onko se teidän mielestä hyvä merkki jos lapsi (isompi, noin kuusivuotias) haluaa syliin?

  • Viestiketjun aloittaja mielipiteet
  • Ensimmäinen viesti
no mikä aika ja paikka olisi huolestuttava?
Jos vaikka ei osaisi olla ollenkaan äidistä erossa esim. leikkipaikoissa, synttäreillä jne, vaan aina tulisi syliin eikä siitä lähtisi.

Jos kiipeäisi ventovieraiden syliin tuosta vaan, lupia kysymättä.

Jos ei osaisi eskarissa olla ollenkaan toisten lasten kanssa, vaan itkisi ellei saa olla eskariopen sylissä.

Jne.
 
no tottakai
Meidän 6v-tyttö halailee minua (äitiään siis) päivittäin useita kertoja ja esim. tänään oli sylissä lähes koko isosiskonsa joulujuhlan ajan. Muutenkin tyttö tykkää katsoa esim. telkkaria sylissä tai kainalossa. Myös 9v. kiipeää välillä tv:tä katottaessa syliin, enkä oo kyllä pitänyt sitäkään mitenkään epänormaalina. Hellyyttävänä vaan - eipä nuo kovin montaa vuotta enää äitin syliin kaipaa! Enemmän olisin huolissani siitä, jos 6v. karttais läheisyyttä tai työntäis tosiaan jonkun ventovieraan syliin.
 
"jep"
Lisään vielä, että toki kuusivuotiaan on luonnollista hakea sylistä sitä turvaakin, mutta sitten ihmettelisin, jos tekisi niin ihan normitilanteissakin. Mitä taas vaikkapa kaksivuotiaalle voi sattua koska vaan.
 
"imppu"
Minä 26v haluaisin edelleen joskus mennä äidin syliin ja halataankin aina kun nähdään. Liian harvoin kuitenkin nähdään.. Tietysti muuta syliäkin haluaisin, mutta ei kelpaa kenellekään. Olisinpa siis vielä lapsi, olisi ainakin syli mihin mennä!
 
psykoloooogiaaa
tarkoittaako se, että on esim. äitinsä kanssa hyvä ja lämmin suhde jos lapsi tulee syliin?
tuleeko kaltoinkohdeltu lapsi mielellään vanhempiensa syliin?

tai toisinpäin?
 
"vieras"
Meijän just seitsemän täyttänyt tulee syliin useinkin. Ei tarvi olla mikään pelottava tilanne. Esim.tänään hesellä, ku oli syöty. Kömpi mun syliin, ku piti takki ottaa.
 

Yhteistyössä