Onko synnytyksessä pakko ottaa se peräruiske??

  • Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti
vieras
ei mulle ole edes tarjottu. etukäteen mietin että voisin halutakin, mutta en siinä tohinassa enää sitten muistanut ollenkaan pyytääkään.
kakin sitten alleni hyvin todernnäköisesti. kukaan ei mitään sanonut, enkä halunnut kysyäkään, mutta siltä se vähän vaikutti.
 
Ei sitä automaattisesti synnärille mennessä sinne työnnetäkään.

Ekassa multa ei kysytty eikä sitä tarjottu ja pelko perseessä odotin että koskahan ne työntää jotain letkua sinne mihin aurinko ei paista. :ashamed:

Aah, ollapa nuori ja tietämätön :D


Toisessa synnytyksessä kätilö tilannetta tarkastaessaan sanoi että sun suolensisältö estää tätä avautumista, mitä jos ottaisit vähän apuja siihen?
(Mut oli pakotettu vuodelepoon viikoksi ja toimeliaan ihmisen suoli lepäs sitten kanssa vaikka koetinkin imeä levolaccia suoraan pullosta ja avittaa vielä luumumehulla. )
 
kannattaa
Mä ainakin ite halusin sen kaikkina kolmena kertana. Ei tuu sit kaikki tavara siihen kätilöiden naaman eteen ja se ruiske edisti ainakin mulla synnytystä huomattavasti!! :D
 
Äippä
Olen sanonut etten halua sitä ja toivettani on kunnoitettu. On sitten varauduttava ulostamiseen ja virtsaamiseen synnytyksen aikana pöydälle.
Ymmärrän miksi kätilöt toivovat, että peräruiske otetaan. Juuri edellämainitun syyn vuoksi + lapsen hyvinvoinnin...
Mutta minulla kaikki hyvin kaikki synnytykset menneet...vaikka en peräruisketta ole ottanut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei sitä automaattisesti synnärille mennessä sinne työnnetäkään.

Ekassa multa ei kysytty eikä sitä tarjottu ja pelko perseessä odotin että koskahan ne työntää jotain letkua sinne mihin aurinko ei paista[b/]. :ashamed:

Aah, ollapa nuori ja tietämätön :D


Toisessa synnytyksessä kätilö tilannetta tarkastaessaan sanoi että sun suolensisältö estää tätä avautumista, mitä jos ottaisit vähän apuja siihen?
(Mut oli pakotettu vuodelepoon viikoksi ja toimeliaan ihmisen suoli lepäs sitten kanssa vaikka koetinkin imeä levolaccia suoraan pullosta ja avittaa vielä luumumehulla. )


Mitä letkua :) Hui, ei mulle vaan mitään tollaseta laitettu, vaan ihan ruiskulla sitä ainetta =)
 
Multa kysyttiin että miten on suoli toiminu ja sekuntti siitä niin istuin vessassa piiiiiiiitkään.... kunnes supparit oli niin kovat, että en kyenny enää istuu ja lisää tuli siinä tiimellyksessä... :x silloin se ei ollut pällimmäisenä mielessä....
 
h
Eri sairaaloissa vissiin eri käytännöt, ku mä oisin sen halunnut, mutten saanu! Jotenki ahisti ajatus siitä, et ponnistaessa kakat tulee ja vauvaki ihan kakkanen, yök! Mulla epiduraali vei ponnistuksen tarpeen, ni oikeesti en uskaltanu täysii ponniistaa sen takii, et pelkäsin niit kakkoja. Joo kuulostaa urpolta, tiiän sen:D Ens kerralla kyllä VAADIN sen!
 
sanna
juu, ei ole pakko ottaa mut todellakin otan kun tätä lähden synnyttämään. Esikoista odottaessa en tiennyt mistään mitään ja kieltäydyin.. ensin multa katetroitiin pissa kun sitä suihkusi vähän väliä ponnistaessa ja lopulta tuli vielä tavaratkin pöydälle ennen lasta.. vähän noloa.
Kaikkea ne kätilöt saavatkin eteensä veren yms. kivan lisukkeeksi.. todellakin peräruiske seuraavassa synnytyksessä ja jos en pääse enää vessaan ja on pissahätä niin pyydän katetrointiakin ajoissa!
 
kaverikätilö sano että 95prosenttia tekee synnytyksen aikana asiansa(sitä ei välttämättä edes itse siinä tohinassa huomaa, kätilöt kun hoitavat asian pois niin rutiinilla/näppärästi). Peräruiskeen kannattaa ottaa jos ehtii, mulla lähti niin vauhdilla syntymään että kätilö vähän hymähti kun sitä pyysin ja sanoi että taitaa tulla itsestään ja vauvakin jo tulossa niin ei kannata.
 

Yhteistyössä