onko muita jotka vuotanu paljon synnytyksessä?

  • Viestiketjun aloittaja pupp
  • Ensimmäinen viesti
pupp
mulla oli hb synnytyksen jälkeen vaan 83. kätilö sanoi että oli siinä rajoilla ettei olis tarvinnu antaa mulle lisää verta. joskus on käyny mieles että voikohan mulla olla joku verenvuoto taipumus? toisessakin synnytyksessä meni paljon verta tosin sillon ei kyllä katottu hb... mutta samanlainen heikko olo oli sillonkin kun ekasssa...
 
pupp
mulle ei kyllä ilmoitettu että olis tarkistettu hyytymistekijät. mutta multa otettiin joka aamu verikoe ne päivät mitkä vauvan kanssa olin sairaalassa. tiedä sitte mitä varten ne verikokeet oli...
 
JONSERED Karhunkantaja
Kolme neljästä oli sellaisia, että meni 1,5 l verta. Section yhteydessä taisivat antaa ihan kokoverta, muulloin kirkasta. Hemohessiä...

Eli ensimmäisellä kerralla ei tarvittu korjaussarjoja, muilla kyllä. Onneksi hemppa oli riittävän äijämäinen aluksi.
 
"Neith"
mulla meni synnytyksessä n. 1,6l sitten osastolla sen jälkeen vielä lisää x määrä. ottivat hb:n ja se oli 58 tilasivat mule punasoluja ja jääplasmaa sekä jouduin kaavintaan.
yhteensä sain 5 yksikköä punasoluja ja 3 yksikköä jääplasmaa
seuraavana päivänä oli hb noussut sitten 92
 
Non compos mentis
Kaks pussia sain ennen synnytystä ja neljä sen jälkeen. Aika heikossa kunnossa olin, en pysynyt tolpillani lainkaan, pyörryin vessaan n. 12 tuntia synnytyksestä, kun ekaa kertaa yritin mennä asioilleni, enkä mennyt edes yksin.
 
Kaks pussia sain ennen synnytystä ja neljä sen jälkeen. Aika heikossa kunnossa olin, en pysynyt tolpillani lainkaan, pyörryin vessaan n. 12 tuntia synnytyksestä, kun ekaa kertaa yritin mennä asioilleni, enkä mennyt edes yksin.
Mä pyörryin kanssa kätilön syliin siinä synnytyssalissa kun olisi pitänyt pissille mennä, ensimmäisenä yönä (jo liitoskipujenkin takia) tarvitsin 1-2 taluttajaa vessaan (joka oli n. 1,5m sängystäni) ja toivat sen sängyn ovelle kun meinasin uudelleen pyörtyä.. pari vk meni niin, että pyörrytti monesti, mutta en onneksi pyörtynyt kuin tuon kerran. Mulla oli siis raskaudenkin aikana jo hg 105 luokkaa joskin juuri ennen synnytystä nousi 120 tienoille sopivasti kunnes laski taas synnytyksessä. Jälkitarkastuksessa (8vk synnytyksestä) oli jo 135 ja siinä se on nyt pysynytkin.
 
Mulla meni semmonen 1,6-1,8l (en muista tarkalleen) kun istukka tuli. Joutu kätilö oikein väistämään kun sitä kuulemma suihkusi. Hb laski n. 60, ja sain sit neljä pussia verta ja hemohessin tapasta. 7 päivää meni sairaalassa, ja jälkikäteen katsottiin hyytymistekijät, ei vikaa. Että arvoitukseks jäi syy miksi vuosin.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja suurenmoinenelämä;23979310:
Mä pyörryin kanssa kätilön syliin siinä synnytyssalissa kun olisi pitänyt pissille mennä, ensimmäisenä yönä (jo liitoskipujenkin takia) tarvitsin 1-2 taluttajaa vessaan (joka oli n. 1,5m sängystäni) ja toivat sen sängyn ovelle kun meinasin uudelleen pyörtyä.. pari vk meni niin, että pyörrytti monesti, mutta en onneksi pyörtynyt kuin tuon kerran. Mulla oli siis raskaudenkin aikana jo hg 105 luokkaa joskin juuri ennen synnytystä nousi 120 tienoille sopivasti kunnes laski taas synnytyksessä. Jälkitarkastuksessa (8vk synnytyksestä) oli jo 135 ja siinä se on nyt pysynytkin.
Mulla oli Hb 90 ennen synnytystä, ennen niitä kahta pussia. Niillä nousi 110 muistaakseni. Synnytyksessä laski 80. Vähän yli sataseen päästiin neljällä pussilla. Olin sitten katetroituna ja ruoat kannettiin eteeni, en hoitanut vauvaa ensi alkuun vaan vauva oli hoitajien luona kuntoni ollessa liian kehno.
 

Yhteistyössä