Onko täällä Rh negatiivisia äitejä jolla raskausaikana arvot kohonnut?

haluisin kokemuksiä kysellä? miten korkealle ne arvot saa nousta ennenkuin lapsi joutuu verensiirtoon ym minä nyt rv 37 ja arvot ruennut kohoamaan.. ensimmäistä odottaessa pysyi - koko ajan mut nyt siis koholla.. olen veripalvelun sivuilta jotain lukenut mutta haluisin kysellä muitten kokemuksia miten vaikuttaa lapseen ym..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unsku84:
ei se mitään =) ei minullakaan tosiaan ollu ensimmäisen suhteen..veripalvelun sivuilla sit luki et se nousee helpommin toisen ja siitä useamman raskauden aikana..
Mä en oo muistanutkaan koko juttua, voiskin käydä vilkaisemassa, vaikka tää raskaus nyt vasta ihan alussa onkin. :)
 
joo yllätys se oli mullekkin! oon vaan ajatellu et se ei nouse kun sain ensimmäisen aikaan se vasta-aine piikinkin.. mut näköjään sit voi siitä nähden nousta.. ei onneksi paljon vielä ole koholla mut nyt ottaavat verikokeita ja seuraavat miten nousee.. harmittaa kun ei la aikaan enää kun n.2,5vko ja tuollainen pitää vielä tulla
 
Mäkin oon aina aatellut, et mikäs hätä tässä, kun sen piikin oon saanut. Mut joka raskaudessa kuitenkin on niitä arvoja seurailtu, et kyllähän sillon on mahdollisuus tohon arvojen kohoamiseenkin. Ei ne niitä turhaa seuraa. Toivotaan, et kaikki menee hienosti!! :heart: Kuitenkin sillain hyvä, et sulla arvot kohos vasta nyt, eikä jo paljon aikasemmin.
 
maria
Mulla ei ole kohollaan nuo arvot olleet.
Mutta useampi raskaus takana eikä koskaan ole vihjaistu että nousee helpommin uudessa raskaudessa. Nyt kuudes raskaus menossa enkä ole vielä eka seurantakerran vastauksia saanut/nähnyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maria:
Mulla ei ole kohollaan nuo arvot olleet.
Mutta useampi raskaus takana eikä koskaan ole vihjaistu että nousee helpommin uudessa raskaudessa. Nyt kuudes raskaus menossa enkä ole vielä eka seurantakerran vastauksia saanut/nähnyt.
ei minullekkaan ole sanottu.. huomasin tuon asian vaan tuolta veripalvelun sivuilta.. jokainenhan tietty on yksilö.. ainahan se parempi on jos ei nouse.. ja sekin paljon vaikuttaa mikä tyyppi tuosta on kyseessä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Mun siskolla on RH negatiivinen ja kaksi matka ,hän sanoi että aika vaikea raskaus hänellä oli,monta kerta sairalaassa hän oli,mutta sai niin ihana prinsessa,nyt prinsessa on jo teini ja Malli :D sinulla varma kaikki menee hyvin kun on jo rv37

toivotaan =)
 
piip
Alkuperäinen kirjoittaja Unsku84:
eikö ketään löydy jolla olis arvot noussu=?
minulla nousi toisessa raskaudessa loppupuolella arvot.. sillon otettiin myös miehestä tarkemmat ne veriryhmä/tekijämääritykset, ja sitten ne mun jutut meni johonki kokoukseen, ja naistenklinikalta sitten soitettiin että ennen laskettua aikaa täytyy mennä näytille jne.. (sain kuitenkin mennä kättärille johon oli annettu ohjeet ja tiedot) ja sitten että synnytykseen varaudutaan sen mukaan että on valmius tarvittaessa tehdä vauvalle verenvaihto jne. Mulla kävi sinänsä kuitenkin hyvin, että kun menin sinne keskustelemaan ja tutkittavaks, mulla käynnistettiin sitten kalvot puhkaisemalla.. ja kaikki meni hyvin. Vauva kellastui kyllä, mutta normaalin rajoissa pysyi.. verikokeita meiltä molemmilta otettiin paljon synnytyksen jälkeen ja osastolla, mutta muuten kaikki normaalisti sujui :)
 
vieras
Mulla nousi ekassa raskaudessa ihan lopussa arvot, mutta en tiiä yhtään lukemia. Verikokeet otettiin pari päivää ennen sektiota. Oli meilläkin valmiudet verensiirtoon, mutta ei tarvittu. Poika oli keltainen muutaman viikon mutta ei tarvittu siihenkään mitään hoitoa.
 

Yhteistyössä