onko ovulaatio

Ei välttämättä, noi ovislimat ei ole kovin luotettavia, tiedän kokemuksesta. Ovislimoja voi olla vaikka viikko ENNEn ovulaatiota, riippuu sekä naisesta, että kierrosta, voi ihan vaihella toi ovulaatiolima kierrosta toiseen samallakin naisella. Aamulämpöihin voi luottaa jo enemmän, mutta ei välttämättä niihinkään. Eli kantsii pupuilla koko kierron läpi säännöllisesti ihan varmuuden vuoksi :D
 
tuota tuota.. jos on aamulämmöt koholla, eli tavallaan on "kuumetta" eli paleleeko silloin aamusta tavallista enemmän? onko ovis silloin kun lämmöt on huipussaan?

luulin huomaavani kamalaa kylmää eilen aamulla ja tänään ei ollu yhtään niin aloin miettimään että ehkä mun kannattaa alkaa seuraamaan kans lämpöjä :)
 
LEP
Oviksen jälkeenhän lämmöt nousee. Ja ovat yleensä koholla siihen asti kun menkat alkaa. Tai jos on raskaana, niin lömpöjen koholla olo jatkuu. Mutta lämmötkään ei ole sitten mitään 100% luotettavia kaikilla. Mutta perushomma niissä on jotenkin noin. :)
 
lämmöt romahtais vähäse ennen ovulaatiota ja oviksen jälkeen ne nousee ja kuten LEP sanoi niin pysyy kohol kunnes menkat alkaa mut joskus pysyy kyl useillakin koholla viel menkkojenki aikaan pari pvää. Se ku on nii yksilöllistä.. mulla taasen ku oli ovis ni ei millää tuntunu lämmöt nousevan ni aattelin jo et en ovuloi.. mut sit sitä raskauduttiin ni pakko se oli ovis olla sillo :D ku tikuttelinkin.. ja tosiaan sit lämmöt nous vasta pari pvää sen jälkeen ja pysykin viel oisko 0,2 astet korkeemmal ku yleensä oviksen jälkeen :)
 
Juu, mie jo mietin tuossa äskön touhujen lomassa puolella päällä, että tämä kurkun karheus voisi johtua siitä alkuraskauden alenneesta vastustuskyvystä.. Kunnes se toinen puoli muistutti, että tänään kp 13:sta ollaan vasta yrittämässä sitä raskautta saada alkuun... :ashamed: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
ei se toki ole luotettavaa mut kyl se ainakin faktaa on et jos on selvät ovislimat eikä muulloin sit oikeestaa ois ni se ovis on viimeisenä limapvänä.
Mulla oli just tässä kierrossa todella selkeä ovislima jo päiviä sitten, mutta lämmöt eivät ole nousseet, eli en usko ovuloineeni, eli ainakin meikäläisen kroppa toimii vähän eri tavalla kuin "käsikirjoissa", ja myös fertilityfriend.com "epäilee" ovislimojen luotettavuutta, koska esim ovislimoja voi olla oviksen jälkeenkin! Siis sen ovisliman jälkeen on ollut ihan kuivaa, aivan kuin olisin muka ovuloinut, mutta luotan enemmän noihin lämpöihin kuin tuohon ovislimaan. :saint:
 
LEP
Mulla ei aamulämmöt ole nousseet oikeastaan oviksen jälkeen tässä kierrossa näköjään. :eek: Mutta ovis on tapahtunut, kun kävin gynellä ja se ultrasi, niin vasemmalta oli munis lähtenyt.
 
Ovislimoista voie sen verran et en ole huomannut ko juttu pillereiden aikaan mutta nyt kun olen ollut pillereitä syömättä vuoden vaihteessa niin viime kierrossa oli runsaasti limaa ja nyt ei mitään... eli ilmeisesti voi vaihdella kierrosta toiseenkin.. Meikäkäisellä ainakin aikamoista liisteriä.
 
:attn: nosto

Kuumeilu-ketjuun jo kirjoitinkin asiastani mutta kysynpä vielä näin yleisesti. Eli, kun on oviskipuja, niin tarkoittaako se, että ovis on tulossa parin päivän sisällä vai että ovis on just nyt menossa? Mulla on tänään kp12 ja uhkaavasti näyttäis siltä, että tää huono olo ja päänsärky liittyis ovikseen. Tosin alaselkää särkee samanlailla kun menkkojen aikana. Kertokaa siis fiksummat ovisfaktaa!

Kiitos :) !
 
Alkuperäinen kirjoittaja helinä-keiju:
:attn: Eli, kun on oviskipuja, niin tarkoittaako se, että ovis on tulossa parin päivän sisällä vai että ovis on just nyt menossa? Mulla on tänään kp12 ja uhkaavasti näyttäis siltä, että tää huono olo ja päänsärky liittyis ovikseen. Tosin alaselkää särkee samanlailla kun menkkojen aikana. Kertokaa siis fiksummat ovisfaktaa!
Nostan tätä ja haluaisin samaan kysymykseen vastauksen! :attn:

Ja toinen juttu. Tuleeko se limatulppa (iso klöntti kananmunalimojen jälkeisenä päivänä ) oviksen aikaan vai vasta ovulaation jo tapahduttua? Mulla meinaan limat loppui välittömästi sen limatulpan jälkeisenä päivänä.
 

Yhteistyössä