Onko tämä kaunista?

ling
Ostakaan nyt kele ne turkkinne ees suomesta. Mä olen todistanut miten kiinassa eläimiä kohdellaan. Ja vaikka en mikään eläinten suojelija ole nin sydäntä raapi kun esim siatkin tapetaan sitomalla sorkat yhteen, hakkaamalla kepein puolituntia ja sen jälkeen kurkku auki. Se maa on eläimille helvetti. Kettuja tuskinkohdellaan paremmin
 
Ainakin ko malli/naisella on pukeutumistyyli mistä itse pidän. Mutta mietin kuinka kamala ihminen olen jos taas ostan sellaisen? Jos se on oikeasti kettu, eikä feikki? Kun en syö itse edes enää lihaa ollenkaan (paitsi vain kalaa), nyt katson taas ulos jotain nättiä syyksyksi, ravintolaan, kaupungille ym... Jos sellaista kyllä saisi aivan samanlaista feikkinä, niin tuntu otan mielummin feikkinä kun aitona, ettei tuu paha mieltä O_O mutta feikkinä onko edes jotain nättiä?...Miten te pidätte ko tyylistä, muistakseni kun viimeksi kysyin niin kaikki turkikset olivat kamalia palstalaisten mielestä. Itse pidän ja tuntu ettei maku muuttuu ainakin sen suhteen. Olisi kiva myös kysyä miehiltä mielipideitä :D...
Vintage Real Fox Fur Women and Lady's Short Coat Jacket Winter Warm for Women | eBay
En itse tykkää turkiksista ollenkaan. En tykkää edes feikkiturkiksista, mutta kun kerran näet turkistuotannon ongelmat etkä ilmeisesti haluaisi sitä tukea, niin osta toki mieluummin feikkiturkis. Eiköhän sellaisiakin löydy ihan kivannäköisinä. En osaa sanoa, mistä voisi löytää, kun en itse käytä, eivät ole oman tyylini mukaisia. Mutta googlaamalla voit koettaa löytää.
 
Turkikset on tosi hienoja ja ite miehenä ainakin huomio kiinnittyy siihen, että turkiksiin pukeutuvat naiset usein myös muuten ovat huolitellun näköisiä ja tyylikkäitä. En oikein ymmärrä miksi joku vastustaa turkiksia, mutta voi samalla syödä lihaa. Molemmat ovat tuotteita, jotka eivät ole ihmisellä välttämättömiä.

Suomalaiset turkikset ainakin ovat kestäviä ja niiden tuotantoon ei liity samanlaisia ympäristö- ja lapsityövoima ongelmia kuin "turkittomien" halpisvaateketjuiden vaatteisiin, jotka valmistetaan ties missä kaukoidässä :)
Suomalaiseen turkistuotantoon liittyy silti eettisiä ongelmia. Joten vaikka turkikset olisivat maailman upein vaate ja vaikka ne tekisivät kaikista maailman kauneimpia ja seksikkäimpiä, niin silti niitä ei pitäisi käyttää. Turkistuotanto on yksi turhimmista aloista mitä on - itse en kyllä syö lihaakaan, mutta kyllä minusta lihansyöjä voi silti vastustaa turkistarhausta. Toki molemmissa on kyse eläinten hyötykäytöstä ja eläinten tappamisesta ihmisten tarpeiden vuoksi, mutta epäkohtien poistamista vaativilta ei tarvitse vaatia ehdotonta synnittömyyttä joka asiassa. Vai eikö muka kukaan saisi tuoda esiin mitään epäkohtia, jos omassa elämässä on kuitenkin jotain, minkä itsekin voisi parantaa? Silloinhan ei maailmassa koskaan muuttuisi mikään.

Ja itselleni turkis olisi kenen tahansa päällä totaalinen turn off.
 
Ehkä joka maassa on joku oma juttu? En tiedä miksi, kaunista se vain on. Mutta eikö sama Suomessa joku tietty juttu pitäisi olla kaikilla? Esim. aikuisilla aika paljon on marimekko tyyliä? Ehkä kun täällä Marimekkoa valmistetaan ja Venäjällä enemmän näitä just myydään niin joku tottumus tai pakkomieli on tullut, yks pue niin toinenkin halua... Paitsi olen itse Virosta ja siellä ei vielä kaikki niin tykkää turkiksita kun esim Venäjällä. On se lämmin myös ja mukava. Vaikka niin kuin sanoin että otan mielummin vaikka feikkinä, jos löydän. Nyt en ainakaan mitään kaunista ja kevyttä löytänyt...
Turkis ja marimekko ovat vähän eri juttu. Marimekko on tuotemerkki, turkis enemmänkin tietyntyylinen vaate. Ja kaipa turkiksiin jotain mielikuvia liitetään Venäjällä, mitkä sitten ylläpitävät sen suosiota siellä?
 
vierasss
Miksi ap kyselee kaikista asioista palstan mielipidettä (hiukset, kengät, laukut... you name it) jos on niin varma omasta naisellisesta tyylistään? Ap:n tyyli on täysin suomalaisesta valtavirrasta poikkeava ja epäkäytännöllinen että tietää varmasti saavansa vastaukseksi myös sen tyyppistä vastausta- haluaa siis vain tahallaan provosoida?
 

Yhteistyössä