Onko sinulla parempi kasvo vai nimi muisti?

Kasvomuisti on parempi. Kerrankin tuli joku tyttö, jonka tiesin joskus tavanneeni kyselemään kadulla että mitä kuuluu yms. enkä mä millään saanu päähäni että kuka, missä ja milloin!! Tiesin vain että oon sen tavannu joskus..
 
stella
kasvot ehdottomasti. Nimen muistan jos mulle esitellään vain yksi henkilö, mutta jos useempi... ei heti aina jää mieleen :D Aina en edes "kuule" nimeä, kun keskityn muuten tutustumaan uuteen ihmiseen
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Kasvomuisti on parempi. Kerrankin tuli joku tyttö, jonka tiesin joskus tavanneeni kyselemään kadulla että mitä kuuluu yms. enkä mä millään saanu päähäni että kuka, missä ja milloin!! Tiesin vain että oon sen tavannu joskus..
Mulle käynyt näin monta kertaa ja kyllä sen jälkeen on häirinnyt että kuka se oli :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Kasvomuisti on parempi. Kerrankin tuli joku tyttö, jonka tiesin joskus tavanneeni kyselemään kadulla että mitä kuuluu yms. enkä mä millään saanu päähäni että kuka, missä ja milloin!! Tiesin vain että oon sen tavannu joskus..
mulla useesti käy samoin.. tai välttämättä kukaan ei ees tuu juttelee, mut ku nään jonkun, niin mietin että oon nähny sen ihmisen jossain, mutta en vaan saa päähäni missä ja koska jne..
häiritseviä tilanteita.!
 
Turkilmas
Ehdottomasti kasvomuisti. Nimimuisti on lähes olematon. Niin ja ärsyttävää kun taas kaikkien kasvot muistaa. Usein "ihmisten ilmoilla" ollessani bongaan mm. entisiä asiakkaita, terveyskeskuksen hoitajia jne.jne. Eli siis ihmisiä jotka on mulle täysin vieraita, mutta tiedän nähneeni heidät jossain :)

 
toffee
Molemmat hyvät. Muistan ihan ihmeellisesti ihmisten nimiä vielä pitkän ajan jälkeen, vaikka olisi kysymys esim. pesukoneen myyneestä henkilöstä, jota ei muuten tunne eikä ole ennen eikä jälkeen tavattu :)
 
Mä taas muistan kyllä kasvot hyvin eli tunnistan aina että oon nähny henkilön jossakin ja nimetkin muistan kyllä aika hyvin. Ainut ongelma tulee siinä ku pitäis yhdistää oikea nimi oikeisiin kasvoihin. Tästä on mun kaverit nauranu mulle aina ku oon pokkana väittäny että en oo esim. jutellu jonkun kanssa vaikka olisikin. Eli nimi on ollu tuttu, mutta oikeiden kasvojen löytäminen onkin ollut jo vaikeampaa.
 

Yhteistyössä