Onko sinusta outoa jos opettaja vaihtaa sukunimeä kesäloman aikana eikä mitenkään mainitse asiasta oppilaille?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Eee"
Miten hitossa sille opelle laittaa sähköpostia jos ei tiedä uutta sukunimeä???
Mulla ainakin toimii sähköpostit sekä nykyisellä että entisellä sukunimellä. Molemmat ohjautuu samaan postilootaan, eli kaikki nekin, jotka ei oo vielä kolmeen vuoteen kuullut, että mulla on uusi sukunimi, saavat muhun kyllä yhteyden vanhalla sähköpostiosoitteella. Ihmeellistä tuo tekniikka.

Itse en erikseen ilmoitellut kenellekkään, kun nimi vaihtui, että se on vaihtunut, mutta kyllä se kaikille työkavereille kävi selvästi ilmi, kun lomalta palatessa laitoin ekan sähköpostiviestin koko porukan tavoittavalle sähköpostilistalle, ja viestissä luki uusi sukunimi. (Olin siis mennyt naimisiin, että ei ollut edes ikävä tapahtuma. En vaan jaksanut alkaa sitä puimaan kenenkään sellaisten kanssa, joille se ei kuulu.)
 
Minulla kävi noin lukiossa eli, että opettajan sukunimi vaihtui kesällä. Meni naimisiin. Kyseinen opettaja ei mitenkään asiasta maininnut, ei edes niin, että "Hei nykyään olen Maija Virtanen". Mielestäni oli outoa. Itse olisin varmaan sanonut jotain, että vaihdoin sukunimeä kesällä, sukunimi vaihtui naimisiinmenon myötä ym. Ei sitäkään olisi tarvinnut sen tarkemmin enää selitellä, pelkkä maininta olisi riittänyt.
 
"Joo"
Ap:ta kismittää kun ei tiedä onko eronnut vai mikä mehukas juoru taustalla? :D

Mä en muista ala-asteen ekasta opettajastani kun etunimen, ja mulle on aivan herttasen yhdentekevää mikä hänen sukunimensä sillon oli ja koska se mahollisesti muuttu.
 
Pohtija
Meidän lukion kieltenope vaihtoi kesken vuoden nimeään, eikä se meille sitä selitellyt miksi se sen vaihtoi... emmekä sitä koskaan kysyneetkään. Eikös se ole ihan ihmisen oma asia, mikä se nimi on ja miksi.
 

Yhteistyössä