Onko ok nimet ja vaatteet ristiäisiin?

  • Viestiketjun aloittaja Ristiinkastan
  • Ensimmäinen viesti
no just
en ikinä laittaisi tuollaista samanlaista nimirimpsua jokaiselle!! ette siis salli kenelläkään edes omia nimikirjaimia! Todellista pakottamista samaan muottiin. onko nämä ekat lapsenne, vai mistä moinen naivius?

miettisin myös tarkasti, onko syytä laittaa jokaiselle kolmea nimeä, jos on noin vaivalloista niiden kanssa, että pitää muilta kysellä..eipä käy mummut ja sisaruksetkaan kateeksi, ei kai nekään voi millään muistaa noita, kelle se nyt tämä adeleene oikein kuuluikaan...
 
kaksosien äiti
Meillä kaksoset. Ajattelimme ensin, että tottakai aina puen tytöt samanlaisiin vaatteisiin ja laitan samanlaiset kampauksen. Tottakai annan heidän nimeksi Hanna ja Sanna. Mutta kun tytöt syntyi, hoksasin, että kaksi ihan erillaista ihmistä ne on (vaikka identiset ne onki) ja kaksi aivan erilaista persoonaa. Annoimme lapsille nimeksi sitten saman tyyliset nimet, mutta kuitenkin erilaiset (Henrietta Anna Viola ja Eveliina Emma Ilona) ja puemme lapset samantyylisesti. Usein siis tyttöjen päällä on samanlaiset housut ja samantyyliset paidat (esim eläin) tai toisinpäin tai jos vaatteet on samanlaiset, niin eriväriset. Emme halua ajatella kaksosia yhtenä vaan eri ihmisinä. Onhan se nättiä ja söpöä, ku molemmilla samanlaiset vaatteet, mutta en halua alkaa laittamaan lapsia samaan muottiin. Niin ja olen erittäin tyytyväinen, että en laittannu niittä Hanna ja Sanna nimiä tytöillemme.

Tämä oma näkemys. Ap:llä voi olla eri.
 
kaksosien äiti
Yleisesti kiinnostaisi tietää, mitä söpöä siinä on, että lapset puetaan samanlaisiin vaatteisiin? En ole koskaan ymmärtänyt, mikä logiikka siihen sisältyy.
Siis kun on kaksi saman kokoista, saman näköistä ja vielä samanlaiset vaatteet. Omat lapset vielä näyttää muiden silmissä niin saman näköisiltä. Kerran kaupunkiin laitoin tytöille samanlaiset vaatteet, niin ihmiset tuli kyselemään ja utelemaan hirveästi. Ja söpöttelyjä sateli vaikka kuinka. En ole kyllä sen jälkee pukenut täysin samanlaiten tyttöjän. Aina jotain eriä, vaikka se paita tai housut. Toppavaatteetkin ostin ihan erilaiset ja erimerkkiset. Samalla lailla ne kaksoset on sisaruksia, ku sellaiset lapset, jotka ei oo kaksosia. Oon sitten ajatellu, että miksi kaksoset pitäis pukea samanlaiten ja tehä kahdesta yks. Eihän eri ikäsistä sisaruksistakaan tehdä yhtä. Tai kyllä jotkut tekee, mutta suurin osa ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaksosien äiti;24819933:
Siis kun on kaksi saman kokoista, saman näköistä ja vielä samanlaiset vaatteet. Omat lapset vielä näyttää muiden silmissä niin saman näköisiltä. Kerran kaupunkiin laitoin tytöille samanlaiset vaatteet, niin ihmiset tuli kyselemään ja utelemaan hirveästi. Ja söpöttelyjä sateli vaikka kuinka. En ole kyllä sen jälkee pukenut täysin samanlaiten tyttöjän. Aina jotain eriä, vaikka se paita tai housut. Toppavaatteetkin ostin ihan erilaiset ja erimerkkiset. Samalla lailla ne kaksoset on sisaruksia, ku sellaiset lapset, jotka ei oo kaksosia. Oon sitten ajatellu, että miksi kaksoset pitäis pukea samanlaiten ja tehä kahdesta yks. Eihän eri ikäsistä sisaruksistakaan tehdä yhtä. Tai kyllä jotkut tekee, mutta suurin osa ei.
Ihan samaa mieltä! Eihän pariskunnatkaan (ainakaan toivottavasti!) pukeudu identtisesti. Miksi siis lapsiakaan pitäisi pukea niin?
 
Mekko on nätti ja rimpsusukkikset aivan ihanat (siis sellaiset joita käsittääkseni tarkoitit), mut miks pitää olla tossut? Eiks pelkät sukkikset, valkoinen body ja mekko riittäis. Ja se panta jos haluut. Ellen Lila Adele on nätti nimi. Emmestä mäkään en niin tykkää, mutta eihän mun tarviikaan. Mä aina ihmettelen kuinka vanhemmat erottaa kaksoset toisistaan saati sitten kolmoset. Pitäiskö joka tytöllä olla joku juttu vaatteessa mistä vieraatkin tietäis kuka kukin on? Voi olla että kyselen tyhmiä, mutta kun tuli mieleen. Mukavia ristiäisiä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaksosien äiti;24819933:
Siis kun on kaksi saman kokoista, saman näköistä ja vielä samanlaiset vaatteet. Omat lapset vielä näyttää muiden silmissä niin saman näköisiltä. Kerran kaupunkiin laitoin tytöille samanlaiset vaatteet, niin ihmiset tuli kyselemään ja utelemaan hirveästi. Ja söpöttelyjä sateli vaikka kuinka. En ole kyllä sen jälkee pukenut täysin samanlaiten tyttöjän. Aina jotain eriä, vaikka se paita tai housut. Toppavaatteetkin ostin ihan erilaiset ja erimerkkiset. Samalla lailla ne kaksoset on sisaruksia, ku sellaiset lapset, jotka ei oo kaksosia. Oon sitten ajatellu, että miksi kaksoset pitäis pukea samanlaiten ja tehä kahdesta yks. Eihän eri ikäsistä sisaruksistakaan tehdä yhtä. Tai kyllä jotkut tekee, mutta suurin osa ei.
Juur näin. Omia persooniaan ja yksilöitään. Meitä rasitti kakarana kun äiti hankki usein kaikille samanlaiset vaatteet vaikkei oltu edes kolmoset vaan tavis sisarukset. Lopetti kun alko kuulua vastalauseita. Mulla on ryhmässä kaksoset jotka saavat kasvaa itseinään, aina on erilaiset vaatteet ja kampaukset jne. Nimetkin erilaiset. Samasta raskaudesta tulleet mutta muutoin yksilöt.
 
kaksosien äiti
Mekko on nätti ja rimpsusukkikset aivan ihanat (siis sellaiset joita käsittääkseni tarkoitit), mut miks pitää olla tossut? Eiks pelkät sukkikset, valkoinen body ja mekko riittäis. Ja se panta jos haluut. Ellen Lila Adele on nätti nimi. Emmestä mäkään en niin tykkää, mutta eihän mun tarviikaan. Mä aina ihmettelen kuinka vanhemmat erottaa kaksoset toisistaan saati sitten kolmoset. Pitäiskö joka tytöllä olla joku juttu vaatteessa mistä vieraatkin tietäis kuka kukin on? Voi olla että kyselen tyhmiä, mutta kun tuli mieleen. Mukavia ristiäisiä!
Minulla on siis identtiset kaksoset. Mielestäni ne on ihan eri näkösiä, mutta muut eivät sitä eroa niin huomaakkaan. Ite ja mieheni, kun ollaan opittu ne piirteet, niin tytöt on ihan erilaisia. Esim toisella on hitusen kimeempi ääni ku toisella, toisella tulee poskiluut hituse paremmin esiin.
 
Mekko on nätti ja rimpsusukkikset aivan ihanat (siis sellaiset joita käsittääkseni tarkoitit), mut miks pitää olla tossut? Eiks pelkät sukkikset, valkoinen body ja mekko riittäis. Ja se panta jos haluut. Ellen Lila Adele on nätti nimi. Emmestä mäkään en niin tykkää, mutta eihän mun tarviikaan. Mä aina ihmettelen kuinka vanhemmat erottaa kaksoset toisistaan saati sitten kolmoset. Pitäiskö joka tytöllä olla joku juttu vaatteessa mistä vieraatkin tietäis kuka kukin on? Voi olla että kyselen tyhmiä, mutta kun tuli mieleen. Mukavia ristiäisiä!
Kyl kaksosissa useinmiten on jotain eroa jonka oppii tunnistamaan. Identtisilläkin. Kerran olen hoitanu tuplia joita en kertakaikkiaan erottanu ja aina piti tarkkaan tietää mitä on päällä yms tunnistamisapua.
 
Mä en nää noita nimiä niin, että jotenkin vähentäisivät lapsen omaa persoonaa. Tai sitä, että heillä ois samanlaiset mekot päällä... Eiköhän se oman persoonan rakentuminen ole jostain muusta kiinni.
 
Saraldo
Jos mulle tulisi kaksoset tai kolmoset, antaisin heille täysin erilaiset nimet. Tyyliin Pentti, Oskari ja Valdemar. Ja muutenkin pitäisin heitä yksilöinä, en kolmosina. En kyllä antaisi eri-ikäisillekään sisaruksille samankaltaisia nimiä. Ei sisarusten nimien tarvitse sointua yhteen, vaan jokaiselle lapselle annetaan ihan oma nimi riippumatta muiden nimistä. Näin siis mun mielestäni :).

Mäkään en tykkää Emmestä, tuntuu siltä että äiti ja/tai isä diggaa Jennifer Lopezia ;).
 

Yhteistyössä