Onko onnistunut?

Eli te eronneet äidit...onko kellään käynyt niin,että vaikka olisitte olleet vielä hoitovapaalla niin olette saaneet otettua yhteisen omakotitalosta otetun velan itsellenne ja jääneet asumaan lapsien kanssa siihen?
Entä voiko silloin saada kelasta jotain asumistukea tms?
Miten olette muuten pärjänneet rahallisesti vai kutsuuko työelämä väistämättä?
Entä asunnon koko...vaikuttaako asiaan miten?
Toiv.joku osaa vähän valistaa....
 
asuntolainan korkoihin saa kyllä tukea muuhun ei!! ja tuskin pankki kootonaolevalle lainaa antaa!! ja oletko miettinyt että millä sen maksat???? et eiköhän kannattais mennä töihin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Olin töissä kun ed. kerran erosin ja maksoin ukon täältä talosta pihalle. Otin toisen surkimuksen ittelleni ja tein vielä kaksi lasta. Nyt olen heittänyt tuonkin pihalle ja asun edelleen tässä samassa ok-talossa. Olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja maksan asuntolainaa. Saan muutaman kympin asumistukea. Tiukilla olen, mutta talosta en halua luopua. Eikä ole tarviskaan. Lainaa lyhennän tällä hetkellä aika vähän. Sama menisi vuokraankin. Toki tämmöisessä vanhassa talossa aina olisi jotain remppaa tehtävänä, mutta teetän sitten, kun palaan töihin. Kuopus täytti vasta vuoden, yritän olla ainakin syksyyn asti kotona.
En tiedä saatko lainaa hoitovapaalla, ainahan voi pankeista kysyä. Muutenkin ne kannattaa kilpailuttaa. Ainakin ennen mainostettiin niitä lyhennysvapaita kuukausia. Korot toki pitää maksaa.

http://salattu.vuodatus.net/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 19:38 minä kirjoitti:
asuntolainan korkoihin saa kyllä tukea muuhun ei!! ja tuskin pankki kootonaolevalle lainaa antaa!! ja oletko miettinyt että millä sen maksat???? et eiköhän kannattais mennä töihin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ensinnäkin:eek:len hoitovapaalla ja minulla ON jo pankista velkaa ja töihin en mene vuoteen enkä ole edes eronnut!
Heti piikitellään vaikka vaan kyselin muitten toimeentulosta ym...luulisi että kysy saa,ei ole pakko vastata ja ei luulisi että tarvisi heti "hyppii nenälle".
Suhteeni on kieltämättä melko huonossa jamassa ja on hyvä miettiä ja kysellä sekä selventää tilanteita jo valmiiksi jos joskus tuleekin se lopullinen ero.
Puolet asunnon velasta on mun (ja sain sen heti ilman kummempii kysymyksiä vaikka jo silloinkin olin hoitovapaalla!) ja mietin vain onko kukaan ostanut ukkoaan ulos vaikka rahatilanne ei olisikaan mikään huippu,tai miten ovat toimineet.Mielummin makselisin heti alkuunsa omaa asuntoa kuin vuokraa.
Kiitos jo muille vastanneille ja kertokaa toki lisää miten olette toimineet ym.
Kesän jatkoja vaan...
 
entäs jos
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 11:32 MINÄ kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 19:38 minä kirjoitti:
asuntolainan korkoihin saa kyllä tukea muuhun ei!! ja tuskin pankki kootonaolevalle lainaa antaa!! ja oletko miettinyt että millä sen maksat???? et eiköhän kannattais mennä töihin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ensinnäkin:eek:len hoitovapaalla ja minulla ON jo pankista velkaa ja töihin en mene vuoteen enkä ole edes eronnut!
Heti piikitellään vaikka vaan kyselin muitten toimeentulosta ym...luulisi että kysy saa,ei ole pakko vastata ja ei luulisi että tarvisi heti "hyppii nenälle".
Suhteeni on kieltämättä melko huonossa jamassa ja on hyvä miettiä ja kysellä sekä selventää tilanteita jo valmiiksi jos joskus tuleekin se lopullinen ero.
Puolet asunnon velasta on mun (ja sain sen heti ilman kummempii kysymyksiä vaikka jo silloinkin olin hoitovapaalla!) ja mietin vain onko kukaan ostanut ukkoaan ulos vaikka rahatilanne ei olisikaan mikään huippu,tai miten ovat toimineet.Mielummin makselisin heti alkuunsa omaa asuntoa kuin vuokraa.
Kiitos jo muille vastanneille ja kertokaa toki lisää miten olette toimineet ym.
Kesän jatkoja vaan...
Miksi et kääri hihoja ja ala hoitamaan suhdetta kuntoon parempaan, eli estämään eroa? Oletteko jutelleet miehen kanssa tilanteesta? Pankkilainaneuvottelujen sijasta menisitte parisuhdekeskusteluihin??? Tarkoitan, että ei ero ole välttämättä se ainoa ratkaisu huonoon suhteeseen vaan on olemassa vaihtoehto eli suhteen korjaaminen paremmille raiteille.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.08.2006 klo 10:12 entäs jos kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 11:32 MINÄ kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 19:38 minä kirjoitti:
asuntolainan korkoihin saa kyllä tukea muuhun ei!! ja tuskin pankki kootonaolevalle lainaa antaa!! ja oletko miettinyt että millä sen maksat???? et eiköhän kannattais mennä töihin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ensinnäkin:eek:len hoitovapaalla ja minulla ON jo pankista velkaa ja töihin en mene vuoteen enkä ole edes eronnut!
Heti piikitellään vaikka vaan kyselin muitten toimeentulosta ym...luulisi että kysy saa,ei ole pakko vastata ja ei luulisi että tarvisi heti "hyppii nenälle".
Suhteeni on kieltämättä melko huonossa jamassa ja on hyvä miettiä ja kysellä sekä selventää tilanteita jo valmiiksi jos joskus tuleekin se lopullinen ero.
Puolet asunnon velasta on mun (ja sain sen heti ilman kummempii kysymyksiä vaikka jo silloinkin olin hoitovapaalla!) ja mietin vain onko kukaan ostanut ukkoaan ulos vaikka rahatilanne ei olisikaan mikään huippu,tai miten ovat toimineet.Mielummin makselisin heti alkuunsa omaa asuntoa kuin vuokraa.
Kiitos jo muille vastanneille ja kertokaa toki lisää miten olette toimineet ym.
Kesän jatkoja vaan...
Miksi et kääri hihoja ja ala hoitamaan suhdetta kuntoon parempaan, eli estämään eroa? Oletteko jutelleet miehen kanssa tilanteesta? Pankkilainaneuvottelujen sijasta menisitte parisuhdekeskusteluihin??? Tarkoitan, että ei ero ole välttämättä se ainoa ratkaisu huonoon suhteeseen vaan on olemassa vaihtoehto eli suhteen korjaaminen paremmille raiteille.
Voi kun se oliskin niin helppoa ja eihän sen kuuluiskaan olla helppoa,
I know,mutta...olen kyllä keskustellut avokkini kanssa.Molemmilla on ero mielessä mutta oikeasti hengaillaan yhdessä vain lapsien ja asunnon takia ja itse tiedän,ettei niinkään voi loppu elämäänsä elää.Tuntuu kuin elämä olisi jämähtänyt ja tahtoisin taas joskus olla oikeasti onnellinen.
Parisuhdekeskusteluihin ei taida kummallakaan riittä edes kiinnostus.
En tiedä....olen tällä hetkellä melko väsynyt tähän tilanteeseen ja taidanpa olla henkisestikkin melko uuvuksissa.
Sisulla mennään läpi vaikka harmaan kiven...tuokoon tulevaisuus tullessaan sitten mitä vaan :wave:
 

Yhteistyössä