en oikein voi ymmärtää miksi täytyy järjestää isot pippalot kun lapsi täyttää vuosia, ja just tää nykyajan touhu: kilpaillaan siitä kellä isommat juhlat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 02:04 NuoriAikuinen kirjoitti:
Eipä kyllä olisi mulla edes tullut mieleen että Suomeenkin olisi joka tällainen käytöntä levinnyt?! :eek: Jösses sentään.. materialismin piikkiin laitan tämänkin... alkaa mennä tosi vaikeeksi kaikki juhlat sun muut kun noita uusia käytäntöjä tuppaa jenkkilästä enemmän kuin sieniä sateella.

Noi onginta tms jutut kuullosti ihan hauskoilta, nehän ovat enemmän puuhaa mutta jos on ihan vartavasten jotain vastalahjaa varattuna niin onpas hassua...
Mäkin tässä helpottuneena ajattelen, että onneks menee vielä monta vuotta ennen kuin lapseni alkaa vaatia ton tyyppisiä synttäreitä... :eek:

Tietysti se varmaan menee niin, että lapsi kinuaa hulppeita ja kalliita krääsäsynttäreitä, kun kerran kavereillakin on ollut. Olen tässä tapauksessa vähän käärmeissäni niille vanhemmille, jotka ensimmäisinä niitä järkkäävät. Kai se on sitä, kun halutaan näyttää, että "Meillä ainakin on varaa panostaa lapseemme", ja "Vain parasta meidän lapsellemme".

En vielä tiedä, miten itse hoidan lapseni kaverisynttärit, kun ne ovat ajankohtaiset. Periaatteessa ei kai ole oikein, jos lapsi joutuu häpeämään, kun synttärit ovat huonommat kuin kaikilla muilla. Mutta en kyllä mihinkään kilpajuoksuunkaan lähde muiden vanhempien kanssa siitä, kuka laittaa eniten rahaa likoon... :x
 
No on todella typerä tapa, en tajua ollenkaan. Jonkun ilmapallon tai tarran vielä ymmärrän, mutta oikein joku tavara, niin eeeeii.

Viimeksi kun poika oli luokkakaverinsa synttäreillä, ostin kaverille lahjaksi pikkuauton. (En tykkää myöskään siitä, että lahjan pitäisi olla vähintään joku 12 euroa maksava Bionicle tms. kallis tavara) Kun poika tuli kotiin, niin hänellä oli mukana vastalahja... pikkuauto!! Minusta tuo sai jotenkin poikani antaman lahjan näyttämään todella nololta :/
 
NuoriAikuinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:17 Kaalikääryle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 02:04 NuoriAikuinen kirjoitti:
Eipä kyllä olisi mulla edes tullut mieleen että Suomeenkin olisi joka tällainen käytöntä levinnyt?! :eek: Jösses sentään.. materialismin piikkiin laitan tämänkin... alkaa mennä tosi vaikeeksi kaikki juhlat sun muut kun noita uusia käytäntöjä tuppaa jenkkilästä enemmän kuin sieniä sateella.

Noi onginta tms jutut kuullosti ihan hauskoilta, nehän ovat enemmän puuhaa mutta jos on ihan vartavasten jotain vastalahjaa varattuna niin onpas hassua...
Mäkin tässä helpottuneena ajattelen, että onneks menee vielä monta vuotta ennen kuin lapseni alkaa vaatia ton tyyppisiä synttäreitä... :eek:

Tietysti se varmaan menee niin, että lapsi kinuaa hulppeita ja kalliita krääsäsynttäreitä, kun kerran kavereillakin on ollut. Olen tässä tapauksessa vähän käärmeissäni niille vanhemmille, jotka ensimmäisinä niitä järkkäävät. Kai se on sitä, kun halutaan näyttää, että "Meillä ainakin on varaa panostaa lapseemme", ja "Vain parasta meidän lapsellemme".

En vielä tiedä, miten itse hoidan lapseni kaverisynttärit, kun ne ovat ajankohtaiset. Periaatteessa ei kai ole oikein, jos lapsi joutuu häpeämään, kun synttärit ovat huonommat kuin kaikilla muilla. Mutta en kyllä mihinkään kilpajuoksuunkaan lähde muiden vanhempien kanssa siitä, kuka laittaa eniten rahaa likoon... :x
Samanlaiset mietteet, melkein kuin olisin itse kirjoittanut.. ;) :)
Mutta ONNEKSI tyttö on vasta 6kk, on tässä vielä aikaa!
 
Meillä tytön synttäreiltä on saanut vastalahjan siitä lähtien, kun hän itse kaverin päivillä (oisko ollu 3v. synttärit) ollessaan sai sellaisen.. Mä jotenkin ajattelin, että semmonen on ihan yleinen käytäntö nykyään ja kun ei oikein kokemusta synttäreiden järkkäilystä ollu niin sitten se tapa jäi meillekin.
Eli synttärivieraat saavat lähtiessään pienen pussukan, viimeksi siihen laitettiin tikkari, pari tarraa, kynä ja kumi. Ilmapallon sai ottaa myös mukaansa.
Mies ei tätä tapaa ymmärrä.. Ei sen puoleen, ei munkaan tai veljieni synttäreiltä vieraat mitään tavaraa lähtiessään saaneet silloin aikoinaan. Mutta.. Ei mua tuo tapa siis häiritse. Joskus tuottaa kyllä päänvaivaa, kun joutuu miettimään, että mitäköhän sitten tällä kertaa keksisin.. :wave:
 

Yhteistyössä