Onko mun mahdollista edes laihtua normaalipainossa, vai teenkö vain hallaa elimistölleni? BMi jotain 24

  • Viestiketjun aloittaja kääksis
  • Ensimmäinen viesti
kääksis
Pituutta on 169 ja painoa 70. Laihduttamisen tarvettahan mulla ei varsinaisesti ole, mutta olen mä vähän kyllä pullea. Mun vartalon malli on toki myös jäntevän lihaksikas että ehkä musta ei ihan 50-kiloista saisikaan, mutta varmaan sellaisen 58-60-kiloisen?

19 ikävuoteen asti painoin 59-62 kg, sitten muutin omilleni ja paino alkoi nousta tasaisen varmasti. Nyt olen siis 26. Onkohan tuo 70 mun kropan suosima paino, kun se tuntuu nyt jämähtäneen siihen? Läskiä on kyllä enemmän kuin esim. 3 vuotta sitten. pitääkö alkaa kamalalle kitukuurille vai annanko asian vain olla? Voinko mä laihtua tästä n. 10 kg. Entä missä ajassa se on mahdollista/suositeltavaa?

Muiden normaalipainossa lihduttaneiden kokemuksia?
 
Mä olen laihduttanut normaalipainon sisällä. Lähtöpaino oli 81kg ja nyt painan 59kg. Pituutta 173cm. Eipä tuo hallaa ainakaan mulle ole tehnyt. Juuri kävin työterveystarkastuksessa ja olen terve kuin pukki. Verenpaine alhalla ja kolesteroliarvot kohdallaan. :)
 
kääksis
[QUOTE="vieras";22676408]Kuinka paljon harrastat liikuntaa?[/QUOTE]

1-2 kertaa viikossa käyn salilla/lihaskuntojumpassa ja sen lisäksi 2 kertaa viikossa uimassa tai lenkillä. Nyt talvella korvaan lenkit usein hiihdolla.
 

Yhteistyössä