Onko täällä kuulovammaisten tai kuurojen lasten vanhempia?

Minä vain
Tai meillä 2 tytärtä joilla molemmilla lievä kuulovika, joka ehkä iän myötä pahenee. Pitäisi käyttää kojeita, mutta huonosti käyttävät isompi heittää heti pois korvista kun eskarista tulee ;( Itsellä myös sama kuulovika ja koje käytössä.
 
kuulovammainen äiti
Mun pojalla ei kyllä näyttäisi olevan kuulovammaa, mutta minulla ja minun siskollani on ollut lapsesta saakka kuulovamma, Joudun käyttämään kuulolaitetta myös.
 
hömpsis
Alkuperäinen kirjoittaja kuulovammainen äiti:
Mun pojalla ei kyllä näyttäisi olevan kuulovammaa, mutta minulla ja minun siskollani on ollut lapsesta saakka kuulovamma, Joudun käyttämään kuulolaitetta myös.
Saako kysyä, miten pärjäsitte koulussa? Kiusattiinko tms.? :( Lapsethan osaavat joskus olla tosi ilkeitä. Entä oliko ammatin/työn löytyminen vaikeaa? Mietityttää omien tyttöjen puolesta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
meillä lievä/keskivaikea kuulonalenema. Ei pidä kojeita vaan lentää nurkaan heti ja kyseessä 4vee.
Jännä miten eri tavalla suhtautuvat. Meillä sai 4v ikäsenä kojeet. Kerroin etukäteen, että sellaset tulee ja ne helpottaa sun kuulemista ja ne on ollu sen jälkeen koko ajan päässä. Ei tarvinnut edes totuttelua. Aina kyselee aamusin, että missäs ne kojeet on, että saa päähän. Onneksi on oppinut ottamaan suihkuun mennessä ne pois, minä kun en meinaa asiaa muistaa.
 
kuulovammainen äiti
Minua on kyllä kiusattu lapsena kuulovammani takia, koska opettajat päättivät, että se täytyi kaikkien tietää, etten kuullut niin hyvin kuin muut. Lapsena en halunnut käyttää kuulolaitetta, koska kellään muulla ei ollut ja häpesin sitä kovasti.

Kaikkiin töihin en tietenkään pääse, varsinkaan niihin, missä tarvitsee kuulla hyvin. Olen opiskellut sellaista ammattia, missä ei juuri haittaa vaikkei kuulekaan hyvin. Saa nähdä miten sitten työllistyy, kun pitää hakea töitä hoitovapaan jälkeen. Olen kyllä kesätöitä hakiessa kokenut, että kuulovammani vaikeuttaa töiden saantia.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Tai meillä 2 tytärtä joilla molemmilla lievä kuulovika, joka ehkä iän myötä pahenee. Pitäisi käyttää kojeita, mutta huonosti käyttävät isompi heittää heti pois korvista kun eskarista tulee ;( Itsellä myös sama kuulovika ja koje käytössä.
Uskalsit siten tuot vikaa jatkaa ja tehdä lapsia kärsimään.
 
bud
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Tai meillä 2 tytärtä joilla molemmilla lievä kuulovika, joka ehkä iän myötä pahenee. Pitäisi käyttää kojeita, mutta huonosti käyttävät isompi heittää heti pois korvista kun eskarista tulee ;( Itsellä myös sama kuulovika ja koje käytössä.
Uskalsit siten tuot vikaa jatkaa ja tehdä lapsia kärsimään.
:eek: Ei helvetti mikä kommentti! Maailmassa on kuules paljon pahempaakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Tai meillä 2 tytärtä joilla molemmilla lievä kuulovika, joka ehkä iän myötä pahenee. Pitäisi käyttää kojeita, mutta huonosti käyttävät isompi heittää heti pois korvista kun eskarista tulee ;( Itsellä myös sama kuulovika ja koje käytössä.
Uskalsit siten tuot vikaa jatkaa ja tehdä lapsia kärsimään.
:eek: Ei helvetti mikä kommentti! Maailmassa on kuules paljon pahempaakin.
Juu, kuulovamma ei todellakaan ole syy jättää lapsia tekemättä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Tai meillä 2 tytärtä joilla molemmilla lievä kuulovika, joka ehkä iän myötä pahenee. Pitäisi käyttää kojeita, mutta huonosti käyttävät isompi heittää heti pois korvista kun eskarista tulee ;( Itsellä myös sama kuulovika ja koje käytössä.
Uskalsit siten tuot vikaa jatkaa ja tehdä lapsia kärsimään.
:eek: Ei helvetti mikä kommentti! Maailmassa on kuules paljon pahempaakin.
Sanoppa muuta. Pitäsköhän minunkin tehä vaikka itsari nyt sitten, etten vaan synnyttäs tätä kolmatta, kun kuitenkin tätä mietittäessä olen ottanut huomioon sen, että meidänkin kuulovamma voi olla periytyvä. Toisen lapsen "teon" saan varmaan anteeksi, kun esikoisen kuulovammaa ei vielä silloin tiedetty :saint:

Mitenhän tunnevammaa pystys jotenkin poistamaan geeneistä...
 
kuulovammainen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Tai meillä 2 tytärtä joilla molemmilla lievä kuulovika, joka ehkä iän myötä pahenee. Pitäisi käyttää kojeita, mutta huonosti käyttävät isompi heittää heti pois korvista kun eskarista tulee ;( Itsellä myös sama kuulovika ja koje käytössä.
Uskalsit siten tuot vikaa jatkaa ja tehdä lapsia kärsimään.

Olen kyllä ennenkin törmännyt tuon kaltaisiin asenteisiin. Kuvitellaan, että kuulovamma on sama kuin, että olisi jälkeenjäänyt ja kykenemätön tekemään samoja asioita kuin normaalisti kuulevatkin. Ja olisipa kiva tietää miten tässä muka kärsitään, jos on kuulovamma?

 
Sitä mäkin olen ihmetellyt (edelliseen viitaten). Suurin ongelma on ne ympäröivät ihmiset, jotka asiasta hysterisoi.

Kun meidän tytölle kerroin, että siellä ja siellä kun menet sinne, niin kaikki ei välttämättä sitten tiedä, mitkä on kuulokojeet ja ehkä ihmettelevät, niin voit sitten kertoa, mitkä ne on ja miksi ne on sulla. Tyttö tuumas, että "no KYLLÄ kaikki nyt tietää, mitkä kuulokojeet on". Näin arkipäivää se on meille. Kerroin, että kaikki ei ole edes nähny sellasia, ja tyttö piti mua lähinnä hölmönä :D
 
Bull
Olen täällä 18.v ja vaikea kuulovika, ajattelin että hakemas sisäkorvaistuten. meillä sukulaista yksi kehitysvamma tyttä lapsi, hänelläkin huonokuulonen, käyttää kuulolaiteella.
 

Yhteistyössä