Onko tää muiden mielestä ihan oikein?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On siitä lapsesta onneks apua, kun on pikkusisarusten kanssa. Se on kuitenkin jo koululainen , että osaa jo katsoa vähän peräänkin.
no mikä sitten on ongelma? jos on jo niin iso niin eihän siitä pitäs kauhesti olla sulle "vaivaa". ihme aloituksia.
Se että mies ei ilmoittanut minulle lapsen tulosta! Kyllä mullakin voi olla suunnitelmia mietittynä, jotka sitten aina joudun perumaan, kun mies ei kauheasti ilmoittele asioista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Ei ole oikein, jos isäntä ei ole edes kotona lapsensa kanssa. Toki voi illat sen kanssa viettää, mutta hakisi lapsen äitinsä luota illalla ja veisi aamulla ennen töihinlähtöä takasin. Jos siulla on voimat loppu ja kädet täynnä töitä omien lasten kanssa niin miusta ei ole reilua, että mies laittaa vielä yhden lapsen siulle vaivoiksi :(
Ja eihän se lapsi minua tule tapaamaan, vaan isäänsä.
Sulla on ehkäpä vähän väärä asenne. Kyllä lapsi varmaan myös SUA tulee tapaamaan, olethan hänen ÄITIPUOLI.
No ei minulla ole sitä tunnesidettä lapseen, mikä isällä on. Eikä tarvikkaan olla.
Hmm.. Kannattaiskohan nyt yrittää saada jonkinlaista tunnepuolta myös siihen isän lapseen? Se on kuitenkin sun lapsiesi sisarpuoli, puolisosi omaa verta kuin myös omien lapsiesi verta...

Ehkä sisimmissäsi näet sittenkin vääränä itse lapsen tulon?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Ei ole oikein, jos isäntä ei ole edes kotona lapsensa kanssa. Toki voi illat sen kanssa viettää, mutta hakisi lapsen äitinsä luota illalla ja veisi aamulla ennen töihinlähtöä takasin. Jos siulla on voimat loppu ja kädet täynnä töitä omien lasten kanssa niin miusta ei ole reilua, että mies laittaa vielä yhden lapsen siulle vaivoiksi :(
Ja eihän se lapsi minua tule tapaamaan, vaan isäänsä.
Sulla on ehkäpä vähän väärä asenne. Kyllä lapsi varmaan myös SUA tulee tapaamaan, olethan hänen ÄITIPUOLI.
No ei minulla ole sitä tunnesidettä lapseen, mikä isällä on. Eikä tarvikkaan olla.
Hmm.. Kannattaiskohan nyt yrittää saada jonkinlaista tunnepuolta myös siihen isän lapseen? Se on kuitenkin sun lapsiesi sisarpuoli, puolisosi omaa verta kuin myös omien lapsiesi verta...

Ehkä sisimmissäsi näet sittenkin vääränä itse lapsen tulon?
Olemme lapsen äidin kanssa keskustelleet asiasta, ja hän sanoi ettei minulla tietenkään voi olla samanlaista sidettä siihen lapseen. Ei hänen nykyisellä miehelläkään ole.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On siitä lapsesta onneks apua, kun on pikkusisarusten kanssa. Se on kuitenkin jo koululainen , että osaa jo katsoa vähän peräänkin.
no mikä sitten on ongelma? jos on jo niin iso niin eihän siitä pitäs kauhesti olla sulle "vaivaa". ihme aloituksia.
Se että mies ei ilmoittanut minulle lapsen tulosta! Kyllä mullakin voi olla suunnitelmia mietittynä, jotka sitten aina joudun perumaan, kun mies ei kauheasti ilmoittele asioista.
kai nyt koululainen menee siinä mukana jos sulla on suunnitelmia tai menoa. koetappa nyt vaan asennoitua äitipuolen osaasi vähän paremmin sinä olet itse valinnut osasi kukaan ei ole sua pakottanut siihen. miehesi lapsi kuuluu myös sinun perheeseesi.
 
:eek: Lapsi tulee tapaamaan teitä kaikkia, mutta kyllä sinulla on silti oikeus/kohtuus tietää milloin lapsi tulee. Ja ilman muuta miehesi tulisi olla silloin paikalla eikä sopia tapaamisia niin, että on itse poissa. Reilu peli ja säännöt pitää uusperheissäkin olla.

Miksi hoidat kaikki lapset yksin? Ehkä olisi keskustelun aihetta suhteessa?
Itse en tuollaiseen suostuisi- Lapset on yhteinen asia ja yhdessä tehtykin. Ja tarvitsevat molempia vanhempia. Jos mieheni asettaisi itsensä ikääkuin ulkopuolelle ja jättäisi lastenhoidon ja huolenpidon kokonaan vastuulleni olisi sama kuin maksaisi elareita.
 
miten
tää voi olla joillekkin äitipuolille/ isäpuolille niin vaikeaa oppia rakastamaan niitä lapsipuolia? sydämessä varmaan on tilaa heillekkin. samallahan ne menee siinä kuin omatkin lapsi haluaa varmasti olla mukana sisarpultensa kanssa yhteisissä tekemisissä eli jos ap sulla on jotain kivaa suunniteltuna lasten kanssa niin miksi ei hän voi osallistua? mitä väliä sillä on onko mies ilmottanut sen viikko sitten tai nyt? se lapsi kuuluu teidän perheeseen. sun pitäs ap oikeesti tarkastaa omaa asennettasi lapsipuoleesi. lapset kyllä vaistoaa jos heistä ei tykätä. anna lapselle mahdollisuus ja opettele rakastamaan häntä. teidän pitäs perheenä pystyä toimimaan vielä vuosia. sinä olet se aikuinen sun täytyy olla se joka antaa mahdollisuuden.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
?
Olemme lapsen äidin kanssa keskustelleet asiasta, ja hän sanoi ettei minulla tietenkään voi olla samanlaista sidettä siihen lapseen. Ei hänen nykyisellä miehelläkään ole.


Suuttuisiko miehesi, jos sinä ja lapsen äiti sopisittekin niistä tulemisajoista. Ensisijaisesti isänä voisin kuvitella, että parhaat tapaamisajat olisi vapaapäivinä, mutta jos niille ei onnistu, niin sama se, jos sinä ja äiti ne ajat sopisitte.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miten :
tää voi olla joillekkin äitipuolille/ isäpuolille niin vaikeaa oppia rakastamaan niitä lapsipuolia? sydämessä varmaan on tilaa heillekkin. samallahan ne menee siinä kuin omatkin lapsi haluaa varmasti olla mukana sisarpultensa kanssa yhteisissä tekemisissä eli jos ap sulla on jotain kivaa suunniteltuna lasten kanssa niin miksi ei hän voi osallistua? mitä väliä sillä on onko mies ilmottanut sen viikko sitten tai nyt? se lapsi kuuluu teidän perheeseen. sun pitäs ap oikeesti tarkastaa omaa asennettasi lapsipuoleesi. lapset kyllä vaistoaa jos heistä ei tykätä. anna lapselle mahdollisuus ja opettele rakastamaan häntä. teidän pitäs perheenä pystyä toimimaan vielä vuosia. sinä olet se aikuinen sun täytyy olla se joka antaa mahdollisuuden.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Adoptoida voi kyllä täysin toisen lapsen tai pystyy kyllä sijaiskotina pitään ja oppia rakastamaan sitä lasta, mutta jos onkin oman puolison vanhasta liitosta tullut lapsi, niin sitä ei pysty oppiin rakastamaan eikä välttämättä edes yritä oppia rakastamaan...

Mutta siinä samaa mieltä ap:n kanssa, että jos asian tietää etukäteen, olisi kyllä kohteliasta kertoo toiselle myös asia silloin kun sen itsekin tietää.
 
tottakai sanoa pitää, yhteisestä asiastahan siinä on kyse!!

Minä olen ottanut asian niin että yhteinen elämä - yhteiset lapset -periaate!
Jos minun mies on työmatkalla juuri sellaisena viikonloppuna kun hänen lapsillaan on ns. isä viikonloppu, minä olen kotona lasten kanssa. Ei mies huvikseen pois kotoa ole koskaan muuten (käy siis humpuuttelemassa tms! ).
Ja jos minä olen viikonlopun töissä, mies on "minun" muksujen kanssa kotona.
 
vieras
Huhhuh, nyt kyllä mollataan ap:ta ihan turhan takia. Hänhän nimenomaan OTTAA ja HOITAA ja HYVÄKSYY miehensä lapsen kotiinsa, mutta toivoisi, että tietäisi paremmin, milloin lapsi on tulossa, jotta voi suunnitella omia menojaan etukäteen eikä tehdä viimekäden peruutuksia. Nyt kyllä suurin osa vastaajista on jumittunut ihan epäolennaiseen (ja epätodelliseen) seikkaan. Eikö ennemminkin pitäisi haukkua ISÄÄ, JOKA ITSE EI HALUA OLLA TÖISTÄ POIS KUN LAPSENSA ON TULOSSA, EIKÄ ITSE VIETÄ LAATU-AIKAA OMAN LAPSENSA KANSSA, VAAN JÄTTÄÄ KAIKEN ÄITIPUOLEN VASTUULLE?? ?
 
mulisheipääsekirj
Millaiset välit sinulla miehen lapsen äitiin? Jos pyytäisit häntä laittamaan vaikka viestiä kun lapsen tulosta sovittu? Ymmärrän sun pointin, kyllä minuakin harmittaisi tietää viime tingassa. Monesti kyllä näin meilläkin, koskien kylläkin muita asioita.
 
säännöllisyys
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
teidän tarvitsee sopia säännöllisistä tapaamisista :attn: siitä on hyötyä sekä lapselle että aikuisille.
Samaa mieltä! Säännöllisyys ehdottomasti niin lapsikin tietää etukäteen ja mies voi järjestää vuoronsa että on silloin kotona.
Mitäs isän tapaamista tuo on jos isä töissä?
 
mia
Meillä on vähän samanlaista, mies ei ikinä muista kertoa mitä ovat sopineet, joten kysyn aina itse mieheltä hyvissä ajoin ennen viikonloppua milloin poika on tulossa, vai onko ollenkaan.
Onhan se vähän ärsyttävää ettei mies itse ymmärrä kertoa, mutta jospa aina kysyisit siltä toisinaan mitä ovat sopineet.
 
Winona
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja miten :
tää voi olla joillekkin äitipuolille/ isäpuolille niin vaikeaa oppia rakastamaan niitä lapsipuolia? sydämessä varmaan on tilaa heillekkin. samallahan ne menee siinä kuin omatkin lapsi haluaa varmasti olla mukana sisarpultensa kanssa yhteisissä tekemisissä eli jos ap sulla on jotain kivaa suunniteltuna lasten kanssa niin miksi ei hän voi osallistua? mitä väliä sillä on onko mies ilmottanut sen viikko sitten tai nyt? se lapsi kuuluu teidän perheeseen. sun pitäs ap oikeesti tarkastaa omaa asennettasi lapsipuoleesi. lapset kyllä vaistoaa jos heistä ei tykätä. anna lapselle mahdollisuus ja opettele rakastamaan häntä. teidän pitäs perheenä pystyä toimimaan vielä vuosia. sinä olet se aikuinen sun täytyy olla se joka antaa mahdollisuuden.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Adoptoida voi kyllä täysin toisen lapsen tai pystyy kyllä sijaiskotina pitään ja oppia rakastamaan sitä lasta, mutta jos onkin oman puolison vanhasta liitosta tullut lapsi, niin sitä ei pysty oppiin rakastamaan eikä välttämättä edes yritä oppia rakastamaan...

Mutta siinä samaa mieltä ap:n kanssa, että jos asian tietää etukäteen, olisi kyllä kohteliasta kertoo toiselle myös asia silloin kun sen itsekin tietää.
Ap kyllä moneen kertaan kertoi että lapsi on tervetullut eikä siitä ole kyse vaan siitä että mies ei kerro lapsen tulemisesta vaikka on sen jo hyvissä ajoin tiennyt vaan olettaa että kaikki sopii ap:lle ilman ilmoitteluja.

Ja tuohon kumppanin lapsen rakastamiseen toteaisin sen että on varmasti aika paljon kiinni myös lapsesta kuinka vastaanottavainen lapsi on isän tai äidin uuden kumppanin suhteen. Ja välittää voi myös kumppanin lapsesta mutta tuskin koskaan on mahdollista että rakastaisi myös tätä kuin omaansa, sillä aina oma lapsi on vanhemmalle tärkein. Ja lapseen joka satunnaisesti on osa perhettä jää väistämättä erilainen side perheeseen kuin lapsella joka on kokoajan läsnä, näin siis biologisista suhteista riippumatta.

Mutta ap:llä on siis ongelma miehensä eikä tämän lapsen kanssa.
 
vieras
Mä ymmärtäisin jos kyseessä olisi 2-4 vuotias,että olisi kiva tietää etukäteen ihan vaan senkin takia että osaisi kaupasta varata tarpeeksi ruokaa ja miettiä päivän hommat ym. etukäteen jos on vaikka tarkoitus lähteä porukalla käymään jossain ym. :) ihan näitä perusjuttuja. mutta jos lapsi on jo isompi,vaikka 10v----> niin eihän siinä sit mitään :) ton ikäisestä on jo kivasti apua ja seuraa. Mun puolesta sais tulla ja mennä niinkuin haluaa,en mä oo oikeutettu rajoittamaan kenenkään aikaa sisarusten luona.
 
Maxima
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On siitä lapsesta onneks apua, kun on pikkusisarusten kanssa. Se on kuitenkin jo koululainen , että osaa jo katsoa vähän peräänkin.
no mikä sitten on ongelma? jos on jo niin iso niin eihän siitä pitäs kauhesti olla sulle "vaivaa". ihme aloituksia.
ONGELMA on se, ettei mies kerro ajoissa, että lapsi on tulossa heille vaikka mies on tiennyt jo pitkään, että lapsi on tulossa.
 
Äiti sekä äitipuoli
Joku tuolla kysyi, että miksi pitää perua sovitut menot, kun miehen lapsi tulee toiseen kotiinsa. Että ottaa hänetkin vaan mukaan. Meillä on ainakin sellainen tilanne, että jos autolla olen menossa jonnekin, on auto jo täynnä eikä sinne mahdu mukaan. Usein olen liikkeellä oman tyttäreni ja miehen tyttären kanssa kolmisin. Tyttöjen juttuja nääs. :)
 
Minun mielestäni lapsen kuuluu olla tervetullut vaikka samana päivänä. Sehän on miehesi lapsi ja voisi periaatteessa vaikka asua teillä 24/7. Ihmeellistä ajatuksenjuoksua taas..

Minusta on välillä pöhköä kun mies joskus on kysäissyt minulta kun tyttönsä on tulossa, että "eihän meillä sillon ole mitään" olen sanonutkin, että vaikka olisikin niin voihan se aina tulla kun muita lapsiakin tässä on koko ajan paikalla. Eri juttu tietysti jos jotain kahdenkeskisiä menoja suunniteltu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Minun mielestäni lapsen kuuluu olla tervetullut vaikka samana päivänä. Sehän on miehesi lapsi ja voisi periaatteessa vaikka asua teillä 24/7. Ihmeellistä ajatuksenjuoksua taas..

Minusta on välillä pöhköä kun mies joskus on kysäissyt minulta kun tyttönsä on tulossa, että "eihän meillä sillon ole mitään" olen sanonutkin, että vaikka olisikin niin voihan se aina tulla kun muita lapsiakin tässä on koko ajan paikalla. Eri juttu tietysti jos jotain kahdenkeskisiä menoja suunniteltu.
Samaa mieltä, mutta silloin kyllä sen isän pitää olla kotona vastaanottamassa lasta ja viettää hänen kanssaan aikaa, eikä mennä töihin. Mutta kotiinsahan se lapsi siis on tulossa.

 

Yhteistyössä