Onko mun lapsella jokin rokko vai mitä tämä on?

n. 3päivänä illalla nousi korkea kuume yli 39astetta. Ei nuhaa, ei yskää, ei mitään muuta kuin kuumetta. Kuumekipuilu kun alkoi hellitämään tuon kolmannen päivän jälkeen, niin alkoi syömälakko. Syö aika niukasti karkeaa ruokaa, mutta joku pehmeämpi (esim. soppa, puuro) menee alas. Tänäpäivänä ei ole juonut niin paljoa kuin normaalisti juo, ei edes mehu mene alas, ottaa pari hörppyä pullosta ja siihen se jää (normaalisti kun saattaa vetästä ykkösellä koko tuttipullollisen). On tosi itkuherkällä päällä ja kiukuttelee, muttei ole kipeä. Itse epäilisin enterorokkoa, mutta vaikea nähdä tuon tytön suuhun, kun ei anna katsoa. Muualle ei ole tullut mitään näppyä tai ryhelmää...

Vai onko jotain muuta tautia liikenteessä?
Lapsen serkku kävi samasta vaivasta lääkärissä (ensimmäisen kuumepäivän jälkeen) ja lääkäri vain totesi olevan virusperäistä. Serkku on ollut ihan täydessä syömälakossa eikä kuulemma suostu syömään kuin soppaa...

Mä olen ihan puulla päähän lyöty, kuinka kauan tätä oikein kestää? Meinaa olla aika rankkaa, kun yölläkin tyttö herää monta kertaa itkemään... :(
 
Niin no ei tietenkään... Epäilen vaan vahvasti että molemmilla on sama tauti, koska olivat tekemisissä toistensa kanssa ennen kuin tämä alkoi. Kumpikin ihan kotihoidossa eikä aikuisilla ole mitään flunssia ollut... Pitää huomenna soittaa lääkäriin. Oon odottanut, että jos tämä menisi itestään ohi...
 

Yhteistyössä