Onko täällä sellaisia, jotka ootte saanu lapsille lahjoja lasten joulupuu - keräyksestä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja paketin aion laittaa mutta:
Toivottavasti lapset saavat pitää saamansa lahjat eivätkä vanhemmat laita huutikseen ja osta kaljaa.
Ihan oikeasti, tuollaista mietit???? Osta niin painava ja iso lahja ettei tule kysymykseenkään postikulujen takia.
 
paketin aion laittaa mutta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja paketin aion laittaa mutta:
Toivottavasti lapset saavat pitää saamansa lahjat eivätkä vanhemmat laita huutikseen ja osta kaljaa.
Ihan oikeasti, tuollaista mietit???? Osta niin painava ja iso lahja ettei tule kysymykseenkään postikulujen takia.
Olen lukenut palstalta aikaisempina vuosina että tätä on tapahtunut :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja paketin aion laittaa mutta:
Toivottavasti lapset saavat pitää saamansa lahjat eivätkä vanhemmat laita huutikseen ja osta kaljaa.
Ihan oikeasti, tuollaista mietit???? Osta niin painava ja iso lahja ettei tule kysymykseenkään postikulujen takia.
:LOL:
Mut ainahan on matkahuolto ;)
Ei sekään ilman vie. Jos tuote maksaa vaikka 10e ja painoa on ja kokoa niin ei kukaan huuda huutiksesta, takuulla.
 
me on osallistuttu tuohon kerätykseen jo vuosia, niin kauan ku se meidän paikkakunnalla pyörinyt.
Yleensä meil isommat lapset valkanneet kortin; pikkukoululaiselle on ostettu iso kasa kyniä, vihkoja, ym. juttuja.
Leluastioita on ostettu pienemmille tytöille.
Pojat ovat saaneet leekoja, autoja...
Toivottavasti ovat olleet mieluisia.
Se on meidän tytöille todella tärkeä joulutraditio.
 
8v 6v
No kuka nyt lastensa lahjoja myisi :eek:

Itse kyllä raotin paketteja sen verran, että näin mitä siellä oli. En uskaltanut antaa lapsille, jos en tiedä mitä paketti sisältää. Koskaan kun ei voi tietää mitä ihmiset ovat ostaneet, olis ollut jotkut vauvalelut esim iso pettymys, joku voi sellaisiakin 5 vuotiaalle ostaa vielä ajattelemattomuuttaan. Jos sellaisia olisi paketissa ollut, enkai mä niitä olisi myynyt :eek: olisin antanut jollekkin, kelle olisivat sopivampia ja omalle lapselle laittanut jotain pakettiin muuta pientä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja paketin aion laittaa mutta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja paketin aion laittaa mutta:
Toivottavasti lapset saavat pitää saamansa lahjat eivätkä vanhemmat laita huutikseen ja osta kaljaa.
Ihan oikeasti, tuollaista mietit???? Osta niin painava ja iso lahja ettei tule kysymykseenkään postikulujen takia.
Olen lukenut palstalta aikaisempina vuosina että tätä on tapahtunut :(
Millähön perusteella, onko joku sanonut että on lahjat myynyt eteenpäin vai? Ei ihan kaikkia kirjoituksia kannata uskoa, vaikka valitettavasti sellaistakin varmaan tehdään.

Minä ainakin laitoin pakettiin monta pientä juttua, esim puuhakirja ja kirja yms. tuskin kukaan tuollaisia lähtee myymään. Oli siellä toki isompikin juttu yksi, mutta aika hyvän kokonen kyllä.
 
jjj
Alkuperäinen kirjoittaja paketin aion laittaa mutta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja paketin aion laittaa mutta:
Toivottavasti lapset saavat pitää saamansa lahjat eivätkä vanhemmat laita huutikseen ja osta kaljaa.
Ihan oikeasti, tuollaista mietit???? Osta niin painava ja iso lahja ettei tule kysymykseenkään postikulujen takia.
Olen lukenut palstalta aikaisempina vuosina että tätä on tapahtunut :(
No ei kai?! :eek:

Tänä vuonna en ole vielä osallistunut, mutta viime vuonna osallistuin. Viime vuonna ostin neljälle lapselle. Mitäs siinä olikaan... 1-vuotiaalle meni Fisher Price -muotopalikkalaatikko, kahdelle 2-5 -vuotiaalle pojalle tai tytölle FP-ajoneuvo+kuljettaja ja 2-5 -vuotiaalle tytölle My little pony. Tänä vuonna ajattelin laittaa vaikka kahdelle isommalle esim. 12-15 -vuotiaille vaikka lahjakortit nuortenvaateliikkeeseen. Oulussa ollaan.

Minkä ikäisille asti noita lahjoja muuten annetaan?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jjj:
Alkuperäinen kirjoittaja paketin aion laittaa mutta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja paketin aion laittaa mutta:
Toivottavasti lapset saavat pitää saamansa lahjat eivätkä vanhemmat laita huutikseen ja osta kaljaa.
Ihan oikeasti, tuollaista mietit???? Osta niin painava ja iso lahja ettei tule kysymykseenkään postikulujen takia.
Olen lukenut palstalta aikaisempina vuosina että tätä on tapahtunut :(
No ei kai?! :eek:

Tänä vuonna en ole vielä osallistunut, mutta viime vuonna osallistuin. Viime vuonna ostin neljälle lapselle. Mitäs siinä olikaan... 1-vuotiaalle meni Fisher Price -muotopalikkalaatikko, kahdelle 2-5 -vuotiaalle pojalle tai tytölle FP-ajoneuvo+kuljettaja ja 2-5 -vuotiaalle tytölle My little pony. Tänä vuonna ajattelin laittaa vaikka kahdelle isommalle esim. 12-15 -vuotiaille vaikka lahjakortit nuortenvaateliikkeeseen. Oulussa ollaan.

Minkä ikäisille asti noita lahjoja muuten annetaan?
16v
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
. Tänään juuri ostin täksi talveksi, 11v pojalle sopivan kokoisen hupparin ja 10v tytölle hopeisen, enkeliaiheisen kaulakorun. Kun sitä aina toivoisi, että lahja olisi mieluinen, mutta valinta on niin vaikeaa kun ei tiedä lahjan saajasta kuin iän ja sukupuolen ja mahdollisesti vaatekoon.
Kertooko ne sen siinä lapussa? Just ajattelin, et miten voi muuten tietää, et minkä kokoista ostaa. Lapset on niin eri kokoisia (ja varsinkin pojat) tossa iässä.

Kaveri osti viime vuonna 10 vuotiaalle tytölle sydäntyynyn ja värityskirjan. Mä olin vähän, et :eek: . Ei musta ihan järkevää kymmenvuotiaalle.
edellisvuosina on ollu melkein kaikissa vaatekoko myös, sekä merkintä jos lapsi on erityisen laiha tai tukeva. Nyt löytyi vain yksi lappu, jossa oli vaatekoko (tuo poika, jolle ostin hupparin).Mun henk koht toive on, että olis aina se koko merkittynä, koska vaatteille on aina tarvetta ja ite tykkään ostaa vaatetta lahjaksi. lisäksi tavaroissa on se ongelma, että jos ostan vaikka jonkun lelun ja sit sillä lapsella on jo ennestään se sama lelu niin aika pettymys lapselle sellainen lahja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 8v 6v:
No kuka nyt lastensa lahjoja myisi :eek:

Itse kyllä raotin paketteja sen verran, että näin mitä siellä oli. En uskaltanut antaa lapsille, jos en tiedä mitä paketti sisältää. Koskaan kun ei voi tietää mitä ihmiset ovat ostaneet, olis ollut jotkut vauvalelut esim iso pettymys, joku voi sellaisiakin 5 vuotiaalle ostaa vielä ajattelemattomuuttaan. Jos sellaisia olisi paketissa ollut, enkai mä niitä olisi myynyt :eek: olisin antanut jollekkin, kelle olisivat sopivampia ja omalle lapselle laittanut jotain pakettiin muuta pientä
täällä oli viime talvena muutama yleisönosastokirjoitus kyseisen keräyksen lahjoista, ku lapset oli saanu jotain sellaista, että selvästi lahjan antaja ei ollut ajatellu asiaa loppuun asti. Ja joku oli saanu jotain käytettyä tavaraa. Sitä oon ihmetelly, että miksi eivät tarkista lahjoja siinä keräyspisteessä, sinnehän vois joku ilkea laittaa mitä tahansa... :|
 
hps
Meillä lapset sai viime vuonna. Esikoinen 1v10kk sai koirapehmon ja tykkäsi kovasti, on nykyään unilelunaan. Kuopus 8kk sai pinnasänkyyn kiinnitettävän lelun, jonka sai koottua kirjaksi ja oli mieluinen. Yhden tutun lapsi 2v+ sai puuleluja eikä tykännyt. Tykkäisin saada tuosta, jos vielä saisimme, astioita tai aterimia lapsille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja 8v 6v:
No kuka nyt lastensa lahjoja myisi :eek:

Itse kyllä raotin paketteja sen verran, että näin mitä siellä oli. En uskaltanut antaa lapsille, jos en tiedä mitä paketti sisältää. Koskaan kun ei voi tietää mitä ihmiset ovat ostaneet, olis ollut jotkut vauvalelut esim iso pettymys, joku voi sellaisiakin 5 vuotiaalle ostaa vielä ajattelemattomuuttaan. Jos sellaisia olisi paketissa ollut, enkai mä niitä olisi myynyt :eek: olisin antanut jollekkin, kelle olisivat sopivampia ja omalle lapselle laittanut jotain pakettiin muuta pientä
täällä oli viime talvena muutama yleisönosastokirjoitus kyseisen keräyksen lahjoista, ku lapset oli saanu jotain sellaista, että selvästi lahjan antaja ei ollut ajatellu asiaa loppuun asti. Ja joku oli saanu jotain käytettyä tavaraa. Sitä oon ihmetelly, että miksi eivät tarkista lahjoja siinä keräyspisteessä, sinnehän vois joku ilkea laittaa mitä tahansa... :|
Millä kukaan voi tarkistaa paketoitua lahjaa?
 
Täällä on aina kortti, jossa on lapsen sukupuoli ja ikä.
Ei kysellä mitä sisällä on, paketti pitää luovutettaessa olla vielä auki sen verran että näkee mitä sisältää- ihan sen vuoksi että joku on joskus nähnyt vaivan hakea kortin ja paketoida muka hauskanakin juttuna jotain hyvin epäsopivaa joululahjaksi lapselle....... |O

Mll henkilöstö sitten sulkee paketit. Loppumenettelystä en tiedä.


Mä tein tänä vuonna paketin 6v pojalle. Laitoin Spiderman sukat(2kpl paketti), Cars puuhakirjan ja sen legopaketin, josta saa 3 erilaista menopeliä rakenneltua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja 8v 6v:
No kuka nyt lastensa lahjoja myisi :eek:

Itse kyllä raotin paketteja sen verran, että näin mitä siellä oli. En uskaltanut antaa lapsille, jos en tiedä mitä paketti sisältää. Koskaan kun ei voi tietää mitä ihmiset ovat ostaneet, olis ollut jotkut vauvalelut esim iso pettymys, joku voi sellaisiakin 5 vuotiaalle ostaa vielä ajattelemattomuuttaan. Jos sellaisia olisi paketissa ollut, enkai mä niitä olisi myynyt :eek: olisin antanut jollekkin, kelle olisivat sopivampia ja omalle lapselle laittanut jotain pakettiin muuta pientä
täällä oli viime talvena muutama yleisönosastokirjoitus kyseisen keräyksen lahjoista, ku lapset oli saanu jotain sellaista, että selvästi lahjan antaja ei ollut ajatellu asiaa loppuun asti. Ja joku oli saanu jotain käytettyä tavaraa. Sitä oon ihmetelly, että miksi eivät tarkista lahjoja siinä keräyspisteessä, sinnehän vois joku ilkea laittaa mitä tahansa... :|
Millä kukaan voi tarkistaa paketoitua lahjaa?

Sitä en tiedä, mutta muissa vastaavissa keräyksissä, joihin osallistun joka vuosi, lahjat tarkistetaan ja vasta sitten suljetaan teipillä. Ihan sen takia, ettei siellä ole jotain sopimatonta.
 
vieras
Me saatiin viime vuonna 2 molemmille. Ei ollut joulupuu, mutta saman kaltainen. Poika sai lautapelin ja fisher pricen paloauton. Tyttö toisesta pyyhkeen ja suklaata ja toisesta Bogin vaatteita, jotka on ymmärtääkseni tosi kalliita. Olin kyllä todella yllättynyt ja liikuttunut. Ainut miinus oli se, että me vanhemmat jouduimme :)D) syömään suklaat jotka oli 1-vuotiaan paketissa.

 
Meimi
Minä ostin eilen lahjan tällaiseen keräykseen.
Meidän kunnassa lahjoja kerätään kaiken ikäisille, myös aikuisille, tosin useat varmaan haluaa ostaa vain lapsille, sen verran vähän oli lasten kortteja jäljellä. Löysin kortin, jossa luki tyttö 15 v, mutta ei minkään valtakunnan lahjatoivomusta saatikka kokoa. Mielikuvitus joutui koville, omatkaan lapset ei ole vielä 15 v, joten en oikein tiennyt mitä ostaa enkä tiennyt oikein sitäkään minkä arvoinen lahjan tulisi olla.

No ajattelin, että pääasia on että on lahja, ostin vähän tavaraa, suklaata ja lahjakortin, jolla voi itse valita loput. Kaipa tuosta on tyytyväinen, omat lapset kai ainakin olisivat.
 

Yhteistyössä