Onko normaalia käytöstä parisuhteessa?

  • Viestiketjun aloittaja mikko 84
  • Ensimmäinen viesti
mikko 84
Se olikin pointti että jos jo tässä vaiheessa seksielämä on tällaista niin ei ne lapset haluja lisää...
Yksin masturbointikaan ei ole ratkaisu millä korvata pysyvästi joka viikko välipäivät.
Kivempaa se rakastelu olisi plus ettei rakastelu ole pelkkää seksiä vaan myös läheisyyttä...
 
Ei sitä oikein hyövää ajatella, että kuinka mieluiten itse tekisi tai etenkään, että onko olemassa jotain "miten naiset yleensä". Kun juuri se oman kumppanin kanssahan asiat pitäisi saada toimimaan.

Mun mielestä on ihan normaalia haluta työvuoron jälkeen vain nollata telkkarin edessä, mää voisin hyvinkin tehdä niin. Jos oon tosi väsynyt niin seksi ei oo mulle rentouttavaa. Mutta tuossa ihmiset on erilaisia.

Se mikä ei oo ookoo parisuhteessa, on ettei kuuntele toista, ja yritä löytää sellaista tapaa olla, joka miellyttää molempia. Jos kuvittelen itseni tuohon aapeen kuvioon, niin mua häiritsis ensisijaisesti keskusteluyhteyden puute/kumppanin haluttomuus siihen, joka estää löytämästä ratkaisua ongelmiin.
 
Yllättävää että kun mies kirjottaa tänne niin se lynkataan että teen väärin kaiken.
Naisella ei ole mitään velvollisuutta hoitaa suhdetta, järjestää aikaa ja tehdä miehelle alotteita.

Jos tänne kirjoittais nainen että: "mieheni katsoo vain televisiota eikä halua rakastella, torjuu aina kun häntä lähestyn eikä miehelle kelpaa vaikka olen urheilullinen nainen ja joka kerta antaisin hänelle hieronnan ja suuseksiä" niin olisiko vastaukset että ei ei ei noin teet kaiken väärin ja jos miestä ei huvita niin ei huvita eikä mikään hieronta ja suuseksi ole oikea tapa että kyllä naisessa on oltava vika :D
Ei kai kenelläkään ole varsinaisesti velvollisuutta hoitaa suhdetta, järjestää aikaa ja tehdä aloitteita. Toki suhteelle kannattaisi järjestää aikaa ja sitä kannattaisi hoitaa, aloitteitakin kannattaisi tehdä. Mutta täytyy kyllä sanoa, että lyhyt pikaseksi ei ole mitään "suhteen hoitamista". Ei tuollaisessa tapauksessa auta mitään se, että kyselee mikä on normaalia - on ihan yhtä normaalia haluta seksiä tai haluta olla rauhassa. Nyt kun tilanne on se, että halutaan eri asioista, kannattaisi keskustella asiasta kumppaninsa kanssa. Se, että seksiä harrastetaan vain siksi, kun niin täytyy, ei oikeastaan pidä parisuhdetta eikä seksielämää hengissä - silloin sitä vain suoritetaan. Ongelmat ovat syvemmällä ja ne täytyy ratkaista, jotta pääsee tilanteeseen, jossa seksiä harrastetaan siksi, että halutaan seksiä ja läheisyyttä kumppanin kanssa.
 
mikko 84
Missä ongelma piilee ?

Nainen on kuulemma onnellinen ja miksipä ei olisi.
Huoletonta elämää.
Mies ei ryyppää, kokkaa, siivoaa, pyykkää, urheilee, miellyttää naista pyytäisi tämä mitä tahansa, naisen ei tarvitse huolehtia juuri mistään muusta kun korkeintaan pyykkää ja siivoaa joskus ja joskus kokkaa jos en itse kerkiä.
Pitää elämästään ja on onnellinen, nauraa ja on iloinen mutta seksi vaan ei maistu vaikka pitääkin seksiämme laadukkaana sillä otan huomioon naisen aina sängyssä ja kumppanin toiveet ja mieltymykset.

Ei kaikki vaan ilmeisesti voi tykätä seksistä sitten niinkun muut...
 
Missä ongelma piilee ?

Nainen on kuulemma onnellinen ja miksipä ei olisi.
Huoletonta elämää.
Mies ei ryyppää, kokkaa, siivoaa, pyykkää, urheilee, miellyttää naista pyytäisi tämä mitä tahansa, naisen ei tarvitse huolehtia juuri mistään muusta kun korkeintaan pyykkää ja siivoaa joskus ja joskus kokkaa jos en itse kerkiä.
Pitää elämästään ja on onnellinen, nauraa ja on iloinen mutta seksi vaan ei maistu vaikka pitääkin seksiämme laadukkaana sillä otan huomioon naisen aina sängyssä ja kumppanin toiveet ja mieltymykset.

Ei kaikki vaan ilmeisesti voi tykätä seksistä sitten niinkun muut...
Tosi vaikea sanoa. Nyt en muista koko ketjua, mutta onko siis aina ollut tällaista? Joskus e-pillerit voivat aiheuttaa haluttomuutta, kuten joku kirjoitti. Ja tietysti kaikilla ei ole samanlainen libido. Ei miehessä tarvitse olla mitään vikaa, suhde voi sinänsä olla muuten ihan ok. Siksi suosittelenkin keskustelemista.

Se on tosi hankala tilanne, jos ilman selkeää syytä halut eivät kohtaa, koska tilanne voi lopulta olla turhauttava molemmille osapuolille - enemmän toki varmaan sille, joka haluaisi seksiä. Kyllähän tuo tilanne muuten kuulostaa siltä, että asiat ovat aika ok - jos suhde muuten tuntuu hyvältä, niin kannattaa yrittää yhdessä selvittää, mistä seksittömyys johtuu. Jos kyseessä on se, ettei nainen vaan tykkää seksistä tai ei halua niin paljon, niin osaisiko joku seksiterapeutti antaa vinkkejä, miten tilanteen voisi ratkaista?
 
Eipä me täällä voida kertoa missä ongelma piilee =) Se on mahdollista, ettei vain halun määrä kohtaa, ja sitä voi kyllä olla mahdoton muuttaa.

Niin kuin sanoin, minusta siinä on jo ongelma, jos toinen ei halua kuulla, että partneri ei ole onnellinen. Mutta kun sitä toista ei voi pakottaa olemaan parisuhteessa reilu : /
 
"..."
Missä ongelma piilee ?

Nainen on kuulemma onnellinen ja miksipä ei olisi.
Huoletonta elämää.
Mies ei ryyppää, kokkaa, siivoaa, pyykkää, urheilee, miellyttää naista pyytäisi tämä mitä tahansa, naisen ei tarvitse huolehtia juuri mistään muusta kun korkeintaan pyykkää ja siivoaa joskus ja joskus kokkaa jos en itse kerkiä.
Pitää elämästään ja on onnellinen, nauraa ja on iloinen mutta seksi vaan ei maistu vaikka pitääkin seksiämme laadukkaana sillä otan huomioon naisen aina sängyssä ja kumppanin toiveet ja mieltymykset.

Ei kaikki vaan ilmeisesti voi tykätä seksistä sitten niinkun muut...
Kuinka usein sitä seksiä pitäisi olla? Joka päiväkö? Onko hän viikonloputkin telkkarin ääressä? Aika moni on viikolla niin kuitti, ettei jaksa ajatella mitään ja mielummin makaa sohvalla.
 
Mulla saman tyyppinen tilanne puolison kanssa ha sanon suoraan ettei se keskustelu auta mitään. Nyt olen vain yrittänyt hyväksyä sen, että hän ei vain halua niin usein. Jos en olisi naimisissa ja lapsia ja vain seurustelisin niin lähtisin suhteesta 100% varmuudella. Minusta se on henkistä väkivaltaa kumppania kohtaan, jos ei anna ilman pätevää syytä esim. Sairas tjt..
 
Mulla saman tyyppinen tilanne puolison kanssa ha sanon suoraan ettei se keskustelu auta mitään. Nyt olen vain yrittänyt hyväksyä sen, että hän ei vain halua niin usein. Jos en olisi naimisissa ja lapsia ja vain seurustelisin niin lähtisin suhteesta 100% varmuudella. Minusta se on henkistä väkivaltaa kumppania kohtaan, jos ei anna ilman pätevää syytä esim. Sairas tjt..
Älä nyt liioittele, ei se nyt henkistä väkivaltaa ole (ellei kyse ole tarkoituksellisesta seksittömyydellä kiristämisestä). Onhan sekin pätevä syy, että ei halua seksiä. Muutenhan kuka tahansa olisi velvoitettu "antamaan" kenelle vain, joka keksii haluta.

Onhan noita tilanteita ja ikäviä ovat. Itse en kyllä varmaan jäisi vain lasten vuoksi suhteeseen, jos tilanne tuntuisi noin pahalta. Tai sitten sopisin sen kumppanin kanssa, että sivusuhteen hankkiminen on ok. Olisiko se teidän kohdalla vaihtoehto?
 
vierass
Teillä ei siis ole lapsia? Mä tossa tilanteessa tekisin puolisolle iltapalan valmiiksi (jotain mistä tykkää) ja muutenkin oisin vähän siivonnut (laittanut tiskit, lojuvat vaatteet..) niin että puolison on kiva tulla kotiin.
Fiilis on ihan eri kuin tulee rättiväsyneenä kotiin ja huomaa että hemmetti, puoliso on syönyt viimeisen jogurtin eikä leipääkään ole vaikka lupasi käydä kaupassa. Miten teillä menee nämä arkijutut?

Haluatteko lapsia? Voiko olla niin, että toinen haluaa ja toinen ei mikä sitten heijastuisi seksielämään?
 
vieeass
Meillä mies tekee nykyään henkisesti rankkaa työtä. Ja töiden jälkeen valahtaa omaan maailmaansa pariksi tunniksi. Onneksi lapset on jo niin isoja ettei se miehen oma aika ole lapsilta pois. Sen olen jo oppinut hyväksymään vaikka aluksi oli vaikea ymmärtää miksi toinen haluaa olla töiden jälkeen yksin.

Miten teillä muuten menee?
 
mikko 84
Ei ole lapsia eikä puoliso edes pidä lapsista.

Kuten sanoin hänellä on helppoa elämää arjen suhteen.

Kun hän tulee kotiin jos itse olen kotona niin olen usein siivonnut koko asunnon, pessyt pyykit, siivonnut tyttöystävän kissan oksennukset ja paskat laatikosta, valmistanu ruoat ettei tarvitse tulla kun valmiiseen pöytään ja puhtaaseen kotiin.

Sitten syödään ja juodaan kahvit töllöä katsellen jonka jälkeen hän menee nukkumaan 2 tunniksi.
(Tekee fyysisesti ja henkisesti rankkaa hoitotyötä.)
Herättyään illalla saatamme taas juoda kahvit tai lähteä suoraan salille/lenkille.
Sitten riippuen kellon ajasta syömme iltapalaa katsoen töllöä ja mennään useimmiten suoraan nukkumaan koska hänellä on useimmiten aamulla aikasin herätys töihin.

Yhteisenä vapaapäivänä joita on välillä harvoin heräämme aamulla ja tyttöystävä pukee ja menee suoraan meikkaamaan tunniks vessaan jonka jälkeen aamupalalle jonka valmistan hänen meikatessa.
Aamuseksiä on turha odottaa kun suu on kuulemma liian kuiva.
Aamupalan jälkeen saatetaan lähteä kaupoille tms. Tai sitten vaan touhutaan jotain muuta.
Päivällä on yleensä turha odottaa seksiä koska kuulemma meikit menee tai tukka tai tulee hiki tms....

Joskus ehdottanut ettei vapaapäivänä turhaa meikkaa että jäädään vaikka sänkyyn peuhaamaan ja otetaan rennommin, syödään katsotaan leffaa ja peuhataan lisää mutta ei käy.

Aina samat kuviot oli vapaapäivä tai työpäivä että heti herättyä meikkaamaan ja vaatteet päälle.

Sitten vapaapäivänä kun ilta koittaa niin sama rituaali että klo 11-12 suihkuun ja sieltä sänkyyn ja jos mua lykästää niin saatetaan rakastella mutta jos hän on liian väsyny tai aamulla työpäivä niin ei rakastella ollenkaan eli koko vapaapäiväkin mennyt hukkaan sen osalta...
Sitten odotetaan seuraavaa yhteistä vapaapäivää...
 
"..."
Kuulostaa siltä, että ensinnäkin sinulla on ihan liikaa vapaa-aikaa ja liian helppo työ. Hanki joku vaativampi työ, joka myös motivoi enemmän ja antaa sisältöä elämääsi. Nyt sinulla ei ole kuin yksi pakkomielle, jota sinulla on liikaa aikaa ajatella. Kun hankit jonkun mielenkiintoisemman työn, ei sinulla varmasti jää aikaa/intressejä joka päivä siivoilla ja laittaa ruokaa ja pestä pyykkejä ja siivota kissan sotkuja päivän jälkeen.
 
Ei ole lapsia eikä puoliso edes pidä lapsista.

Kuten sanoin hänellä on helppoa elämää arjen suhteen.

Kun hän tulee kotiin jos itse olen kotona niin olen usein siivonnut koko asunnon, pessyt pyykit, siivonnut tyttöystävän kissan oksennukset ja paskat laatikosta, valmistanu ruoat ettei tarvitse tulla kun valmiiseen pöytään ja puhtaaseen kotiin.

Sitten syödään ja juodaan kahvit töllöä katsellen jonka jälkeen hän menee nukkumaan 2 tunniksi.
(Tekee fyysisesti ja henkisesti rankkaa hoitotyötä.)
Herättyään illalla saatamme taas juoda kahvit tai lähteä suoraan salille/lenkille.
Sitten riippuen kellon ajasta syömme iltapalaa katsoen töllöä ja mennään useimmiten suoraan nukkumaan koska hänellä on useimmiten aamulla aikasin herätys töihin.

Yhteisenä vapaapäivänä joita on välillä harvoin heräämme aamulla ja tyttöystävä pukee ja menee suoraan meikkaamaan tunniks vessaan jonka jälkeen aamupalalle jonka valmistan hänen meikatessa.
Aamuseksiä on turha odottaa kun suu on kuulemma liian kuiva.
Aamupalan jälkeen saatetaan lähteä kaupoille tms. Tai sitten vaan touhutaan jotain muuta.
Päivällä on yleensä turha odottaa seksiä koska kuulemma meikit menee tai tukka tai tulee hiki tms....

Joskus ehdottanut ettei vapaapäivänä turhaa meikkaa että jäädään vaikka sänkyyn peuhaamaan ja otetaan rennommin, syödään katsotaan leffaa ja peuhataan lisää mutta ei käy.

Aina samat kuviot oli vapaapäivä tai työpäivä että heti herättyä meikkaamaan ja vaatteet päälle.

Sitten vapaapäivänä kun ilta koittaa niin sama rituaali että klo 11-12 suihkuun ja sieltä sänkyyn ja jos mua lykästää niin saatetaan rakastella mutta jos hän on liian väsyny tai aamulla työpäivä niin ei rakastella ollenkaan eli koko vapaapäiväkin mennyt hukkaan sen osalta...
Sitten odotetaan seuraavaa yhteistä vapaapäivää...
Ai kamala. :O
Jos mulla olisi tuollainen mies niin olisin onnen kukkuloilla. Ja seksiä silloin kuin se on mahdollista. Aamuseksiä silloin kun ei ole aikainen herätys.
 
  • Tykkää
Reactions: Oisku
Vierass
Ihmiset nyt vaan on erilaisia. On täysin normaalia haluta seksiä kerran viikossa tai harvemminkin. Yhtä normaalia on haluta useamminkin. Eikä toisen syyllistäminen ainakaan haluja lisää, kai sen sanoo järkikin. Itsekin katsoisin työpäivän jälkeen mieluummin rauhassa TV:tä. Itseään on aika vaikea muuttaa, siis jos on syntynyt sellaiseksi, ettei halua tunne, ainakaan uaein. Seksiä voi harrastaa toisen mieliksi juu (ja välillä niin teenkin), mutta jossain määrin sekin vähentää haluja, kun se alkaa tuntua velvollisuudelta.

Jos mitään kompromissia ei löydy, ero lienee varteenotettava vaihtoehto. Ystäväpiirissäni se on yllättävän usein mieskin, joka haluaa harvoin.
 
dma
Mulla oli vähän samanlaista, ei tehnyt hirveästi mieli seksiä. Tähän oli ihan selkeä syy. Mies oli heti koskettelemassa alapäätäni ja minusta alkoi tuntumaan ettei kiinnosta mikään muu, vaikka eihän se pidä paikkaansa.

Hyökkäätkö sinäkin kenties heti alapäähän? Mikset menisi naisen viereen katsomaan sitä telkkaria ja pikkuhiljaa hyväilet ja suukottelet ja lopulta se johtaa seksiin. Vai sanooko naisesi puolen tunnin hyväilyn jälkeen, ettei kiinnosta?

Minut pitää ainakin lämmitellä siihen seksiin, ei minua sillä tavalla paneta vaan se pitää saada aikaan.
 
"Meemi"
No ei kyllä minusta kuullosta ihan normaalilta.

Olemme samaa ikäryhmää kuin te, yhdessä olleet kymmenisen vuotta. Kyllä se seksuaalinen aktiivisuus on vaihdellut suuresti parisuhteemme aikana. Aina seksi ja parisuhde on ollut tyydyttävää. En nyt muista koko viestiketjua mutta onko teillä vaihdellut? Meillä alkuaikoina seksiä oli lähes päivittäistä, ja tätä kesti vuosia. No vuosien saatossa on tietenkin tullut ajanjaksoja jolloin on kiireisempää ja stressaavampaa, ja seksiä ollut kuvailemasi määrä. Ehkä kerran viikossa, joskus harvemminkin. On kuitenkin onneksi aina tilanne korjaantunut, ja aktiivisempaan suuntaan on aina mennyt hetken hiljaiselon jälkeen. Vaikka ei nyt enää vuosiin ollakkaan pupuiltu ihan päivittäin.. :) Nyt sitten elämme parisuhteemme hektisintä aikaa. Lapsi ja talon rakennus. Mutta kyllä sitä aina löytää aikaa myös toiselle, jos haluaa. Vaikka juuri kuvailemasi pikainen, tai sitten ihan suuhoito :) itse pyrin ottamaan kumppanin huomioon, mutta kyllä odottaisin sitä myös toiselta. Mutta ymmärrän kyllä jos välillä väsymyksen takia ennemmin sen television valitsee. Mutta jos näin tekee, niin on huolehdittava siitä ettei siitä tule tapa.

Onko suhteestanne siis hävinnyt kipinä? Ehkä suhde on muuttunut sitten enemmän kaveripohjalle. Tai sitten suhteessa on vaan suvantovaihe seksin suhteen, ja tilanne ehkä korjaantuu taas. Se on sinusta kiinni jaksatko odottaa ja katsoa miten tilanne kehittyy. Vaikka jos tilannetta on vuosia katsonut, se tuskin kummenee.. Olette sitten vain liian erilaisia..
 
yks nainen vastaa
Eikö sua oikeesti rassaa se, että sä teet kaikki kotityöt melkein yksin? Emt, mutta voisiko sitä naista haitata se, että sä oot liian nössykkä ja tossun alla? Jos se kiihottuis enemmän siitä, että kotityöt jaettais, eikä siten, että sinä raadat yksin?

Oon kyllä kumminkin samaa mieltä siitä, että sitä seksiä pitäisi olla useammin ja olla edes yleensäkin. Ole onnellinen, että teillä sitä seksiä on edes noin kerran viikossa. Kaikilla ei ole. Jotkut pihtaa kuukausi kaupallakin ja syitä satelee joskus patistamalla enemmän ja joskus joudut omassa päässä arpoa, että miksiköhän ei seksiä ole taaskaan.
 
mikko 84
Teen epäsäännöllistä 3-vuorotyötä että ei ne yövuorot ja siihen perään iltavuorot ole herkkua.

Kissan oksennukset lattialla ei ole mukava näky tai kissan paskan haju asunnossa että vaikka kuin väsynyt olisin niin pakkohan ne on siivota !

En vaan pidä likaisesta asunnosta ja kun meillä menee ristiin vapaapäivät niin sillon minulla on aikaa siivoilla ja valmistaa ruoat ja olen tehnyt niin myös siksi että näin vähennän puolison taakkaa kotona että meille jäisi enemmän yhteistä aikaa mutta puolison mielestä odotan pillua vaan palkkioksi siivoamisesta...
 
vanhempi neuvoo
Missä ongelma piilee ?

Nainen on kuulemma onnellinen ja miksipä ei olisi.
Huoletonta elämää.
Mies ei ryyppää, kokkaa, siivoaa, pyykkää, urheilee, miellyttää naista pyytäisi tämä mitä tahansa, naisen ei tarvitse huolehtia juuri mistään muusta kun korkeintaan pyykkää ja siivoaa joskus ja joskus kokkaa jos en itse kerkiä.
Pitää elämästään ja on onnellinen, nauraa ja on iloinen mutta seksi vaan ei maistu vaikka pitääkin seksiämme laadukkaana sillä otan huomioon naisen aina sängyssä ja kumppanin toiveet ja mieltymykset.

Ei kaikki vaan ilmeisesti voi tykätä seksistä sitten niinkun muut...
Onko sinulle yllätys että ihmiset ovat erilaisia? Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Jollekin riittää kerta kuukaudessa ja joku haluaa 2 kertaa päivässä. Varmasti yhdessäkään parisuhteessa ei kaikki asiat mene yksiin kumppanin kanssa.

Sinulla tässä tuntuu ainoastaan olevan ongelmia, jos et voi hyväksyä ihan normaalin halukkuden omavaa tyttöystävääsi sellaisena kuin hän on, vaan olet syyllistämässä ja painostamassa häntä ihan turhasta.
 

Yhteistyössä