Onko normaalia kakkaa Almironilla?

Meillä lapsi juo tällä hetkellä Almiron Peptiä. Viikon ajan on juonut sitä päiväsaikaan, öisin imetän. Ennen Almironin aloitusta kakka oli kiinteää, välillä turhankin kovaa. Nyt se on ollut koko ajan vihreää (välillä tumman ja välillä vaaleanvihreää ) ja seassa on usein valkoisia pieniä paloja. Kakka on melko löysää, pysyy kuitenkin hyvin vaipassa. Onko tuo ihan normaalia "Almiron-kakkaa"? Kakkaamiseen ei tunnu liittyvän itkuja. Tosin iltaisin poika kitisee aika lailla, oon ajatellut sen olevan vain väsykitinää.
 
Tervehdys, meillä esikoisen kakka meni juuri samanlaiseksi Almironin aloituksesta, mutta muistelen, että muuttui normaaliksi noin 2 viikossa.

Nyt kakkosen kanssa sama ongelma Tutteli Omneon kanssa.. Jo pari viikkoa tullut vihreää litkua, seassa ryynejä. Pepun iho on mennyt rikki.. Odotan jo, että suoli normalisoituu.

Minkä ikäinen lapsi sinulla? Meillä 2kk
 
Hei Pilvi81, mikä tilanne teillä? Sopiiko Almiron?

Täällä vihreä liejukakka jatkui ja jatkui kunnes vaihdoin Naniin ja jo samana päivänä väri vaihtui keltaiseksi. Pari päivää tuli löysää, mutta tänään ekat tuhdit kakit ja vauvan vointikin on mielestäni parempi; nukkuu mm. päikkäreitä paremmin ja poskien iho on parempi (oli aiemmin kuivaa näppyä )
 
Meillä oli kans aika otoa, sillä minusta Nan aiheutti jopa vähemmän oireita kuin Almiron. Meillä lapsella kuitenkin oli maitoallergia ja nyt käytössä Neocate. Kuitenkin tuo Almiron oli ehkä kaikista kokeilluista sopimattomin!
 
Vaihdettiin tällä viikolla korvike Neocateen. Almironilla kakka pysyi vihertävänä (mikä on ilmeisesti ihan ok väri), muutama kiinteämpikin kakka tuli, mutta pääsääntöisesti löysää. Haju oli koko ajan aivan kamala. Lääkäri pyysi muutaman vaipan nähtäväksi Almironin aikana ja oli sitä mieltä että ei oo normaalia kakkaa. Nyt on pari Neocate-päivää takana ja kakka on nyt normaalin oloista. Eikä enää haise "koko talo" vaipan vaihdon jälkeen. Myös yksi hyvä yö takana (vain yksi herätys). Saas nähdä mitä Kela nyt tuumaa, koitetaan saada korvaukset ilman sen kummempia altistuksia. Lääkäri kyllä tuumasi, että yllättyy jos ei korvausta myönnetä. Itse kuitenkin epäilen.

Ihmettelen muuten kyllä suuresti tuota apteekkien hinnoittelua. Hain reseptillä purkin Neocatea meidän paikkakunnan apteekista ja maksoi 74 e!! Seuraavan hain naapurikaupungista ja maksoi 57 e. Voiko tosiaan olla noin suuret erot? Jälkimmäisessä apteekissakin ihmettelivät tuota meidän apteekin hintaa.
 
On tuo 74 ? aika kallis. Mä muistelen maksaneeni ilman Kela korvauksia jotain vähän reilut 60 ?. Neocatella kakka on usein sellaista tosi tummaa tinttua, kuin jotain paksua jäteöljyä. Ei siis kannata säikähtää jos vaipasta löytyy mustan vihreä läjä :x Se kuuluu siis asiaan...
 
Mitäs toi muuten tarkoittaa jos siellä kakassa on sellaisia valkoisia pisteitä?

Aikoinaan kun ei edes epäilty tytöllä allergiaa, niin tuttelikakassa oli niitä valkoisia pisteitä paljon muutaman kerran. Ihmettelin ihan ääneen sitä kakkaa miehelle silloin, koska tyttö joi vaan maitoa silloin :eek: Ihan siis pisti silmään se kakka, en mä normaalisti mitään kakkoja tutki :D
 

Yhteistyössä