Onko normaalia käytöstä parisuhteessa?

  • Viestiketjun aloittaja mikko 84
  • Ensimmäinen viesti
Vierasmiess
[QUOTE="vaimo";30710326]Makunsa kullakin ja myös oikealla ajoituksella on ratkaiseva merkitys. Tuli mieleeni yksi kerta, kun yritin kerran innostaa väsynyttä miestäni seksiin kanssani. Sain kalun seisomaan ja otin suihin, mutta silti mies ei jaksanut innostua asiasta yhtään, joten homma jätettiin kesken. Se oli miehelle vain väkinäistä pakkopullaa juuri sillä hetkellä.

Täysin mahdollista siis on, että mieskin kieltäytyy seksistä, jos ajoitus ei ole oikea. Kukaan ei ole kone.[/QUOTE]

Tätä käsittääkseni AP:lla joka kerta, vai onko se nainen kerran viikossa tosi kiimainen mut ei vaan tee aloitteita?
 
"vaimo"
Ja jos nainen valittaisi täällä, että hoitaa kodin ja siltikään mies ei lämpene panemaan vaikka annan suuhoitoa, ei tee aloitteita koskaan niin vastine olisi että tuskinpa vaan teet kotona mitään ja olet kumminkin miehellesi ilkeä?
On tässä jo moneen kertaan käynyt selväksi, että aloittaja vonkaa, painostaa väsynyttä naistaan ja yrittää pakottaa tämän tekemään itselleen mieleisiä juttuja vain sillä perusteella, että itse kokee ne tärkeiksi, vaikka toinen ei niistä välitä.

Sitäpaitsi nainen osallistuu halukkaasti seksielämään (kerran viikossa), joten ei tässä tilanteessa mitään oikeaa ongelmaa ole, paitsi ap vain keksimällä keksii sellaisia, kun hän yrittää muokata naisestaan itsensä kopiota, eikä anna tämän olla oma itsensä.
 
Vierasmiess
[QUOTE="...";30710338]Valivalivalivali. Lopeta sinä se katkera ruikutus ja kitinä, ja ryhdistäydy.
Mene vaikka tiskaamaan.[/QUOTE]

Loistavaa keskustelua! :D

Oletko sitä mieltä, että jos mies valittaa seksin vähyydestä vaikka tekee kaiken sen eteen, on se kitinää ja valitusta. Jos nainen tekee saman, on hän täysin oikeassa ja hänen viisainta jättää munaton mies joka ei pidä naistaan tyytyväisenä?
 
Vierasmiess
[QUOTE="vaimo";30710344]Fiksumpi ihminen olisi tajunnut jo ajat sitten, että väsyneen puolison pitää antaa olla rauhassa ja kerran viikossa haluavaa ihmistä ei saa muutettua 7 kertaa viikossa haluavaksi.[/QUOTE]

Kyllä AP:n nainen varmaan osaa yksinkin juoda kahvinsa ja hautoa perseensä sohvaan vaikka JOKA PÄIVÄ. Oikeasti, ei kenenkään viriilin ja elämäniloisen kannatta ottaa puolisoa jolle esim. TV on puoli elämää.
 
"..."
Loistavaa keskustelua! :D

Oletko sitä mieltä, että jos mies valittaa seksin vähyydestä vaikka tekee kaiken sen eteen, on se kitinää ja valitusta. Jos nainen tekee saman, on hän täysin oikeassa ja hänen viisainta jättää munaton mies joka ei pidä naistaan tyytyväisenä?
Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan.
Sinun "keskustelusi on pelkkää yleistävää ruikutusta siitä miten naiset sitä ja miehet tätä. Tässä puhutaan yhdestä parista, ei kaikista naisista ja miehistä.

Minulle on ihan sama onko mies vai nainen, mutta jos koko ajan aloittajan lailla kärttää toiselta jotain, lisää, enemmän, niin rasittavaa se on.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Ja jos nainen valittaisi täällä, että hoitaa kodin ja siltikään mies ei lämpene panemaan vaikka annan suuhoitoa, ei tee aloitteita koskaan niin vastine olisi että tuskinpa vaan teet kotona mitään ja olet kumminkin miehellesi ilkeä?
???
Jos tämän tarinan sukupuolet olisi toisinpäin, niin se ei muuttaisi mitään. Vonkaava nainen on ihan yhtä rasittava, kuin vonkaava mies. Seksiä on kerran viikossa, joten minun nähdäkseni siinä on kaikki ihan ok. On tietysti harmillista, kun toinen haluaa seksiä useasti päivässä ja toinen kerran kuukaudessa, niin eikö tuo kerran viikossa ole ihan hyvä kompromissi.

Kenenkään tehtävä ei ole olla olemassa vain toista varten. Jos toinen osapuoli ei ole edes tyytyväinen kompromissiin, niin sitten pitää pakata kamat ja häipyä.
 
"..."
Loistavaa keskustelua! :D

Oletko sitä mieltä, että jos mies valittaa seksin vähyydestä vaikka tekee kaiken sen eteen, on se kitinää ja valitusta. Jos nainen tekee saman, on hän täysin oikeassa ja hänen viisainta jättää munaton mies joka ei pidä naistaan tyytyväisenä?
... niin ja tuo kitinä ja väninä koskivat sinua. Paitsi että samanlaisia taidatte olla aloittajan kanssa.
 
Vierasmiess
???
Jos tämän tarinan sukupuolet olisi toisinpäin, niin se ei muuttaisi mitään. Vonkaava nainen on ihan yhtä rasittava, kuin vonkaava mies. Seksiä on kerran viikossa, joten minun nähdäkseni siinä on kaikki ihan ok. On tietysti harmillista, kun toinen haluaa seksiä useasti päivässä ja toinen kerran kuukaudessa, niin eikö tuo kerran viikossa ole ihan hyvä kompromissi.
Älä jauha paskaa. Vähintään 50% vastauksista olisi tällaisia:

"kyllä miehelle aina pillu kelpaa", "olisko pettänyt sua", "onko testot kunnossa"
 
Kyllä AP:n nainen varmaan osaa yksinkin juoda kahvinsa ja hautoa perseensä sohvaan vaikka JOKA PÄIVÄ. Oikeasti, ei kenenkään viriilin ja elämäniloisen kannatta ottaa puolisoa jolle esim. TV on puoli elämää.
Eikä kenenkään sellaisen, joka haluaa olla duunipäivän jälkeen hetken rauhassa, kannata ottaa vonkaavaa ja inisevää puolisoa, joka on jatkuvasti vaatimassa tai haluamassa jotain? Tai olettamassa, että arjen pitää olla jännittävää ja spesiaalia. Pitää olla vaihtelua ja tiesmitä.

Eli joo, yllättävän fiksusti ajateltu sulta. Kaikkien varmaan kannattaa pariutua itselleen sopivan kumppanin kanssa?
 
"..."
Älä jauha paskaa. Vähintään 50% vastauksista olisi tällaisia:

"kyllä miehelle aina pillu kelpaa", "olisko pettänyt sua", "onko testot kunnossa"

Höpö höpö. valtaosa vastauksista olisi tyyliin
- eikö ämmille riitä mikään
- mies raataa niska limassa ja vielä pitäisi rankan työpäivän jälkeen jaksaa hoitaa vaimo
- miehellä ei ole mikään velvollisuus istua iltaa sinun kikattavuen siideripissis-kavereiden kanssa.
- jos mies haluaa viedä sinut etelään, niin olisit ämmä kiitollinen, etkä valittaisi koko ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Mrs Bean harmaana
Vierasmiess, tässähän ei ole kyse pohjimmiltaan siitä seksistä, vaan siitä mikä kenellekkin on tärkeää ja mieluisaa tekemistä ja aloittajan tapauksessa tarpeet ei kohtaa, eikä aloittaja suostu ymmärtämään että kaikki ei nauti samoista asioista samalla intensiteetillä. Sukupuolen kanssa asialla ei ole mitään tekemistä ja ainakin omalta kohdaltani vastaukset olisivat samanlaisia, olisi aloittaja mitä sukupuolta vain. Hienosti kyllä osaat vääristellä toisten mielipiteitä sekä painottaa epäolennaisuuksia.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Vierasmiess
[QUOTE="...";30710365]Höpö höpö. valtaosa vastauksista olisi tyyliin
- eikö ämmille riitä mikään
- mies raataa niska limassa ja vielä pitäisi rankan työpäivän jälkeen jaksaa hoitaa vaimo
- miehellä ei ole mikään velvollisuus istua iltaa sinun kikattavuen siideripissis-kavereiden kanssa.
- jos mies haluaa viedä sinut etelään, niin olisit ämmä kiitollinen, etkä valittaisi koko ajan.[/QUOTE]

Tässä ketjussa pidetään hyvin normaalina, että nainen katsoo tv.tä 4 tuntia päivässä eikä halua itse seksiä juuri ollenkaan. Etsi minulle ketju missä puolustellaan pelikonetta päivittäin hakkaavaa ja halutonta miestä.
 
Mrs Bean harmaana
Arveletko vierasmiess, että sellaisessa ketjussa lytättäisiin mies, jossa vaimo vaatisi oman onnelisuutensa vuoksi miestä osallistumaan kanssaan vaikka viikottain tankotanssitunneille ja mies ei kokisi lajia omakseen? En usko, että vaimo saisi kovin kannustavia vastauksia, voin toki olla väärässäkin.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
"..."
Tässä ketjussa pidetään hyvin normaalina, että nainen katsoo tv.tä 4 tuntia päivässä eikä halua itse seksiä juuri ollenkaan. Etsi minulle ketju missä puolustellaan pelikonetta päivittäin hakkaavaa ja halutonta miestä.
Aloittajan jutut nyt muuttuvat koko ajan, mutta eikös emäntä katsonut tv:tä pari tuntia ja seksiäkin oli säännöllisesti? Eikö?
He myös juovat kahvia yhdessä päivittäin... useaan kertaan. Eli vuettävät aikaa yhdessä.
 
Vierasmiess
Arveletko vierasmiess, että sellaisessa ketjussa lytättäisiin mies, jossa vaimo vaatisi oman onnelisuutensa vuoksi miestä osallistumaan kanssaan vaikka viikottain tankotanssitunneille ja mies ei kokisi lajia omakseen? En usko, että vaimo saisi kovin kannustavia vastauksia, voin toki olla väärässäkin.
Onko mikko84 vaatinut naistaan autoremonttiin kanssaan? Vertaat seksiä ja naisen tanssiharrastusta? OK.
 
"nainen"
Ap, naisesi on tehnyt siis romanttisia aloitteita ja muita vastaavia juttuja 2v sitten ihan spontaanisti, mikä siis kahdessa vuodessa on muuttunut? Onko esim naisen työstä tullut vaativampaa, henkisesti rankempaa? Oliko 2v sitten seksiä useammin, nyt kerran viikkoon? Mua häiritsee myös että puhut itsestäsi koko ajan että teet kaiken oikein ja naisesi on vain sanonut rakastavansa sinua ja että olet upein mies hänelle, mutta et sano naisestasi samaa, mitä sinä näet naisessasi? Jos hän todella ajattelisi että olet niin upea, eikö tilanne olisi toinen? Voiko olla, että nainen on masentunut (jolloin seksi ei varmasti innosta samalla tavalla), painostat häntä liikaa, vaikka huomaamattakin tai jotain on tapahtunut, joka on muuttanut suhdetta. Miksi erositte kesällä, miksi palasitte takaisin yhteen?

Helppo on myös sanoa, että libidot ei ihan kohtaa, jos kerta viikkoon ei riitä toiselle. Kerta viikkoon on ihan "normaalia", mitä se nyt ikinä onkaan. Mutta itse useimmin enemmän haluavana osapuolena ymmärrän, että se turhauttaa. Kummallista, ettet ole kuullut pareista, joissa seksiä on vain muutaman kerran vuodessa, jos sitäkään. Suorastaan huvittavaa, että kaikki tuttavapiirisi naiset ovat muka aktiviisempia, mistä sinä sen tiedät?

Mutta ongelma on suurin siinä, ettei asioista puhuta. Koita siis edelleen saada naisesi puhumaan, ilman syyllistämistä, painostusta tms. Itse tykkään siitä, että mies puristaa takamuksesta vaikka kesken kotitöiden, mutta tilanne olisi varmasti toinen, jos takana olisi jatkuva painostus. Meillä seksiä on kerrasta kolmeen viikossa, joskus haluaa enemmän, joskus saattaa mennä stressin tai väsymyksen takia viikkoja ilman! Sinä et selvästikään ole kokenut sellaista stressiä, joka väsyttää niin että seksi ei ole päälimmäisenä mielessä.

Koita saada nainen puhumaan ja tehkää asialle jotain sen perusteella. Jos koet että tilanne ei parane niin mieti, miksi olette yhdessä.
 
"..."
Arveletko vierasmiess, että sellaisessa ketjussa lytättäisiin mies, jossa vaimo vaatisi oman onnelisuutensa vuoksi miestä osallistumaan kanssaan vaikka viikottain tankotanssitunneille ja mies ei kokisi lajia omakseen? En usko, että vaimo saisi kovin kannustavia vastauksia, voin toki olla väärässäkin.
Samoin täällä on ollut ketjuja, joissa vaimo valittaa, kun mies ei lähde mukaan sukuloimaan. Ja aina vastaukset pääsääntöisesti ovat: aikuisella ihmisellä on oikeus valita, kenen luokse menee kyläilemään tai lomansa viettämään.

Edelleen, jos joku nainen täällä kitisisi, että " mieheni ei lähde mukaan kylään ystävieni luokse", niin melkoista kuraa saisi niskaan.

Kyse ei ole tässä kohdin sukupuolesta, vaan kahden ihmisen erilaisista haluista ja tarpeista.
 
"..."
Onko mikko84 vaatinut naistaan autoremonttiin kanssaan? Vertaat seksiä ja naisen tanssiharrastusta? OK.
Väännetään rautalangasta, kun et näytä ymmärtävän:
Tuo kirjoittaja puhui ihan vain erilaisista kiinnostuksenkohteista. Joku haluaa vapaa-ajallaan korjata autoa, joku kiertää sukulaisia, joku kyläillä kavereilla ja joku katsoa telkkaria.
Kyse on siitä, minkä verran parisuhteessa voi vaatia toista mukautumaan omiin haluihinsa.
 
Mrs Bean harmaana
Vierasmiess, kyllä vertasin seksiä harrastukseen. Koska ketjussa ei ole kyse seksistä vaan tarpeiden erilaisuudesta. Siitä, että ymmärretään ettei sama asia tee toisesta onnellista, mikä omassa onnen vaakakupissa painaa eniten. Kummallisesti jumitat nyt vain tuon seksin ympärillä, aloittajan parisuhteessa kun sitä seksiäkin on, ei vain aloittajan tarpeiden mukaisesti. Myös aloittajan puolison rentoutumistapa on aloittajalle ongelma. Ja kysehän ei ole olennaisesti siitä mikä on aloittajan tarpeen laatu tai mikä on puolison rentoutumisen laatu vaan se, ettei ne kohtaa eikä aloittaja hyväksy sitä.
 
nojoo
Erilaiset persoona näkee tuon ap:n tilanteen erilailla.
Ei kai sitä oikein voi tilanteesta puhua kuin omasta puolestaan, se näemmä tekee "minäminä-ihmiseksi".
Itselleni tulee tunne taas ap:n avokin olevan näitä "minäminä ja minun ehdoilla" tyyppejä. Tottakai useimmat tuollaiset sitten haluaa parisuhteeseen, jossa ei tarvitse välittää toisen kiinnostuksen kohteista, tekemisistä ja hyi haluistakaan. Taidan olla aika kieroutunut kun olen luullut toimivassa parisuhteessa kummankin haluavan miellyttää toista, välillä pitää mennä oman mukavuusalueensa ulkopuolelle jopa. Mutta kun toista vilpittömästi rakastaa niin se ei tunnu pakolta. Jos ilman lapsia jo on tuollaista niin ei se lasten jälkeen ainakaan paremmaksi muutu!

Lähinnä tuossa jutussa kuulostaa olevan isompiakin ongelmia kuin tuo seksi. Läheisyys ei kaikille tarkoita ainoastaan sitä sohvalla muhimista illasta iltaan yhdessä. Joillekin se taas on sitä parhaimmillaan. Kuulostaa vain vääränlaisten ihmisten menneen yhteen.
Tunnen muuten monia naisia, jotka ovat ns.onnellisia kuulemma. Talot, mökit, autot on eli kaikki hyvin ja mies tekee oikeastaan kaikki kotityötkin. Joten unelma tilanne. Paitsi valittavat miten mies sitten on kimpussa ja muutaman kerran kuussa pitää "antaa" jotta se tossu olis tyytyväinen.. eikä ole sänkytaidoissa kuulemma vikaa vaan eivät vain halua miehiään. Mutta ovat omien sanojensa mukaan "valinneet puolisonsa järjellä eikä alapäällään". Muutamalla sitten mies on lopulta lähtenyt ja hirveä itku tullut. Mutta ei siinä ole ollut kyse rakkaudesta vaan siitä kivasta tilanteesta minkä sitten on menettänyt. ;) Jotkut ovat sen käsittäneetkin myöhemmin. Ei turvallisesta suhteesta haluta luopua kun on tietty ihmistyyppi kyseessä. Näille on tyypillista alussa esittää halukasta ja huomioivaa muuten. Raivotkoon nyt joku jos haluaa mutta oikeasti jos et itse ole tälläinen niin eipä se silloin sua pitäs koskettaa?

Jos tuo avokki puolisoaan rakastaa niin luulisi nyt suostuvan pariterapiaan ja olevan huolissaan kun toinen ei ole yhtä onnellinen mitä tämä sohvalla kahvittelija? Ehkä siellä paljastuisi todelliset tuntemukset niin hulluhan sitä suostuisi siihen.
On muuten täysin normaalia haluta kerran viikossa. Tai useammin. Mutta ei ole normaalia jos ei halua toista miellyttää silloin tällöin lähtemällä vaikka sinne sukulaisiin tai antamalla suuhoidon siinä sohvalla tms.

Tuo seksinpuute kärjistyy aloittajalla kun eivät muuten oikein tee yhdessä niitä ns.pariskuntajuttuja? Eikä toinen osapuoli tunne itseään huomioiduksi, halutuksi. Jos avokki on tyytyväinen ja onnellinen tuolleen niin eihän se nyt voi toimia iänkaiken toisen kustannuksella vai? Eroa suosittelen jos ei sitä avokkia saa lähtemään yhdessä keskustelemaan ammattilaisten kanssa tilanteesta. Jo tuo ettei suostu puhumaan ongelmista kertoo paljon. Jokainen päätelkööt mitä.
Toki minun on helppoa nähdä tilanne ap:n puolelta kun itse elellyt aikoinaan miehen kanssa, jolle parisuhde oli juurikin se mukavuustekijä vailla tunteita. Seksi tuntui olevan pakkopullaa alun esittämisen jälkeen ja kaiken myönsi myöhemmin erottuamme. Nyt vastaavasti olen löytänyt vuosia sitten sopivan kumppanin ja ei ole niitä ongelmia enää. :)
 
"nappi"
Onpa mielenkiintoinen keskustelu. Olemme n. 29v, seurustelleet viitisen vuotta avomieheni kanssa. Minä en halua seksiä enää lainkaan. Ekat kolme vuotta meni vielä niin että vähintään kerran viikkoon, nyt viimeiset pari vuotta on menny niin että saattaa olla 3kk taukoja. Viime vuoden aikana harrastettiin seksiä ehkä kymmenen kertaa. En syty miehestäni, en edes kun hän lämmittelee minua aikansa (tämä toimi siis aiemmin). Katselen kyllä muita miehiä sillä silmällä ja saatan masturboida ja miettiä muita. Mulla on ihan kauhee ristiriita tässä - toisaalta mieheni on maailman paras, meillä on aidosti kivaa ja helppoa yhdessä ja mikäli teemme lapsia he saavat rakastavat ja hyvät vanhemmat. En vain enää syty, ja olen miettinyt että a) onko vika minussa b) pitääkö meidän erota c) onko tämä vain pitkän suhteen väistämätön tauko d) kuinka kauan mieheni jaksaa (hän on siinäkin mielessä minulle sopiva, että haluaa itsekin seksiä "vain" pari kertaa kuussa, eli miesten mittakaavassa ei kovinkaan paljon) e) kuinka kauan itse jaksan tätä ettei seksi kiinnosta omasta takaa mutta muut miehet kyllä f) miksi lähtisin suhteesta jossa kaikki palikat on kohdallaan, paitsi seksi, eihän missään suhteessa kaikki ole aina hyvin ja seksi on aika pinnallinen syy verrattuna esim. uskollisuuteen tai samaan elämäntyyliin g) ymmärrän, että seksi EI ole vähäpätöinen asia mutta toisaalta taas, eikö joka suhteessa käy lopulta niin että se vähenee ja siinä vaiheessa menetän loistavan kumppanin ja hyvän isän jos haluan vain vaihtaa miestä aina kun seksi lopahtaa.

Onko siis seksi se tärkein asia suhteessa??
 
Vierasmiess
[QUOTE="...";30710464]Väännetään rautalangasta, kun et näytä ymmärtävän:
Tuo kirjoittaja puhui ihan vain erilaisista kiinnostuksenkohteista. Joku haluaa vapaa-ajallaan korjata autoa, joku kiertää sukulaisia, joku kyläillä kavereilla ja joku katsoa telkkaria.
Kyse on siitä, minkä verran parisuhteessa voi vaatia toista mukautumaan omiin haluihinsa.[/QUOTE]

Se, että seksihalut laskee suhteen ikääntyessä suurinpiirtein 100 --> 0 ja sille ei mitään halua tehdä, on suorastaan valehtelua ja vittuilua. Itse en pidä sitä millään tavalla normaalina ja hyväksyttävänä jos ensin annetaan persettä kuin viroilainen huora ja sitten parin vuoden päästä saisi kissojen ja koirien kanssa etsiä kumppanista seksihaluja. Tällöin on täysin oikeutettua jättää kumppani.
 
nojoo
Ymmärrän myös hyvin sen, että joillekin riittää parisuhteessa se ns.kaverirakkaus ilman intohimoa. Voi toimia oikein mainiosti jos vain molemmat puolisot ovat onnellisia siinä ja samanlaisia. Mutta ei se pidemmän päälle toimi oikein jos toinen tarvitsee enemmän ja erilaista yhdessä tekemistä ja olemista, jopa sitä seksiäkin suurilla tunteilla.
Eli voi niitä suuria tunteita toki ollakin mutta väärässä muodossa vain jos toisella on enemmänkin intohimoa mukana tunteissaan. Surullista sinänsä kun niin moni tuntuu löytävän liian erilaisen kumppanin itselleen. Siinä toki se rakkaus punnitaan, kestääkö se toisenalaisia tunteita kokeva tilanteen ja tyytyy siihen. Jotkut kai osaa olla onnellisia ja jättä omat halunsa, tarpeensa sivummalle. Yleensä näin toki tarvitseekin tehdä aikansa kun lapsia tulee mutta.. lapsettoman pariskunnan kohdalla miettisin todella onko sen arvoista.
 

Yhteistyössä