Onko sinusta hyvä tk:n omalääkärisysteemi?

Meillä on siis sama lääkäri tk:ssa, neuvolassa niin odottajalla kuin lapsilla ja nyt mies sanoi että työterveyslääkärinä on tuo omalääkäri.
Minä en pidä siitä että on sama lääkäri joka paikassa, miten se voi tietää KAIKESTA.
Vaikuttaa kyllä mulla sekin että en pidä tuosta lääkäristä sitten tippaakaan....
 
Hmm. Tämä ei ole vastaus kysymykseesi.. vaan enemmänkin sarkastinen kysmys, että mikä se oma lääkäri on? Täällä ei sellaisia enää ole, eikä juuri lääkäreitäkään.
Ja vaikka arvostan suurestikin lääkäreitä, arvostusta hivenen syö alasajettu terveysekeskus"palvelu" ja osa lääkäreistä on sellaisia, että saat itse tehdä diagnoosin ja melkein määrätä hoidonkin.
 
..
parempi tuo kun se, että täällä ei saa lääkäriaikaa ollenkaan ku eivät ole tälle alueelle saaneet omalääkäriä ollenkaan tällä hetkellä. Pari vuotta asunut tällä alueelle ja tätä ennen lääkäri vaihtui ainakin 5 kertaa, pitkäaikaissairaudet ei pysyneet missään kontrollissa.

Mun sydänsairas sukulainenkaan ei saanut lääkäriaikaa, kun sillä alueella ei ole lääkäriä.
 
JONSERED Karhunkantaja
No ei tuokaan kiva ole. Täällä tuntuu että on naimisissa tuon yhden ja saman kanssa. Ja sen omalääkärin vaihtaminen on tosi hankalaa, mun mummu on yrittänyt jo pidempään ja ei vaan meinaa onnistua..
Mikä siinä on hankalaa, jos muitakin lääkäreitä läänissä on?

Itse laitoin hakemuksen vetämään ja kirjoitin syyksi "luottamuspula" sekä nimesin oman ehdokkaani uudeksi omalääkäriksi. Pari viikko tms ja homma oli valmis. Sain jopa haluamani lääkärin omalääkäriksi.
 
Itse pidän tuosta että tiedän kuka lääkäri minua on tk:ssa vastassa. Kun useimmat lääkkeet eivät sovi ja on pitkäaikaissairas, on joskus tuhat kertaa helpompaa asioida sen saman lääkärin kanssa, joka tietää jo missä mennään, kuin aloittaa AINA alusta. Ja omalääkärin vaihto sujui ihan helposti, perustekin oli hyvä (alkuperäinen omalääkäri oli yleensä aina poissa, joten toinen lääkäri oli jo ottanut hoidon vastuulleen ja näinollen nimettiin omalääkärikseni). Osoitteen perusteella kun menee nuo lääkärit, miehellä on eri omalääkäri kaiken järjen mukaan jos tk:sta ajan varaisi.

Täällä aikoja saa, pisimpään odottanut jonkun 3vk joka tuntuu ihan mitättömältä ajalta, kun edellisessä kaupungissa sai pelkästään ajanvarausjonossa olla nelisen kuukautta ennen kuin ehkä sai ajan... Tosin, tuntuu että tämän kaupungin eri terveysasemilla ja jopa lääkärikohtaisesti tuo aikojen saanti vaihtelee.

Siitä en tiedä miten täällä esim. neuvolalääkärit sitten menevät, kun tuo esikoinen on vasta haaveissa.
 

Yhteistyössä