Onko muka syy suuttua?

Meidän lapsen serkun isä suuttui meille koska annettiin sama nimi mein pojalle ku he antoivat heidän pojalle, joka siis syntyi noin 2 viikko ennen meidän poikaa.
Asiassa on kuitenkin se puoli että meillä se nimi oli päätettynä noin rv 12 asti ja heillä oli moonta vaihtoehtoa ja kerran ku kyseltii että ovatko nimeä vielä lapselle miettineet ni tämä nimi tuli esille ja se nimi ei tullu heille kuuloonkaan koska liian samanlainen kuin heidän tyttönsä nimi. ja yhtäkkiä se oliki heille hyvä nimi.

eiks oo aika tyhmää suuttua tollassesta? kyllä tässä maailmassa on moonia samanimisiä ihmisiä. naurettavaa touhua, sanon minä. :$
 
Gluteus maximus
maailmassa aika monta eri nimeä ja sitten serkukset saa samat nimet? aika omituista. Minä olisin haudannut itse kyllä nimen hyvin äkkiä jos olisin edes kuullut, että veljeni tai miehen veli aikoo antaa omallensa saman nimen. Vaikka olisin sitä nimeä miettinyt koko raskauden ajan. Olisihan sen voinut laittaa toiseksi nimeksi tai kolmanneksi ja keksiä ekaksi nimeksi jonkun toisen.
 
Ei ole syytä suuttua. Ei nimiä voi omia ja omistaa. Jokainen saa antaa lapselleen sen nimen minkä haluaa (kunhan se on laillinen nimi ettei anna nimeksi mitään Pissaa), ihan sama vaikka lähipiirissä olisi 50 Raimo-Birgittaa.
 
On tyhmää suuttua, jos nimi on sellainen mitä on yleisesti annettu muillekin lapsille. Ja varsinkin kun he olivat nimen jo kerran tyrmänneet...

Mun tytön & miehen siskon tytön eka nimi on sama. Ei oo haitannut koskaan ketään. Serkkua on alusta asti kutsuttu tokalla nimellä.
 
.
No jos te olitte jo silloin rv 12 aikaan kertoneet heille, että se tulee lapsenne nimeksi, niin on tyhmää heiltä suuttunut.

Mutta jos ette ole "virallisesti varanneet" nimeä, niin turha suuttua.

Se jonka lapsi syntyy ekana, saa ottaa nimen. Itsepäisiä te olette, kun väkisin sitten saman nimen otitte. En käsitä teitä.
 
ei me oltu kerrottu sitä nimee ku mun siskolle, etukäteen siis. meillä nimi on ekana nimenä ja heillä tokana nimenä ja nyt he miettivät että antavatko sitä vai eivät. mä en todella muuttais tollassen takii meidän lempparinimeä.
mä jotenki arvasin jossainvaiheessa ku viel oltii molemmat raskaana että näin tulee käymään, mut sit ku he sanovat ettei tod antais sitä, ni tuli sellai olo että fiuh *pyyhkii hikeä*
ja ku mun mies viel siinä tilantees vihjas sillai että "*** olis hyvä nimi meijän lapselle", voiko selvemmin vihjata että ollaa sitä nimee suuniteltu? no mut ne ei osaa kuunnella ihmisiä.

ihan sama mulle, mut törkeetä niiltä loukkaantua meille!
 
sekava
Mun siskolle syntyi viime heinäkuussa poika, ja meille syntyy nyt toukokuussa. Mieheni on jo lapsena päättänyt esikoispoikansa nimen, ja niin oli siskonikin mies. Harmi vaan, että nimi sattui olemaan sama. :D Siskoni sanoi mulle, ettei häntä haittaisi, vaikka serkuksilla olisi sama etunimi, mutta musta se olisi kamala ajatus. Mua ei ainakaan "kiinnosta" kuinka paljon mun mies pahastuu kun ei saa käyttääkään valitsemaansa nimeä, mä en koskaan antaisi samaa nimeä kuin lähisuvussa, en mistään syystä.

Eli mun mielestä teidän olisi pitänyt antaa lapsellenne joku toinen nimi, tai olisitte edes järjestäneet ristiäiset ensin, jolloin toiset vanhemmat olisivat voineet tehdä nimivalintansa halutessaan toisin. Muakin ahdistaisi, jos mulla ja mun siskonpojalla olis sama nimi, mutta en mä silti kehtaisi suuttua siitä. Toisaalta jos serkun vanhemmat "varastivat" nimen teiltä, niin kuin kerrot, ei mielestäni heillä ole oikeutta suuttua.
 
no
On tyhmää suuttua,mitä tuo nyt haittaa.Varsinki kun teillä on ollut jo asia päätettynä aikaisessa vaiheessa.Fiksut ihmiset ei olis sille serkulle antaneet teidän pojan kanssa samaa nimeä (sano niille,että itsepähän päätitte antaa saman nimen kuin meidän pojalla on) ;) Me jouduttiin hautaamaan meidän esikoisen nimi,vaikka se oli jo monta kuukautta päätettynä,kun yks hyvin läheinen sukulainen otti ja antoi just sen nimen koiralleen ihan vähän ennen kumeidän lapsen nimi ois tullut julki... =/
 
.
Ja siis kumpikaan lapsi ei ole vielä oikeasti nimeä saanut?

Minusta voivat kyllä hyvin loukkaantua, jos et kerran ollut etukäteen kertonut sitä nimeä antavasi.

Vaikka mitä väliä, jos heillä se ei ole kutsumanimenä edes.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
No jos te olitte jo silloin rv 12 aikaan kertoneet heille, että se tulee lapsenne nimeksi, niin on tyhmää heiltä suuttunut.

Mutta jos ette ole "virallisesti varanneet" nimeä, niin turha suuttua.

Se jonka lapsi syntyy ekana, saa ottaa nimen. Itsepäisiä te olette, kun väkisin sitten saman nimen otitte. En käsitä teitä.
siis me ei olla suuttuneita. vaan he ovat. Joo, miks ei voitas pitää sitä nimee mikä ollu päätettynä alusta saakka? jos heillä on ollu tuhat ja yksi nimivaihtoehtoa ja meillä vain tämä yksi tärkeä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
meillä nimi on ekana nimenä ja heillä tokana nimenä

Eli siis heitä ei siis loppupeleissä ees kutsuta samalla nimellä?!? Eli eivät oo samannimisiä...
niin, ja mun pointti oliki että eiks ookki tyhmää että he ovat meille tällaisesta asiasta loukkaantuneita.
ja tää joka on loukkaantuneena, on meistä neljästä se kaikkein vanhin. huomattavasti vanhempi kun me muut... älytöntä.,.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
meillä nimi on ekana nimenä ja heillä tokana nimenä

Eli siis heitä ei siis loppupeleissä ees kutsuta samalla nimellä?!? Eli eivät oo samannimisiä...
niin, ja mun pointti oliki että eiks ookki tyhmää että he ovat meille tällaisesta asiasta loukkaantuneita.
ja tää joka on loukkaantuneena, on meistä neljästä se kaikkein vanhin. huomattavasti vanhempi kun me muut... älytöntä.,.

On kyllä TODELLA naurettava syy loukkaantua!!! Ettei vaan käyttäis nimiasiaa tekosyynä ja oikee loukkaantumisen syy oiskin joku muu? Vähän tulee semmoinen tikusta asiaa -fiilis tuosta...
 
ööp?
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mun tytön & miehen siskon tytön eka nimi on sama. Ei oo haitannut koskaan ketään. Serkkua on alusta asti kutsuttu tokalla nimellä.

Entäs jos häntä kutsutaankin toisella nimellä siksi koska HÄNEN vanhempiaan haittaa se että serkuksilla on samat nimet?
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
No jos te olitte jo silloin rv 12 aikaan kertoneet heille, että se tulee lapsenne nimeksi, niin on tyhmää heiltä suuttunut.

Mutta jos ette ole "virallisesti varanneet" nimeä, niin turha suuttua.

Se jonka lapsi syntyy ekana, saa ottaa nimen. Itsepäisiä te olette, kun väkisin sitten saman nimen otitte. En käsitä teitä.
siis me ei olla suuttuneita. vaan he ovat. Joo, miks ei voitas pitää sitä nimee mikä ollu päätettynä alusta saakka? jos heillä on ollu tuhat ja yksi nimivaihtoehtoa ja meillä vain tämä yksi tärkeä?
No minusta tässä on olennaista se, että onko KERTONUT toisille, että on vain se yksi tärkeä nimivaihtoehto. Ja teksteistäsi sain sen käsityksen, että et ole asiasta kertonut. Joten seliseli.

 

Yhteistyössä