Onko ok jättää 8kk yhdeksi yöksi isovanhemmille?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Olisi miehen kanssa todella tarvetta ottaa vähän omaa aikaa, että parisuhde hoituu tämän vauva-arjenkin ajan. Ajattelin, että tuossa kesäkuun alussa olisi sopiva aika, kun miehellä olisi työstäkin lomaa, niin ei mene ainoat hetket vauvan kanssa siihen.

Vauva on jo kerran 3kk ollut yötä isovanhemmilla. Silloin kaikki meni hyvin, mutta olen kuullut, että 8kk saattaa alkaa jo eri tavalla vierastamaan ja kaipaamaan. Onko siis huono hetki ottaa sitä omaa aikaa? Pitäisikö tässä vaan jaksaa vielä?

 
vierastus
Riippuu ihan vauvasta. Jos on tosi paha eroahdistus/ vierastus- kausi niin silloin en itse veisi, odottaisin, että se menee ohi.... mutta muussa tapauksessa kyllä. Minusta on hienoa, että parisuhdettakin mietitään ja vaalitaan. Ettei sitten havahduta pari vuotta myöhemmin, että ei osata puhua muusta kun lapsista ja tietty läheisyys ym. on poissa.
Huonosti selitetty... toivottavasti ymmärsit :))
 
x
en olisi itse raaskinut jättää vauvaa itkemään pahimman vierastuksen aikaan.. mut eihän kaikki vierasta ollenkaan. Mun mielestä yksi yö on ihan ookoo mut sen jälkeen tulis meille vanhemmillekin eroahdistusta =)
 
pipari
Kyllä minä voisin jättää. Juuri viime vkl oli 6kk:n ikäinen poikamme mummulassa koko pitkän päivän (yötä ei) ja oisin kyllä voinu yöksikin jättää jos ois ollu tarvetta. Yöllä kuitenkin enimmäkseen nukutaan :) Tosin jos pahin eroahistus menossa, nii odottelisin vähä.
 

Yhteistyössä