Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
Tuuti
Ihanaa että on muitakin saman asian kanssa piinailevia. Meillä on jo vuoden verran yritystä takana. Mulla todettiin pco keväällä ja nyt on lääkkeet apuna yrityksessä. Tässä kierrossa kuukautiset ei tulleet 2 päivää viimeisestä lääkkeestä, kuten aiemmin. Nyt on päivää vaille viikko odoteltu kuukautisia. Eilen tein malttamattomana testin (clearblue digi), joka oli negatiivinen (dpo13).

Tuntemukset on olleet seuraavanlaisia: Kahtena viimeisenä iltana on ollut lievää pahoinvointia ja pari kertaa oon oksentanut. Kuukaustistuntemuksia on ollut alavatsalla viikon ajan. Oon ollut tosi väsynyt varsinkin iltapäivisin ja iltaisin, ja päikkäreitä on ollut pakko ottaa. Nenä on välillä vuotanut (saattaa kyllä olla allergiaakin). Rintoja on juilinut ja särkenyt viikon, mutta kosketusarkuutta ei ole ollut. Lämpöjä en ole hoksannut aiemmin mittailla, mutta nyt juuri mitattuna 37,1 (aamu). Yleensä mun normilämmöt ei oo tietääkseni ollu yli 37, ellen oo flunssassa, mut en mä kyllä ymmärrä näistä lämpöasioista kierron eri vaiheissa mitään.

Mun oireilut saattaa liittyä tuohon lääkitykseenkin tai sit menkkojen lähestymiseen. Yritän koko ajan hokea itselleni, että en ole raskaana kerta kun testi näytti negatiivista. Mutta kun ei oo kuukautiset alkaneet, niin kai sitä vielä salaa alitajuntaisesti toivoo, että jos oliskin. Voi kun ne alkais pian jos ovat alkaakseen.. mieluummin olisin kyllä raskaana.
 
Saara
Kyllä minusta selkeesti sekä Sohvin että Tuutin oireet kuulostaisi kovasti raskauden ensioireilta :). Toivotaan ainakin niin!!!

Itsellä tilanteeseen ei ole tullut mitään vastausta vieläkään. Kp 36 on nyt menossa ja perjantaina luulin, että nyt ne menkat sieltä sitten alkaa, kun valkovuodon seassa oli pieniä veriviiruja. Sama on toistunut nyt joka päivä, eilen illalla jopa vaaleanpunaiseksi värjäytynyttä vuotoa. Mutta sitten taas tänään aamusta ei mitään. Eli tosi outoa...
Eilen aamulla tein testinkin ja ihan selkeetä negaa näytti, joten kyllä tämä jo alkaa ihmetyttämään. Lisä"oireena" tuli eilen illalla vielä tosi ilkeän tuntuinen närästys, tai siksi ainakin tuntemuksen perusteella luulen, vaikkei koskaan aiemmin närästystä mulla ole ollut.

Tsemppiä teillekin noiden olojen kanssa painimiseen ja toivotaan positiivisia uutisia!
Tulkaahan taas kertomaan tilannetta ja kuulumisia :)
 
Tuuti
Mun kuukautiset alkoi. Masentavaa. Kuukautisten alkamisesta huolimatta mulla on edelleen tänään ollut pahoinvointia ja oon ollut tosi väsynyt, joten en tiedä johtuuko se sit tuosta lääkityksestä. Ehkä ne lääkkeet voimistaa mun pms-oireita tai jotain, koska yleensä mulla ei oo ollut tällaista. :( No ei kai tässä auta kuin surra paha mieli pois ja alkaa sitten keräämään voimia uuteen kiertoon.

Tsemppiä Saaralle ja muille! Toivottavasti saataisiin pian kuulla plussauutisia! :)
 
Saara
Voi Tuuti, harmin paikka :( ! Mutta jospa seuraavasta kierrosta tärppäis :)

Täällä ei mitään uutta auringon alla. Sunnuntain jälkeen en oo ees viitsinyt itse testailla vaan menen tänään lääkäriin ja verikokeella katsotaan. Jospa sillä selviäis..
 
Emilia
Hei!

Mulla on myös kummallinen tilanne, menkat on 10päivää myöhässä, kamala pahoinvointi ja oksentelua joka päivä, pissattaa usein ja päätä särkee. Lisäksi oon tosi herkkis, itkeskelen ilman todellista syytä. Mies kyselee, että mikä itkettää, mutta en osaa vastata.
Kadulla kiinnitän huomiota suloisiin lapsiin ja näen raskausunia.

No, kaksi päivää sitten tein ekan testin ja negaa näytti. Seuraavana aamuna tein uuden testin ja sekin oli negatiivinen.

Mitä ootte mieltä, voinko olla raskaana? Voisin vaikka vannoa olevani ja olin tosi ihmeissäni negatiivisista testeistä. Kerettiin jo innostua :/
 
Sohvi
Outoa on... Tein aamulla testin ja taisin saada sen paljon puhutun haamun. Aina ennen tekemäni testit on olleet ihan selviä negoja, yksi ainoa vahva viiva, nyt siihen tuli hetken päästä sellainen haalea, ehkä hieman epämääräinen toinenkin viiva.

Ja outoa on siis se, että mun kaikki oireet on olleet poissa ainakin neljä päivää... Oon nyt miettinyt, että oonkohan saanut keskenmenon... Kun mullahan tuli ne menkat kuitenkin. Ne oli normaalia niukemmat ja lyhyemmät, mutta aika paljon isoja hyytymiä oli mukana. Että jos meni kesken, raskaushormoneja on ollut vielä jonkin aikaa elimistössä ja siitä se haamu...?

Tai kaipa ne oireet voi mennä poiskin ja olisin vieläkin raskaana...? Mutta en oikeastaan usko siihen, koska kai se viivan pitäisi olla jo kunnolla vahva, koska raskaus olisi jo aika pitkällä...

Onko kellään tällaisesta kokemusta?

Ja pahoittelut vielä Tuutille negasta, kyllä se vielä tärppää! Ja Saara, tuliko tietoa?
 
Saara
Jos Sohvi oot niiden edellisten outojen kuukautisten jälkeen tehnyt negatestejä, ni jos se oliskin ollut km, niin tuskin se haamu nyt vasta tulisi. Ja sitten nuo oireet, niin nehän saattaa hyvinkin vaihdella päivästä toiseen. Ei saa vielä luovuttaa vaan huomenna tai ylihuomenna teet uuden testin, niin veikkaan että plussa sieltä pamahtaa :). Niin näyttäisi monille tässäkin ketjussa kirjoittaneille käyneen, että se haamu sieltä sit vahvistuu, toivotaan ainakin niin :).

Ja Emilia, hyvinkin voit olla raskaana. Tokihan se mielikin voi tehdä tepposia ja kehittää oireita, kun oikein raskautta haluaa, mutta toivoakin kuitenkin on :). Odota muutama päivä ja tee testi uudelleen.

Itse sain tänään verikokeen tulokset ja negaa tuli :/. Nyt kp 39/n.22-28 siis menossa. Täytyy myöntää, että kyllä siinä mielessä toivo hiipui, että verikoe yleensä ottaen on varmasti se luotettavin raskaustesti ja kaipa se on sitä sitten uskottava.
Nyt aloinkin sitten jo miettimään, että alkais nyt vaan ne menkat niin pääsis tästä pöhötysmahasta sentään eroon :D

Mä täällä pidän teille peukkuja ja odotan innolla, toivottavasti pian, tulevia plussauutisia! :)
 
Tiksu
Terve, mä nyt uskaltaudun liittymään tänne joukkoon, vaikka ei täti ihan viikkoa ole myöhässä. Tähän saakka on kroppani toiminut kuin kello. En käytä minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä. Kumi meillä on miehen kanssa ollut tärppipäivinä, mutta ei viimeisimmässä kierrossa... Kp on vuosien ajan ollut aina 28päivää... Mulla on erittäin vahva tunne, että olisin raskaana, mutta kp29 näytti negaa. Pitäisi vaan nyt malttaa odottaa ennen kuin testaan uusiksi.... Tää piinailu on kauheeta. Milloinkohan uskallan testata uudestaan?

Oireitakin on. Rinnat eivät ole erityisemmin kipeytyneet, mutta naama kukkii ja mulla on kunnon ilmapallo fiilis vatsassa. On ollut jo viikon turvoksissa ja kauhea paineen tunne alapäässä. Valkovuotoa tulee reippaasti. Kaiken lisäksi ihme nippailuja vatsassa ja älytön väsymys. Kuvittelenkohan mä vaan?

Lasta ei varsinaisesti olla yritetty, mutta sen yrittämisen aloittamisesta on sovittu jo ensi keväälle. Aloitin meinaa juuri uudessa vakkarityössä, joten ajatuksena oli et ei heti viittis jäädä äippälomalla.. Katotaan nyt kuitenkin kuinka tässä käy... Vauvakuume mulla on ollut jo muutaman vuoden, mutta piti hoitaa nuo opinnot loppuun. Ikää on mulla 23 ja mies on 27. Voi kun plussa tulisi... Olisi aikalailla unelmien täyttymys.
 
Vipe
Minulla maailman pisin piina ja luulotautisuus edelleen voimassa, taitaa olla kohta pp120:D. Ainoa asia, mikä vielä vaivaa normikuukautisista (tai vielä normia runsaammista) ja negoista huolimatta on vatsan kasvu...Kuvissakin näyttää että olisin neljännellä kuulla raskaana. Noh, parin päivän päästä sain vihdoin lääkäriajan, joten siellä sit selviää että mikä ihme (endo?)kasvain voi tällaisen kasvun aiheuttaa. Vaikea kuvitella, että pelkkä turvotus voi sen aiheuttaa ja että turvotus olisi vain mahassa, kun muualta kehosta olen laihtunut!
 
Saara
Sohvi, onko haamu jo vahvistunut? :)

Mites muilla, Emilia, Tiksu, viideskö vaava, onko mitään uutta? :)

Täällä vaan kierto venyy ja paukkuu, ei tietoakaan menkoista eikä sen puoliin oikein mitään oireitakaan. Lauantaina (kp41) testasin viimeks ja negaa näytti. Nyt siis kp 44.
Niin turhauttavaa! :/
 
Vipe
Tänään selvisi turvotuksen syy ja se on uusi endokasvain munasarjassa eli kolmas leikkaus on vääjäämättä edessä. Toivo oman lapsen saamisesta on melko lailla lopullisesti mennyttä, sen verran kuluneet on munasarjat aiemmista leikkauksista. Nyt on vaan keskityttävä omaan terveyteen.

Toivotan sydämestäni parempaa onnea muille yrittäjille!
 
Emilia
Ei vieläkään menkkoja ja huonovointisuus ja muut oireet jatkuu...
Oon tehnyt useamman testin ja kaikki negatiivisia :(...Välissä tuli pari todella epäilyttävää haamuviivaa, mutta viimeisin (digitaalinen testi) näytti negatiivista.
Tuntuu, että järki lähtee, kun miettii liikaa ja testaa koko ajan. Kun osais vaan olla ja odotella rauhassa :p

Toivon kaikille tosi paljon vauvaonnea ja tsemppiä <3
 
Sohvi
Joo-o... Testasin joitain päiviä sitten ja ihan selvä nega taas. Ehkä se edellinen testipuikko oli viallinen tms... Raskauteen en usko enää ollenkaan.

Oireet on tulleet takas, pahoinvointi erityisesti on jälleen ihan hirveetä. Nyt on kai jo aika mennä lääkäriin selvittämään, mikä hemmetin leukemia mulla oikein on... :/ Lisäksi on ikuinen flunssa, joka tulee ja menee ja tulee taas. Kohta neljä viikkoa sitä täynnä. Haluaisin vaan unohtaa kaikki oireet ja haudata pään pensaaseen...

Vipelle todella paljon voimia ja jaksamista. Ja Emilia, sullakin kun on tuota pahoinvointia, mutta toistaiseksi negaa tullut, niin olisi kiva tietää, jos siihen jokin syy löydetään. Mutta kyllä se varmaan voi vielä raskauskin olla ihan hyvin. Jos oot myöhäinen plussaaja :) Saara, sanoiko ne mitään mahdollista syytä, miksi tuo kierto noin venyy?

Ja kaikille yrittäville edelleen tsemppiä!
 
pömppis
Hei kaikille! Olipa kiva löytää tällainen ketju missä muillakin on samanlaisia tilanteita.
Täällä on mirenan hormoonikierukka otettu pois kesäkuussa ja sen jälkeen kierto palautunut tasaiseksi 28 pvää. Nyt siis menossa 34/28. Raskaustestit näyttää negaa ja menkkoja ei kuulu. Eilen kävin tk:ssa verikokeissa ja nyt pitäis odottaa maanantaihin asti sitä tulosta tai sitten menkkoja. TOdella raastaavaa tällainen epävarmuus asiasta.

Raskausoireita en ole varsinaisesti havainnut, ehkä ainoina vatsan runsas turvotus, päänsärky ja tyyni olo(yleensä ressaan ja vähän saattaa hermokin töissä mennä) :)

Minulla on kaksi lasta entuudestaan, mutta ei mitään muistikuvia niistä raskauden aluista, että millon on näyttäny plussaa tai muuta. Toiveet on korkealla komosen suhteen, mutta jotenkin pettynyt olo joka kerta kun on negan saanut. MAlttais vaan nyt olla testaamatta ja odotella edes sinne maanantaihin :/ No maanantaina katsotaan tilannetta uudestaan.
Tsemppiä kaikille muillekin näiden tuulien kanssa! :)
 
Vierassss...
Hei!

Me ollaan vaimon kanssa yritetty lasta nyt 3kk. Alussa oli 2kpl 2viikon kiertoja, sitten tuli normaali 28pv kierto, kunnes taas kierto venyi 36päivään. pitkässä kierrossa tais tulla jossain välissä pientä vuotoa. Nyt kiertoa menossa 37-38, ja 28päivänä alkoi menkat, vai alkoko. Jos alko kesti ne puol päivää...

Ei plussia, eikä edes haamuja.

Vasemmalla puolella kohtua vähän väliä vihlontaa mitä on ollut aika paljon, mutta ei pitkiä aikoja, ja nyt ainakin ollut hemmetin väsynyt ja jalkoja särkee.

Stressiä? Mielipiteitä?
 
Raven
Vierasss jos vaimollasi on ollut käytössä hormonaalinen ehkäisy, niin on normaalia että kierrot on aluksi ihan mitä sattuu. Kannattaa hankkia ovistestejä, jotta osaatte touhuilla oikeeseen aikaan. Välivuodoista kannattaa kyllä käydä juttelemassa gynekologin kanssa, niihin voi saada jotain hormonivalmistetta avuksi.

Ja sitten itse aiheeseen :) Itselläni oli menkat 2 vkoa myöhässä ja sitten vihdoin tuli plussa testiin kp 42. Ovulaatio ollut siis suurin piirtein sen kaks viikkoa myöhässä, ihan säkällä kuitenkin saatu simpat pelipaikoille oikeeseen aikaan :)
 
Vierassss...
Vierasss jos vaimollasi on ollut käytössä hormonaalinen ehkäisy, niin on normaalia että kierrot on aluksi ihan mitä sattuu. Kannattaa hankkia ovistestejä, jotta osaatte touhuilla oikeeseen aikaan. Välivuodoista kannattaa kyllä käydä juttelemassa gynekologin kanssa, niihin voi saada jotain hormonivalmistetta avuksi.

Ja sitten itse aiheeseen :) Itselläni oli menkat 2 vkoa myöhässä ja sitten vihdoin tuli plussa testiin kp 42. Ovulaatio ollut siis suurin piirtein sen kaks viikkoa myöhässä, ihan säkällä kuitenkin saatu simpat pelipaikoille oikeeseen aikaan :)

Pillerit ehti olla käytössä noin kuukauden. Lisäksi tossa 28kp jälkeen oli aika paljon limaa jne.. Yksi yövuoro huippas jne. Ens viikolla lääkäriin ja uus testi ellei ala menkat, tai näytä maanantaina +_+..

Välillä sen tekee mieli rusinoita porkkanaraasteella ja raejuustolla, mutta se on aika normaalia..
 
Viimeksi muokattu:
haaveilija
moips.
Pakko kans kirjoittaa, seurannut olen alusti. Eli mulla tilanne nyt se, että lasta olemme haaveilleet kauan, jo useamman vuoden. Välillä unohtanut haaveet. Nyt kuume iskenyt uudelleen ja ovista on etsitty ja oletettavasti löydettykin.
Viime kierrossa siis kaikki klassiset raskausoireet oli, selkeän mutta hailun plussan testasin. Kuukautiset kuitenkin alkoivat. Oletetusti kemiallinen raskaus.
mutta nyt tässä kuussa kuukautiset on myöhässä, tosin ei vielä paljoo, mutta malttamaton kun olen niin en malta housuissani pysyä (kp32/28) malttamattomana olen jo testannut negan.
Oireita ei ole niin selvästi kuin viime kierrossa, mutta kuukautisten poissa pysyminen nostaa toiveita.
Noin 1 vk ovulaatiosta oli järjettömät vihlaisu/repäisykivut alavatsalla. En tiedä liittyykö mitenkään asiaan. Sekä selittämätön flunssa alkoi.
Eilen alkoi ripuli ja tänään lähes koko aamupäivän oli etova olo. Rinnat tuntuu täyteläisemmiltä kuin aiemmin. Nyt olo taas parempi.
En kuitenkaan tunne oloani mitenkään erityisen raskautuneeksi.
Ns "oireet" voivat valitettavasti selittyä niin miljoonalla asialla.
Ajatukset kuitenkin laukkaa toivepuolella. Tää on vaan niin raskasta, ja vielä raskaampaa se jatkuva pettyminen. Ajattelin kuitenkin hieman avautua tästä asiasta, josko ne kuukautisetkin löytäisivät tänne päin, jotta pääsis palaamaan haavemaasta tähän oikeeseen elämään :).

Onnea kaikille yritykseen ja toivottavasti pian tärppää.
 
tasku
Mulla nyt kuukautiset myöhässä 18 päivää. Testit näyttää negaa, verikoe näytti negaa. silti mitään ei kuulu. Lääkäri aikaa ei saa kun pitää vielä odotella ainakin viikko ja tehä uusi testi. Tänään alko alavatsassa ihme paine tunne. Eilen illalla jo alko omituinen tunne ala vatsassa ja aamulla oli kuin olisin tehnyt miljoona vatsalihasliikettä vaikken ole harrastanut liikuntaa missään muodossa vähään aikaan. Viiltävää kipua on sekunnin murto-osan tuntunu noin kolmesti oikealla puolen munasarjoisa ja omituinen tuntemus (ei siis kipiä) kerran keskellä alavatsaa. Saa nähä mikä kasvannainen sieltä vielä paljastuu. kokonaan ei ole heitetty hukkaan mahollisuutta että siellä joku pieni olisi vaikka verikokeet ja muut näyttää negaa. Toivossa on hyvä elää niin kauaa kunnes joku konkreettisesti pudottaa mut maanpinnalle (esim ultra tai ne kuukautiset).
Tympii vaan odottelu ja jossittelu ja arvailu :/
Ja yleensä ollu säännöllisenä kuukautiset päivän kahen heitolla. Eikä ole ollut ehkäsynä pitkään aikaan pillereitä tai vastaavaa.
 
Vierassss...
Mulla nyt kuukautiset myöhässä 18 päivää. Testit näyttää negaa, verikoe näytti negaa. silti mitään ei kuulu. Lääkäri aikaa ei saa kun pitää vielä odotella ainakin viikko ja tehä uusi testi. Tänään alko alavatsassa ihme paine tunne. Eilen illalla jo alko omituinen tunne ala vatsassa ja aamulla oli kuin olisin tehnyt miljoona vatsalihasliikettä vaikken ole harrastanut liikuntaa missään muodossa vähään aikaan. Viiltävää kipua on sekunnin murto-osan tuntunu noin kolmesti oikealla puolen munasarjoisa ja omituinen tuntemus (ei siis kipiä) kerran keskellä alavatsaa. Saa nähä mikä kasvannainen sieltä vielä paljastuu. kokonaan ei ole heitetty hukkaan mahollisuutta että siellä joku pieni olisi vaikka verikokeet ja muut näyttää negaa. Toivossa on hyvä elää niin kauaa kunnes joku konkreettisesti pudottaa mut maanpinnalle (esim ultra tai ne kuukautiset).
Tympii vaan odottelu ja jossittelu ja arvailu :/
Ja yleensä ollu säännöllisenä kuukautiset päivän kahen heitolla. Eikä ole ollut ehkäsynä pitkään aikaan pillereitä tai vastaavaa.
Täällä vaimolla samoja oireita. Vähän väliä (vaikka kuukautiset loppuneetkin) sattuu oikealle puolelle kohtua jne... Eilen kävi lääkärissä ja sai terolutit ylipitkien kuukautisten ja välivuotojen takia. Ens viikolla labrojen tulokset ja ultra.
 
Viimeksi muokattu:
MarikaH
Haaveilija, mulla on vähän samanlainen tilanne. Vauva on ollut haaveissa helmikuusta asti. Syyskuussa oli keskenmeno aivan alkuraskaudessa (rv5). Nyt kp 32/28-29. Negan sain kp 30, malttamaton kun olen. Menkat loistavat poissaolollaan, viime sunnuntaista asti molempia rintoja vuorotellen kihelmöinyt, kosketusarkuutta ei ole. Tiistaista asti ollut etovaa oloa mutten ole kuitenkaan oksentanut. Kuvottava olo on kestänyt tosiaan vuorokauden ympäri, tuntuu kokoajan hereillä ollessa. Nyt pari päivää on tuntunut "pistoksia" vuorotellen molempien munasarjojen kohdalla. Torstaina suihkussa ollessa tuli alavatsaan menkkakivun tuntuinen kipu, ajattelin jo että sieltähän ne menkat taas kuitenkin tulevat.. muttei vielä ole ainakaan tullut. Niin raastavaa tämä odotus!! pitäis jaksaa odottaa ensi viikkoon ja testata sitten uudestaan.. saa nähdä kuin käy.
 
Tittis
Heips. Olen seurannut kuumeisena kaikkia keskusteluja ko ongelmista ja nyt itselläni viikon myöhässä. Kaksi haamua tuli testattua mut sen jälkeen odoteltuani 48h olen tehnyt kolmena peräkkäisenä aamuna ja pelkkää negaa :( :( Kauheinta on et olin jo innoissani ku näytti haamua ja nyt sitte negaa??? On tää kummallista ku ei pysty ajattelemaan mitään muuta ku sitä et näyttäiskö jo plussan kunnolla tänää o_O Samat oireet ollu ku muillakin eli vatsaa nippailee ja finnejä sekä rinnat kipeät.

Ollaan oltu ilman ehkäisyä puolisen vuotta. Ei meillä kiire ole mutta kun sitä niin toivoo. Pelottaa vaan se et oon liikaa toivonu ni kroppa tekee tälläsiä jekkuja. Toivon sydämeni pohjasta et olis oikea plussa ja saisin rentoutua tästä kaameasta tiedottomuudesta.

Pilvilinnojen rakentelua pitäisi yrittää välttä mahd paljon ettei tipu sit liian korkeelta jos onkin nega. :(
 

Yhteistyössä