Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
Manteli-M
Ihanaa löytää tämä ketju! Luulin jo sekoavani vähitellen, kun niin moneen otteeseen kuulin, ettei testit näytä väärin, mutta olo puhuu ihan toista. Mulla on kp 33/24-28 (menkat 6 pv myöhässä, mitä ei ole tapahtunut kuin raskaana ollessa), kuukautiset on säännölliset ja oviksen tunsin tässä kuussa kp 13 (joskus tunnen oviskipuja ja useammin en). Negaa olen testannut kp 27 (normaali kuukautisten alkamispäivä, erityisesti, kun ovis on ollut kp 13), kp 29, kp 32. Minulla on aaltomaista pahoinvointia joka lisääntyy päivä päivältä ja alkoi jo kp 23 sekä muita vähäpätöisempiä raskausoireita (mm. ruokahaluttomuutta, unirytmin sekoamista, väsymystä, ärtyneisyyttä, jatkuva tarve vessaan, kihelmöintiä alavatsalla, kuumotusta ja palelua), jotka voi(si) selittää muullakin kuin raskaudella. Olo on täysin sama kuin alkaessani odottaa esikoista. Olinkin sitten ihmeissäni, mistä olo johtuu, kun negoja vain paukkuu. Esikoisen kanssa testasin myös negan kp 29, mutta plussan kp 32 eli ennenkin on ollut hankaluuksia testien kanssa. En ole miehellekään sanonut vielä mitään, kun en ole voinut uskoa.
 
Amima
Minustakin oli hienoa löytää tämä ketju! Antaa uskoa mahdolliseen raskauteen.
Minulla nyt menossa kp 31/27-29 ja toivon kovasti, että voisin olla raskaana. Kp 14 testasin ovistestillä plussan ja sen takia odotukset ovat korkealla -kerrankin tiedän ajoituksemme osuneen varmasti kohdalleen.
Raskaustestejä olen malttamattomana tehnyt jo useamman (kp 26, kp 28, kp 30) ja kaikki ne ovat näyttäneet negaa:-( Lämmöt ovat kuitenkin olleet likellä 37 ja vatsaa on "nippaillut" omituisesti. Voi kun minäkin saisin sen plussan...... Raskauden yritystä on nyt takana 10kk, joten plussa tuntuisi uskomattoman ihanalta!:)
 
Leoni
Testasin negan kp30 ja kp 32 apteekin testeillä, kp 36 kävin verikokeessa ja negaa näytti. kp 40 kävin lääkärissä (omalääkäri, joka myös neuvolalääkäri), joka totesi tunnusteltuaan kohtua tilanteen vaikuttavan siltä, etten ole raskaana ja oli sitä mieltä että jos ovis tullut normaalisti n. kp14, pitäisi näkyä virtsatestissäkin viimeistään jo kp 30-32. (No kuten yllä on kerrottu ihmeitäkin sattuu...) Viimeviikolla oli kaikki oireet, jotka viittaavat raskauteen löydettävissä, nyt odotan vain, että alkais menkat. Lääkäri sanoi, että kuukautiset voivat jäädä myös ihan ilman mitään syytä väliin varsinkin jos kovasti toivoo raskautta. No toivottavasti teillä paremmin.
 
miikmiik
Plaah.. Menkkojen pitäisi huomenna alkaa.. Olen sairastunut flunssaan.. Lämpöö ollut kolme neljä päivää ja kylmiä väreitä.. No, ei tunnu epänormaalilta.. Panadolia olen ottanut et jaksan maata tuol sängys ja potee flunssaani. Vaik onkin pieni mahdollisuus, niin ainakin terveyskeskuksessa otettu testi oli negatiivinen.. Saa nähäd alkaako ne menkat.
 
Manteli-M
En päässyt piristämään positiivisilla yllätyksillä :( Viime viestin jälkeen pahoinvointi katosi ja sen myötä ruokahalu palasi. Kun vielä nukuin pari yötä hyvin, niin väsymys ja ärtymyskin olivat pois. En sitten tänään enää ollut yllättynyt, vaikka pettynyt, kun menkat tänään alkoivat, kp 36. Mieli tekee ajatella, että kyse olisi ollut niin varhaisesta alkuraskauden keskenmenosta, ettei se näkynyt testissä, mutta olisi kuitenkin siirtänyt menkkoja. Kun ei viimeksikään ihan helposti plussa näkynyt. Mutta enpä tietenkään tiedä ja kyse on luultavasti vain hormoonien heittelystä. Tätä tosin ei tätä ennen ole tapahtunut. Ensikoista yritettiin vähän pidempään eikä silloin menkat heitelleet, vaikka toivoin raskautta taatusti enemmän kuin nyt. Mutta eipä sillä syyllä väliä. On helpottavampaa olla varma kuin jatkuvasti pohtia "ollako vai eikö olla".

Onnea kaikille muille ja jos ei nyt ole tärpännyt, niin toivottavasti pian!
 
Amima
Tänään tein taas testin ja negaa näytti:-( On se uskottava, että en ole raskaana vieläkään. Täytyy silti ensi viikolla varata lääkäriaika, kun menkkoja ei kuitenkaan kuulu.
 
Emma..
Mulla oli kuukautiset koko ajan, en osannut ajatella olevani raskaana... mutta sitten alkoi tulla mahakipuja, varsinkin öisin. Ranteita pakotti. Kävin lääkärissä, joka määräsi pissatulehduslääkkeet vatsakipuun (testiä ei tehty)ja tulehduskipulääkkeet ranteiden jomotukseen. Söin ne ja olot jatkui.. tuttava kehotti tekemään raskaustestin ja ihmettelin hänelle miten olisin, kun menkatkin on.. no tein kuitenkin testin ja minähän olin raskaana =) ei muuta kuin neuvolaan varaamaan aikaa ja siellä yllätykseksein neuvolatäti mietti jospa kuuntelisi kuuluuko mitään ja siellä löi sydän äänetkin jo! Neuvolatäti sanoi että olen n.3:lla kuulla raskaana ja ultrassa vahvistuikin niin. Menkkojen koko aikainen tuleminen johtui varmaan että käytin minipillereitä ehkäisyksi ja söin niitä koko tuon alkuraskauden ajan ja kai ne käynnisti kuukautiset vaikka olin raskaana. Kun lopetin ne heti siihen paikkaan, ei enää tullut kuukautisia. Monta lääkettä sai vauva alussa ja siitä puhuinkin tohtorien kanssa, mutta terve vauva syntyi =) siitä kiitollisena! ja hänellä on jo sisaruskin tullut sen jälkeen maailmaan =) siinäkin hassua tapahtumaa, että ovat syntyneet samana päivänä, vain eri vuosina =)
 
Eippa
Aivan loistava palsta!!Itselläni on nyt menkat 7 päivää myöhässä ja testejäkin on kulunut jo 3 kpl...kaikki negaa.Oireet on samat, kuin 7-vuotta sitten kun aloin odottaa esikoistamme: väsyttää,kiukuttaa,itkettää,alavatsassa kokoajan tunne, että menkat alkaisi -varsinkin kun nousen seisomaan, niin tuntuu ikävältä...päätä särkee ja rinnat arat ja alaselkää vihloo.pari viikkoa sitten pientä vuodon tapaista, mutta lähinnä muistutti valkovuotoa, jossa seassa verta ja vaaleni parissa päivässä.Todellinen helpotus oli löytää nämä keskustelut, koska olen jo lukenut pääni puhki kaikenlaisista eri syöpä vaihtoehdoista yms..nyt jännäilen viikonlopun yli ja varailen sitten aikaa lääkäriin.
 
wrtf
Voi vitsit. Tämä ketju saa mut elättelemään toiveita... Tosin en tiedä onko se kovin järkevää, kyllähän menkkojen myöhästymiselle on monia muitakin syitä.

Mulla on menkat myöhässä viikon, ennen ei muistini mukaan ole koskaan ollut. En ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, joten ei voi johtua siitäkään. Oireita ei sinänsä suuremmin ole. Alavatsaa särkee päivittäin, tuntuu aivan samalta kuin menkat olisivat juuri alkamassa, mutta ne eivät vain ala. Huono olo on iskenyt muutaman kerran, mutta sillekin voi keksiä muita syitä. Iskeehän se huono olo toisinaan itse kuhunkin. Testi näytti negatiivista.

Silti mietityttää, missä menkat viipyvät.

Lasta ei ole sinänsä yritetty saada alulle, mutta ihan tervetullut ylläri olisi. Naimisissa ollaan ja ollaan kyllä lapsista puhuttu. Suht lähitulevaisuudessa annettaisiin lupa varmaan tulla muutenkin.
 
Toiveissa pieni
Täällä menossa kp 39/28 ja viimeksi perjantaina testasin ihan puhtaan negan. Pillerit jätetty pois viime kesänä ja siitä lähtien kierto ollut kellon tarkka. Nyt ihmetyttää, kun on näin paljon myöhässä eikä mitään viitteitä siihen että menkat alkaisi. Ajattelin testata taas loppuviikosta uudestaan. Rinnat ovat olleet pari päivää ihan kosketusarat. Mulla on ihan varma tunne, että jotain tuolla mahassa asustaa, toivottavasti saisin varmistuksen siihen pikaisesti :) Tai mielummin vaikka menkatkin kun tämä epätietoisuus!
 
kaisla77
Täällä menossa kp 27/35, ei kauheasti raskausoireita, kaks negaa takana. Ihan selvästi tunsin tässä kierrossa, että ovis oli tavallista myöhemmin (limoja seuraamalla), mutta ei ollenkaan näin paljon! Ikinä ei ole minulla ollut näin myöhässä menkat. Paitsi silloin kun esikoisen sain:) Testasin tänään vielä sellaisella testillä, jonka pitäisi näyttää raskaus jo kolme päivää ENNEN kuukautisten alkamista, eikä mitään näkynyt. Joku Care diag...oli se testi. Onko siitä muilla kokemuksia??

Sitä vaan toivois niin paljon, että olis raskaana, vaikkei mikään paniikkiolo asian kanssa ollenkaan olekaan. Aivan ihmeellistä, että just nyt on menkat myöhässä tällä tavalla: kolmen vuoden tauon jälkeen jätettiin (joulukuun alussa) ehkäisy pois! Ja sitten tällainen elämäni pisin kierto. Hormoniehkäisyä en oo käyttänyt koskaan, ihan vaan kondomi jätettiin pois;) Joten ei selity pillereiden poisjättämisellä tämä kierron pituus...toivotaan vielä parasta:)
 
bellariina
kuten tuonne toiseenkin ketjuun kirjotin, niin menkoista ei tosiaan tietoakaan. Ei mitään merkkiäkään alkamisesta. pillereitä en ole koskaan käyttänyt, luomuna oltu vuosia. nyt ei mitään oireita paitsi, välillä toispuoleista vihlontaa ollut, nyt pari päivää tod hentoa vaal. pun vuotoa, joka sekin loppui. Parina päivänä hassun tuntuista muljahtelua tai jotain mitä vaikea selittää. Mutta ei kivuliasta mitenkään. onko muilla samoja oireita??
 
bellariina
menkkoja ei edelleenkä kuulu.. soitin tänään neuvolaan ja selitin tilanteen. Laittoi lähetteen labraan, ainakin pissanäytteestä, tosin mietin että olisiko pitänyt pyytää verikoekin? sanoin että menkat jo 3 vkoa myöhässä ja kotitestit negaa. Huomenna sitten soitan kuulen tuomion. Ja katsotaan sitten neuvolan tädin kanssa että mitä seuraavaksi.. Mutta voi minua kun toivo on kyllä jo niin kova että, en tiedä miten sen osaa ottaa jos en olekaan raskaana. Tähän asti sain itseni pidettyä etten toivo liikoja, mutta on kyllä toiveet jo taas pilvissä. Onko labran testit sitten luotettavampia vai miksi sinne vielä laitettiin lähete??
 
Ainikki
Mulla pitäis alkaa tänään menkat... Ei kyllä ole yhtään sellainen olo. Tai siis joo, masussa kihelmöi ja rintoja aristaa, mutta uutena on nää selkäsäryt ja pahoinvointi, vessassa ravaaminen + sitten nää järjettömät itkuraivarit "eimistään"...:D Toivon niin kovin, että masussa olisi jo pikkuinen tirppana...Mutta eihän näin pian voi olla oireita, vai voiko muka?? =)
 
**Johanna**
bellariinan tuloksia odotellaan... =0)

Ainikille: mä kuvittelen joka kuukausi, että mun pms-oireet on raskausoireita. Valitettavasti raskausoireet tulee vasta myöhemmin. Tosin aina on poikkeuksia.
 
Ainikki
Niin... Mäkin mietin et oisko, mun menkkaoireet on vaan täysin erilaiset... Tai siis kivut on sitä luokkaa että makaan kylppärin lattialla ja oksennan... Mutta tosiaan.. Sitä voi kuvitella kun toivoo niin kovasti. =) No mut jos ei nyt, niin eiku treenaamaan..;)
 
bellariina
vastaus oli negatiivinen.. mieli todella maassa. minä kun jo taas niin innostuin toivomaan =( Mutta neuvolasta vielä kiusaavat minua ajatuksella että että koska viime syksynä jäi yhdet kuukautiset välistä ja seuraavat tulivat ihan ajallaan, että olisi mahdollista että nytkin yhdet jääneet pois ja sen jälkeen sitten raskautunut. Minulla olisi jo tällä viikolla pitänyt alkaa toiset, mutta ei merkkiäkään. Ja jos se olisi tapahtunut näiden välissä, niin ei toki vielä testissä näkyisikään. Laittoivat 2 vkon päähän minulle vielä, verikokeen ja pissanäytteen. ja jos ei plussaa tai kuukautisia sittenkään kuulu, niin lääkärille tarkastukseen, missä vika.
 
jupee78
raskausoireet kyllä voi alkaa jo ennen menkkoja! mulla ainakin esikosta alkoi samaan aikaan suunnilleen kun menkkojen ois pitäny alkaa, siksi en käsittänytkään et oon paksuna vaan luulin koko ajna et menssut tulee.

Nyt kp 25/28 ja tein negatestin. vitsi että ketuttaa :( tuskin enää on toivoa...
 
Ainikki
Eilen testasin negan. Vaikka kuinka tiirasin, niin ei siihen tullut mitään... plaah... ois voinut olla...:( Miten siitä voikaan tulla niin tyhjä olo... Kai se tulee jos on tullakseen. Täti punaisesta ei ole merkkiäkään ja kp nyt 34/29-30. Pitäis kai lopettaa tää ressaaminen. :)
 
nixxu
mulla on kierto pisimmillään ollut 40päivää. nyt jo 72. menkkoja ei kuulu ja testit näyttää negatiivista. 2viikkoa sitten terkkarin pissatesti näytti myös negatiivista. pillerit lopetin 5kk sitten. rintoja aristaa välillä ja pääkipua on. ihan kuin ennen kuukautisiakin.. täytyy taas tehdä testi ja toivoa parasta :)
 
Julie80
Eipä ehkä olisi pitänyt aloittaa lukemaan tätä ketjua...olen nimittäin varma etten ole raskaana. Mulla nyt kp 28/26, testejä tehty 2 ja negaa näyttää, se yksinäinen punainen viiva siinä testissä on ikävä näky :( Jo yli vuosi yritystä takana, nyt oli ensimmäiset 3 kk, jolloin menkat tuli ilman teroja ja säännöllisesti (alussa pillereiden jälkeen 7 kk ilman menkkoja).
Oli miten oli, tähän saa luvan loppua mun "haaveilu"- olen täysin loppu henkisesti. Pillereitä en uudelleen aloita mutta muuten saa luvan tapahtua mitä vaan. Mitään hormoonihoitoja en halua aloittaa.
 
Airi.
Täällä kanssa hermoillaan. Kierto ollut säännöllinen viimeisen puolivuotta jolloin jätin miniupillerit pois 27-28pv ja nyt menossa kp 32.Täysin oireeton olen kuten esikoisestakin, mutta ei se paljon auta- ikinä ei kierto ole ollu yli 30 pv. kaksi negaa tehtynä. ekasta raskaudesta plussa nakyi heti joten en usko etta olen raskaana vaikka tietysti toivon että olisin. ennemminkin luulen että ovis on jäänyt välistä ja siks menkat siirtyy. huoh! alkais nyt sit pian ettei tarvis odotella.
 

Yhteistyössä