Onko sopivasti jos 3-4luokkalaiselle saa tulla kaveri kylään kerran viikossa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
meillä
tuonikäinen joka ei edes kaipaa kavereita kylään noinkaan usein, johtunee ehkä siitä että kolmesta sisaruksesta löytyy seuraa omasta takaa, jos olisi ainoa lapsi tilanne voisi olla toinen
 
Meillä on avoimet ovet joka päivä. Onneksi puolin ja toisin. EIkä onneksi ole sitä ongelmaa, että joku asuisi täällä montaa tuntia, on noi sellasia vilpereitä, että perävalot vilkkuu kun menevät.. :D
 
--..
Silloin kun itse olin tuon ikäinen niin parhaimmillaan kävin parhaan kaverini luona sellaiset 5 kertaa viikossa. Meillä ei käyty niin usein, kun asunto oli pienempi. Ainakin itsestäni kerran viikossa kuulostaa melko vähältä, ainakin talvisin, kun lapset eivät voi olla enimmäkseen ulkona.
 
todella
Alkuperäinen kirjoittaja te:
joista liian vähän, kuinka usein mielestänne olisi riittävästi?
silloin, kun lapsi sitä kaveria kaipaa. Nyt on loma, ei läksyjäkään. Miksi niitä kaveruussuhteita pitäs rajottaa jos ei ole vieraita kylässä tai jotain sovittuja menoja.
 
kinuski
Meillä esikoinen neloselle menevä, ja saa käydä kavereita oikeestaan milloin vaan. Jos meno menee liian villiksi niin passitan pihalle leikkimään, vaikka harvemmin edes sisällä ovat jos on hyvä ilma.
 
iita
Alkuperäinen kirjoittaja todella:
Alkuperäinen kirjoittaja te:
joista liian vähän, kuinka usein mielestänne olisi riittävästi?
silloin, kun lapsi sitä kaveria kaipaa. Nyt on loma, ei läksyjäkään. Miksi niitä kaveruussuhteita pitäs rajottaa jos ei ole vieraita kylässä tai jotain sovittuja menoja.
just näin ! Mikä minä olen määräämään kuinka usein lapsi saa tavata ystäviään jos meillä ei muita suunnitelmia ole.
 
.--.
Alkuperäinen kirjoittaja te:
joista liian vähän, kuinka usein mielestänne olisi riittävästi?
Meillä on melkein päivittäin joku kaveri jos ollaan kotona. Osaan sanoa milloin on liikaa, mutta sekin on päiväkohtaista. Ja kyllähän tuo kyläily on vastavuoroistakin ja kesällä ovat vielä enimmäkseen ulkona. Se, mikä olisi riittävästi on varmaan perhekohtaista, mutta meillä vähimmäismäärä olisi varmaan 3 kertaa viikossa.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja te:
joista liian vähän, kuinka usein mielestänne olisi riittävästi?
Meillä on aina ollu avoimet ovet kavereille =) Ei rajoitteita muuten kuin ei aamulla aikasee eikä illalla liian myöhään ja yökyläänki pääsee oikeestaan koska vaan jos kotona ollaan =)
 
täh
mä luin ensin et yökylään ja ajattelin et ehkä sopiva, vähintään tuo. Mutta että kylään. meille saa tulla kylään lasten kaverit vaikka joka päivä. Kiva, että on kavereita, kaverit on tärkeitä.
 

Yhteistyössä