Onko se HÄPEÄ hakea ruokakassi?

Nii'in...onko häpeällistä hakea apua? Suomessa se ON!!

ei omilla ON tultava toimeen. Apua ei saa hakea. On häpeällistä olla käyhä. On häpeällistä ajella vanhalla autolla. On häpeällistä jos ei halua ottaa hirveetä velkaa ja ostaa ''oma'' talo.

Kyllä se on häpeä hakea se kassi vaikka se ei sais olla.
 
lillillil
Kyllä se on häpeä. Ja täällä pikku kylässä saa kantaa sitä leimaa otsassa koko ajan et nuo ja nuokin haki sen kassin. Ja sit saatetaan kysyä et oliko siittä kassista apua. :headwall:
 
Ei siinä mitään hävettävää ole..

Jos joku ei kehtaa sitä hakea, vaikka tarvetta on, niin se vois jo olla häpeämisen aihe :whistle: Tarkoitan siis sitä, et mielummin näkee nälkää kun hakee apua, niin minusta ainakin aika outo ajatus..

ja jos joku naapuri tms katsoisi alta kulmien kun sellaisen hakisin, niin voi voi, ilotsisin sit siitä, et taas sain jonkun ihmisen tuntemaan itsensä paremmaksi kuin onkaan B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:36 kaisa kirjoitti:
Vissiin niitä taas nyt on jaossa. Niin onko se häpeällistä käydä hakeen se ruokakassi?
Millä perusteella niitä annetaan? Jakaako ne jotenki perheen koon mukaan niitä?
Jos oikeasti tulee tarpeeseen, vaikka on itse yrittänyt parhaansa elättää perheensä, mutta on vaikka sairastunut eikä rahaa ole edes ruokaan, niin ei ole häpeä.

On häpeä, jos hakee, vaikka on varaa bilettää joka toinen viikonloppu ja ostaa kaljaa joka viikonloppu, mutta silti hakee ruokakassin, kun ilmaiseksi saa. Se on häpeä.
 
Itselleni olisi häpeällistä hakea, koska molemmilla vakituinen työpaikka, suht uusi auto ja uusi omakotitalo. Siis jos ulkoisesti näyttää hyvin toimeen tulevalta (autot ja talot), niin pitäisi kyllä olla rahaa ostaa itse ruokansa.

Mutta jos oikeasti on vähävarainen, niin ilman muuta kannattaa hakea se ruokakassi, eikä siinä ole mitään hävettävää.
 
Ei ole silloin ku se menee oikeaan takoitukseen.

Mut silloin se on häpeällistä. Jos ajetaan hienoilla autoilla hakemaan sitä kassia ja on varaa ostaa kaljaa ja muuta mut ei muka ole varaa ostaa ruokaa...
 
Ei se sais olla häpeä.

Mut minua ällörrää se et ihmiset hakee uusilla autoilla niitä ja kauheat määrät...et samalla loppuu se suhteellisuuden taju ihan kokonaan. Ei riitä yks kassi vaan pitää saaha kymmenen.
 
Ei ole.Entisessä työpaikassani ruokakassien hakijoita oli paljon.Jotkut arvostelivat hakijoita päälisinpuolin, mutta ulkoisesta olemuksestahan ei voi tietää mikä kenenkin taloudellinen tilanne on, ei vaikka ajais hienolla autolla ja asuis omassa kämpässä.

Mä kävin runsas viikko sitten moikkaamassa entisellä työpaikallani työkamuja ja ihan väenväkisin tyrkyttivät ruokakassia mukaan, jotta saavat hiukan niitä vähenemään.Mukaani sain kaksi kassia. =) <br><br>
 
No ei mua ainakaan hävettäny vaikka äsken kassin hain, otin vaan ne mitä meillä tarvitaan, eli en niitä maitojauheita ja näkkäriä ottanu lainkaa.

Miks sitä pitäis hävetä :eek:
Sitten mua hävettäis aika satasella jos lapset pitäisin nälässä \|O
 
olisi häpeällistä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:36 kaisa kirjoitti:
Vissiin niitä taas nyt on jaossa. Niin onko se häpeällistä käydä hakeen se ruokakassi?
Millä perusteella niitä annetaan? Jakaako ne jotenki perheen koon mukaan niitä?
<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:54 riks raks poks kirjoitti:
No ei mua ainakaan hävettäny vaikka äsken kassin hain, otin vaan ne mitä meillä tarvitaan, eli en niitä maitojauheita ja näkkäriä ottanu lainkaa.

Miks sitä pitäis hävetä :eek:
Sitten mua hävettäis aika satasella jos lapset pitäisin nälässä \|O
Niinpä.. Eihän se ihmisestä tee yhtään sen huonompaa, jos apua ottaa vastaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:56 JoannaH kirjoitti:
Siis mikä ruokakassi ja mistä sen saa haettua!?? Me ollaan työtön ja opiskelija... ja me kyllä iletään hakea ruokakassi jos jostain avustusta saa. Onko se se työttömien eu-apu vai mistä kassista te puhutte?
Täälläpäin ainakin työttömien yhdistys jakaa noita eu-ruokakasseja; niitä minäkin jakelin kun siellä olin töissä =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:54 Pantteri kirjoitti:
Ei ole.Entisessä työpaikassani ruokakassien hakijoita oli paljon.Jotkut arvostelivat hakijoita päälisinpuolin, mutta ulkoisesta olemuksestahan ei voi tietää mikä kenenkin taloudellinen tilanne on, ei vaikka ajais hienolla autolla ja asuis omassa kämpässä.

Mä kävin runsas viikko sitten moikkaamassa entisellä työpaikallani työkamuja ja ihan väenväkisin tyrkyttivät ruokakassia mukaan, jotta saavat hiukan niitä vähenemään.Mukaani sain kaksi kassia. =)
J.umalauta jos on varaa siihen autoon mutta ei ruokaan niin se auto myydään pois \|O
Että mua köyhänä korpeaa nämä mukaköyhät...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:55 olisi häpeällistä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:36 kaisa kirjoitti:
Vissiin niitä taas nyt on jaossa. Niin onko se häpeällistä käydä hakeen se ruokakassi?
Millä perusteella niitä annetaan? Jakaako ne jotenki perheen koon mukaan niitä?
Toivottavasti sinun elämässä ei tule käänteitä että joutuisit apua hakemaan, katsos kun joskus käy niin ettei se elämä menekään niin miten sen on suunnitellu.<br><br>
 

Yhteistyössä