Onko Pph työaika aina klo 7-17? Ei esim. klo 18 asti missään?

  • Viestiketjun aloittaja Manse
  • Ensimmäinen viesti
Manse
Mulla 14kk poika päiväkodissa ja sairastelee kovin ja mietin jos perhepäivähoitajalle siirtäisi mutta olen välillä klo 17 töissä ja en ehdi hakea siihen mennessä kun ehkä 17.30.
 
vierailija
Ne ovat ihan sovittavissa olevia kysymyksiä. Joillekin tulee ensimmäinen hoitolapsi jo klo 6 ja joiltakin haetaan viimeinen klo 18. Mutta ei tietysti ole kiva että yhden hoitajan päivä venyy 12-tuntiseksi, eli jos hoitajan päivä alkaa aikaisin, hän ei ehkä halua jatkaa päivää klo 17 yli.
 
v
Mä olin yksityisenä pph:na 4vuotta ja hoitoaika oli 7-17 , enne 7 tai 17 jälkeen oli ylitöitä josta vanhemmat maksovat ylityökorvauksen.

Kannataa kysyä pph:lta millanen käytäntö hänellä on ja onko kunnallinen vai yksityinen.
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mä olin yksityisenä pph:na 4vuotta ja hoitoaika oli 7-17 , enne 7 tai 17 jälkeen oli ylitöitä josta vanhemmat maksovat ylityökorvauksen.

Kannataa kysyä pph:lta millanen käytäntö hänellä on ja onko kunnallinen vai yksityinen.
Kunnallisen pph:n ylityökorvaukset maksaa työnantaja eli kunta. Tällöin ei asiakkaalle tule maksettavaksi mitään ylimääräistä hoitokulujen lisäksi vaikka hoitoaika menisikin hoitajalle ylitöiksi.
 
Manse
No hyvä.
Mun vanhempi lapsi oli aikoinaan pph.lla ja hänen työaika oli aina klo 7-17 ja ei saanu mennä sen yli yhtään.
Täytyy ehkä kysyä päiväkodin pomolta jonka alaisuudessa ppht ovat josko löytyisi meidän alueelta joku jossa voisi olla joskus sen yli 17 sitten...

Kiitos vastauksista!
 
pph:n lapsi
Mun äiti tekee pph työtä ja hänellä on myös yöhoidossa vuorotyöläisten lapsia, joskus on viikko, että hoitolapsia on ympäri vuorokauden hoidossa, kun aamulla eka tulee 6.15, joku tulee vasta klo 9 ja haetaan klo 18, ja yövuoroon menevän lapset tulee illalla ajoissa klo 17.30 että äiti ehtii vielä vähän nukkua ennen työvuoroaan.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja pph:n lapsi:
Mun äiti tekee pph työtä ja hänellä on myös yöhoidossa vuorotyöläisten lapsia, joskus on viikko, että hoitolapsia on ympäri vuorokauden hoidossa, kun aamulla eka tulee 6.15, joku tulee vasta klo 9 ja haetaan klo 18, ja yövuoroon menevän lapset tulee illalla ajoissa klo 17.30 että äiti ehtii vielä vähän nukkua ennen työvuoroaan.
Miksi äitisi suostuu tuohon? Anna kun arvaan, kunta ei ole viitsinyt sijoittaa kunnon vuorohoidon järjestämiseen, vaan repii tuonkin yhden ihmisen selkänahasta.
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Pitääkö silloin hoitajan valvoa jos lapset ovat tulleet yövuoroon nukkumaan? Kun kyseessä pph, ei päiväkoti. Miten se menee noiden öiden kanssa työnkuva?
Ei pidä valvoa. Pph on kodinomaista hoitoa. Yleensä hoitolapsi nukkuu meillä kuopuksen kanssa samassa huoneessa.
 
Meillä ainakin töitä hakiessa määriteltiin mitä vuoroja on valmis tekemään.. siis kun piti sit täyttää sellanen lappu, että montako huonetta asunnossa on, montako niistä on pph:n käytössä ja mihin myös tuli miehen(puolison) hyväksyntä, että saa tehdä pph töitä yhteisessä kodissa. siinä sit rastitettiin, että tarjoaako yö tai iltahoitoa tai viikonloppu hoitoa.. mä laitoin siihen sillon, että tarjoan hoitoa ma-pe ja mulla oli yks lapsi aina välillä 18 asti hoidossa, ja sitä ei laskettu vielä iltahoidoksi. Ja kunnalla olin hommissa.
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja waal:
järkyttävää.. kai pph:llakin on oma elämä!!! Viekää sellaseen paikaan lapsenne mitkä ovat yötä-päivää auki. Sitä varten ne paikat on...
Meidän kunnassa mun ei tarvitse suostua yli-yön-hoitoihin yms. Mä teen töitä ajalla 6-17, tarvittaessa venyn omien hoitolasten takia pidempäänkin. Lopun ajan pyhitän omalle perheelleni.
 
Mulla tulee nykyisten lasten kanssa työajaksi 6,30-17.30 ei viikonloppuja.

Vuosi sitten oli 5-17,30 tai 6,30-22,15 tai 6,30-17,30+yövuorolainen tuli sitten taas kello 20 ja oli aamuun 12 asti. Toiset oli kuitenkin tulleet silloinkin 6,30...

Eli vanhempien työvuorojen mukaan mennään.
 
selvennäs hieman
Alkuperäinen kirjoittaja tuire:
Mulla tulee nykyisten lasten kanssa työajaksi 6,30-17.30 ei viikonloppuja.

Vuosi sitten oli 5-17,30 tai 6,30-22,15 tai 6,30-17,30+yövuorolainen tuli sitten taas kello 20 ja oli aamuun 12 asti. Toiset oli kuitenkin tulleet silloinkin 6,30...

Eli vanhempien työvuorojen mukaan mennään.
yövuorolainen? Eli mikä siis on ollut hoitomuoto?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
pph:t on töissä vaikka aamuvarhaisesta iltamyöhään.
no ei ihan noinkaan, ajatteleppa jos sun lapsi ois pph:lla vaik klo 11-20, mistä repäset varahoitopaikan pph:n sairastuessa?
Kunnallisessa on kyllä jokaiselle lapselle varahoitopaikka sovittu eikä siitä vanhempien tarvitse huolehtia muuten kun varmistaa varahoitajalle, että silloin ja silloin oltaisiin tulossa.

Yksityisten hoitajien tavoista en tiedä, mutta varmaan jos olisin yksityinen, niin yrittäisin jotenkin verkostautua ja sopia toisten yksityisten kanssa varahoitojen järjestelystä.

 
lll
Meidän kunnassa ei sijoitetan pph:eek:on lapsia, joiden hoitoaika alkaa ennen 7:ää aamulla tai jatkuisi illalla 17:n jälkeen, onneksi. Mulle riittää hyvin 10-tuntiset työpäivät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja selvennäs hieman:
Alkuperäinen kirjoittaja tuire:
Mulla tulee nykyisten lasten kanssa työajaksi 6,30-17.30 ei viikonloppuja.

Vuosi sitten oli 5-17,30 tai 6,30-22,15 tai 6,30-17,30+yövuorolainen tuli sitten taas kello 20 ja oli aamuun 12 asti. Toiset oli kuitenkin tulleet silloinkin 6,30...

Eli vanhempien työvuorojen mukaan mennään.
yövuorolainen? Eli mikä siis on ollut hoitomuoto?

Vanhemmat olivat kolmivuorotöissä. Lapsen hoitoaika oli 5-15,00 tai 11-22,15 tai sitten yövuorojen aikaan 20,00-12,00
 

Yhteistyössä