Onko nykyinen lasten kenkä (nuorten) heikompi laatusta vai missä mättää??

Joka hiivatin kuukaus tuntuu että saa olla varsinkin herra 14 veelle olla kenkiä ostamassa..Millon prakaa sauma,millon pohja irtoo,millon mitäkin.Olen ostanut Airwalkia,Hummelia,Nikeä,Catmandoota ja silti tuntuu ettei ne kestä pyhätöntä arkea.

Suositelkaas ny kestävää kenkää tolle "kenkätuholaiselle".

Jonkun verran fillaroi,käy skeitillä,kiipeilee millon missäkin..(kallio,metsämaasto)
 
"satu"
Varmasti on nykyään heikompilaatuisia kengät. Itse olen palauttanut kahdet (lapseni) talvikengät liikkeeseen, kun eivät ole kestäneet montaa kuukautta käytössä. Kyllä yhden kenkäparin ainakin puoli vuotta luulisi kestävän.
 
ehdotus
Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;29635785:
Joka hiivatin kuukaus tuntuu että saa olla varsinkin herra 14 veelle olla kenkiä ostamassa..Millon prakaa sauma,millon pohja irtoo,millon mitäkin.Olen ostanut Airwalkia,Hummelia,Nikeä,Catmandoota ja silti tuntuu ettei ne kestä pyhätöntä arkea.

Suositelkaas ny kestävää kenkää tolle "kenkätuholaiselle".

Jonkun verran fillaroi,käy skeitillä,kiipeilee millon missäkin..(kallio,metsämaasto)
miten olisi useammat kengät, yhdet kotikäyttöön, yhdet kouluun, yhdet metsäreissuille... Metsäretki\kotikäyttökenkien kohdalla ei varmaan niin haittaa jos niitä korjailee tarvittaessa.
 
opej
Meillä 8-vee tuhosi kolmet lenkkarit viime kesänä. Lisäksi oli jotkut varvassandaalit. Pahimmillaan kengistä menee joku sivusauma halki semmoisesta paikasta, mihin ei edes tule taitosta kävellessä. Että olen kyllä sitä mieltä että halpiskengissä (market-?) ei ole mitään laatua.
 
hmmmm...
En osaa muuten neuvoa, mutta mainitsemasi ns. merkkituotteet taidetaan kaikki väsätä kiinassa...

Mä ostin yhdet halpistennarit, ihan normaalikävely kouluun ja takaisin kulutti kengänpohjat siitä kantapään kohdalta ihan sileiksi, taisi myös saumat ruveta aukeemaan. Olis kiva löytää kenkiä joilla uskaltaa kävellä ilman pelkoa siitä että pohjat hajoaa.. hah
 
Luulen, että osittain saattavat ollakin heikompilaatuisia, mutta se riippuu myös hieman merkistä. Meillä oli nimittäin aivan samankaltainen ongelma merkkien Gola, Etnies ja jopa Vans kanssa. Sen jälkeen tilasimme DC Shoes tennarit, eikä ole tarvinnut vaihtaa/palauttaa. Tuntuvat todella kestäviltä jalkineita, on jo useampi malli hankittu.
 
vierass
No noita merkkejä en kyllä minään kestävinä ja parempina kenkinä pidä. Paljolti se hinta on suhteessa laatuun, halvalla harvoin löytyy hyvää ja kestävää. Tosin joku Nike taitaa noista olla tosi hintava laatuunsa nähden.

Pojilla on meillä Eccoa ja Salomonia, lähinnä siksi, että noista löytyy tarpeeksi leveälestisiä noihin räpylöihin. Murkun kanssa ei hintaa katsota, ostetaan ensimmäiset, jotka kelpaa. On tarkka siitä, miltä tuntuu jalassa.
 

Yhteistyössä