Onko mulla jo vaihdevuodet???

  • Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti
"ihmettelen"
Googlettelin oireitani ja vastaukseksi löytyi myös vaihdevuodet.. Oireethan ovat miulla seuraavat: alavatsan turvotus, kuukautiset myöhässä, arat rinnat, välillä pahoinvointia, väsymys, alaselän kipuilu, menkkajuilinnat, välillä huulten polttelu kuumuuskohtaukset.
Näistä oireista pahoinvointi, väsymys ja kuumuuskohtaukset ovat olleet kuvioissa jo useamman kuukauden.
Kuumuuskohtaukset tulevat yllättäen, hikoiluttaa, vaikka en tekisi mitään ja muilla palelisi.
Kuukautiskierto ollut säännöllinen, nyt heittelehtinyt.

Mitä veikkaisitte, onko vaihdevuodet vai jotain muuta?
 
Minkä ikäinen olet? Voi tietysti olla jotain hormonihäiriötä ihan iästä riippumattakin. Entä onko raskaus pois suljettu vaihtoehto? Jotain häikkää kilpirauhasessa tms?

Itselläni on välillä öisin ihmeellisiä hikoilukohtauksia ja olen miettinyt, että jokohan tässä saa vaihdevuosioireisiin alkaa valmistautua.
 
"mamma"
Mene lääkäriin ja pyydä ottaa verikokeet, sillä se selviää, ei täällä palstalla. Voihan se olla jotain muutakin hormoniheittelyä, mutta yleensä kaikenlainen normaalista poikkeava kyllä viittaa alkaviin vaihdevuosiin. Mitä aikaisemmin oireet alkavat sitä pidempään ne yleensä myös kestävät.
 
vekaran mamma
Minulla oli myös väsymystä (heräilin tunnin välein yöllä) ja kuumia aaltoja. Epäilin myös vaihdevuosia oireiden aiheuttajaksi. Ja niinhän verikokeen perusteella selvitettiin, että minulla todellakin on vaihdevuodet. Sain hormonilaastareita ja oireet katosivat sen siliän tien. Suosittelen verikokeeseen menemistä. Kuukautisia ei minulla ole ollut vuosiin kiitos hormonikierukan.
 
Minulla oli myös väsymystä (heräilin tunnin välein yöllä) ja kuumia aaltoja. Epäilin myös vaihdevuosia oireiden aiheuttajaksi. Ja niinhän verikokeen perusteella selvitettiin, että minulla todellakin on vaihdevuodet. Sain hormonilaastareita ja oireet katosivat sen siliän tien. Suosittelen verikokeeseen menemistä. Kuukautisia ei minulla ole ollut vuosiin kiitos hormonikierukan.
Minkä ikäinen sinä olet? Kun minulla tosiaan niitä öisiä hikoiluja ja myös aamuyöstä heräilyä myös esiintynyt ja ikää mulla 35 v.
 

Yhteistyössä