Onko muita joilla pieni lapsi ja vauvakuume painaa päälle...

  • Viestiketjun aloittaja pau84 harmailee
  • Ensimmäinen viesti
Wimmagimma
mulla on nyt ollu kolmet menkat synnytyksen jälkeen... yhessä vaiheessa huimas ja etoi viikon putkeen ja kun aloin aattelee raskausmahollisuutta,ni johan masussa potki vauvakin!sit tein testin mikä oli nega,oireet loppui ku seinään :(
mutta nyt me ootellaan täällä kuun puoliväliä - silloin ois tärppihetket käsillä ;)
 
eilen tuli testiin haaleaakin haaleampi haamu, mutta ilmestyi kyllä vasta vaikutusajan jälkeen. tiiä sitten mikä se on, mutta aamulla oli negatiivinen tulos. olo edelleen sama kuin ennen, väsyttää, päätä särkee, ällöttää, heikottaa/pyörryttää ja palelee.
saa kattoa missä vaiheessa tulee jotain tulosta, joko plussa testiin tai sitten menkat alkaa.
 
poika0606
Täällä yksi haaveilija =) Poika 6 kk, jälkitarkastuksessa sain minipillerireseptin ja 3 kk satsin söin ja sen jälkeen on tjottailtu. Eli parit menkat on olleet ja minä tässä jo alan olla tosikuumeessa... Ei vaan vauvaperheessä noita petihommia jaksa kovin usein, kun tuo nukkuminen on arvossa arvaamattomassa. Kiertokin on vielä aika hakusessa (edellinen 23 pv, nyt 25 pv), joten vähän täytyy arvailla tuota oviksen paikkaa, kun en vielä haluis mitään ovistestejä ostaa, kun poikakin saatiin alulle ilman mitään kikkailua. Mutta seuraavien kuukautisten jälkeen ajattelin testata tuota ovista, mutta kokeillaan tuleva kierto vielä "tuurilla". Menkat parhaillaan menossa.
 
On tuo minun ukko höpsö kun sillä on taas sama linja vauvaan kun viimeks, että "jos ei ihan vielä.." ja tänäänkin soitti minulle töistä tullessaan, että radiosta tulee hyvä biisi missä isä toivoi joulupukilta pikkuveljeä tai jotain sinne päin :LOL: ..sitten kysyinkin, että toivotkos sinäkin, niin "nooo en vielä.." ja pitkän puristuksen jälkeen sain irti että kuulemma on taas millin verran "vauva"kuume, eikä täällä taloudessa edelleenkään niitä ehkäisyvermeitä ole ;)

Mutta tässä nyt vaan katsellaan miten tilanne etenee, että ilmestyykö jotain oireita joskus.. en ole edelleenkään kovin innokkain mielin siltä osin, kun on aika pienet tsäänssit tärpätä :(

Mutta jos ei nyt niin sitten myöhemmin :wave:
 
Wimmagimma , koittakaahan nyt sit pöllyytellä peittoja oikein urkalla kuun puolessa välissä :D

Tervetuloa mukaan poika0606 :heart:

Äitipeikko: toisillahan noi testiajan jälkeen tulleet haamut ovat merkinneet raskautta mut omalla kohdalla valitettavasti ei :( Mut toivotaan et sun tilanne selkiytyis pikaisesti niin ainakin yritys voisi jatkua kunnolla mikäli sitä plussaa ei vielä tule. =)

Emilyn, ei heitetä kirvestä kaivoon vielä imetyksen ja menkattomuuden aikana raskautumisen suhteen, se kun ei ole laisinkaan mahdottomuus :D

Itsellä tuli päivällä mitättömän vähän rusahtavaa vuotoa joka jatkui reilulla valkkiksella :eek: Toivottavasti enteilis niitä menkkoja ettei vaan olisi mitään tulehdusta tms. :( No se nähdään, loppuviikosta sopittelen sit lääkärille jos tilanne jatkuu.
 
Wimmagimma
Äitsy80: Jep,me aateltiin pelata varman päälle ja alottaa kolme päivää ennen ja jatkaa kolme päivää vielä oviksen jälkeenkin,ni eiköhän tärppää ;)
Ainakin kovasti toivotaan :whistle:

Mitä aiotte tehä toisin jos ja kun tuutte nyt raskaaksi? mä aion pihdata tietoa niin kauan kun pystyn (viimeks kerroin heti kaikille kun plussasin...)
Sit aion sinnitellä enkä vedä herkkuja niinku ekassa raskaudessa... mies sano eilen,että "sit ku oot taas raskaana,ni sulle saa kuskata jätskiä litrakaupalla!".siis läpällä heitti tietenkin..ei kettuillakseen.mutta totesin vaan,että enhän mä kehtaa neuvolassa astua vaa'alle,jos paino nousee kilon viikossa :ashamed: :D

voi vitsit...kylläpä odottavan aika on pitkä... \|O
 
Wimmagimma, mä aion varmaan tehdä samalla tavalla. siis että odottelen ennen kuin kerron raskaudesta (paitsi tietyille ihmisille on PAKKO ilmottaa, oon sen verran kärsimätön). Mineasta paino nousi 20kg, kiitos äiteen makeanhimon. nyt oon vedelly viikon ajan hirveästi hedelmiä, ehkä se on hyvä merkki =)

niin ja väliaikatietoja ihan muuten vaan : olo edelleen huonohko, eilen nukuin ekaa kertaa moneen kuukauteen päiväunet. menkkoja ei näy eikä kuulu.
isäntä alkanut olemaan suopeampi pikkukakkoselle, eilen jo jutteli likalle että "KUN sulle tulee pikkuveikka". ja mulle tilitti että hän niiiin haluaisi pojan, mutta tietenkin on onnellinen tytöstäkin (taisi glögi vähän vaikuttaa asiaan että niin höpötteli). mutta aamullakin se vielä puheli että "kyllä tässä nyt aletaan sitten vauvaa tekemään". se tekeminen taitaa herrasta mukavinta ollakin :D
niin ja ensireaktio oli miehellä kun joululahjaksi pyysin että harkitsisi toista että "sä olet ihan hullu. ei me jaksetaan yhdenkään kanssa."
kummasti sitä mieli muuttuu...

plussaonnea meille kaikille!
 
Wimmagimma, mä aion varmaan tehdä samalla tavalla. siis että odottelen ennen kuin kerron raskaudesta (paitsi tietyille ihmisille on PAKKO ilmottaa, oon sen verran kärsimätön). Mineasta paino nousi 20kg, kiitos äiteen makeanhimon. nyt oon vedelly viikon ajan hirveästi hedelmiä, ehkä se on hyvä merkki =)

niin ja väliaikatietoja ihan muuten vaan : olo edelleen huonohko, eilen nukuin ekaa kertaa moneen kuukauteen päiväunet. menkkoja ei näy eikä kuulu.
isäntä alkanut olemaan suopeampi pikkukakkoselle, eilen jo jutteli likalle että "KUN sulle tulee pikkuveikka". ja mulle tilitti että hän niiiin haluaisi pojan, mutta tietenkin on onnellinen tytöstäkin (taisi glögi vähän vaikuttaa asiaan että niin höpötteli). mutta aamullakin se vielä puheli että "kyllä tässä nyt aletaan sitten vauvaa tekemään". se tekeminen taitaa herrasta mukavinta ollakin :D
niin ja ensireaktio oli miehellä kun joululahjaksi pyysin että harkitsisi toista että "sä olet ihan hullu. ei me jaksetaan yhdenkään kanssa."
kummasti sitä mieli muuttuu...

plussaonnea meille kaikille!
 
Wimmagimma
Äitipeikko, heh,meillä oli vähän sama,että mies ei TODELLAKAAN halunnut vielä toista..ehkä parin vuoden päästä. yhtäkkiä mieli kans muuttu ja meillä siis myös esikoinen on tyttö ja nyt tarttis saada pikkuherra taloon B)
ja taitaa niin se itse tekeminen olla tässä vaiheessa se mukavin osio..

joo,no katotaan miten kauan mä tällä kertaa jaksan pitää tiedon tän katon sisällä.mun on erittäin vaikea pitää kivoja uutisia sisälläni :ashamed: :)

 
Ilmoittaudun minäkin joukkoonne. Vauvakuume on alkanut nostamaan päätänsä tai ehkä mulla on tällä hetkellä paremminkin raskauskuume. Kaipaan masuaikaa ja niitä potkuja. Hyvä ystäväni on nyt aika viimesillään raskaana ja haikeena katselen hänen mahaansa. Sit se vauvakuume varmaan tosissaan pamahtaa kun näkee hänen vauvansa.

Tää esikoinen on meillä nyt 3.5kk ja alusta asti ollaan suunniteltu että haluttaisiin toinen lapsi heti perään jos vaan sellanen meille suodaan. Menkkoja mulla ei ole synnytyksen jälkeen ollut ja vähän luulen että raskaaksi tuleminen ei edes imettäessä onnistuisi. Mä myös otin jälkitarkastuksessa minipillerit mutta miehen kans yhdessä tuumin päätettiin etten niitä sit kuitenkaan aloita. Ei meillä kuitenkaan mitään yritystä vielä ole maalis-huhtikuussa ehkä sitten aikaisintaan.
 
Mukava kun meitä on näin paljon. Mimmi78 tervetuloa vain joukkoon. :D

Täällä ei mitään uutta. Tai no masua jomottelee aina välillä ja ajattelinkin notta olisko parinviikon päästä täti tulossa. Tulis nyt nuo menkat niin tietäis missä mennään. Luulin jo viikonloppuna, että alkaa ja piti lähteä jouluostoksilta äkkiä kotiin... no ei mitään. :kieh: Ihan varmaan vainoharhaiseksi tässä itsensä vielä saa :LOL: .
 
Wimmagimma
heipä hei..!! kuuluuko kenellekään mitään uutta..?jotenkin tuntuu että nää päivät menee tosi hitaasti ku pitää ootella oireita. mulla nippailee välillä alavatsaa ja alaselässäkin tuntuu oudolta (?!).

oottekos miettiny jo tulevaa synnytystä (joo..ihan päivä kerrallaan mä elelen... :whistle: ) ? mulla meni ekassa kaikki tosi loistavasti,mitä nyt vähän repesin,mut siis kätilö oli mukava,synnytys itessään kesti vaan kolme tuntia,tyttö oli 10 pisteen vaavi jne... nyt sitä miettii,että mitä jos toisen synnytyksessä kaikki mahd menee pieleen.. :( tiedän,ettei tällasia sais miettii,mut mä oon aina tällanen. no joo...kai sitä nyt silti pitäis ootella vaan sitä plussaa ensin!! \|O hohhoijjaa...
 
Paulla on ollu jossain vaiheessa ainakin koneen kanssa ongelmia ja tiedän, että hengessä on ainakin mukana (ei ole kadonnut kuume), mutta voishan sitä aloittaa uudenkin ketjun ja eka sivulle vois aina päivitellä listaa kun tulee uusia mukaan? Miten olis? Mä en ole varma osaanko hommaa mutta jos joku osais?
 
Hmmh, onkohan tämä nyt oikeasti fyysistä vai psyykkistä.... ;)

Minulla on aika väsynyt ja vetämätön olo (ollut jo useamman päivän), joka oli se eka oire viime raskaudessa.. sen lisäks tänään on jomottanut aikalailla menkkakipuja ja niitäkin oli viimeksi ennen plussaa.. hmm.. ehkä tässä vaan tulee ihan pöhköksi kuumeillessa, mutta kerta tänään kauppaan ollaan menossa niin voisihan tuota testejä parit ostaa talteen. En kuitenkaan aio vielä testailla, kun viime raskaudessakin tuli ensin nega ja kolmen päivän kuluttua positiivinen.. Jos ensi viikolla :whistle: B)
 
Wimmagimma
Lellu1: Ok...hyvä jos on ap Pau84 mukana.mut voitais joo tehä uus alotus...mäkään en oikein tiiä miten tehtäis,ni jos joku muu ois viksumpi???

Emilyn: Niinpä...tässähän saa vaikka millasia oireita ku tarpeeks "käyttää päätään" ;)
 
pau84 sun nikki kuullosta tutulta, kuumeiltiinko me yhdessä, samassa pinossa siis?! tai sitten ei... :)

no eni wei, täälläkin kuumeillaan!! :heart:

esikoistyttö 8kk!!

mulla menkat ei ole vielä alkaneet eikä pupuiluelämä ole semmosta mallia että vauva saataisiin aikaan mutta jos ottaisi itteään vähän niskasta kiinni niin... ;)

miehen kanssa ei olla asiasta sen koommin puhuttu mutta uskon kyllä että "suostuisi" jos ottaisin puheeksi.

en kuitenkaan halua laittaa tyttöä päiväkotiin vielä pitkiin aikoihin niin samalla kun oon kotona voitaisiin saada toinenkin :heart:
 
niin tai jos joku puuhakas jaksaa niin meillehän voisi vaikka oman kerhonkin perustaa :whistle: siis tuonne kerhot-osastoon...

tänne ei uutta. tänä aamuna en testannut. väsyttää ja pissattaa ihan koko ajan, oksettaakin jonkun verran mutta ei niin paljoa kuin ennen. kattoo nyt miten käy. niin ja menkkoja ei edelleen ole tullut.
 
nyt vasta luin ketjun loppuun ja täällä jotkut plussanneet jo, IHANAA ja ONNEA!!

meillä ei siis yritys edes käynnissä vielä...

onko kaikilla muilla? vai mennäänkö TJOT-tyyliin?

milloin teillä muilla alkoi menkat synnytyksen jälkeen ja kuinka kauan imetitte? mä lopetin vasta 2 päivää sitten imettämisen eikä menkkoja näy... onko mahollisuutta tulla raskaaksi ilman menkkoja?! :whistle: :D

juu mutta menoksi nyt...
 
mindi, on mahdollisuus tulla raskaaksi ennen kuukautisten alkamista. mulle niin kävi kesällä. meni tosin kesken :/
ja mä ainakin imetän edelleen, esikoinen kohta 10kk. tosin nyt on alkanut ainakin päivisin hylkiä rintaa, en tiedä vielä miksi. kuukautiset alkoi 7,5kk synnytyksestä, Minea aloitti kiinteät 6kk iässä.

nyt siis ollut kahdet menkat, kolmansia ei edelleenkään näy :whistle:
 
äitsy80 harmailee
Pikaisesti kävin lukemassa pinoa ja pakko itsekin kantaa kortensa kekoon kun olitte olleet niin ahkeria =)

Emilynille plussatuulia ja jännäilen sun puolesta...Kuulostaa niin kovin lupaavalta... :D

Uusia kuumeilijoitakin oli ilmaantunut taas, oikein mukavaa kun porukka lisääntyy ja tervetuloa mun puolesta :heart:

Ja näistä oikeista ja kuvitelluista oireista omaan napaan vertaus et kyllähän mäki kovasti toivoisin et nää masutuntemukset enteiliski plussaa eikä menkkoja :ashamed: Mut se nähdään...Ajattelin kerran jälleen testata ehkäpä alkuviikosta vai malttaiskohan sitä jouluun mikäli täti ei ennemmin saavu ;)

Toivottavasti joku keksii mukavan uuden pinon aloituksen kun sellaisestakin oli kirjoiteltu, mulla ei ikävä kyllä mitään fiksua mielessa :whistle:

Nyt pikkuiselle ruokaa antamaan ettei pala hihat :LOL:
 
poika0606
Mulla oli ekat menkat heti jälkitarkastuksen jälkeen, synnytyksestä jotain 1,5 kk. Sitten söin minipillereitä 3 kk ja sen aikana oli yhdet menkat ja heti lopettamisen jälkeen yhdet. Noi minipillerit sotki kierron aika totaalisesti ja mulla oli aluks kaikenmaailman tiputteluvuotoa. Oli vähän turhaa toi pillerikokeilu kun kuitenkin alettiin nyt yrittämään toista, mut toisaalta pitihän sitä jotain ehkäisyä käyttää, kun alko noi menkat niin pian enkä nyt ihan vielä 2 kk synnytyksestä halunnut tulla raskaaksi =)

Mulla loppu just menkat, joten pitäis kai muutaman päivän päästä intoutua tositoimiin ;)

Ootteko muut yrittelijät testaillu ovista? Mä en ekan kohdalla testannut kertaakaan (sai alkunsa toisella kierrolla pilsujen lopettamisen jälkeen), mut nyt vähän kiinnostais testata, kun tuo kierto hakee vielä paikkaansa. Mut ehkä jätän vielä ainakin yhdeks kierroks tilaamatta testit, kun ei tässä nyt mikään paniikki tuon raskautumisen suhteen vielä ole. Vaikka täällä kuumeilenkin kovasti :whistle:

Tavallaan vähän ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta haluisin hirveesti raskautua, mutta toisaalta taas pelottaa, että miten sitä jaksaa ensinnäkin sen raskauden, kun ekan kohdalla oli valtava väsymys koko raskauden ajan + kuvotus alkuajat + liitoskivut + närästykset + turvotukset + muut kolotukset ja entäs sitten, jos pitäis hoitaa yhtä aikaa kahta pientä...
 
Vitsit kun aika menee niin nopeasti, en ole tullut kirjanneeksi ylös päivää jolloin alettiin olla ilman ehkäisyä niin nyt sitten ihan huivista pitää yrittää pohtia, että jokohan mahdollinen plussa näkyisi. Hmmh.. kai se testi on tänään pakko ostaa kun kaupoilla käydään, niin pääsis eroon tästä pahoinvoinnista ja metallinmausta suusta, eli pelkäänpä jos mieli tekee nyt tepposia kun tätä raskausasiaa mielessään pyörittelee :wave:

Tulen sitten illalla kertomaan negatiivisesta tuloksesta :xmas:
 
Poika0606 Minäkään en ovista tikutellut sillon kun ekaa alettiin tekemään en paljon kerennyt kun tulin heti raskaaksi pillereiden lopettamisen jälkeen. En varmaan tälläkään kertaa ainakaan heti alkuun aloita ovista tikuttelemaan. Saa nyt nähdä miten se kierto lähtee liikkeelle kunhan lopetan imetyksen. Mulla ei menkkoja ole näkynyt synnytyksen jälkeen. Pillereitä en edes aloittanut meillä ei ole tällä hetkellä mitään ehkäsyä käytössä mutta eipä nuo petipuuhat ole hirveesti vielä innostanu.

Mulla on vähän samanlaiset mietteet kun sulla että mitenköhän sitä sitten jaksaa kahden pienen kanssa jos me se kakkonen saadaan. Aina kun se ei ole niin helppoa tämän yhdenkään kanssa mutta eiköhän me pärjätä. Mulla ei alkuraskaudessa ollu oikeastaan mitään pahoinvointeja. Mun alkuraskaus meni ihan sumussa ihme ettei mennyt kesken kun se oli muuten niin rankka ajanjakso ei siis raskauden takia vaan muista syistä. Suurimmat vaivat raskauden puolesta oli loppuraskaudessa ne liitoskivut ja kun ei saanut kunnolla nukuttua.

 

Yhteistyössä