onko muita jotka odottavat synnytyksen käynnistymistä?

Täällä ois nyt rv 39+3 ja mä olen niin kypsä odottamiseen. Olen jo ihan hermoheikko. Itkettää ja muutenkin olen tosi herkkä. Tiedän, että esikoinen tulee kun on tullakseen, mutta mä olen vain niin iso ja olo niin tukala. Onko muita kohtalo tovereita??
 
Mulla on nyt viikot 40+4 ja todellakin odotan jo synnytystä. Olo on tosi tukala, enkä saa öisin nukuttua. Raskaus on kaikkinensa mennyt tosi kivasti ja tämä tukala olo tullut ihan vasta tässä lopussa. Esikoinen syntyi 39+0 ja silloinkin tuntui olo jo tuskaiselta.. No, eiköhän tämäkin sieltä aikanaan synny. Kaikkia mahdollisia kotikonsteja on koetettu, mutta ei ne ainakaan minun kohdallani taida auttaa yhtään.
 
Kotikonstit on täälläkin kokeiltu, mutta ei kyllä yhtään mitään ole niiden avulla tapahtunut. Ei vain kovin jaksa olla positiivinen. Päivät menee hyvin, mutta ollat on kovin levotonta, että ei millään pysy paikoillaan. Pyörin kotona vain ympyrää.
 
Täällä kanssa yksi kohtalotoveri, joka on malttamaton ja samoilla viikoilla mennään (39+4)! Esikoinen kanssa toiveissa ja saisi jo syntyä :D Kolmen S:n metodeja koitettu, mutta täytyy varmaan takoa niitä koko ajan putkeen, että saisivat jotain aikaiseksi? :LOL: Ei kyllä sellastakaan jaksaisi...Saisi edes nukuttua joka yö kunnolla, mutta ei. Vaihtelevat ihan miten sattuu :kieh: Eniten sieppaa se kun alkaa nuo ajatukset olemaan pelokkaita ja huoli vauvan hyvinvoinnista vain kasvaa :(

Toive81 ja Mini 39+4 :heart:
 
[/b]toive81 juu huoli täälläkin on vaan kasvanut joka viikko. Kuuntelen liikkeitä ja nyt kun neuvolaan joudun menee toisen kerran viikon sisällä, verenpaineiden takia, niin huoli kasvaa.
Inhottavaa. Tänäänkin on supistellut vähän koko päivän, mutta ei ne vaan tule säännöllisemmiksi, eikä tule kivuliaiksi.
 
Täällä yksi kanssa joka odottaa ja odottaa. Nyt 40+2 ja tänään kävin synnärillä kontrollissa verenpaineen takia kun keskiviikkona oli 130/100, tänään sitten vaan 118/84, vähän alapaine vieläkin ylempänä kun normaalisti (70 ollu tasasesti). Käyrät ok. Painoarvioksi tuli 3200g.
Supistelee tai on supistellut kipeesti jo parisen viikkoa, mutta ei säännöllisty ja lopahtaa sitten aina.

Toinen lapsi ja esikko on syntynyt tasan laskettuna.

Mitään poppakonsteja ei oo tullu koitettua, lähinnä vaan makoilen sohvalla ja odottelen :D Olo on kyllä tukala.
 
Täällä kans yks malttamaton pikkukakkosta odottelee rv 39+2. Alkaa jo ahdistamaan kun on jotain nelikilosta povattu. Siivottu on ja lenkkeilty ja esikoisen kanssa tanssittu ja jumpattu. Jos vaikka illalla koitettais niitä kahta viimeistä S:ää kolmesta.

Esikoinenkin aina välillä käy tuossa mahan edessä "huutamassa" että tule jo ulos sieltä :LOL:
 
mukava kuulla, että en ole ainoa, tosin tätä tuskaisuutta en toivois muille. Tänään kävin neuvolassa tarkistuttamas verenpainetta 133/84 oli ja maanantaina olis oikea neuvola. käytiin tossa kaupoissa pyörimässä, mutta eipä sen kummempia supistuksia aiheuttanut. Näitä normaaleja siedettäviä supistuksia tulee tasaisen epätasaisesti. Eilen illalla kivasti supisteli kun mentiin sänkyyn, mutta ei ne siitä mihinkään muuttunut, tunnin jälkeen lopahtivat.

emmy ja prinsessa 39+5
 
riikkis82: Meilläkin esikoinen käy huutelemassa masuun että tule jo sieltä :LOL:

Sais tulla jo, alkaa olee nii hirvittävän tukalaa, vaikka mulla onki "pieni" maha. Sf-mitta ihan alarajalla.

Tuo synnäri tarkistus oli oikeestaan tosi hyvä, koska oon noista verenpaineista panikoinu ihan hirveesti ja siellä sitte kaikki kunnossa.
 
40+3, kotikikkailut kokeiltu, ei mitään mainittavia tuloksia. :/ hitto kun alkaa jo väsyttään tää, useempana päivänä ja yönä supistellut, mutta eivät penteleet säännöllisty niin että viittisi synnärille lähteä |O
 
8.1 olisi laskettuaika, mutta ahdistus on jo suuri täälläkin. Epätietoisena olo ei kyllä ole mun hommia. Olisi niin helppoa kun joku sanois et se tulee sinä päivänä ja kellonaikana.

mulle meinas iskeä eilen illalla paniikki jo synnytyksenkin suhteen..kovasti haluaisin vauvan pihalle mut samaan aikaa iskee paniikkia liittyen synnytykseen. jos kaikki ei menekään hyvin.
toisen lapsen kohdalla tietäis edes jotain synnytyksestä, mut tämä eka on täysi arvoitus :)
 
Hermot taas niin kireällä. Voisin vain huutaa kurkku suorana ja itkeä. Tämä ei ole enää yhtään mukavaa. Vauva mahassa taitaa aistia äitin huonot fiilikset kun pysyttelee niin hiljaa.. Mieskin varmaan kohta juoksee karkuun... Siupistuksia täälläkin tulee mutta ei ne tuosta mihinkään suuntaan muutu.

Mulle kanssa sopisi tuo, että joku sanois tarkan ajan koska tulee ulos. en osaa olla näin, hermot menee. Ja kun kaikki koko ajan kyselee, että koska se tulee ja joko jotain tapahtuu. Tulee niin huono fiilis, ihan kuin se ois mun vika, että tämä ei käynnisty.
Huomenna olis sit jo La...
 
Mulla vähän vähemmän viikkoja ku teillä muilla, 37, mut silti oottelen jo tuskasena synnytystä...
Esikon kans pitää päivä juosta ja näiden turvotusten,selkäkipujen ja muiden vaivojen kans alkaa jaksaminen olla nollassa!! :headwall:
Esikko synty viikolla 40+3, saa nähä miten tää toinen! Supistellu on välillä mut ei mitään säännöllistä, yksittäisiä vaan... Viikon jos jaksais vielä niin vois alkaa pikkuhiljaa ässiä kokeilee sun muuta. Tässä arjen pyörittämisessäki on aika paljo työtä että ihmettelen ettei oo sen enempää supistellu jo..
 
Täällä supistuksia laskeskeltu kohta kolme tuntia, mutta tulevat vain niin epäsäännöllisesti, että eipä taida tulla lähtöä synnyttämään. En enää osaa edes suhtautua supistuksiin kunnolla, kun niin usein tulee, mutta mitään tapahdu... Typerää...
 
huomenna tulee 38vkoa ja hermot on jo ihan loppu. Ahdistaa kun ei tiedä joutuuko vielä jotain 4 viikkoa oottamaan!!! huh!esikoinen syntynyt 38+3 ja toka 39+0, nyt tietty oottaa et tääkin tulis aijemmi. Plaah, en pysty suunnittelemaan mitään ennen vauvan syntymää ja aika tuntuu niiiin pitkältä. Ja 2 pientä pyörii jaloissa.
 
Me käytiin jo eilen jorvissa sydänkäyrällä ja verenpaine mittauksessa. Sen verran noussut paineet, että neuvolatäti pisti sinne. Mutta kaikki onneks kunnossa, ei ole toksemia vaaraa. Nyt sitten vain aodotetaan. alapäässäkään ei juuri ole mitään tapahtunut jouluviikolta. Että ei ole vähään aikaan syntymässä. Hermostuttavaa. yritän kovasti keksiä joka päivälle tekemistä, että aika kuluisi nopeammin.
Mulla ei noita pienempiä lapsia jaloissa pyöri, että saa ihan kahdestaan miehen kanssa hermoilla...
 
...toiseen painoarvioultraan. Nyt viikot tasan 40, eikä tulokas ole kauheasti vaivautunut tekemään sen eteen että ulos tulis.

Ekassa painoarvioultrassa näytti jo 3,5kg:lta ja siitä on nyt sitten jo vähän aikaa. Neuvolasta laittoivat uuteen ultraan, jos on jo kauheen iso niin sitten laittavat TYKSiin pohdintaan käynnistelläänkö jo jossain kohtaan, kun jo kuitenkin olisi valmis. Taitaa vaan meidän "pikkuveli" viihtyä liian hyvin tuolla masussa =)
 
riikkis toivottavasti siellä painoarvioissa tehtäis joku päätös. Meillä neiti painoi ma vasta 3853g, joten ei mitään tehdä. Nyt sitten lasken päiviä yliaikaiskontrolliin, mutta sekin vasta 16.pv. Pitäis taas keksiä jotain tekemistä, että päivä kuluisi nopeasti.

 
riikkis toivottavasti siellä painoarvioissa tehtäis joku päätös. Meillä neiti painoi ma vasta 3853g, joten ei mitään tehdä. Nyt sitten lasken päiviä yliaikaiskontrolliin, mutta sekin vasta 16.pv. Pitäis taas keksiä jotain tekemistä, että päivä kuluisi nopeasti.

 
No, 4,1kg oli uus arvio eli ei mikään iso vielä =) Eilen tuli muutama supparikin ja muutamaan jäi, mutta hyvä alku sinäänsä.

Täytyy vaan jaksaa odotella.

Tsemppiä muillekin malttamattomille :hug:

riikkis82 ja masukki 40+1
 
Täällä eilen kellotettiin supistuksia pari tuntia, tulivat n 3 min välein, soitin jo jorviin, mutta kun ei olleet kovin kivuliaita niin jäin kotiin, onneks ne sitten loppuivatkin. yöllä tuli muutama kivulias, mutta nyt suht normaali olo. Tosin tuntuu kuin olis vuosisadan kuukautiset alkamassa. Tulessa alaselkä ja alamaha.

emmy ja prinsessa 40+4
 
Heissan vaan kaikille! Täälläkin mennään viikoilla 39+5 ja mitään ei tapahdu ,hermo senkuin kiristyy päivä päivältä. Omaa tarinaa olenkin jonkun verran kirjoitellut tuonne tammikuisiin. Ensin sai pelätä kuinka tämän raskauden kanssa käy kun vauveli ei meinannut pysyä massussa lainkaan. Supistuksia tulee päivittäin mutta ei mitään säännöllistä. Painoarvoita takana kaksi RV 36+2 2 480 gr ja RV 38+2 2 740 gr eli alle kolmekiloista odotellaan. Aluksi huoli tuleeko tästäkään raskaudesta mitään kun takana yksi km keskiraskaudessa ja nyt tietysti huoli miten synnytyksessä käy kun vauva antaa odottaa itseään... Ja niin tietysti nuo puhelut JOKO saa päreet palamaan lopullisesti! No viimeistään 22.1 käynnistys (LA 10.1) ...saas nähdä uskaltaako mies tulla enään kotiovesta sisälle ensi viikolla jos mitään ei ole tapahtunut ;(((
 

Yhteistyössä