Onko muut pahoittaneet mielensä kun EI kysytäkään henkkareita kaupassa?

  • Viestiketjun aloittaja mielensäpahoittaja
  • Ensimmäinen viesti
mielensäpahoittaja
Ikää on vain hieman päälle 30 ja katkeralta tuntuu että vieläkään niitä papereita ei kysytä. Ei kysytty 18-vuotiaanakaan, mutta silloin se ei niin pahalta tuntunut.

Miten näyttää nuoremmalta? Että edes kerran kysyttäisiin vielä ne paperit ;)
 
Enemmänkin oon ollu vähän hämmästynyt. Multa on kysytty papereita ihan säännöllisesti koko 12 vuotta kun oon täysikänen ollu, mutta sen jälkeen ku on pitänyt kysyä paperit alle 30-vuotiaan näköisiltä niin kysely on vähentynyt. Mää oon kai sitten ihan yhtäkkiä rupsahtanut ja pahasti. :(
 
määä
Joo, kyllä mää oon mieleni pahoittanut, kyllä mä paljon nuoremmalta näytän, vaikka oonkin 42. Mutta ehkä mulla on ollut vaan niin mummotyyli, kun tuulipuvussa olen kulkenut tukka permanentilla. Mutta nyt on irokeesi, joten eiköhän ne nyt ala kysellä.
 
Poltatko tupakkaa? Käytätkö liikaa alkoholia? Käytätkö liikaa meikkiä? Etkö käytä meikkiä ollenkaan? Oletko siivottoman näköinen? Pukeudutko kuin vanhus? Liikutko säännöllisesti?

Mieti omia elämäntapojasi. Tupakan poltto vanhentaa. Ystäväni, joka on polttanut nuoresta iästä asti, näyttää nyt kolmekymppisenä vähintään 40-vuotiaalta, valehtelematta yli kymmenen vuotta ikäistään vanhemmalta. Alkoholi saa kasvot pöhöttymään ja äänen alas, silmät väsyneiksi ja ihon taikinamaiseksi. Liiallinen meikin käyttö ei suinkaan nuorenna vaan vanhentaa, toisaalta jos ei käytä lainkaan meikkiä, voi myös näyttää ikäistään vanhemmalta. Siivottomuus vanhentaa ihmistä aivan älyttömästi! Liian nuorekas pukeutuminen saa kolmekymppisen näyttämään aivan kammottavalta ja nuorentamisen sijaan vanhentaa reippaasti. Liian vanhanaikainen tai ryhditön pukeutuminen vanhentaa. Huono peruskunto vanhentaa myös. Sitä ei edes tajua, kuinka paljon hyvä terveys ja liikunta vaikuttaa ihmisen ulkonäköön.

Mutta jos jotain voin sanoa niin me kaikki vanhenemme, eikä nuoruuden alttarille saa uhrata tämän päivän onnea. Ole onnellinen juuri nyt, älä tuhlaa elämääsi suremalla asioita, joille ei mitään mahda.
 
Mä oon miettinyt tätä kun oon silloin tällöin kassavuorossa. Että pitäiskö mun kysyä paperit n. 30 vuotiaiksi arvioimiltani naisilta etteivät he loukkaantuisi ja että heille tulisi kiva mieli. Mä en ole kysynyt kun musta asiakkaat ovat olleet suurin piirtein sen 30 v tai ainakin 100% varmasti täysi-ikäisiä sen takia että asiakkaat suorituisivat jouhevammin kaupasta pois. Ehkäpä sitten kannattaa alkaa kyselemään ettei tarvitse pahoilla mielin poistua :heart:
 
kassatäti
Se pettymys muuten näkyy sitten naamasta. :D

Liikkeessämme käy eräs n. 35-40-vuotiaalta näyttävä naishenkilö, joka kerran olutta ostaessaan hypisteli kukkaroaan jo valmiiksi ja minä ajattelin että korttiahan se kaivaa valmiiksi esiin, mutta summan jo sanottuani tajusin että sillä on siinä jo melkein esiin kaivettuna ne henkkarit.

Siinä vaiheessa en enää lähtenyt niitä kysymään, kun summatkin olin jo ilmoittanut, samalla hetkellä meni naisen naama ihan nurinpäin. :(

Kysyin sitten seuraavalla kerralla, ihan hyvittelyeleenä ne henkkarit ja naishlö siitä selvästi ilahtui.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
ddddd
Alkuperäinen kirjoittaja kassatäti;28394215:
Se pettymys muuten näkyy sitten naamasta. :D

Liikkeessämme käy eräs n. 35-40-vuotiaalta näyttävä naishenkilö, joka kerran olutta ostaessaan hypisteli kukkaroaan jo valmiiksi ja minä ajattelin että korttiahan se kaivaa valmiiksi esiin, mutta summan jo sanottuani tajusin että sillä on siinä jo melkein esiin kaivettuna ne henkkarit.

Siinä vaiheessa en enää lähtenyt niitä kysymään, kun summatkin olin jo ilmoittanut, samalla hetkellä meni naisen naama ihan nurinpäin. :(

Kysyin sitten seuraavalla kerralla, ihan hyvittelyeleenä ne henkkarit ja naishlö siitä selvästi ilahtui.
Voi vittu.
 
No siis onhan toi itkuraivareiden paikka jos papereita ei kysytä!

Mitäs jos vaikka varastaisit jotakin sieltä kaupasta?
Joskos täten joutuisit näyttämään paffit:rolleyes:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kassatäti;28394215:
Se pettymys muuten näkyy sitten naamasta. :D

Liikkeessämme käy eräs n. 35-40-vuotiaalta näyttävä naishenkilö, joka kerran olutta ostaessaan hypisteli kukkaroaan jo valmiiksi ja minä ajattelin että korttiahan se kaivaa valmiiksi esiin, mutta summan jo sanottuani tajusin että sillä on siinä jo melkein esiin kaivettuna ne henkkarit.

Siinä vaiheessa en enää lähtenyt niitä kysymään, kun summatkin olin jo ilmoittanut, samalla hetkellä meni naisen naama ihan nurinpäin. :(

Kysyin sitten seuraavalla kerralla, ihan hyvittelyeleenä ne henkkarit ja naishlö siitä selvästi ilahtui.
*HAJOO TOTALLY*:LOL:
 
Minulta vanhemmat tädit kyselee (velvollisuudentunnosta?) melkein aina. Mutta kassaneidit jotka on minua nuorempia, niin he eivät sentäs kysele. -88 itsekin :D

Ja minusta se kysely on jotenkin rasittavaa, kun ei aina tule kannettua henkkareita mukana.
Multa ei oikeastaan ole kysytty papereita ikinä, muutaman kerran ehkä baarissa mutta 16 vuotiaasta olen itse saanut kaupasta k18 tuotteita ostettua. Kai mä olen vain vanhan näköinen/oloinen ollut pienestä pitäen.
 
"Mie"
Jos mä olisin kassalla töissä niin en varmasti kehtaisi ruveta kysymään henkkareita joka ikiseltä tyypiltä joka ihan selvästi näyttää täysi-ikäiseltä mutta ei vielä kolmikymppiseltä. Eli jos joku tyyppi olisi mun mielestä about 25 vuotias, niin en varmaan jaksais ruveta niitä henkkareita kyselee, ihan tyhmä ja turha tuo uusi sääntö. Toki ymmärrän että jotkut nuoret näyttää vanhemmilta kuin on ja siinä voi aina olla se riski että joku alaikäinen saa ostettua alkoholia tai tupakkaa.

Maalaisjärkikin on hyvä pitää tässä asiassa, esimerkiksi jos joku ihan selvästi lähemmäs kolmekymppinen nainen tulee kauppaan ja ostaa vaikka sitä simaa (minkä myymisestä nyt on kohistu) niin en kyllä alkaisi sen yhden siman takia papereita kyselemään. Ja varsinkin jos naiselta puuttuisi henkkarit niin ihan tyhmää olla tuossa tilanteessa myymättä sitä simaa!
 

Yhteistyössä