Onko mulla sikaflunssa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Useamman päivän nenä vähän tukossa, välillä vuotaa. Vähän flunssainen olo, ei kuumetta eikä lämpöä, ei yskää. Olen raskaana viimeisilläni. Pitäiskö ottaa johonkin yhteyttä...?
 
ap
Sitä vaan miettii kaikkea. Tämän aamun esim. olen itkenyt ja panikoinut, henkeä ahdistaa (mulla paniikkihäiriö) kun luen noita sikajuttuja. Meillä 4-vuotias esikoinen ja vauva tosiaan syntymässä viikon-parin sisällä ja pelottaa niin paljon, että tuntuu, ettei voi keskittyä mihinkään.

Onko mitään sellaista puhelin-juttua perustettu, mihin vois soittaa tässä asiassa, kun pelko näköjään alkaa liikaa hallita elämää? :(
 
Elmeri edelleen
Meillä esim. vauvalla oli tässä taannoin korkea kuume n. 5 päivää. Ensin miettivät sikainfluenssaksi, mutta kuulemma kriteerit on niin, että pitää olla käynyt niissä tietyissä maissa, esim. kun me olimme käyneet Ruotsissa niin ei laskettu että sieltä (laivalta) olisi voinut saada tartunnan. Vaikka kuitenkin tarttuu sitten ihmisestä töiseenkin.

Pari kertaa patistivat vauvelin lääkäriin kun mitään syytä ei löytynyt. Kyllä ymmärrän että sinua voi pelottaa, mutta ainakin normaali influenssassa oireet on kuitenkin aika selvät. Ei ole kuitenkaan mikään pikkunuha.
 
,
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko mitään sellaista puhelin-juttua perustettu, mihin vois soittaa tässä asiassa, kun pelko näköjään alkaa liikaa hallita elämää? :(
Kysy influenssasta -puhelin palvelee kello 8-16 numerossa 080 002 277. Ruotsiksi vastataan numerossa 080 002 278.

Puheluihin vastaavat Suomen Punaisen Ristin vapaaehtoisiin kuuluvat terveydenhuollon ammattilaiset. Puhelinpalvelussa on käytössä viisi linjaa. Linjojen määrää ja puhelimen aukioloaikoja voidaan tarpeen mukaan muuttaa.

 
Täällä on sama olo kuin ap:lla. Eilen piti kuumettakin mitata kun olin varma että mulla sitä on, mutta onneksi ei sitten ollutkaan. Nokka on tukossa ja aivastuttaa, väsymys painaa ja olo on vähän hönttä.

Mulla menossa rv33.

Yleensä en panikoi mistään asiasta, mutta nyt kyllä ahdistaa ja pahasti tämä influenssa. Meillä on 3v poika jonka sairastumista pelkään myös.

Yritin etsiä netistä miksi raskaana olevat kuuluvat riskiryhmään ja onko tässä raskauden loppuvaiheessa mahdollinen tartunta vaarallisempi äidille vai sikiölle?
 
Huvitutti harmailee
Taitaa olla jotain muutakin kesäflunssaa liikkeellä kuin sikainfluenssa. Itselläni alkoi eilen nokka vuotamaan, aivastutti ja olo oli väsynyt. Mitään muita oireita ei yön aikana ilmaantunut, en ole huolissaan.
 
vieras
tuskinpa on jos et kerta ole käynyt ulkomailla etkä ollut tekemisissä sikalenssuun sairastaneen kanssa. meilläkin on just flunssaa tenavilla, mutta ei sitä heti tarvi luulla et se ois sikalenssua.
 

Yhteistyössä