onko muita jonka 3v on vielä vaipat?

mä oon jo pitkään yrittäny pojua saada pois vaipoista.Joku aamu aina haluaa itse laittaa pikkuhousut jalkaan, mut ei osaa yhtään käydä ite potalla. Pitää melkeen 15min välein muistuttaa et käy (jos pidempi väli niin pissaa housut märäksi) ja sillonkin aina pistää vastaan etten mee. aikansa kun sanoo et käy tai joutuu laittaa vaipan niin sitten se käy kun ei haluu vaippaa. jotku päivät taas menee niin että koko päivän on vaippa ja pissii siihen,

Kertokaa miten saan tuon pojan pois vaipoista. alkaa usko loppuu tähän hommaan.. kavereiden muksuilla jotka on paljon nuorempia (2v ja allekkin) on jo vaipat pois mut ei meillä :(
 
millipilli
2,5v vaipoissa täällä eikä mitään mielenkiintoa potalle. Ollaan yritetty kotona olla pelkillä alkkareilla ja potta lähellä, mutta joka kerta pissat tulee housuun vaikka kuinka säännöllisesti ja usein potalla istuis. Nyt ootellaan vähän eteenpäin ja sitten yritetään uudestaan
 
Täällä öisin vaippa.
Mut mun mielipide on että anna ajan kulua.
Selkeesti nyt ei ole herkkyysikä.

Eikä kannata vertailla,tulee kurja mieli vaan.EHkä ens kesänä olis poikasi aika,silloin jätä vaipat pois vaan ja kuivia housuja mukaan jos jossain käy.

Pikaseen oppii kun ite tahtoo.

Ehkä kantsii jättää koko pottta toviksi ja keksiä joku uus kikka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Täällä öisin vaippa.
Mut mun mielipide on että anna ajan kulua.
Selkeesti nyt ei ole herkkyysikä.

Eikä kannata vertailla,tulee kurja mieli vaan.EHkä ens kesänä olis poikasi aika,silloin jätä vaipat pois vaan ja kuivia housuja mukaan jos jossain käy.

Pikaseen oppii kun ite tahtoo.

Ehkä kantsii jättää koko pottta toviksi ja keksiä joku uus kikka.
Niin se varmaan pitää.. mut jännä kuitenkin se että poika ite haluu välillä tosiaan ne pikkuhousut ja sanoo itse et pitää käydä potalla ettei kastu housut. mut kuitenkaan ei sitten hoksaa että kun pissi tulee ja toisekseen se että kun pikkuhousut on niin se ajaa sen potalle kun sanoo et jos et käy niin laitetaan vaippa eli ehkä sillä kuitenkin on se "Halu" opetella mut käytännössä se ei toimi

.. ostin muka niitä potta opetteluvaippoja jotka jättää pinnan märäksi mut ei tunnu haittaavan vaikka on märkä.. samanlailla leikkii ym..
 
vieras
Tytöt yleensä kyllä oppii aikaisemmin. Tiedä sitten mistä johtuu. Meillä poika oppi kuivaksi vähän yli 3v. Mutta sen jälkeen ei juuri vahinkoja tullut. Yökuivaksikin tuli samaan aikaan. (ja kuivaksioppiminen alkoi sujua vasta kun pääsi itse isolle pöntölle ilman pienentäjiä , potasta ei tykännyt ikinä)
Nyt kakkonen on 2v ja tekee pissat pottaa jos pottattaa, mutta ei itse pyydä tai mene.

älä huoli kyl se teidänkin kaveri kuivaksi oppii. Tuon ikäiselle voisi kyllä koettaa tarra taulua, et aina joka kerrasta saa tarran. Lue kirja pottatreenit, siitä voi saada ideoita.
 
Meil on vielä vaippa. Jätkä täyttää helmikuussa 3.
Oli kesällä hyvää rataa ilman vaippaa, kävi pihalla puskapissalla. =)
Nyt vaippa päällä menee. Ja kaiken tekee vaippaan. Mä en jaksa kykkiä siivoomassa lattiaa jatkuvalla syötöllä.
Yritämme uudestaan ensi vuoden puolella.
"Kellään ei ole ollut vaippoja kouluiässä." :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Meil on vielä vaippa. Jätkä täyttää helmikuussa 3.
Oli kesällä hyvää rataa ilman vaippaa, kävi pihalla puskapissalla. =)
Nyt vaippa päällä menee. Ja kaiken tekee vaippaan. Mä en jaksa kykkiä siivoomassa lattiaa jatkuvalla syötöllä.
Yritämme uudestaan ensi vuoden puolella.
"Kellään ei ole ollut vaippoja kouluiässä." :D
heh enpä tosiaan oo kuullu et kukaan olis enää kouluiässä vaipoissa :LOL:
ei varmaan auta kun vaan rueta kokeilee kaikkee..
 
airiin
tiedän, että kun tuo vaihe on päällä, on raskasta. mutta jos yhtään lohduttaa, minunki toka (poika) oppi tosi myöhään ja ei ollenkaan potalle vaan pöntölle. mutta en enää eskarivuonna pyyhkiny edes pyllyä, joten kyllä se oppii, mutta omaan tahtiinsa. just tän takia ei kannattasi ikinä vertailla lapsia. ei edes omiaan. eikä kattoa käyriä. nauti lapsesta ja luota siihen, että varmasti oppii. piä vaikka täysin vaipoissa vähän aikaa, teette kivoja juttuja, ettekä muista koko potallakäyntiä. sitten parin vkon päästä vaikka kokeilet pöntölle, ostat pienennysrenkaan ja korokkeen. voimia.
 
mamma espoosta
Meillä sama laulu 2.5v poika käy potalla mutta ei omasta halusta, pissa tulee sinne jos on tullakseen ja jos ei niin ei haittaa. Ei ole nyt kovin kiinnostunut asiasta, ylpeä on kun onnistuu.
Otan ihan rauhallisesti, räyhättykin on mutta se ei auta yhtään. Omaa tahtiaan mennään ja tulee varmasti oppimaan kun on valmis siihen.
Tsemppiä ja jaksamista koska tämä vaihe on vaikea, myös meillä!
 
Tuttu tunne! Meillä on vihdoin päästy voitonpuolelle tässä pissajutussa pojan kanssa (2v7kk) ja poika alkaa olla päiväkuiva. Me oltiin vaipatta välillä muutamia viikkoja kunnes pissat alko taas tulla minne sattuu (sohvalle, telkkaritasolle jne jne). Otettiin vaipat hetkeksi kehiin ja jonkin ajan päästä uusi yritys. Taas meni hetken hyvin kunnes taas alko pissat tulla taas joka paikkaan. Nyt tosiaan poika pissaa itse joko pottaan tai pönttöön (kakka tulee edelleen vaippaan) vaikka aikaa se otti.

Eiköhän se teidänkin nassikka jossain vaiheessa pottailun salat hoksi :)
 
hmm..
No enpä oo ikinä tullu ajatelleeks että se kuivaks oppiminen vois kestää noin kauan.Meillä poika,nyt 3v,ollut jo vuoden ilman vaippoja.Täytti toukokuussa kaksi ja koko kesä jo oltiin silloin ilman.Nyt tyttö,1v 10 kk on siinä pisteessä että päivät jo ollaan ilman,yöksi vielä varulta laitan vaipan kun nukkuu noin 11tuntia putkeen ja useimpina öinä vielä tarvii sen.En ole mielestäni pottailusta mitään numeroa tehnyt -se on vaan lähtenyt sujumaan.Mutta kaipa tuokin on vielä normaalirajoissa ja kukin oppii aikanaan.
 
Meillä öisin viel vaippa ja yleensä ihan pissanen. Poika täytti juuri kolme ja päivisin alkanut viime kesästä oleen kuiva. Joskus leikkien tiimellyksessä ei lähe tarpeeksi ajoissa vessaan, ni sit lirahtaa housuun, mut harvoin enää.
 
Kaikki ajallaan.
Mut ootteko kokeillu jotain esim. tarrasysteemiä? Meillä oli poika ollu päiväkuiva jo hyvän aikaa, mutta kun pikku-veli synty niin kaikki tuli housuun tai vaippaan. Kyllä hän kiltisti istu potalla ja meni sinne itte joskus kun käsksi, mutta silti vahinkoja sattu ihan koko ajan.
Me otettiin käyttöön ensin "kakkatarrat" eli poika sai aina tarran senällä olevaan piirustuksene kun tuli kakka pottaan. Sitten myöhemmin oli käytössä "vaippa kuiva" tarrat. Etenkin noi kakkatarrat toimi hirmu hyvin, poika aina kaikille ylpeenä esitteli, että "kato mul on jo noin paljon tarroja" ja piti huolta siitä, että kakat tuli pottaan. Koskaan ei tietty oltu kiukkusia jos vahinko sattu.
 
Älä stressaa! :) Kyllä se sit omaan aikaansa alkaa sujua se vaipattomuus. Itse olin oman poikani kanssa jo aivan luovuttamispisteessä tuon harjoittelun kanssa kesällä. Kokeiltiin tarrapalkintoja, ja potalla istuttiin mahdollisimman usein sekä kesällä pihalla aina ilman vaippaa. Tuntui, ettei minkäänlaista edistystä tule. Pissa tuli pottaan vain harvoin. Kokeiltiin myös niitä pottaharjoittelu-vaippoja ja ilman minkäänlaista vaikutusta.
...mutta sitten 3viikkoa ennen 3-vuotis-synttäreitä aivan YHTÄKKIÄ tapahtui sellainen "herääminen" pottailuun. Aivan uskomatonta! Olin tosiaan jo hieman luovuttanut itse asian suhteen. Siitä päivästä lähtien, on poika itse ilmoittanut, kun pissattaa tai kakattaa. Yöllä on vahinkoja sattunut, mut ei koskaan päivällä. =)
 

Yhteistyössä