Onko oikeasti lapsia, jotka eivät ehdi välitunnilla ulos, koska eivät osaa pukea?

  • Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
mie
Ihan äimistynyt olen, että ekaluokkalaisellani on vain yksi välitunti ja sekin puolen tunnin mittainen! Lasten pitää lennossa vaihtaa oppiainetta vaikka käsityöstä matikkaan, ilman taukoja ja penkillä jaksettava istua tolkuttomia aikoja yhteen pötköön.

Syyksi annettiin, että lapset eivät selviä ulos välitunnille, eli eivät vartissa saa kiskottua takkia, lakkia ja kenkiä päälleen. Oikeasti, mitä tekevät koko koulussa lapset, jotka eivät vielä osaa edes pukea!?! Missä pumpulissa näitä nykyajan lapsia kasvatetaan?!??!
 
ystävien kanssa jää helposti suustaan kiinni höpöttelemään ja pukeutuminen unohtuu, toisilla pukeutuminen on hidasta, jokainen lapsi on yksilö. Kyllä avustajien täytyisi olla vielä ekaluokkalaisia auttelemassa välitunnille.
 
juu juu
Kyllä. Kouluavustajana olleena voin kertoa, että on lapsia jotka eivät saa itse vaatteitaan vartissa päälleen. Kun itse olin koulussa, ei kouluavustajista ollut tietoakaan (eikä kukaan kyllä jäänyt sisään pukemaan välitunniksi)..
 
ei meilläkään kyl mitään avustajia ollu ja joka 45min. oppitunnin jälkeen oli välitunti... ja kyl sitä pihalle kerettiin,ja taispa olla vielä niin että välitunniksihan ei saanut edes jäädä sisälle vaan välkkävalvoja tuli potkimaan persuelle että ulos siitä :kieh: tästä aikaa kyl se 20vuotta jo :LOL:
 
antakaa aikaa
Mutta täältäkin saa lukea, että mieluummin syötetään 2v lasta kuin annetaan itse syödä, koska lapsi sottaa syödessään. Mieluummin lapsi kuljetetaan rattaissa vaikka ois polvet jo suussa, koska jos lapsen antaa kävellä, menee matkaan liikaa aikaa. Lapsen pukeminen kestää kauemmin kuin aikuisen pukeminen ja siksi kannattaakin pukea lapsi vielä kouluiässäkin...

Miten tähän on tultu? Vanhempien ois annettava lasten ITSE tehdä, eivät he muuten opi. Joo, kestää kauemmin, mutta vain tekemällä voi oppia ja harjaantua. Lapsenhan voi laittaa pukemaan jo aiemmin, meillä ainakin taapero alkoi pukea ulkovaatteita kun minä vasta pakkasin omaa laukkuani, sitten kävin vessassa, puin itseni jne.
 
Gluteus maximus
minä en enää ihmettele yhtään mitään. Eskarilaiset kun ei kykene kävelemään 2km matkaa ja siihen menee kuulemma liikaa aikaa. Tuskin sitten koululaiset pystyy edes pukemaan.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kengännauhojen sitominen voi jollakin lapsosella kestää yllättävänkin kauan.
Harvallapa noita nauhakenkiä enää on. Ennen muinoin tämäkin taito opeteltiin tarhassa. Ennen oli sellaisia leluja, sellainen kenkätalo, missä hahmoja ja siinä sai opetella solmujen tekoa yms. Myös oli kirjoja, joissa kannessa nauhat tai vetskari tms.
 
JONSERED Karhunkantaja
Osaamisesta en tiedä, mutta ehtiminen voi olla niin ja näin: jää kaverin kanssa höpöttämään, ei löydä vaatteitaan, jotka joku on jemmannut, unohtaa, mitä olikaan tekemässä jne...
 

Yhteistyössä