Onko ok, jos ottaa nuorimman mukaan neuvolaan?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Tätä asiaa eilen pohdiskelin. Nuorimmainen on 2,5- vuotinen ja kotona hoidossa ja itse pitäisi kohta alkaa juoksemaan neuvolassa, kun toinen kertoi tulostaan <3 Samoiten, kun vauva syntyy, pitäisi nuorimmaisen aina olla mukana, JOS ei tosiaan hoitajaa löydy.
 
Tottakai mukaan. Eihän sitä voi yksin kotiinkaan jättää. Äitiysneuvolassa lapsi on leikkinut vieressä kun on punnittu ym. kun on ollut lääkärintarkastus niin terveydenhoitja on katsonut lapsia sillä aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
No lääkärikerroilla ei välttämättä ole hyvä olla, kun tehdään sisätutkimus, mutta ei se siellä muuten haittaa. On ne neuvolantätitkin tottuneet, että monilla on isommat lapset mukana.
mulla oli myös lääkärikäynneillä, sanovat neuvolasta et kyllä täällä joku aina kerkee sen verran perään kattomaan.
 
emmalie
Kakkosta oottaessa esikoinen kulki aina mukana, ainoastaan omille lääkärineuvolakäynneille ja jälkitarkastukseen en ottanut mukaan. Ja aika paljon on isommat (nyt 6v ja4½v) olleet nytkin olleet mukana odotus- ja vavanneuvolakäynneillä.
 
mo
Tottakai vanhempi lapsi on aina ollut mukana mun äitiysneuvoloissa ja sitten myöhemmin vauvan neuvoloissa. Kun lapsi on kotihoidossa, tulee hän luonnollisesti neuvolaan mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
No lääkärikerroilla ei välttämättä ole hyvä olla, kun tehdään sisätutkimus, mutta ei se siellä muuten haittaa. On ne neuvolantätitkin tottuneet, että monilla on isommat lapset mukana.
mulla oli myös lääkärikäynneillä, sanovat neuvolasta et kyllä täällä joku aina kerkee sen verran perään kattomaan.
Niin no joo, totta tuokin.

Tuo mun arkaparka ei kyllä uskaltaisi jäädä terkkarin seuraan, niin ei käynyt mielessä tollainen vaihtoehto =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
No lääkärikerroilla ei välttämättä ole hyvä olla, kun tehdään sisätutkimus, mutta ei se siellä muuten haittaa. On ne neuvolantätitkin tottuneet, että monilla on isommat lapset mukana.
mulla oli myös lääkärikäynneillä, sanovat neuvolasta et kyllä täällä joku aina kerkee sen verran perään kattomaan.
Näin täälläkin, siistijä kattoo pieniä niin kauan,. jos n tarvis. Ja toinen juttu on, että noita sisätutkimuksia ei täällä juuri nykyään tehdä. Näkyy kuulema ultrala kaikki ja sisätutkimus on aina sekä tuöehdus- että keskenmenoriski, vaikka ei suuri, mutta turha, koska ultralla voidaan hoitaa asia.
 
a
Komppailen edellisiä, mukaan vaan. Meillä lapsilla ikäeroa 1,5 vuotta ja pakko oli esikoinen ottaa aina mukaan. Vain lääkärikerrat ja ultrat järkkäsin niin ettei lapsia tarvinut ottaa mukaan. Samoten se pienempi on tarvinut ottaa mukaan isomman neuvolareissuille.
 

Yhteistyössä