Onko polvivaivaisia tai polvivaivoista tietäviä paikalla

Minulla rusahti jotenkin polvi tuossa pari kuukautta sitten. On se sitä ennen jo ollut toisinaan kipeä, etenkin jos on pyöräillyt paljon. Nyt on kuitenkin rusahtamisen jälkeen ollut vihlova. Vihlonta kuitenkin paikallistuu polvilumpion yläpuolelle, ei sivuille, eikä alle. Etenkin jos jännitän jalan, niin että polvi suoristuu. Se tekee todella ilkeää. Ei tälle varmaan ole mitään tehtävissä, mutta haittaa vähän menoa kun oli jonkun aikaa juoksutkin tauolla. Onko kenelläkään suunnilleen samassa paikassa ollutta kipua ja haisua mitä auttaisi?
 
Ai jjai jjai.

Turposko?

Mä pääsin vaivani vuoksi veitsen alle. Kierukka meni äksödentissä, enkä sille heti mitään tajunnut tehdä. Joutuivat poistelemaan aika tavalla niitä iskareita sieltä.:|

Suosittelisin että käyt legurissa näyttämässä, vaikkakin varmuuden vuoks. Mitä nopeammin pääsevät hoitamaan, sen parempi.
 
Ai jjai jjai.

Turposko?

Mä pääsin vaivani vuoksi veitsen alle. Kierukka meni äksödentissä, enkä sille heti mitään tajunnut tehdä. Joutuivat poistelemaan aika tavalla niitä iskareita sieltä.:|

Suosittelisin että käyt legurissa näyttämässä, vaikkakin varmuuden vuoks. Mitä nopeammin pääsevät hoitamaan, sen parempi.
Ei ole turvoksissa, eikä turvonnut missään vaiheessa vain kipeä jos sen suoristaa kireäksi (tai painaa vähän rivakammin sormilla, kuten tyhmänä piti juuri nyt kokeilla). Tuntuu, että viime aikoina on saanut vinkua ihan tavan kanssa noille lääkäreille. Ei kehtoo mennä :ashamed:
 
Sarjaa
Mulla meni polvet kun juoksin liikaa, polvilumpioon tuli joki f***** kuuma joka ajoittain aina särkee polven yläpuolelle niinku reiteen. Käy ortopedillä ja magneetissa. Vaik ei tähän mun vaivaan ainakaan mitään hoitokeinoa ole. Kortisolia on pistetty ja kerran on tähystetty. Polvivaivat on niin vittumaisia et hoitaisn kyl heti kuntoon enne ku tulee lisä vaurioita. Lepoa tietysti kunnes säryt lakkaa ja paljon kylmää.
 
Mulla kipeytyi polvi juoksussa esikoisen syntymän jälkeen. Oli silleen hassusti kipeä, että välillä täytyi ihan ontua, mut sit välillä se kipu meni kokonaan pois. Kaikenmaailman reumatestit jne. otettiin. Sit vihdoin pääsin magneettikuviin (toinen raskaus välillä hieman pitkitti prosessia) ja sit tähystysleikkauksella korjatttiin. Jotain kierukan repaleita kuulemma oli, jotka siivottiin pois.

Operaation jälkeen toimi niinku uusi =)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Mulla kipeytyi polvi juoksussa esikoisen syntymän jälkeen. Oli silleen hassusti kipeä, että välillä täytyi ihan ontua, mut sit välillä se kipu meni kokonaan pois. Kaikenmaailman reumatestit jne. otettiin. Sit vihdoin pääsin magneettikuviin (toinen raskaus välillä hieman pitkitti prosessia) ja sit tähystysleikkauksella korjatttiin. Jotain kierukan repaleita kuulemma oli, jotka siivottiin pois.

Operaation jälkeen toimi niinku uusi =)
Mulla oli sama!
 
No voehan mitä kaikkea sinne polveen voi iskeä. Se tähystysleikkaus tehdään ilmeisesti ihan puudutuksessa, eikö. Tekikö pahaa? Siis ei polvelle pahaa, vaan muuten :D

Nyt on taas eilisen jälkeen polvi hiukan parempi. Kohta on tiedossa pyörällä ajoa. Tulisikohan siitä 12-15 kilometriä yhteensä, riippuen täysin siitä joudunko ajamaan metsästämäni kirjan perässä perähikiän kirjastoon. Jos se tämän reissun jälkeen kovasti muilii, niin käyn näyttämässä sitä lekurille. Onhan tämä polvi reistannut pitkään, mutta vasta viime kuukausina näin pahasti. Silti pystyn kävelemään ihan normaalisti. Suuret rasitukset (kuten eilinen juoksu) ei onnistu. Eikä muuten onnistu kyykkyjen teko, kyykkyliikkeet, jalkaprässi jne. Enpä ole niitä tehnytkään, kun tiedän että polvi vihloo ja naksuu. Juoksusta en silti tahtoisi kokonaan luopua, kun olen maton makuun päässyt. :(
 
No voehan mitä kaikkea sinne polveen voi iskeä. Se tähystysleikkaus tehdään ilmeisesti ihan puudutuksessa, eikö. Tekikö pahaa? Siis ei polvelle pahaa, vaan muuten :D

Nyt on taas eilisen jälkeen polvi hiukan parempi. Kohta on tiedossa pyörällä ajoa. Tulisikohan siitä 12-15 kilometriä yhteensä, riippuen täysin siitä joudunko ajamaan metsästämäni kirjan perässä perähikiän kirjastoon. Jos se tämän reissun jälkeen kovasti muilii, niin käyn näyttämässä sitä lekurille. Onhan tämä polvi reistannut pitkään, mutta vasta viime kuukausina näin pahasti. Silti pystyn kävelemään ihan normaalisti. Suuret rasitukset (kuten eilinen juoksu) ei onnistu. Eikä muuten onnistu kyykkyjen teko, kyykkyliikkeet, jalkaprässi jne. Enpä ole niitä tehnytkään, kun tiedän että polvi vihloo ja naksuu. Juoksusta en silti tahtoisi kokonaan luopua, kun olen maton makuun päässyt. :(
Tähystyskeikka oli ihan pilipali pom, vaikka sairaalakammoinen olenkin. Ensin antoivat huumeita (jotaki pompuloita) ja sitten makasin zombina, katselin ruudusta miltä polvi näyttää sisältä päin.
Operaation jlk. pistivät heti kävelemään. Kestiköhän koko operaatio parisen tuntia, en nyt ihan tarkkaan muista.
Muutamia troppeja täytyi syödä muutamia päiviä, se siitä. Nou hätä.

No toi, että kyykkyjutut ei luonaa on kyllä mun mielestä ihan selkeä legurikeikka, eikös siellä silloin joku nivelkierukka tms. ole spragaillu.

Juosta voi ihan normisti leikkauksen jlk. kunhan nyt odottelee muutaman viikon. Ja pyöräilyt sun muut liikunnat menee ihan normisti.
Kyykyt menee mulla edelleen varoen, enkä uskalla rinteessä enää rähjätä. Mitään uhkarohkeita hyppyjä en vetele tms. sen verran paljon tuskia toi polvi tuotti mulle.
Mulla se oli turvoksissa kun amerikkalainen jalkapallo ennen leikkausta joka ikisestä pienestäkin virheliikkeestä. Oli päässyt jo niin pahaksi nääs.
 
"vierailija"
Mulla meni kierukka ihan autosta noustessa. Lekuri sanoi, ettei se paljon voimaa vaadi että se rusahtaa, tietynlainen liike vaan ja naps. Korjattiin tähystyksessä, mut kyllä nukutettiin. Sain 5 viikkoa sairaslomaa joka ei sitten riittänyt, kun turvotus ei vaan laskenut enkä pystynyt kävelemään kunnolla. 7 viikkoa meni saikulla ja fysioterapiaa tarvitsin ennen kun parani.

Mulle myös sanottiin että samantien vaan käyttämään sitä, joten tyhmänä koitin tehdä kävelylenkkejä ja pyöräillä sekä käydä uimassa melko pian operaation jälkeen. Luulen että se hidasti paranemista, koska heti kun lopetin turhan liikkumisen ja kävin imurullauksessa, polvi alkoi paranemaan.

Mutta ap, kierukalta kuulostaa. Ei kun lääkäriin!
 
[QUOTE="vierailija";29270795]Mulla meni kierukka ihan autosta noustessa. Lekuri sanoi, ettei se paljon voimaa vaadi että se rusahtaa, tietynlainen liike vaan ja naps. Korjattiin tähystyksessä, mut kyllä nukutettiin. Sain 5 viikkoa sairaslomaa joka ei sitten riittänyt, kun turvotus ei vaan laskenut enkä pystynyt kävelemään kunnolla. 7 viikkoa meni saikulla ja fysioterapiaa tarvitsin ennen kun parani.

Mulle myös sanottiin että samantien vaan käyttämään sitä, joten tyhmänä koitin tehdä kävelylenkkejä ja pyöräillä sekä käydä uimassa melko pian operaation jälkeen. Luulen että se hidasti paranemista, koska heti kun lopetin turhan liikkumisen ja kävin imurullauksessa, polvi alkoi paranemaan.

Mutta ap, kierukalta kuulostaa. Ei kun lääkäriin![/QUOTE]

Pareneminen on monen yhtälön summa. Perus terve, hyvällä lihaskunnolla varustettu ihminen paranee mun käsittääkseni nopeammin.

Mä jäin makoilemaan vähän turhankin pitkäksi ajaksi, virhe, olisi pitänyt vaan jumppailla ja liikkua enemmän heti kun se oli sallittua, ettei lihaskunto olisi päässyt rapistumaan.

edit. Mutta juu, kk sairasloma vähintään, muistaakseni.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä