Onko NORMAALI ydinperhe nykyään harvinaisuus??? Huhuu "normaalit" perheet?

  • Viestiketjun aloittaja kysynpä vaan...
  • Ensimmäinen viesti
kysynpä vaan...
Tuntuu että hirveän monella lapsen kaverilla on rikkinäinen perhe, on eronneita, yksinhuoltajia.. tai sitten on perheessä muuten vaan iso ongelma esim alkoholi, uskottomuus, mielenterveysongelmat, vakavat riidat..

Ilmoittautukoon NORMAALIT ydinperheet, olisi kiva kuulla että niitäkin löytyy!

Eihän sitä koskaan voi tietää mitä tulevaisuus tuo, eikä itse siihen vaikuttaa, en sitä sano enkä ketään syytä..
 
täällä myös
Täällä yksi sellainen ainakin! Lisäksi oma ja miehen lapsuudenperhe edelleen alkuperäiskunnossa:) Eli molempien vanhemmat edelleen yhdessä, aika harvinaista taitaa olla joo...
 
Miten määritellään "NORMAALI" oikein isoilla kirjaimilla? Pahoin pelkään, ettemme täytä tuommoisia kriteereitä, jotka ihan isoilla kirjaimilla pitää kirjoittaa.

Lähipiirissäni on monenlaisia perheitä, joista normaali voi olla kaukana jonkun mielestä. Onko normaali perhe, jos toinen vanhemmista ei ole syntyjään suomalainen?
 
"Minä"
Meidän perheessä äiti, isä ja lapsi. Kissa ja omakotitalo. Perheen molemmat vanhemmat töissä ja mielenterveys suht kohdillaan :D Ainoa fiba on et ei oltu naimisissa lapsen syntymän aikoihin, nyt ollaan kyllä menty...
Mun lapsuudenperhe suht normi, mies ero/mielenterveysongelmaperheestä.
 
"samma här"
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 17 vuotta, niistä 10 naimisissa. Kolme lasta on siunaantunut ja elämä on mallillaan. :) Toki se voi olla mallillaan myös muunlaisissa perheissäkin. Mun vanhemmat on myös edelleen yhdessä.
 
Ollaan me siinä mielessä normaali ydinperhe, että on minä, mies ja meidän yhteiset lapset. Ei mt-ongelmia, eronneita, karanneita, lapsipuolia tai neljäsosia tms.
Muuten musta välillä tuntuu, että tästä touhusta on normaalius kaukana, mutta kai se on näkökulmakysymys...
 
  • Tykkää
Reactions: chef ja Anatolia
"jep"
Alkuperäinen kirjoittaja täällä myös;24534706:
Täällä yksi sellainen ainakin! Lisäksi oma ja miehen lapsuudenperhe edelleen alkuperäiskunnossa:) Eli molempien vanhemmat edelleen yhdessä, aika harvinaista taitaa olla joo...
Meillä myös näin, eli ollaan kaksilapsinen ydinperhe ja miehen ja omat vanhemmat edelleen yhdessä (ja toistensa ainoita puolisoita).
 
"aloittaja"
Minulla on siis myös lapsuudessa ollut ehjä perhe ja edelleen on, samoin miehelläni (tosin hänen isänsä kuoli kun hän oli 20). Minä ja mies alettiin alettiin seurustella 16 ja 17v ja nyt ikää 28 ja 29v, 3 lasta :)
 
Olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta, lapsia on kolme, omakotitalo on ja farmariauto ja koira. Ja molempien lapsuudenperheet ovat edelleen kasassa, eli emme ole eroperheistä kotoisin. Täytämmekö nyt normit riittävässä määrin? :)
 
Tässä näin
Eiköhän kirkko määrittele normaali perheeksi näin: pari menee naimisiin(sitä ennen molemmat kokemattomia), mies ainakin tukevasti työelämässä, asunto toistaiseksi vuokralla josta sitten siirrytään omistusasuntoon, vuoden parin päästä heidän maailmaan putkahtelee vauvoja tasaiseen tahtiin eli pari-kolme lasta, lapset kasvaa, käyvät koulua, vaimo hoitaa sukulaisten kaikenmaailman kissanristiäis juhlia,,,
 

Yhteistyössä