Onko Suomessa vielä tällaisia perheitä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Voi Tsiisus
Nyt muslimina joita aina morkataan kulttuurillisista/uskonnollisista tavoista, voisin sanoa että tutustukaapa Intialaiseen ihan hindu kulttuuriin jossa tulee suudella miehen jalkojakin :D
Niin että jos Perttillä on tapana vaikkapa hakkata ja puukottaa tyttöystäviä/vaimojaan, niin "ei se mitään", koska naapurin Mauno yleensä ensiksi ampuu vaimonsa ja sen jälkeen paloittelee kirveellä ja syö hirvipaistin kylkiäisenä.

Tekeeekö se Pertin teoista jotenkin hyväksytympiä, kun jossain "on vielä huonommin naisia kohtaan"?
 
Uskonnoilla pää sekasin
[QUOTE="vieras";28456695]Uskoo ken tahtoo. Eihän tuo tyttö saanut käydä edes peruskoulua loppuun. Miksi kenenkään pitäisi sietää tuollaista, että ei ole minkäänlaista AIKOMUSTAKAAN koskaan tehdä mitään yhteiskunnan hyväksi, tullaan tänne vaan hyväksikäyttämään järjestelmää.

Tosin kaverini oli toki aivopesty lapsesta saakka, että eikai sitä häntä sillain voi tuomita. Lähinnä säälittää kohtalonsa. Loppuelämänsä palvelee miestään, veljiään, poikiaan jne. Tytöiltä evätään koulutus ihan tarkoituksella. Eikä hän kyllä omasta tahdostaan sinne irakiin lähtenyt kumppania hakemaan about 15 vuotiaana, se lähtö tapahtuikin osuvasti silloin kun täältä kotimaasta oli löytynyt poika johon tyttö oli vähän ihastuksissa..... Siitä kyllä sai selkäänsä.[/QUOTE]

Ei tulisikaan sietää, mutta palstan muslimilla on niin kova hinku saada puolustella muita "oikein uskovia" sikailijoita..
¨
Hienoa, Saleemi laku.
 
"mies"
Niin että jos Perttillä on tapana vaikkapa hakkata ja puukottaa tyttöystäviä/vaimojaan, niin "ei se mitään", koska naapurin Mauno yleensä ensiksi ampuu vaimonsa ja sen jälkeen paloittelee kirveellä ja syö hirvipaistin kylkiäisenä.

Tekeeekö se Pertin teoista jotenkin hyväksytympiä, kun jossain "on vielä huonommin naisia kohtaan"?
Olet hyvä esimerkki amatöörimäisestä feminismistä :) Kannattaa ihan oikeasti tutustua asioihin... Tietoa löytyy kyllä.
 
"Carelia"
Tässä taloudessa asuu mies, joka elää tuolla tavalla. Sukatkin pitää välillä jalkaan laittaa. Onneksi on vaan tyttölapsia. Oon minä tavannut useampiakin naisia, joitten miehet hoitaa kaikki raha-asiat ja päätökset. Vaimo sitten leipoo, siivoo, kokkaa jne. Tosin ovat vanhemman polven ihmisiä. Kyllä minä voin passata ukkoa päätöinäni, jos hän takaa minulle nykyistä paremman elintason ja tulevan eläketurvan.

Minä en yhtään ihmettele, että suomalaisesta naisista on tullut jätkiä... sota-aikaan naiset hoiti miesten duunit ja jälleenrakennusvaiheessa tarvittiin naiset työelämään. Ja kuinkahan monessa huushollissa se on ollut nainen, joka on torpan pystyssä pitänyt? Alkaa ne munat vähemmästäkin kasvaa. Sitä paitsi aika isolta osalta suomalaisia miehiä puuttuu käytöstavat, naisille ei avata ovia vaan rynnitään itse edeltä, rapuissa kuljetaan perässä jne.
 
"vierailija"
[QUOTE="mies";28456645]Kaikki, järjestelmät, jotka pyörivät, sisältävät mahdollisuuden onneen, hippibussista juppiyrityksen kautta Hitlerin toimistoon ja munkkiluostariin. Tämän kun oivaltaa niin kyllä on maailma värikylläinen paikka. Ja tästä alkaa myös kaikkien ja kaiken kunnioittaminen, myös sen natsin, femakon hipin (kunnioitus EI ole sama asia kuin pitäminen!!).

Riisutaan pois kokonaan illuusio, että olisi jollain korokkeella itse ja loppuu niin ajatuksen kuin teon tasolla minkään systeemin tuputtaminen. Ainoa kestävä etiikka on systeemivapaata etiikkaa.[/QUOTE]

Taidat luulla olevasi suurikin filosofi. Ei todellakaan tarvitse kunnioittaa yhtäkään natsia tai minkään malliin olevaa diktattoria. Sitä ei tarvitse edes ymmärtää saati sitten hyväksyä. Nykyään relativismin teorian mukainen jokaisen ismin "suvaitseminen" ja vieläpä muka sananvapauden mukaisesti pitää sisällään kaiken maailman diktatuurien ja epätasa-arvoisten systeemien "suvaitsemisen" mutta toisaalta juuri tämän toittottajat ovat pahimmin suvaitsemattomia tasa-arvoa, feminismiä ja kestävän kehityksen mukaista arvomaailmaa harjoittavia kohtaan ja näiden arvojen kannattajat on leimattu ja häpäisty lukemattomissa nettikeskusteluissa ja palstoilla, joita nämä ns. suvaitsevat saastuttavat jatkuvasti.
 
yytr
[QUOTE="mies";28458254]Olet hyvä esimerkki amatöörimäisestä feminismistä :) Kannattaa ihan oikeasti tutustua asioihin... Tietoa löytyy kyllä.[/QUOTE]

Amatöörimäistä feminismiä :D kaikea sitä kuuleekin kun vanhaksi elää. Noin yhtäkkiä ei löytynyt tietoa sen paremmin tuosta kuin ammattilais feminismistäkään.
 
"Nainen"
[QUOTE="mies";28457974]Ironiahan on siinä, että uskon vakaasti tuntevani paremmin feminismiä ja feminististä kirjallisuutta kuin juuri kukaan tällä palstalla. Mutta en tule ymmärretyksi yrittäessäni opastaa, mikä maallikoiden feminismikäsityksissä on pielessä. Asia kun on aika moniselitteinen. Vähän sama olisi jos teoreettisen fysiikan luennoitsija yrittäisi opettaa alakoululaisille fysiikkaa.

Tämä pielessä olo on toki inhimillistä ja historiallisesti ymmärrettävää, mutta se saa sellaisia ilmenemismuotoja, joista en henkilökohtaisesti pidä, enkä myöskään löydä vastaavaa ajattelun karkeutta ulkomailta. Tästä en voi vaieta.

Yritänkin enemmän paljon vaatimattomammin herätellä miettimään uusiksi sitä alentunutta ja säälivää varmuuden ja oikeassa olemisen tunnetta, jolla jotkut, kuten ketjun aloittaja, lähestyvät erilaisuutta. Huomaamaan, ettei "suomalainen" populaaritulkinta näistä asioista todellakaan ole ainoa autuaaksi tekevä. Eli vetämään mattoa heidän jalkojensa alta. Sellainen on nykymaailmassa monella tasolla hyvin hyödyllistä.[/QUOTE]

Sinulla itselläsi on tässä alentuva ja säälivä oikassa olemisen tunne, sinähän tulet tälle palstalle varmana omasta ylemmyydestäsi, ja kun sinun kanssasi ollaan eri mieltä, se johtuu siitä, että muut keskustelijat ovat niin paljon sinua tietämättömämpiä ja yksinkertaisempia.

Miksi sinä kaikessa viisaudessasi edes vaivaudut tulemaan tänne alakoululaisten joukkoon?

Ja kyllä, ihminen joka väittää olevansa valaistunut ja että muut hänen ympärillään eivät ole valaistuneita, joten hänen täytyy heitä opastaa, on ihminen, jolla iso pyörä heittää. Aikaisemmat kommenttisi - jotka kylläkin olivat rasittavan yksisilmäisiä, alentuvia ja holhoavia - olivat kuitenkin rationaalisia, mutta tuon valaistumiskommentin jälkeen olet menettänyt kaiken uskottavuutesi.
 
[QUOTE="mies";28458127]Tässäkö kaikki? Kuvitteellinen vapaus valita on _AINA_ Aivan filosofian perusasioita. Sen sijaan aitoa valinnan vapautta voi olla vain jumalallisella olennolla.[/QUOTE]

Millä tavoin se, että minä ja mieheni olemme esimerkiksi valinneet elämänohjeeksemme kotitöiden jakamisen, olisi kuvitteellista valinnan vapautta?
 
"vieras"
[QUOTE="Nainen";28458455]

Ja kyllä, ihminen joka väittää olevansa valaistunut ja että muut hänen ympärillään eivät ole valaistuneita, joten hänen täytyy heitä opastaa, on ihminen, jolla iso pyörä heittää. Aikaisemmat kommenttisi - jotka kylläkin olivat rasittavan yksisilmäisiä, alentuvia ja holhoavia - olivat kuitenkin rationaalisia, mutta tuon valaistumiskommentin jälkeen olet menettänyt kaiken uskottavuutesi.[/QUOTE]


Ovatko kaikki uskonnolliset/hengelliset kokemukset mielestäsi täyttä hölynpölyä, joka vie niiden kokijalta uskottavuuden sanoa enää elämänsä aikana mitään järkevää tai tietää mistään mitään?
Anna kun arvaan, kaikki uskovaiset ovat mielestäsi enemmän tai vähemmän sekaisin?
:D
 
"mies"
Niin, ehkä tuhlaan aikaani yrittäessäni selittää asiaa, tyypillisen aggressiivisista vastauksista päätellen. Mutta samaan aikaan minua kovasti kiusaa, että oikein kukaan suomalaisnainen ei näe viaksi sitä, että he eivät kyseenalaista omia näkemyksiään. Vähän kuin alakoululainen uskoisi, että tähdet ovat tosi pieniä kun ne näkyy taivaallakin pieninä ja olisi vaan päättänyt että niin se vaan on vaikka setä sössöttää monimutkaisia.

Haluaisin uskoa naiset tätä huomattavasti älykkäämmiksi ja ajattelevaisemmiksi olennoiksi, mutten tiedä yliarvioinko heitä sitten. Tasa-arvoista olisi juurikin se, että ihmiset ovat nk. samalla sivulla ymmärryksessä ja henkisesti ja kommunikaation kannalta. Pidän ainakin joitain ulkomaalaisia naisia otteeltaan hienostuneempina näistä kysymyksistä, vähemmän fundamentalistisina. Meikäläisten naisten ajattelullisesti naiivi maailma on minulta kadotettu, koska sen päällä on valtavat määrät pohdintaa ja tietoa, joka osoittaa sen yksinkertaisesti täysin fiktiiviseksi ja myyttiseksi, pelkäksi kulttuurirakennelmaksi. Ajattelultaan erilainen nainen ymmärtäisi tämän.

Ajattelen kuitenkin, että jos yksikin lukija alkaa miettiä näitä asioita syvemmin, ei tämä silloin ole turhaa.
 
[QUOTE="mies";28459164]Niin, ehkä tuhlaan aikaani yrittäessäni selittää asiaa, tyypillisen aggressiivisista vastauksista päätellen. Mutta samaan aikaan minua kovasti kiusaa, että oikein kukaan suomalaisnainen ei näe viaksi sitä, että he eivät kyseenalaista omia näkemyksiään. Vähän kuin alakoululainen uskoisi, että tähdet ovat tosi pieniä kun ne näkyy taivaallakin pieninä ja olisi vaan päättänyt että niin se vaan on vaikka setä sössöttää monimutkaisia.

Haluaisin uskoa naiset tätä huomattavasti älykkäämmiksi ja ajattelevaisemmiksi olennoiksi, mutten tiedä yliarvioinko heitä sitten. Tasa-arvoista olisi juurikin se, että ihmiset ovat nk. samalla sivulla ymmärryksessä ja henkisesti ja kommunikaation kannalta. Pidän ainakin joitain ulkomaalaisia naisia otteeltaan hienostuneempina näistä kysymyksistä, vähemmän fundamentalistisina. Meikäläisten naisten ajattelullisesti naiivi maailma on minulta kadotettu, koska sen päällä on valtavat määrät pohdintaa ja tietoa, joka osoittaa sen yksinkertaisesti täysin fiktiiviseksi ja myyttiseksi, pelkäksi kulttuurirakennelmaksi. Ajattelultaan erilainen nainen ymmärtäisi tämän.

Ajattelen kuitenkin, että jos yksikin lukija alkaa miettiä näitä asioita syvemmin, ei tämä silloin ole turhaa.[/QUOTE]

Toki olen täydellinen ali-ihminen rinnallasi, mutta olisi mukavaa kun vastaisit yllä esittämääni kysymykseen. =)
 
Vain muutaman kommentin lukeneena: Miksi jokainen aikuinen täysijärkinen ei saisi elää niinkuin haluaa? Nyt tuolle naiselle sälytettiin vastuuta jota hän ei halunnut ja otettiin pois sitä mitä olisi halunnut tehdä. Miksi kaikkien pitäisi tehdä asiat samalla tavalla?
 
"mies"
Toki olen täydellinen ali-ihminen rinnallasi, mutta olisi mukavaa kun vastaisit yllä esittämääni kysymykseen. =)
En jaksa, koska jo kysymyksesi kertoo siitä, että välillämme on liian suuri ero tietämyksessä liittyen vapauskäsityksiin. Joutuisin selittää liian paljon. Yritän enemmänkin rohkaista ihan maallikkojakin pohtimaan vielä uudelleen, ovatko heidän käsityksensä asioista kuten feminismi nyt aivan varmasti ainoat oikeat maailmassa. Siinä olisi jo tarpeeksi. Valinnanvapaus on jo monimutkaisempi asia, jota kommentoin lähinnä kun joku (ehkä sinä?) vetosi siihen. Ja mitä meditaatioon tulee, ilmiö, jonka koin, oli todellinen, historiassa aiemmin tavattu, mutta oikeasti harvinainen. En edes ole puhunut siitä monelle enkä aio puhua siitä täälläkään. En ole ikinä käyttänyt mitään hallusinogeenejä tms. :p

Enkä ihmettele tätä, enkä sano pahalla, sillä olen todennäköisesti lukenut enemmän kirjallisuutta kuin suurin osa akateemisestikin koulutetuista. Minulla on kaikkiaan n. 25 metriä nidottua akateemista kirjallisuutta ja koneella yli 100 kirjaa lisää. Ja tässä on vain pieni osa lukemastani.
 
[QUOTE="mies";28459269]En jaksa, koska jo kysymyksesi kertoo siitä, että välillämme on liian suuri ero tietämyksessä liittyen vapauskäsityksiin. Joutuisin selittää liian paljon. Yritän enemmänkin rohkaista ihan maallikkojakin pohtimaan vielä uudelleen, ovatko heidän käsityksensä asioista kuten feminismi nyt aivan varmasti ainoat oikeat maailmassa. Siinä olisi jo tarpeeksi. Valinnanvapaus on jo monimutkaisempi asia, jota kommentoin lähinnä kun joku (ehkä sinä?) vetosi siihen. Ja mitä meditaatioon tulee, ilmiö, jonka koin, oli todellinen, historiassa aiemmin tavattu, mutta oikeasti harvinainen. En edes ole puhunut siitä monelle enkä aio puhua siitä täälläkään. En ole ikinä käyttänyt mitään hallusinogeenejä tms. :p

Enkä ihmettele tätä, enkä sano pahalla, sillä olen todennäköisesti lukenut enemmän kirjallisuutta kuin suurin osa akateemisestikin koulutetuista. Minulla on kaikkiaan n. 25 metriä nidottua akateemista kirjallisuutta ja koneella yli 100 kirjaa lisää. Ja tässä on vain pieni osa lukemastani.[/QUOTE]

Olisin voinut vannoa, että vastaat juuri näin! :D

Et ole ensimmäinen fanaatikko, jonka tapaan, ja kaikkein kanssa käy aina juuri samalla tavalla: kun vastaan tulee kysymys, johon ei kykene vastaamaan tai josta huomaa puhuneensa itsensä pussiin, niin silloin sanotaan "en nyt viitsi ryhtyä vastaamaan, kun kerran et ymmärrä. Lue kirjoista, niin ehkä tajuat."

Sinusta kyllä huomaa sen, että et ole akateemisesti kuitenkaan oppinut. Todellinen akateeminen sivistys yleensä tuottaa kyvyn väitellä, keskustella ja argumentoida ilman että täytyy paeta "sinä olet niin ymmärtämätön, että en viitsi sinulle vastata" -selityksen taakse.

Itselläni on kaksi akateemista tutkintoa, ja olen tottunut kavereideni kanssa käymään joskus kiivastakin keskustelua erilaisista teemoista. Siihen ei kuulu toisten tietämyksen mollaaminen ja oman tietämyksen korostaminen, mikä ehkä sinulla on hieman korostunut piirre, vai oletko itse havainnut sellaista?

Sitäpaitsi jos pysähdyt hetkeksi miettimään omia sanomisiasi, niin ehkä hoksaat, että niissä ei ole päätä eikä häntää. "Kuvitteellinen vapaus valita on _AINA_ Aivan filosofian perusasioita. Sen sijaan aitoa valinnan vapautta voi olla vain jumalallisella olennolla."

Tässähän toki ilmeisesti tunnustat, että itselläsikään ei ole aitoa valinnanvapautta, vai oliko niin että koet olevasi jumalallinen olento? :D
 
"mies"
Sinusta kyllä huomaa sen, että et ole akateemisesti kuitenkaan oppinut. Todellinen akateeminen sivistys yleensä tuottaa kyvyn väitellä, keskustella ja argumentoida ilman että täytyy paeta "sinä olet niin ymmärtämätön, että en viitsi sinulle vastata" -selityksen taakse.
Tuohan on jo argumenttinakin luokaton: teet oletuksia minusta etkä tekstisisällöstäni eli toistat hyvin geneeristä naisten tapaa keskustella menemällä henkilöön ja konkretiaan. Sehän ei edes ole keskustelua :) Argumentti henkilön ominaisuuksista ei kunnioita väittelyn ja retoriikan sääntöjä. Ehkä naiset eivät olekaan samanlaisia miesten kanssa aivotoiminnaltaan? ;)

Kysymyksesi taso voisi olla kenen tahansa alakoululaisen esittämä. Tarkoitukseni ei ole siinä (myönnän, olen laiska), vaan saada suomalaisnaiset modernin maailman tapaan itsekriittisiksi ja epäileviksi. En haluaisi kohdella suomalaisnaisia niin yksinkertaisina fundamentalisteina kuin he tässä tasa-arvo/feminismiasiassa näyttäytyvät. Rohkea ja vapaampi on nainen, joka uskaltaa arvostella näitä kahta liioittelematta pyhää asiaa.

En mielestäni korosta tarpeettomasti lukeneisuuttani, koska muuten on vaikea tulla ymmärretyksi keskusteluissa. Toivoisin vain keskustelukumppanikseni edes feminismistä muutaman tutkimuksen lukenutta naista. Koko feminismi on alkanut elää hyvin erikoista elämäänsä meidän kontekstissa, kaukana niistä "oikeista" sisällöistä, jotka akateemikot hallitsevat perehtyneisyytensä takia paremmin.

Sitäpaitsi jos pysähdyt hetkeksi miettimään omia sanomisiasi, niin ehkä hoksaat, että niissä ei ole päätä eikä häntää. "Kuvitteellinen vapaus valita on _AINA_ Aivan filosofian perusasioita. Sen sijaan aitoa valinnan vapautta voi olla vain jumalallisella olennolla."

Tässähän toki ilmeisesti tunnustat, että itselläsikään ei ole aitoa valinnanvapautta, vai oliko niin että koet olevasi jumalallinen olento? :D
Ei tietenkään ole. Miten tässä toteamuksessa ei olisi päätä eikä häntää?
 
"mies"
[QUOTE="vieras";28459383]Oikeasti valaistunut henkilö ei nosta itseään egoistisesti jalustalle :)[/QUOTE]

Kannattaa oikeasti perehtyä psykologiaan ja palata sitten vasta "egoistiseen itsensä jalustalle nostamisen" olkiukkoon :) Varmasti kuulen seuraavaksi olevani narsisti ja lopuksi homo. Onko tässä todellakin suomalaisen naisen koko älyn mitta? :)
 
"joo"
[QUOTE="mies";28459401]Kannattaa oikeasti perehtyä psykologiaan ja palata sitten vasta "egoistiseen itsensä jalustalle nostamisen" olkiukkoon :) Varmasti kuulen seuraavaksi olevani narsisti ja lopuksi homo. Onko tässä todellakin suomalaisen naisen koko älyn mitta? :)[/QUOTE]

vai miehen älyn mitta?
 
"mies"
[QUOTE="joo";28459407]vai miehen älyn mitta?[/QUOTE]

Oletin hänen olevan nainen :)

Kyllä tällä palstalla keskustelut menevät äkkiä plörinäksi ja haukkumiseksi verrattuna miesten hallitsemiin palstoihin. Olen oikeasti alkanut palstaa seuratessani epäillä, että naisten ja miesten aivot toimivat eri tavalla. Niin usein ja säännönmukaisesti toistuu tietty keskustelun tapa, joka ei miesten luomiin argumentaation sääntöihin mitenkään sovi. Eli siirrytään äkkiä puhumaan henkilöstä eikä asiasta ja tämä puhe on luonteeltaan aika töksäyttävää ja usein ilkeämielistä.
 
En tiedä tai tunne tuollaisia perheitä, mutta aivan varmasti niitä täällä Suomessakin on.

Itselleni hyvin vieras maailma tuollainen, sillä lähipiirissäni ei ole tuollaista.
Isovanhempanikin ovat kotitöiden suhteen tasapäisiä, tosin toinen isoisä tekee (ja on aina tehnyt) enemmän kotitöitä kuin isoäitini, tekee usein ruoankin heille molemmille.
Toisilla taas on ollut kotiapulainen lasten ollessa pieniä.
Kuulemma heidänkään lapsuudenkodeissa ei ole ollut tuollaista työnjakoa, eli en tiedä sitten, kuinka takapajuinen käytäntö kyseessä? Vai joku junttien suosima malli? :D
 
"mies"
Itselleni hyvin vieras maailma . . . takapajuinen käytäntö . . . junttien suosima malli? :D
Tässä kiteytit erittäin hyvin, mikä keskustelussa on pielessä ja mitä olen yrittänyt osoittaa yhdessä sen toisen kanssa, joka oli yllättäen nainen ja toinen suomalaisnainen kautta aikain, jolta olen yhtä kriittistä puhetta kuullut. Eli todistit juuri entisestään lujaa uskoani siihen, miten rasistisesti suomalainen nainen kokee toiseutta ja erilaisuutta.

Eli hirveän väkivaltaisesti otetaan se oma malli parhaaksi, ei nähdä siinä vikaa. Kaiken epätäydellisyyden ja yhteiskuntamallien ja kielen myyttisyyden hyväksyminen olisi lähtökohta edes keskustelulle. Keskustelua ei ole se, että ei edes kohtaa muita näkemyksiä ja kunnioita niitä sellaisinaan silloinkin, vaikkei itse tykkää niistä vaan kun maailma on vieras, se on pakko olla huonompi. Hirveän länsimainen äijä -tyylinen lähestyminen koko asiaan ja siksi kuvottava henkilökohtaisesti.
 
Varmasti on, tosin epäilen näin räikeän sukupuolen mukaisen työnjaon olevan melko marginaalissa tämän päivän Suomessa. Se, onko naisen ja tytön asema perheen miespuolisten jäsenten palvelijana ehdottomasti negatiivinen asia on kaiketi riippuvainen perheenjäsenten kokemuksesta.

Oma äitini kasvoi kymmenlapsisessa perheessä, jossa tytöt saivat tehdä taloustöitä aamusta iltaan poikien saadessa mahdollisuuden paljon pitempään vapaa-aikaan ja ja harrastuksiin. Äitini ja tätini kokivat tämän hyvin epäoikeudenmukaiseksi ja tekivät sen selväksi, tästä huolimatta käytäntö jatkui. Monella muullakin tavalla perheessä tehtiin selväksi, että tyttölapset ovat poikalapsia vähäisempiä.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";28459430]Oletin hänen olevan nainen :)

Kyllä tällä palstalla keskustelut menevät äkkiä plörinäksi ja haukkumiseksi verrattuna miesten hallitsemiin palstoihin. Olen oikeasti alkanut palstaa seuratessani epäillä, että naisten ja miesten aivot toimivat eri tavalla. Niin usein ja säännönmukaisesti toistuu tietty keskustelun tapa, joka ei miesten luomiin argumentaation sääntöihin mitenkään sovi. Eli siirrytään äkkiä puhumaan henkilöstä eikä asiasta ja tämä puhe on luonteeltaan aika töksäyttävää ja usein ilkeämielistä.[/QUOTE]

En ole osallistunut tähän ketjuun tätä ennen. Kaikella ystävällisyydellä haluaisin kuitenkin kertoa sinulle "mies", että vaikka et itse sitä huomaisi tai vaikka et sitä tahallasi tai "pahuuttasi" tekisi, sinusta saa sellaisen vaikutelman, että nostat itsesi jalustalle, muiden yläpuolelle ja olet hyvin itseriittoinen. Nyt siis puhun antamastasi vaikutelmasta, en välttämättä (ja toivottavasti) sinusta henkilönä. Ymmärrätkö tätä itse? Entä ymmärrätkö sitä vaikutusta, jonka se saa aikaan? Kerrot haluavasi valistaa/opettaa/sivistää/saada muita ajattelemaan, mutta ymmärrätkö lähestymistapasi mahdottomuuden? Saat myös aivan väärän kuvan naisista palstan välityksellä, koska tapasi kirjoittaa (ymmärrettävästi) provosoi ja suututtaa naisia ja vastaukset ovat sen mukaisia. Se tekee myös päämäräsi mahdottomaksi. Tarkoitukseni ei ole olla ilkeä sinulle, vaan kertoa, kuinka asia on.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissimi
[QUOTE="mies";28459380]Tuohan on jo argumenttinakin luokaton: teet oletuksia minusta etkä tekstisisällöstäni eli toistat hyvin geneeristä naisten tapaa keskustella menemällä henkilöön ja konkretiaan. Sehän ei edes ole keskustelua :) Argumentti henkilön ominaisuuksista ei kunnioita väittelyn ja retoriikan sääntöjä. Ehkä naiset eivät olekaan samanlaisia miesten kanssa aivotoiminnaltaan? ;)

Kysymyksesi taso voisi olla kenen tahansa alakoululaisen esittämä. Tarkoitukseni ei ole siinä (myönnän, olen laiska), vaan saada suomalaisnaiset modernin maailman tapaan itsekriittisiksi ja epäileviksi. En haluaisi kohdella suomalaisnaisia niin yksinkertaisina fundamentalisteina kuin he tässä tasa-arvo/feminismiasiassa näyttäytyvät. Rohkea ja vapaampi on nainen, joka uskaltaa arvostella näitä kahta liioittelematta pyhää asiaa.

En mielestäni korosta tarpeettomasti lukeneisuuttani, koska muuten on vaikea tulla ymmärretyksi keskusteluissa. Toivoisin vain keskustelukumppanikseni edes feminismistä muutaman tutkimuksen lukenutta naista. Koko feminismi on alkanut elää hyvin erikoista elämäänsä meidän kontekstissa, kaukana niistä "oikeista" sisällöistä, jotka akateemikot hallitsevat perehtyneisyytensä takia paremmin.



Ei tietenkään ole. Miten tässä toteamuksessa ei olisi päätä eikä häntää?[/QUOTE]

Minun täytyy nyt varmasti sanoa tähän, että yliopistossa myös naistutkimusta lukeneena on kovin vaikea keskustella ihmisen kanssa, jolla on näin ohut näkemys feminismistä. Jos keskustelukumppanilla olisi edes hieman todellista syvällistä näkemystä asiasta vaikkapa edes Julia Kristevan, Martha Nussbaumin, Mary Wollstonecraftin tai edes Hegelin pohjalta, niin tästä ehkä tulisi jotakin. Huomaan valitettavasti premissiesi vajavuuden, joten minkäänlainen abstrahointi ei valitettavasti tule kysymykseen. :D

Ehkä kannattaisi kiinnittää huomiota ei niinkään luettujen kirjojen määrään vaan siihen mitä lukee - ja siihen ymmärtääkö lukemastaan jotakin. Kvantitatiivisiin abysseihin juuttuminen on kovin adolesenttia, mutta siitä varmaan itsekin olet jo illuminoitunut. =)
 

Yhteistyössä