Onko muita kaksosten odottajia?

  • Viestiketjun aloittaja SusMaria
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä meitä kaksosten odottajia näyttää olevan aika paljon:) Mulla kaksoset, joilla yhteinen istukka ja suonikalvo (ohut vesikalvo niinden välissä, joka joskus näkyy, joskus ei).. tytöiksi veikkaavat :heart: rv 25 + 3. Onko teitä muita jo supistellut paljon?
 
mulla rv 8+4 ja vointi edelleen hyvä. väsymystä on jonkin verran
mut pahoinvointi on pysynyt poissa... ei ollut pahoinvointia myöskään esikoisen kanssa.
joku tuolla kyseli pääkaupunkiseudun odottajia, täällä olisi yksi :D
ja synnyttämään olen menossa kättärille. asutaan tässä lähellä ja olen muutenkin todennut talon hyväksi ;)
nyt nukkumaan!
 
Täällä mennään raskasuviikolla 33. Onnea kaikille muillekkin, joita tämä tuplaonni on kohdannut. Teillä muilla näyttää olevan aika alussa, mutta toivotaan et hyvin etenee.
Minulla on mennyt tosi hyvin tähän asti. Ei mitään kummempia kremppoja olotilassa. Sokeriarvot heittelee, mut ei muuta. Ei edes selkäsärkyjä juuri ole. Meille tulossa ilmeisesti erimunaiset vauvat. Ens viikolla seuraava polikäynti, joten sitten kokojakin yms. ois kertoa. Viimeksi viikolla 28+ vauvat olivat jo 1450g ja 1550g! :heart:
Kaippa ne nyt jo yli 2 kg.
Itseäni tässä raskaudessa on ärsyttänyt se kamala pelottelu kaikella mahdollisella kun on niin riskiraskaus että. Joka käynnillä sitä toitotetaan ja kaikki joitten kans asiasta juttelee, kauhistelevat, että mitenhän käy. Se saa mielen ihan rauhattomaksi, vaikka itsellä ois kuinka hyvä olo tahansa. Itse olen lähtenyt siitä, etä hyvin menee, enkä muuta vaihtoehtoa mieti ennen kuin on pakko jos jotain ilmenis.
En suinkaan edes sano kaikille just sen pelottelun takia, et kaks vauvaa tuolla mahassa möyrii, niin säästyn voivottelulta.

Fyysinen väsykki alkaa vähän vaivata, vaikka ei juurikaan vielä normaalielämää rajoita tämä raskaus. Lyhyempiä reissuja esim. shoppailemaan kuin ennen jne. että jaksaa.

Tälläista tällä erää.

Jaksuja kaikille!
 
:wave: Minä myös!
Viikkoja meneillään 19+4, esikoiset tulossa. Kaksosilla tod.näk. yhteinen istukka, ohut kalvoraja näkyy. Molemmat kasvaneet tähän saakka hyvin ja kohta puolessa välissä, mutta matkaahan vielä on. Ei tiedetä kumpia ovat, halutaankin pitää itsellekin yllätyksenä niin kauan kuin mahdollista. Mitään ongelmia esim. oman terveyden kanssa ei ole vielä ollut, töissä "painetaan" päivä kerrallaan, kun on fyysisesti raskasta (päiväkodin pienten ryhmä).
 
moikka, täällä myös yks kaksostenodottaja, liikkeitä oon tuntenu jo muutaman viikon mutta nyt tuntee niin selvästä ulospäinkin että niin ihanaa. välillä vaan mietin että kumpikohan nyt liikkuu...ja välillä potkuja satelee missä sattuu mahassa, kaippa ne vielä voivat liikuskella ja kääntyillä siellä ...viikkoja tänään siis 25+5. eli kohta 26 täynnä ja alkaa 27 viikko :D aivan tosi nopeeta menny aika, ja myös itsellä on tosi hyvä olo, ei oo selkävaivaa yms. välillä tunnen menkkamaista jomotusta masussa, mutta menee muutamass sekunnissa ohi, kai ne on harjoitussupistuksia. tasan viikon päästä taas ultra, tai no onhan viime kerrasta jo 5 viikkoa, ihana nähdä pikkuiset miten ne on kasvanut yms. ja samalla myös äippäpoli neuvola käynti. painoa on tullut tähän mennessä jotain 5-6 kiloa. mutta kyllähän vauvatkin painavat varmaan 2 kiloa yhteensä. =)
kiva kuulla muidenkin "pitkällä" olevien mammojen kuulumisia, kirjotelkaa ihmeessä jos satutte lukemaan.
=)
 
Täällä odotellaan kanssa kaksosia, identtisiä prinsessoja :heart: Huomenna tulee 27 viikkoa täyteen ja maha on jo kamalan iso ja olo hankala.. Meillä on torstaina ultra, ollaan käyty kahen viikon välein yhteisen istukan vuoksi, mutta viime kerralla tyttäret olivat kasvaneet niin hyvin ja tasasesti että aika laitettiin kolmen viikon päähän. Ihanaa taas päästä kattomaa pikkusia :heart:
Mä erotin parin viikon ajan aina että kumpi oli hereillä, mut nyt ne yks ilta "muljuili" niin paljo etten enää tiiä miten päin ne on ja kumpi siellä potkiskelee.. No onneks on se ultra kohta, niin saa taas varmuuden asiaan =)

Ootteko te muut jo hommannu tarvikkeet, siis vaunut ja pinnasängyt ym, tuleville pikkusille?

Hyviä vointeja kaikille!
 
heips!mulla oli ultra tänää ja kaikki oli hyvin.siellä he omissa "pussukoissaan" heittivät kuperkeikkaa!meillä molemmilla on vielä omat istukatkin.
tossa yhtenä iltana olin tuntevani potkun mutta en sitten ole varma oliko se kuitenkaan kun sen jälkeen en ole tuntenut mitään liikkeitä.
oli kyllä helpotus nähdä että kaikki oli kunnossa ja kasvavat samaan tahtiin! =)

 
Hei Hupuna!

Meillä näyttää olevan aikalailla sama tilanne... mulla viikon vain myöhemmässä kuin sinulla. Identtiset prinsessassat mitä todennäköisemmin tulossa. On se niin ihanaa odottaa kaksosia, ettei suuremmin jaksa välittää vaikkei selkä meinaa kestää, olo on välillä tosi kaamea, supistuksia tulee tiheään, mutta silti ihanaa:) Minulla vauvat ovat mahassa perätilassa, erikoislääkäri meinasi etteivät ne välttämättä enää käänny ja koska pussikin on yhteinen niin pitäisi varautua siihen että ne leikataan. Jotenkin se vain olisi mukavempi synnyttää ne oikein.

Me ei olla vielä hommattu kaikkia tarvikkeita pikkuisille. Ei ole vielä uskaltanut, mutta valmiiksi ollaan katottu mitkä vaunut, turvaistuimet yms ostetaan.

Jaksamisia kaikille!!

 
Hei Maria!

Mulla ei oo kertaakaan tullu vielä supistuksia, mutta ei mulla esikoiseltakaa supistellu vasta ku käynnistettii lapsivesien mentyä. On tää raskausaika kyllä huomattavasti rankempaa, mutta kummiski ihanaa ku tietää että siellä kaksi kaveria on tulossa =) Kyllähän sitä ite kestää melkeen mitä vaan, kuhan näillä masukeilla on kaikki kunnossa.

Mulla kans viime ultrassa (24+2) oli molemmat perätilassa, mutta lääkäri sano että ne kerkee vielä kääntymää moneen kertaan. Toivottavasti kääntyvät oikein päin, koska mä myös mieluummin synnyttäisin. Ahistaa ajatuski keisarinleikkauksesta..

Me ollaan tässä lähi viikkojen aikana jo uskallettu ostaa melkeen kaikki tarpeellinen :heart:
 
Terve taas kaikki ja hupuna :)

Mukava ettei sinulla hupuna ole vielä supistellut. Meillä ei ole aijemmin lapsia, enkä niin tiedä mitkä supistukset ovat vakavia jo tms. Yhen kerran jouduin synnytysosastolle 3 päiväksi supistusten takia... laittoivat tipan, jossa oli jotain ainetta mikä esti supistuksia. Viime yönä niitä tuli taas mutta onneksi loppuivat. Hieman käyvät kipeää, mutta ei niin kipeää ettei kestäis. Toivon nyt vain niin tosissaan että viikot menisivät nopsasti vähä eteenpäin niin tytöillä olisi paremmat mahdollisuudet selvitä, jos eivät pysykkään masussa. Ainaki reippaasti vielä potkivat. Miten kipeitä muilla on supistukset olleet kun ne ovat johtaneet synnytykseen?

Toivotaan hupuna et kummankin vauvat kääntyisivät pois perätilasta oikeinpäin!

=) :heart:
 
:flower: Iloista kevätodotusta ja kaksosten odotusta kaikille. Mää sain toissapäivänä ultrassa tietää, että masussa on kaksoset. Viikkoja on vasta 6+6 eli alkutaipaleella ollaan. Välillä kuvottaa ja pitää käydä vessassa kakomassa, väsymys on armoton ja iltaisin en pysy hereillä, mutta muuten vointi ok. Nyt vaan toivotaan, että vaavit pysyy masussa ja kasvaa hyvin.
Tsemppiä kaikille, ja kirjoitelkaa kuulumisia =)

Poika 5v, tyttö 4v ja tuplat rv6+6, Pirkanmaa
 
Hei kaikille!

Me käytiin eilen siellä OYS:ssa ja kaikki oli tytöillä hyvin, a-vauva paino vähä päälle kilon ja b-vauva vähä alle. Ihana oli taas kuulla että kaikki oli kunnossa, parin viikon päästä uudellee. Kyllä sitä huomaa, että kantaa kahta kaveria masussa ku väsyy niin kovin helposti! Tuntuu oudolta ku ei jaksa ees shoppailla :D

Maria: Kyllä mä oli ainaki tosi kipeä ku mulla supistelut alko, ettei ollu epäilystäkää mistä oli kyse.. Ja vauvat olivat onneksi kääntyneet oikein päin eli siis pää alaspäin, jee! Tovottavasti nyt pysyvät myös niin.. Onko sulla millon seuraava ultra?

Ja onnittelut Chaigalle :heart:
 
maanantaina olis ultra ja jännittää että mitä pikkusille kuuluu, nyt viikkoja menossa 26+3 . hyvin on mennyt ainaki tähän saakka. mä myös käyn aina oysissa ultrassa ja samalla on aina äippäpolikäynti. =) kilojakin varmaan tullu kiitettävästi. ainakin 5 kiloo... :'( mutta kyllähän vauvatkin painaa jo lähes 1 kilon per vauva.
tuun sitte kertoon kuulumiset ultrasta. =)
meille tulee siis mitä luultavammin tyttö ja poika. ja esikoinen 1,6 v. =)
välillä on menkkamaista jomotusta masussa, mutta ei oo kipeitä kuitenkaan, toivottavasti paikatki ois kiinni ...uskon kyllä että on . mutta eihän sitä tiiä.

mutta kuulumisiin....

terkuin kajsa ja tuplat

:)
 
Täällä odotellaan kaksosia, viikko sitten varmistui. Viikkoja tosin kasassa vasta 7+5. Uskomattomalta tuntuu että siellä todellakin köllöttelee kaksi vaavia. =)Molemmat omissa pussukoissaan. Esikoinen nyt 1,5 v. Toivon mukaan kaikki menee hyvin, esikoinen kun meinasi syntyä jo vkolla 22. Kaksosraskauksista kun kuulee jos jonkinlaisia juttua, pitää vaan yrittää sulkea korvansa niiltä ja nauttia odotuksesta. Iloista kevättä kaikille =)
 
Täällä menossa rv 34.
Ultarassa vajaa viikko sitten vauvat olivat jo 2.2kg ja 2.3 kg :heart:
Olo ok, sokerit kyllä heittelee, samoin nyt on alkanut maksa-arvotkin heittelemään, mutta olossa en tunne mitään kummallista.
Aikalailla alkaa voimat hiipua, että ei todellakaan mitään tuntien shoppailureissuja jaksa, mutta pikkulenkkejä kuitenkin. :D
Suosittelen kaikille teille perässä tulijoille, että otatte tämän voimien loppumisen huomioon ja hommaatte tarvikkeet suht ajoissa, kun vielä jaksaa kierrellä kaupoissa hyvin.
Meillä siis varmaan enää 4 viikkoa syntymään. :heart:
Yllätys on ollut, miten helpolla olen päässyt. jos joku muukin tuplaodottaja on kuullut miljoona kertaa pelotteluja kaikesta mahdollisesta, niin tsempiksi vaan sanon, että ei ole vältttämättä kremppoja odotusaikana sen enempää kuin muillakaan. Ja minulla siis jopa vähemmän.
Toivottavasti teillä kaikilla pysyy vaavit kyydissä hyville viikoille asti ja mahdollisimman helppoa odotusta kaikille!!
 
:hug:

Kiva nähdä kun te odottajat palstailette tääl..itse olin aikasemmin odottaja puolel...
Elikkäs mulla nyt 9kk ikäiset kaksospojat jotka syntyi vkol 36
ja painoi a poika 3400g 50,5cm ja b poika 2710g 48cm, vielä päivää ennen tehtii a pojasta paino arvio 2900g, ettei aina ne ihan paikkansa pidä...
mutta oli tosi hyvän kokoiset pojjaat :D
ja vauva aika mennyt tosi hyvin vaikka on itellä vielä 5 ja 3 vuotiaat pojat...
onnea ja jaksamista kaikille...luulin kamalaksi kaksosten vauva aikaa mutta se on ollut ihanaa...ja helppoa.
 
Täälläkin tuore kaksosodottaja.. :wave: Pari päivää sitten tehty ultra paljasti masussani majailevan jymy-yllärin, kaksosia odotellaan nyt viikolla 6+6. Omissa sikiöpusseissa ovat, kummaltakin löytyi oikein reipas sydämen syke :heart:
Parin viikon päästä mennään tarkistusultraan, kun toiselta ei saatu mitattua yhtä tarkkaa pää-perämittaa kuin toiselta - toivottavasti siellä masussa on kaikki hyvin!

Perheessä on ennestään 2 1/2-vuotias tyttö, joten tässä sitä tulevaa jännitellään :)
 
Paavo ja Pentti
Moi vaan kaikille,

täällä myös yksi kaksosten odottaja - nyt rv 13+6. Sain kuulla tästä ihanasta yllätyksestä viikolla 7, kun halusin ultrassa tarkistaa, että kaikki on vauvalla hyvin.

Vauvat on identtiset ja niillä on omat vesipussit mutta yhteinen istukka. Tämän takia raskautta on seurattu ja seurataan aika tarkasti. Kahden - kolmen viikon välein käyn äitipolilla ultrassa. Tähän asti vauvat on kasvaneet ihan samassa tahdissa ja kaikki muukin on mennyt hyvin.

=)
Mukavaa odotusta kaikille kaksosia odottaville. On se vaan niin ihanaa!
 
onkos muita kaksosten odottajia turun seudulta??

ja kiitos äityli 06 rohkaisusta... :flower: olen jo nyt miettinyt mitä se vauva-aika tulee olemaan kahden kanssa ja kun on vielä tuo 2v:kin...mutta toivotaan että täälläkin se olisi sitten helppoa ja ihanaa.. =)

terv.alizia&kullannuput
 
Kaikkea hyvää teille odotukseen!

Me menetimme ihanat kaksosemme. Viikolla 9 kaksoset vastasivat vielä viikkoja ja sydän löi. Ultrassa viikolla 14 molemmat olivat kuolleet. Toinen oli kuollut rv 12 ja toinen rv11.
Hirmuinen ikävä on, aivan mahdoton! Tulee niin haikea olo kun lukee näitä odotusjuttuja.

Synnytin pienet muutama päivä sitten, minun ihanat lapseni.

Voikaa hyvin ja nauttikaa odotuksesta ja lapsistanne.

Satu
tyttö 2v
km rv 14
 
Hei kaikki :flower:

Meillä nyt menossa rv 27+2. Hupuna: meidänkin vauvat olivat kääntyneet pää alaspäin:) Kaikki oli vauvoilla ihan hyvin. Minulla verenpainekorkealla ja hemoglobiini tosi alhaalla. Tällä viikolla on myös äitipolilla käynti.

Satu: Tuntu että kyyneleet tulee silmiini kun luin sinun kirjoitusta. Tuntu niin pahalta puolestasi vaikken edes tunne sinua. Sydämestä asti voimia ja jaksamisia teidän perheelle. :hug:
 
no nii huomenta!
siitä onkin jo paripäivää kun kävin ultrassa ja kaikki oli oikeen mainiosti, vauvoilla ja itselläni =) viikkoja tänään 27 takana, hurjaa tämä ajan meneminen eteenpäin ;) vauvoilla painoarvio a-vauvalla 861g ja b -vauvalla 836g , eli tasaisesti kasvavat =) ja meillehän tulee siis tyttö ja poika, :heart: ainaki kahden viime ultran perusteella :D
kiloja itellä vaan tullut jo 6-7 kg. siis viikkoon 27 mennnessä :ashamed: onko se paha, kertokaa paljon teillä on tullut. esikoisen aikaan tähän mennessä kiloja olikin kertynyt jo 13 . :/

mutta kiva kuullla myös muiden kuulumisia,

seuraava ultra ja äitipolikäynti vasta viikolla 32.
mutta välissä toki pitää neuvolassa käydä =) niin ja sokerirasituksessa....

terkuin kajsa ja tuplat 27 =)
 

Yhteistyössä