Onko ok? Lapset keskenään uudenvuoden.

  • Viestiketjun aloittaja naapuri huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
Suzyanne
[QUOTE="vieras";22790040]Selevä provo, älkää nyt ihmiset uskoko!!![/QUOTE]

Jotenkin kyllä ärsyttää täällä nämä provon huutelijat. Heti kun joku kirjoittaa jotain joka on ihan jokapäiväistä elämää valitettavan monissa kodeissa, niin huudellaan provoa. Minkä ihmeen takia te huutelijat ette usko että tämä voisi olla totta?
 
...
Teit ehdottomasti oikein. Uskon, että sinua huolestuttaa se mitä se äiti tästä tuumaa,mutta jos tulee uhkaava tilanne niin heti soitat poliisit. Toivon, että olisit kuitenkin tyytyväinen itseesi, koska kaikilla ei todellakaan olisi ollut kanttia tuohon. Tämä oli ehdottomasti lasten edun mukaista!
 
"vieras"
Soitin sosiaalipäivystykseen. Vartin päästä sinne taloon meni kaksi naista ja miespoliisi. Lapset tuli reppujen kanssa ulos, vanhin poika kiroili ja karjui ilotulitteiden perään, mies piti hänen toista kättään selän takana ja talutti väkisin autoon. Tytöt oli ihan ilmeettömiä mitä katuvalojen loisteessa näin. Isompi piti pienempää kädestä kiinni. Ne ei edes itkeneet. Minä itken ja joo joo, tiedän että niillä lapsilla on sata kertaa kauheampaa mutta voi h*lvetti minkälaisia vanhempia voi olla olemassa. :( Nyt sitten odottamaan äidin kostoa.
No tästäpä saadaankin jutulle jatkoa: Huostaanotettujen äidin kosto!!!! Varmaan jo ens yönä keksit jonkun hyytävän tarinan!
 
"hmm"
no,ei kyllä hyvälle kuulosta...raketit ja omakotitalo ja muut...

mutta itse olin 12v kyllä 4 vuotta nuoremman siskoni kanssa kokonaisia viikonloppuja (2 yötä) keskenään kotona,kun isä oli lietsussa (oli yh)...kaikki meni hyvin.
 
miiii
[QUOTE="vieras";22790285]Kyllä ap pilasi lasten uuden vuoden :( voi lapsia EIHÄN HEILLÄ OLLU MITÄÄ HÄTÄÄ![/QUOTE]

Eiköhän tuo lasten äiti ole pilannut lastensa uuden vuoden jo lähtemällä miehen perään ja jättämällä lapset yksinään.

Hyvä ap,oikein teit!!!
 
"paljon nähnyt"
Provon huutelijoilla ei näköjään ole ainakaan oma lapsuus kovin karu ollut, monille tämä on arkipäivää.

Ap oikein teit, hyvä että löytyy ihmisiä jotka uskaltavat puuttua asioihin!
Itse olen lapsena ollut paljon yksin kotona, aseen käyttö minulle opetettiin 7-vuotiaana, meillä myytiin viinaa, tupakkaa ja huumeita, isä lähti usein poliisiautolla joko pahoinpitelyn tai varkauden/luvattoman hallussa pidon takia, luodin reikiä oli seinät täynnä, olen nähnyt 8 vuotiaana isäni tappavan miehen meidän eteiseen ja voin kertoa että jäljet on jäänyt.
 
Minustakin teit aivan oikein. En ikinä voisi kuvitella,että jättäisin ton isäset lapset keskenään kotiin,kun pelkkiin äidin mstkudtsmisiinkin,menisi väh se 5h. 12v on vielä lapsi. Kyllä mä ymmärrän et kauppareisuun tms ajaksi jätetään.
Mitäs jo äiti ottaakin muutaman bissen ja lähtee matkaan,niin ja joutuu vaikka pahaan kolariin.
Kiireellisesti huostaanotetut ainakin tampereella pyritään sijoittamaan kriiisi perheisiin,jolloin päivystävä perhe ei katso kellonsikoja. Ysäväni toimii kriisi-perheenä.
Vaitiolovelvollinen kun on ei sen enempää pysty asioista kertomaan. On vaan sanonut et monta kertaa itku päässyt,kun lapsia tuotu,on ollut mustaa silmää,kuristusjälkiä kaulalla ja selviä pahoinpitelyn merkkejä,et kuinka joku voi olla noin julma omalle lapselleen,
 
lkj
[QUOTE="vieras";22790285]Kyllä ap pilasi lasten uuden vuoden :( voi lapsia EIHÄN HEILLÄ OLLU MITÄÄ HÄTÄÄ![/QUOTE]

No jos lapsilla ei ollut mitään hätää ja oli ok olla keskenään kotona raketteja ampumassa, niin MIKSI SOSSUT JA POLIISI HUOSTAANOTTIVAT LAPSET??? Jos tilanne olisi ollut ok, niin sossut ja poliisi olisivat vaan käyneet tarkistamassa tilanteen ja poistuneet paikalta...
 
kuulkaahan provon huutelijat
Voin kertoa näin harmaana kokemuksen omasta elämästäni ja puhun aivan takuulla totta. Olin n.18-vuotias kun äitini sairastui syöpään. Pikkuveljeni oli 11-vuotias ja pikkusiskoni 5-vuotias. Meillä asusteli lisäksi isäni veljen tytär, joka oli tuolloin muistaakseni 13-vuotias.

Äiti oli sairaalassa leikkauksessa noin pari viikkoa. Sen ajan isäni sekoili kännispäissään, yritti tappaa useaan otteeseen koiraamme, uhkasi tappaa minut ja yritti käydä käsiksi veljeeni. Hän oli aivan sekaisin, ei tolkun häivää. Tuon viikon nukuin lasten kanssa ahtaasti yhdessä huoneessa, myös koira oli huoneessamme. Minulla oli puukko ja pesäpallomaila suojana, enkä todellakaan paljoakaan nukkunut. Isä pyrki useaan otteeseen huoneeseen puukkonsa kanssa, mutta onneksi oli sen verran sekaisin että onnistuin hyvin pitämään oven kiinni.

Viikon jälkeen isä meni putkan kautta katkolle. Onneksi poliisit korjasivat hänet putkaan jostain ulkoa hortoilemasta. Seuraava viikko meni onneksi vähemmän pelokkaasti, vaikkakin huoli äidistä oli tietysti valtava. Enkä tietenkään voinut kertoa äidille mitä kotona tapahtui.

Sitten äiti pääsi kotiin ja kerroin hänelle. Äiti vaan totesi että isämme seisoo hänen jaloillaan ja oli varmaan vaan huolesta soikeana. Muutaman päivän päästä äiti koitti tappaa itsensä ja minut hälytettiin taas paikalle.

Molemmat vanhempani olivat alkoholisteja ja meillä juoksi jatkuvasti juoppoja ja narkkareita. Kerran yksi narkkaripariskunta piileskeli meidän makuuhuoneen sängyn alla poliiseja. Poliisit kävi usein vierailulla ja pieni siskoni oli tietysti aina paikalla. Vanhempani olivat sekaisin kuin seinäkellot, samoin kaikki muutkin nurkissa pyörivät juopot. Koskaan ei kuitenkaan yksikään viranomainen puuttunut lasten tilanteeseen.

Että eipä tuo ap:n "tarina" kuulosta laisinkaan epäuskottavalta mun mielestä. Hyvä ap että soitit, rohkea olet. Toivottavasti nuo lapset saadaan nyt pysyvästi pois äidiltään.
 
Joo en minäkään provona pidä.
Todella rohkea ja hyvä ihminen olet kun soitit monella ei ole pokkaa sitä tehdä... Toivottavasti nyt et saa vihoja niskoillesi, ja sä voit sanoo jos se tulee aukoo päätään että tässä on varmasti ollut muitakin huolestuneita kuin sinä, aikuisella ihmisellä on järjen käyttö sallittua...

Mäkin kyllä ymmärrän että esim kauppareissun ajan voivat olla keskenään ja aina voi sattua ja tapahtua mutta että tällaisena juhlapyhänä jolloin paljon sattuu ja tapahtuu niin uskaltaa tuon ikäiset lapset keskenään jättää niin on jo paljon, ja se et jos moran kanssa on tyttöä aiemmin ajanut takaa jne mitä muta on siellä kotona tapahtunut niin luulen että joskus vielä lapset ovat vielä kiitollisia sille nimettömälle ilmoittajalle jonka ansiosta heidän vuosi 2011 alkoi paremmalta pohjalta. Tällä hetkellä heistä ei varmasti siltä tunnu koska rakkaus vanhempiin on vahvempaa kuin osaa käsittääkään mutta joskus aikuisena sitten, kunhan he nyt vaan pääsisivät hyviin paikkoihin jne...
 
"vieras"
No minä en pidä provona, mutta vähän ihmetyttää tuo, että oikein poliisi on hakenut ja lapset kannettu väkisin omasta kodistaan ulos poliisiautoon? Siis ihan kuin lapset olisivat tehneet jotain laitonta. Tapahtuuko näin tuollaisessa tilanteessa ihan oikeasti? Miksei esim odoteta, että se äiti tulee kotiin?
 
energianvälittäjä
Minusta tuntuu että nyt lapset sijoitetaan pois kotoa. Heille annetaan parempi paikka elää. Voimia sinulle ketjun aloittaja, olet hyvä ihminen. Sinä otit vastuun niistä lapsista. Minä lähetän sinulle voimia ja pyydän apua, että saat olla rauhassa ja turvassa. Enkeli on aina vierelläsi
 
:(
[QUOTE="vieras";22790611]No minä en pidä provona, mutta vähän ihmetyttää tuo, että oikein poliisi on hakenut ja lapset kannettu väkisin omasta kodistaan ulos poliisiautoon? Siis ihan kuin lapset olisivat tehneet jotain laitonta. Tapahtuuko näin tuollaisessa tilanteessa ihan oikeasti? Miksei esim odoteta, että se äiti tulee kotiin?[/QUOTE]

Mun tietääkseni huostaanottotilanteissa on aina poliisit mukana. Onneksi lapset on nyt turvassa, oon itekin lapsia vahtinut, 15v oli viikon yksin kotona 13v siskon ja 10v veljen kanssa kun vanhemmat oli reissussa. Omaani en ikinä jättäis. 12v on aivan liian nuori siihen että hänelle annetaan aikuisen ihmisen vastuu 2 itteään pienemmästä.
 
"rrr"
[QUOTE="vieras";22790611]No minä en pidä provona, mutta vähän ihmetyttää tuo, että oikein poliisi on hakenut ja lapset kannettu väkisin omasta kodistaan ulos poliisiautoon? Siis ihan kuin lapset olisivat tehneet jotain laitonta. Tapahtuuko näin tuollaisessa tilanteessa ihan oikeasti? Miksei esim odoteta, että se äiti tulee kotiin?[/QUOTE]

Kyllä usein sosiaalipäivystyksen mukana lapsia hakemassa on poliisikin. Todennäköisesti lapset sijoitetaan väliaikaisesti joko vastaanottokotiin tms. lyhyen sijoituksen paikkaan tai sukulaisille. Ensi viikolla alkavat selvittää lasten jatkoa. Aivan mahdollista on, että palauttavat lapset lyhyen ajan päästä kotiin, mikäli katsotaan että oli kyse hetkellisestä laiminlyönnistä ja äiti lupaa parantaa tapansa. Toisaalta asiaan voi vaikuttaa se, että lapset ovat ap:n mukaan olleet aiemminkin sijoitettuna.
 
"vieras"
Mun tietääkseni huostaanottotilanteissa on aina poliisit mukana. Onneksi lapset on nyt turvassa, oon itekin lapsia vahtinut, 15v oli viikon yksin kotona 13v siskon ja 10v veljen kanssa kun vanhemmat oli reissussa. Omaani en ikinä jättäis. 12v on aivan liian nuori siihen että hänelle annetaan aikuisen ihmisen vastuu 2 itteään pienemmästä.
Niin mutta minä jotenkin olen ajatellut, että ne poliisit on vanhempia rauhoittamassa ja siten estämässä konfliktit. Siis tuntuu hullulta, että se poliisi raahaa mukaansa niitä "uhreja".
 
---------
Voin kertoa näin harmaana kokemuksen omasta elämästäni ja puhun aivan takuulla totta. Olin n.18-vuotias kun äitini sairastui syöpään. Pikkuveljeni oli 11-vuotias ja pikkusiskoni 5-vuotias. Meillä asusteli lisäksi isäni veljen tytär, joka oli tuolloin muistaakseni 13-vuotias.

Äiti oli sairaalassa leikkauksessa noin pari viikkoa. Sen ajan isäni sekoili kännispäissään, yritti tappaa useaan otteeseen koiraamme, uhkasi tappaa minut ja yritti käydä käsiksi veljeeni. Hän oli aivan sekaisin, ei tolkun häivää. Tuon viikon nukuin lasten kanssa ahtaasti yhdessä huoneessa, myös koira oli huoneessamme. Minulla oli puukko ja pesäpallomaila suojana, enkä todellakaan paljoakaan nukkunut. Isä pyrki useaan otteeseen huoneeseen puukkonsa kanssa, mutta onneksi oli sen verran sekaisin että onnistuin hyvin pitämään oven kiinni.

Viikon jälkeen isä meni putkan kautta katkolle. Onneksi poliisit korjasivat hänet putkaan jostain ulkoa hortoilemasta. Seuraava viikko meni onneksi vähemmän pelokkaasti, vaikkakin huoli äidistä oli tietysti valtava. Enkä tietenkään voinut kertoa äidille mitä kotona tapahtui.

Sitten äiti pääsi kotiin ja kerroin hänelle. Äiti vaan totesi että isämme seisoo hänen jaloillaan ja oli varmaan vaan huolesta soikeana. Muutaman päivän päästä äiti koitti tappaa itsensä ja minut hälytettiin taas paikalle.

Molemmat vanhempani olivat alkoholisteja ja meillä juoksi jatkuvasti juoppoja ja narkkareita. Kerran yksi narkkaripariskunta piileskeli meidän makuuhuoneen sängyn alla poliiseja. Poliisit kävi usein vierailulla ja pieni siskoni oli tietysti aina paikalla. Vanhempani olivat sekaisin kuin seinäkellot, samoin kaikki muutkin nurkissa pyörivät juopot. Koskaan ei kuitenkaan yksikään viranomainen puuttunut lasten tilanteeseen.

Että eipä tuo ap:n "tarina" kuulosta laisinkaan epäuskottavalta mun mielestä. Hyvä ap että soitit, rohkea olet. Toivottavasti nuo lapset saadaan nyt pysyvästi pois äidiltään.

Ei se nyt kyllä ole se ensimmäinen asia, että toivottavasti saadaan lapset pois äidiltä. Kyllä äiti on aina äiti, huonokin sellainen. Ei äiti lasten mielestä varmaan ole hirveä ja kauhea.

Äiti on toiminut vastuuttomasti, mutta kyllä paremi olisi pyrkiä saamaan äidin elämä kuntoon, jotta voi olla kunnon vanhempi, eikä suinkaan pyrkiä siihen, että SAADAAN ÄKKIÄ LAPSET POIS ÄIDILTÄ.

Huostaanotto on todella surullinen asia, eikä sitä kenellekään toivoisi. Apua vanhemmille, toivoisin minä.
 
"juu"
Soitin sosiaalipäivystykseen. Vartin päästä sinne taloon meni kaksi naista ja miespoliisi. Lapset tuli reppujen kanssa ulos, vanhin poika kiroili ja karjui ilotulitteiden perään, mies piti hänen toista kättään selän takana ja talutti väkisin autoon. Tytöt oli ihan ilmeettömiä mitä katuvalojen loisteessa näin. Isompi piti pienempää kädestä kiinni. Ne ei edes itkeneet. Minä itken ja joo joo, tiedän että niillä lapsilla on sata kertaa kauheampaa mutta voi h*lvetti minkälaisia vanhempia voi olla olemassa. :( Nyt sitten odottamaan äidin kostoa.
Lapset ovat ihan taatusti olleet järkyttyneitä, ne tytöt. heidät viedään tutusta ja turvallisesta kodista tuntemattomaan, ja mitä sitten seuraa... pelkoa. On vähemmän pelottavaa pelätä tutussa kodissa tuttujen tavaroiden kanssa ja tietää, että äiti tulee joskus kuitenkin, kuin että joutuu tuntemattomien mukaan jonnekin, eikä tiedä minne, eikä että miten pitkäksi aikaa.

Lapset ovat olleet järkyttyneitä, ja siksi poika on raivonnut ja tytöt olleet ilmeettömiä. Poika on varmaan "talon isäntänä" laittanut oikein kunnolla hanttiin ja tapellut vastaan. Olettamuksia siis nämä kaikki.

Yhtäkaikki, teit oikein.
jos äiti tulee päällesi raivoamaan, ota yhteyttä sosiaaliviranomaisiin ja sano se äidille. Sano, ettei noin pieniä lapsia jätetä keskenään yöksi tai pitkäksi aikaa, ja raivoamisesta ja sinuun kohdistuvasta uhkailusta otat yhteyttä sosiaalitoimeen tai poliisiin.


Minustakin on älytöntä, vastuutonta jättää lapset keskenään, heille voisi hoitajan hommata.

On hyvä, että kerrankin tehdään lastens.ilmoitus ihan asiasta, eikä niitä että "äiti huusi ja lapsi itki" tai "äiti näyttää kovin väsyneeltä ja plaaplaa".
 
"vieras"
Poliisit on mukana siksi, että sosiaalityöntekijöillä ei ole oikeutta mennä toisten koteihin ja poliisi myöskin heidän turvanaan.
ja kyllähän ne lapset viedään, vaikka väkisin ei ole tarpeeksi työntekijöitä siihen että vaan odoteltaisiin siellä kotona milloin vanhemmat sattuvat palaamaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22790728]Niin mutta minä jotenkin olen ajatellut, että ne poliisit on vanhempia rauhoittamassa ja siten estämässä konfliktit. Siis tuntuu hullulta, että se poliisi raahaa mukaansa niitä "uhreja".[/QUOTE]

Joskus nämä "uhrit" eli huostaanotettavat lapset tai nuoret voivat vastustella kovastikin. On ihan oikein että paikalla on poliisi, joka hallitsee esim. oikeanlaiset kiinnipito-otteet.

Vaikka tämä nimenomainen aloitus olisikin provo, niin aivan varmasti vastaavanlaisia ja paljon pahempiakin tilanteita tapahtuu. 6-vuotias on vielä tosi pieni. Oma samanikäiseni säikkyy vielä rakettien pauketta ja tarvitsee vielä ihan täysin vanhempien hoivaa tälläisenä iltana.
 
:(
[QUOTE="vieras";22790728]Niin mutta minä jotenkin olen ajatellut, että ne poliisit on vanhempia rauhoittamassa ja siten estämässä konfliktit. Siis tuntuu hullulta, että se poliisi raahaa mukaansa niitä "uhreja".[/QUOTE]

No eihän sossut voinu tietää mitä siel odottaa. Jos äiti oliski tullu takas ja alkanut rähinöidä tms.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22790749]Poliisit on mukana siksi, että sosiaalityöntekijöillä ei ole oikeutta mennä toisten koteihin ja poliisi myöskin heidän turvanaan.
ja kyllähän ne lapset viedään, vaikka väkisin ei ole tarpeeksi työntekijöitä siihen että vaan odoteltaisiin siellä kotona milloin vanhemmat sattuvat palaamaan.[/QUOTE]

No joo, myönnän etten asioista mitään ymmärrä. Kuulosti vain niin hullulta, että poliisi marssittaa ne lapset väkisin autoon eikä sitä varsinaista rikollista ole mailla halmeilla.
 

Yhteistyössä