Onko oikeasti perheitä, joilla ei ole välillä ollenkaan rahaa ruokaan?

  • Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti
hmph
Tai on rahaa hyvin vähän, esim muutama euro päivässä ruokaan tms. Eräs tuttavaperhe on tällainen, että rahat loppu useasti, ainakin muutaman kerran kuussa. Aina on mukamas joku syy, että tarvii sitten lainaa ruokaan. heillä kaksi lasta. Tulot ovat aika vähäiset, mutta silti polttavat molemmat paljon, juovat alkoholia ja välillä nainen saattaa laittaa haisemaan ja ostaa vaikka ihan turhia sisustusjuttuja. Autolla ajavat surutta ja maksavat siitäkin lainaa pienistä rahoista. Silti ei ole muka rahaa ruokaan. En oikein usko, että monellakaan on kyse siitä, että tuloja liian vähän,vaan siitä että ei huolehdita asioist.
 
tärkeät edelle
ennenku luin ton koko tekstin mielessäni vastasin ettei oo,,kellään voi noin mennä...????mutta jos tosiaan muu tärkeempää niin kait sit voikin olla noin..
 
mie
Valitettavasti siskoni perhe elää niin että heillä ei välillä ole rahaa esim. vauvan korvikkeeseen. Miehelläon kuitenkin rahaa kaljoitella ja kumpikin polttaa tupakkaa, maksetaan osamaksulla autoa, telkkaria,tietokonetta, uutta sänkyä jne.... vaikka edellisetkin oli toimivia,mutta pitää olla litteää näyttöä,plasmatelkkuujne... surullista
 
niin
No tuo yksi tuntemani yhäiti valittelee aina rahapulaa. Ei ole rahaa esim ostaa lapsille kunnon vaatteita, mutta rahaa on kyllä huristella autolla, juoda, tupakoida aski päivässä ja baareilla. Ruokatilannetta en tiiä, en niin hyvin tunne
 
Onhan niitä perheitä.

Ehdottomalla enemmistöllä syynä ei kuitenkaan ole liian pienet tulot, vaan liian suuret menot ja elämänhallinnan/oman talouden hallinnan puute.

(avaa sateenvarjon, taas :saint: )
 
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Onhan niitä perheitä.

Ehdottomalla enemmistöllä syynä ei kuitenkaan ole liian pienet tulot, vaan liian suuret menot ja elämänhallinnan/oman talouden hallinnan puute.

(avaa sateenvarjon, taas :saint: )
Mutta näinhän se useimmiten on. *könyää saman varjon alle*
 
yh
juu kyllä meidän perheessä ei juoda eikä polteta,eikä autolla huristella mutta joskus kuun loppu vaiheilla voi olla totaalisen tiukkaa,lapsille aina ruokaa pöydässä mutta muuhun ei sitten jääkään,nytkin n 50e ja sillä koko ens viikko elettävä
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yh:
juu kyllä meidän perheessä ei juoda eikä polteta,eikä autolla huristella mutta joskus kuun loppu vaiheilla voi olla totaalisen tiukkaa,lapsille aina ruokaa pöydässä mutta muuhun ei sitten jääkään,nytkin n 50e ja sillä koko ens viikko elettävä
Jos ei olla töissä niin kannattaisko sitä ettiä niin ei tarvis 50 ? elellä viikkoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yh:
juu kyllä meidän perheessä ei juoda eikä polteta,eikä autolla huristella mutta joskus kuun loppu vaiheilla voi olla totaalisen tiukkaa,lapsille aina ruokaa pöydässä mutta muuhun ei sitten jääkään,nytkin n 50e ja sillä koko ens viikko elettävä
miulla tilillä 0.95e ja kaksi lasta :|
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Onhan niitä perheitä.

Ehdottomalla enemmistöllä syynä ei kuitenkaan ole liian pienet tulot, vaan liian suuret menot ja elämänhallinnan/oman talouden hallinnan puute.

(avaa sateenvarjon, taas :saint: )
Mitä suotta sontsan alla kökkimään jos on oikeassa :D :D Meillä on pirun pienet tulot mutta nekin voisi käyttää paremmin. Mutta joskus tekkee mieli muutakin kun ruokaa :xmas:
 
e
Meillä ei ole enää autoa kun ei ollut varaa siihen. Lehtiä en tilaa, vaatteet ostamme kirppikseltä(ja sieltä tekee oikeesti ihania löytöjä). Lasten harrastukset minimissä. Joskus pariksi viikoksi voi olla rahaa n. 25e.. silloin täytyy miettiä tosi tarkkaan et mitä sillä ostetaan. ja toivoa ettei kukaan sairastu(lääkekulut). Ostankin "palkkapäivänä" laskujen maksun jälkeen pakastimeen ruokatarpeita joista sitten pystyy taikomaan pitkin kuuta ruokia! Näin meillä mutta tämä onkin oma valintani, saan olla lasteni kanssa kotona vielä hetken!
 
juu
mulla varmaan tulee sellainen tilanne, kun olen hoitovapaalla, yh ja 3 lasta... ja joo, kämppä maksaa aika paljon, mutta en voi sitä laittaa pois kun kuitenkin sit kun olen taas töissä tähän on varaa...

muuten kyllä pärjättäis, mutta ex maksaa noista kahdesta isommasta yht. 100 e /kk, vaikka tienaa 3000 nettona kuussa :( Joten sit vaan ollaan ja ihmetellään. Nuorimmaisesta saan minimielarin 130 e. En todellakaan tiedä, millä sit eletään. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Mitä suotta sontsan alla kökkimään jos on oikeassa :D :D Meillä on pirun pienet tulot mutta nekin voisi käyttää paremmin. Mutta joskus tekkee mieli muutakin kun ruokaa :xmas:
Meikäläisen persaukisuus johtuu myös ihan vaan siitä, etten osaa käyttää rahaa. Tai siis osaan kyllä käyttää sitä, ihan liian hyvin :snotty:

Mutta en mä valita ettei rahaa ole, koska vika on ihan vaan minussa. Ja ruoasta ei tarvitse tinkiä, laskut maksetaan aina, jne.
 
ärsyttää lievästi sanoen
Mulla on tällä hetkellä ruokaostosten jälkeen 10? ja seuraavana lapsilisä.
Ihan oma moka, lainasin 50,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,e ja piti saada tällä viikolla takas mutta ei ole kuulunut. Täytynee itse jostain lainata.
 
Tuleva äiti
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
No tuo yksi tuntemani yhäiti valittelee aina rahapulaa. Ei ole rahaa esim ostaa lapsille kunnon vaatteita, mutta rahaa on kyllä huristella autolla, juoda, tupakoida aski päivässä ja baareilla. Ruokatilannetta en tiiä, en niin hyvin tunne
Minä odotan lasta yksin, siis olen tuleva yksinhuoltaja. Yksi minun kaveri rupesi kerran marisemaan omaa taloudellista tilannettaan ja sitten siihen jatkoksi tuli juttua miten yksinhuoltajat tulee hyvin yhteiskunnan tuilla toimeen, että valittavat turhaan kun on kuitenkin aina rahaa, esim. tietää paljon yksinhuoltajia jotka juoksee baareissa ja ikinä ei ole rahat loppu. Sanoin siihen että sitten varmaan lapset kulkee kirpputoritamineissa ja syövät kaurapuuroa päivästä toiseen. Näin ei kuitenkaan hänen mielestään ole. Eli minusta on siis ilmeisesti tulossa "rikas yksinhuoltaja"!:D Kannattaisi siis kaikkien naisten hankkiutua yksinhuoltajiksi kun niillä yhteiskunnan tuillahan niin hyvin rikastuu!:D
 
myötä
Alkuperäinen kirjoittaja hyrskylän muori:
Alkuperäinen kirjoittaja myötä:
Alkuperäinen kirjoittaja hyrskylän muori:
meillä nyt sellainen tilanne ja myönnän että omaa hölmöyttä :'(
lapsia käy sääliksi kun nehän ne kärsivät vanhempien päätöksistä
haluatko kertoa tarkemmin miksi?
on otettu lainaa lainan päälle ja nyt ei sitten jäänyt tilistä mitään käteen...että näin :/
herranen aika, ei varmasti ole helppo tilanne! oletko ajatellut milloin helpottaa?
 

Yhteistyössä