Onko tämä lapsi muka tanakka?

  • Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti
Voisi olla sellainen urheilullisesti vahvempi, kuten meidän kuopus (poika). Josta olen ainoastaan iloinen. Siis poika on huomattavasti vahvemman näköinen vielä. Eikä ole kukaan tanakaksi sanonut.
Ai niin , paitsi neuvolassa oli jotain vikinää. Mutta vaikea ymmärtää, kun lapsi on lihasta ja luuta. On muuten todella vahva esim. tenniksenpeluussa yms. :)
 
frfr
Meillä tyttö on sellainen 'urheilullinen/vahvarakenteinen', ei mikään laiha, nollakäyrällä eli ei lihavakaan. Voisin kuvitella, että tuolla teidän tytön kommentoijalla on mennyt termit sekaisin, tanakka tarkoittaa hieman ylipainoista, ehkä hän on tarkoittanut sellaista urheilullista?
 
vieras
Ihan normaalilta näyttää. Mutta ei tietenkän ole mikään hankisääski ruumiinrakenteeltaan, eli jos sellaiseen vertaa, niin eroa tietty on. Mutta se taas on todella moukkamaista.
 
Mä varmaan oon käyttänyt omasta lapsesta vahvarakenteista nimitystä, ainakin yläkropasta. Menee kuvan lapseen yksi yhteen. Paino on nollassa - yhtään ylimääräistä ei todellakaan ole, mutta kuitenkin pitää paidoista aina ottaa pari kokoa isompaa kuin pituus antaa olettaa ettei ole nakkina päällä.
 
Ei ole tanakka! Nätti ja terveen näköinen tyttö! =)

Meidän yksi naapuri välillä sanoo meidän vajaa 3-vuotiasta "rotevaksi", vaikkei tyttö sitä todellakaan ole. Paino menee +1-käyrällä ja pituus +2. On oikein terveen näköinen meidänkin likka. Naapurin lapset vaan ovat niin hirveän pieniä ja hoikkia, että ehkä se vääristää tuota näkökantaa.
 
vieras
Ei näytä tanakalta. Mutta yksi tuttu vertaa omaansa ja meidän lasta ja sanoo omaansa laihaksi ja meidän pyöreäksi, vaikka meidän lapsi on itse asiassa kevyempi kuin heidän, päät lapsilla on samalla tasolla. Häntä hämää meidän lapsen pyöreämmät posket.
Eikä ota kuuleviin korviinsa kun sanon paljonko meidän lapsi painaa (neuvolassa normaalikäyrillä, kuten varmaan heidänkin). Pikkujuttu, joka välillä risoo ja välillä vaan naurattaa.
 
?
No mitä väliä onko tyttö tanakka, vankkarakenteinen vai roteva? Siis ihan normaali toi on, mutta jos se kyseinen ihminen tarkoitti vaan että sun tyttö ei ole ruumiinrakenteeltaan siro? En tiedä miksi sellaista pitäisi sanoa, mutta jos kuitenkin tarkoitti vaan jotain sen suuntaista? Eihän se välttämättä sitä pahalla sanonut mut jos jollain sanalla on pitänyt kuvailla tyttöä niin mikä olisi se sana jota itse käyttäisit?
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Tanakka tarkoittaa tasapaksua, laatikkomaista vartalotyyppiä, ei siis lihavaa, vaan lähinnä muodotonta.
Aivan, siis sillä ei ole painon kanssa mitään tekemistä vaan vartalotyyppiä tarkoittaa. Vrt toinen on siro, toinen roteva jne.
 

Yhteistyössä