onko tää työnhaku oikeesti näin hankalaa?

oon laittanu "sataan" paikkaan kyselyt ja haut mutta mistään ei kuulu mitään :/ no eipä siinä, mulla piti alkaa työt jo joulukuussa ja se oli ihan varma paikka, mutta.... en jaksa selittää tuota :/ ... lapset alottaa päiväkodissa nyt pian (viikon päästä, ruuhkasta ja mun töistä johtuen) sen takia ku mulla on jo "alkanu" työt....
nyt kuumeisesti etin töitä, tietty semmosta mistä jää käteenkin bensakulujen jälkeen (=200?)....

mitä vittua mä teen?? puhelinmyyntä ei enää, siitä ei jää käteen mitään :/
 
vieras
Ei auta kuin jatkaa etsintää, nostaa leuka pystyyn ja todeta, että se sun paikkas ei sitten ole ollut avoinna vielä. Mutta se tulee kyllä, just se sun duunis. Koita olla lannistumatta :hug: mulla meni puolitoista vuotta ennen kuin tärppäsi, mutta kannatti hyvää odottaakin, voin nyt todeta. Sulle se saattaa hyvinkin sattua kohdalle vaikka jo ens viikolla :)
 
Itse olen laittanut jossain vaiheessa netistä kuumeisesti kanssa hakemuksia, mutta ei ole tärpännyt. Sitten laitoin netistä hakemuksen ja vielä soitin paikkaan johon hain niin samassa puhelussa luki työhakemukseni ja kutsui haastatteluun :) Kannattaa olla tosiaan aktiivinen ja soitella, lähetellä sähköpostia yms. Netin kautta saattaa niin moni laittaa hakemusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
kiinnostaisko oppisopimuksella jotain duunia lähteä tekeen? Koulunkäyntiavustaja esim.
no oppisopimuksella koitan jos muuten ei tärppää... siivoushommiaki oon katellu mutta niissäkin työajat alk. 6.30, eli mun pitäis viedä lapset päiväkotiin jo viiden jälkeen joten :/ ....
 
optimisti
Jokaiseen työpaikkaani olen vienyt hakemuksen itse henk.koht. valitsijalle käteen, hymyillyt, toivottanut hyvää työpäivää ja kertonut odottavani kutsua tapaamiseen... Kyllä töitä tekevälle löytyy..
 
tätä
tää on nyt tätä,kun on lama.Ei saa oikeen kukaan töitä,vaikka ois kuin ammattilainen.Mulla onneks vakipaikka jo yli2v. ja työpaikka ei ole uhattuna.Että mä oon onnellinen,et on työpaikka ja varma paikka on.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja optimisti:
Jokaiseen työpaikkaani olen vienyt hakemuksen itse henk.koht. valitsijalle käteen, hymyillyt, toivottanut hyvää työpäivää ja kertonut odottavani kutsua tapaamiseen... Kyllä töitä tekevälle löytyy..
Ja nykyään monissa paikoissa kielletään jo esim. puhelintiedustelut, jne. Jos meille olisi kaikki 90 hakijaa tuoneet hakemuksensa suoraan toimistolle, niin olis kyllä meidän kaikkien työt häiriintyneet.
 
Joo samaan olen törmännyt, vaikeaa tuntuu olevan. Mulla oli vakipaikka mut kun valmistumiseni jälkeen ei ollut tarjolla koulutustavastaavaa duunii nii mie sanoin itteni irti. Noh ei täälläkään niit töitä tunnu olevan...ei minkään alan...mut jos ei töitä tuu nii opiskelua sitte :) siit mie ainakin tykkään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja DarkVanillaDevil:
Joo samaan olen törmännyt, vaikeaa tuntuu olevan. Mulla oli vakipaikka mut kun valmistumiseni jälkeen ei ollut tarjolla koulutustavastaavaa duunii nii mie sanoin itteni irti. Noh ei täälläkään niit töitä tunnu olevan...ei minkään alan...mut jos ei töitä tuu nii opiskelua sitte :) siit mie ainakin tykkään :)
minähän en ala kuluttaan koulun penkkejä 8h päivässä, raha kysymys tämäkin...
jos ei muuta löyvy nii se on aikuisviihde tai oppisopimus :/
voi että mua ärsyttää ja ahistaa !
 

Yhteistyössä