Onko muita, jotka eivät koskaan laske menojaan?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Täällä kaikki tuntuvat tietävän hyvinkin tarkkaan, paljonko menee kuussa ruokaan, laskuihin, vaatteisiin jne. Olenko ainoa, joka ei ollenkaan laske menojaan? Siis en ole mikään rikas, mutta keskituloinen. Säästössä on aina pari tonnia isompia menoja varten. Olen vaan niin laiska, etten jaksa laskeskella, kun kerran tili ei ole koskaan nollilla. Fiksuahan se olisi laskea, mutta kun...
 
Vieras
Tiedän, että asumiskulut ovat n. 350,-/kk mutta mitä menee ruokaan tai vaatteisiin, ei aavistusta. Välillä menee enemmän, välillä vähemmän. Ostan mitä tarvitsen mutta harkiten.
 
.
En mäkään laske. Tosin pistän sen huonon numeropään piikkiin. Vaikka olisin vartti sitten laskenut, paljonko meillä menee kuussa ruokaan (esimerkiksi), niin en sitä numeroa enää muistaisi.

Tähän tietysti vaikuttaa myös se, että meillä on tulot ja menot tasapainossa. Tai että tuloja enemmän kuin menoja. Ei tarvitse laskea.
 
Vierailija
Ostan vain tarpeeseen, joten tiedän, että rahat riittää. Jos isompi hankinta edessä, pitää harkita enemmän. Periaatteena, että ensin rahat oltava koossa ennen kuin ostetaan. Jonkinlainen "pahanpäivänvara" on oltava tilillä.
 
bdt
Säästötiliä kun kartuttaa joka kuukausi niin se edellyttää että menoja pitää räknäillä ja hyvin on nuo säännölliset menot jo muistissa sekä näppituntuma ruokamenoistakin.
Lasten harrastuksiin sisältyy ulkomaanmatkoja yms. joten siinä mielessä on hyvä olla suht tasainen kulutus muuten.
 
winhis
En laske, mulla ei ole mitään käsitystä esim. ruokakuluista. Tiedän, että rahat riittää ja useampi satanen jää säästöön kuussa, se riittää mulle. Mulle tulee joka aamu tekstiviestinä tilin saldo ja osaan hyvin mutu-tuntumalla säädellä sen mukaan ostelua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Joskus oon aatellut ihan kokeeksi pistää ylös, mitä kuukaudessa menee mihinkin, mutta se karahti siihen kun kaksi ihmistä ostelee, eikä toinen niistä muista tuoda kuitteja tai muista edes mitä ostokset maksoivat.
Karkeesti sen näkee nettipankista. Ei tietty eriteltynä, mutta eipä mein ruokakaupasta esim. vaatteita edes saa =)

Muoks. Me siis käytetään aina pankkikorttia.
 

Yhteistyössä