Onko ok sanoa tällaista raskaana olevalle naiselle?

  • Viestiketjun aloittaja "Siiru"
  • Ensimmäinen viesti
mautonttta
Onhan tuollainen mautonta. Itse tosin kutsuin omaa vauvaani odotusaikana välillä vitsinä loiseksi. Mutta se on todellakin eriasia kuin joku muu joka sanoo noin. Siis mun ystävätkin kyllä kutsuivat sitten pikkuista loiseksi välillä, sen jälkeen kun olivat huomanneet minun sanovan niin, enkä loukkaantunut. Mutt joo, idioottimaista sanoa noin. Mihinhän ihmisten tilannetaju ja kohteliaisuus on kadonnut?
 
"harmaa"
Minun kaverini suuttui kun itse nimitin omaa lastani sinappikoneeksi. Ja pahemmat kilarit hän veti kun hän sai vauvan ja erehdyin sanomaan sitä sinappikoneeksi.
Joillakin ei vaan ole huumorintajua tai jotain :/
 
snins
Mä olen itse raskaana ja olen heittänyt ihan samanlaista läppää omasta vauvastani. Esim. työkaverille sanoin ennen ekaa ultraa että katotaan nyt onko siellä vauva vai joku monsteri. Mieheni kanssa ollaan vitsailtu paljonkin kaikkea, joka joidenkin mielestä olisi kamalasti sanottu. Se on vain meidän mustaa huumoria ja myöskin helpottaa niitä pelkoja, että mitäs jos sieltä tosiaan tuleekin kaksipäinen vauva tai jotain. Jotkut on vaan herkempiä ymmärtämään väärin toisten huumorintajua...
 
Blue
Mä olen itse raskaana ja olen heittänyt ihan samanlaista läppää omasta vauvastani. Esim. työkaverille sanoin ennen ekaa ultraa että katotaan nyt onko siellä vauva vai joku monsteri. Mieheni kanssa ollaan vitsailtu paljonkin kaikkea, joka joidenkin mielestä olisi kamalasti sanottu. Se on vain meidän mustaa huumoria ja myöskin helpottaa niitä pelkoja, että mitäs jos sieltä tosiaan tuleekin kaksipäinen vauva tai jotain. Jotkut on vaan herkempiä ymmärtämään väärin toisten huumorintajua...
Eri asia on vitsailla itse omasta vauvastaan. Et varmastikaan puhuisi noin esim raskaana olevalle työkaverillesi jos et olisi varma että ymmärtää. Ja jossain vaiheessa voi myös lopettaa sen "vitsailun" ja vakavoitua, eikä jatkaa samalla linjalla tuntitolkulla... Et sinäkään varmasti jatkuvasti puhu vauvastasi mustalla huumorilla.
 
tjaah
No, riippuu kenelle heittää moista. On olemassa ihmisiä, joille voi varmuudella heittää tuollaista vitsinä niin, että tietää ettei kukaan loukkaannu. Sitten on olemassa ihmisiä joille pienikin vitsailu voi olla tosi arka asia. Ja sitten on niitä, joista ei ole varmuutta, miten asiaan suhtautuvat. Ensimmäiselle ryhmälle on ok heittää tuota läppää. Toiselle ryhmälle kun heittää tuollaista, tekee sen luultavasti ihan ilkeyttään, tai on vain täysi idiootti. Kolmannelle ryhmällekään ei kannata mennä arkaluontoista läppää mennä nakkailemaan. Mutta joskus läppä menee yli, annettakoon se siis anteeksi ajattelemattomille :)

Ja ei, en itse heittäisi tuollaista, muuta kuin omasta lapsestani :)
 
malessa
Mä olen itse raskaana ja olen heittänyt ihan samanlaista läppää omasta vauvastani. Esim. työkaverille sanoin ennen ekaa ultraa että katotaan nyt onko siellä vauva vai joku monsteri. Mieheni kanssa ollaan vitsailtu paljonkin kaikkea, joka joidenkin mielestä olisi kamalasti sanottu. Se on vain meidän mustaa huumoria ja myöskin helpottaa niitä pelkoja, että mitäs jos sieltä tosiaan tuleekin kaksipäinen vauva tai jotain. Jotkut on vaan herkempiä ymmärtämään väärin toisten huumorintajua...
On aivan eri asia heittää roisia huumoria OMASTA vauvasta ja raskaudesta, tai omasta miehestään / vanhemmistaan / ym. kuin TOISEN vastaavista asioista. Jos et tätä näe niin sinulta puuttuu tilannetaju, näin yksinkertaista.
 
"vieras"
Nii,miettikää jos se on joku vammanen!!!! hhahhahahahahah nauretaan kaikki yhessä!!!!!!!!!!

Ai miten niin huonoa huumoria? Itsehän joka päivä naureskelin kavereilleni että mitäs jos se onkin joku epämuodostunut friikki. Aina heitettiin vitsiä tuosta ja kyllä oli hauskaa!!!
 
juu että
Näköjään ihmisten käsitys huumorista on kovin monenlainen.

Itselleni nuo aloituksessa mainitut kommentit edustavat niin huonoa läppää että kyllä pisteet ropisisi kerralla alaspäin arvostuksessa ja ajatuksissa näitä henkilöitä koskien. En kuitenkaan viitsisi lähteä henkilökohtaisesti ottamaan... pistäisin vain korvan taakse, että ahaa, joko ovat kovin ahdistuneita tästä vauva-ajatuksesta tai sitten, heillä on niin pöljät vitsit että anti olla läheisempi ystävöinti.

Kukin tavallaan. Saahan sitä kukakin näköjään läpällä heittää mitä milloinkin. Mutta saa siitä läpästä sitten olla myös montaa mieltä.

(Onneks mun kavereilla on paremmat läpät.)
 
"älhoo"
No eihän tuo nyt niin vakavalta kuulosta. Huumorilla vaan otat. Ja tottahan se on, että ei lapsettomat jaksa ymmärtää miksi vauvankakalla on niin iso merkitys. Toiset myös sanoo asioita suorempaan tarkoittamatta loukata sillä ketään.
 
samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja juu että;26305467:
Näköjään ihmisten käsitys huumorista on kovin monenlainen.



Kukin tavallaan. Saahan sitä kukakin näköjään läpällä heittää mitä milloinkin. Mutta saa siitä läpästä sitten olla myös montaa mieltä.
Peesi tälle. Pöljiä juttuja mahtuu maailmaan, mutta kaikkien kanssa ei tartte olla.
 

Yhteistyössä