Onko tämä puolison kyttäämistä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Saako sinusta puolisolta kysyä, kenen kanssa hän viestittelee tai kenen viestejä lukee, kun hän on seurassasi? Minun mieheni suuttuu siitä ja sanoo, että se on kyttäämistä. Kun kysyn, onko hänellä sitten jotain salaamista, niin hän sanoo, ettei ole ja siksi kysyminen ärsyttää. Minusta se on epäloogista.
 
vierailija
En koskaan kysele mitä mieheni tekee kun näppäilee kännykkää tai on tietokoneella. Jokainen aikuinen ihminen vastaa omista tekemisistään ja on oikeutettu siihen. Luottamus rakennetaan suhteessa muulla kun tutkimalla toisen taskut, kännykät....
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Vastaus kysymykseen on, että riippuu siitä onko se kyttäämistä vaiko ei. Luonnollisesti puolisolta saa kysyä kenen kanssa tämä viestittelee eikä kukaan pidä sitä kyttäämisenä. Mutta jos puoliso kuitenkin pitää sitä kyttäämisenä, niin ehkä kyseessä onkin kyttääminen. Ts. ehkä tilanne ei olekaan niin yksinkertainen kuin ap antaa ymmärtää. Kyttääminen ja kokemus kyttäämisesta eli luottamuksen puutteesta on vähän monimutkaisempi asia kuin yksittäinen kysymys yksittäisessä hetkessä. Eli onko taustalla mustasukkaisuutta tai tarpeettomia syytöksiä tai peräti oikeata huonoa omatuntoa? Mehän emme sitä voi tietää.

Mutta onhan se vähän niin, että vaikka puolisoilla on omatkin elämät eikä jatkuvasti olla kiinni toisissaan, niin kyllä sitä omaa elämää on tapana jakaa kun yhdessä ollaan. Esim. viestittelykumppanin henkilöllisyyden ja vaikka asiankin suurin piirtein voi jakaa toisen (siis sen viestittelykumppanin) yksityisyyttä loukkaamatta. Voi sanoa, että "Jarin kanssa juteltiin, mutta ne ovat luottamuksellisia juttuja". Ja sitten taas sen uteliaan puoliskon pitää osata rajata uteliaisuuttaan ja sallia Jarille ja miehelleen näiden omat jutut.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Saa kysyä ja itse jopa luen mieheni viestäjä aina välillä ja katson puhelutietoja, on hänelle ok, onhan tuossa jotain epäilyttävää, mutta vaikea sanoa?
Lakia tuo rikkoo, vaikka olisikin miehellesi ok.
Ensinnäkin täytyy ymmärtää viestin käsite. Viesti tarkoittaa sanomaa eli tekstin sisältöä riippumatta siitä, mitä teknologiaa käytetään. Niinpä viestintäsalaisuus koskee myös sähköpostia, tekstiviestiä ja vaikkapa Whatsapp -viestiä. Se koskee jokaista nykyistä ja tulevaa teknologiaa, jossa lähettäjä tarkoittaa viestin pysyvän luottamuksellisena.
 
vierailija
Yhtä outo salata, kenen kanssa viestittelee, kuin olisi jutella vastaantulijalle nurkan takana ja sanoa puolisolle, että ei kuulu hänelle, kuka oli kyseessä ja mistä puhuivat.
 
Varmaan riippuu kontekstista. Jos yhdessä katsotaan leffaa ja puolison kännykkä jatkuvasti värisee viesteistä ja hän niihin vastailee, niin aivan hyvin voisin kuvitella kysyväni, että kenen kanssa hän oikein chattaa ja mitä niin tärkeää siellä nyt on menossa. Tai sama toisinpäin hän minulle. Mutta jos mä ihan ”normaalisti” käytän kännykkää ja kirjoitan jollekin, niin kyllä outona pitäisin sitä että puoliso alkaisi tästä utelemaan. Kyttäämiseksi se menisi, jos kysyisi saman vielä toistamiseen.
 
vierailija
Yhtä outo salata, kenen kanssa viestittelee, kuin olisi jutella vastaantulijalle nurkan takana ja sanoa puolisolle, että ei kuulu hänelle, kuka oli kyseessä ja mistä puhuivat.
Miehelläni on kahden virkauransa ajalta paljon tuttuja, joita satunnaisesti osuu kohdalle, myös naisia. Ei voisi vähempää kiinnostaa kuka nyt on kyseessä ja mistä puhutaan. Häivyn omille teilleni aina siksi aikaa kunnes ovat puheensa puhuneet. Meillä on sopimus, että tapaamme siinä paikassa missä olimme viimeksi yhdessä.
 
vierailija
Saako sinusta puolisolta kysyä, kenen kanssa hän viestittelee tai kenen viestejä lukee, kun hän on seurassasi? Minun mieheni suuttuu siitä ja sanoo, että se on kyttäämistä. Kun kysyn, onko hänellä sitten jotain salaamista, niin hän sanoo, ettei ole ja siksi kysyminen ärsyttää. Minusta se on epäloogista.
Ei ole kyttäämistä vaan normaalia kanssakäymistä.
Mee saunailtaan ens viikonloppuna, kun teil olis pitänyt olla leffailta ja jos se kysyy, kenen kans oit ollu, niin syytä kyttäämisestä?
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Pin
Riippuu parisuhteesta oikeastaan. Eli kytätäänkö muutenkin jatkuvasti, ja onko sellainen tilivelvollinen olo aivan kaikesta, vai onko puhtaasti utelias kuulemaan hauskat jutut, jolle esim. naureskelen puhelinta näpytellen.

Mun puoliso joskus kyselee, koska on vaan utelias. Ei ole merkkejä mistään sairaasta kyyläämisestä, joten ei ahdista/suututa. Kyselen itsekin joskus jos vaikuttaa siltä, että joku hauska juttu vaikka menossa. En kysy siksi, että kuvittelen siellä jonkun Kismulin hirnuvan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Ehkä olet kytännyt jo pidemmän aikaa ja häntä kyllästyttää kysely?

Jos mies nauraa viestitellessä niin ihan varmasti haluan kuulla miksi - en halua jäädä hauskasta paitsi.😍

Jos roikkuisi koko ajan puhelimella ”huvikseen” vaikka minä olisin saatavilla niin viskaisin luurin samantien pihalle.😏

Luottamus on suhteen a ja o. Ei toisten luureja ratsata, vaan, jos on syytä epäillä jotakin niin asia selvitetään kommunikoimalla.
Jos tuntuu, että mies salailee jotakin niin sekin kerrotaan suoraan ja yritetään selvittää asia. Jos asia ei selviä ja olet varma, että on syytä epäillä jotakin niin kommunikaatio ei mitä ilmeisimmin toimi ja voi olla parempi erota.
Mutta, siitä luurin ratsaamisesta ei ole mitään apua/hyötyä.
 
vierailija
Riippuu parisuhteesta oikeastaan. Eli kytätäänkö muutenkin jatkuvasti, ja onko sellainen tilivelvollinen olo aivan kaikesta, vai onko puhtaasti utelias kuulemaan hauskat jutut, jolle esim. naureskelen puhelinta näpytellen.

Mun puoliso joskus kyselee, koska on vaan utelias. Ei ole merkkejä mistään sairaasta kyyläämisestä, joten ei ahdista/suututa. Kyselen itsekin joskus jos vaikuttaa siltä, että joku hauska juttu vaikka menossa. En kysy siksi, että kuvittelen siellä jonkun Kismulin hirnuvan.
Tarkoitatko että se aiemmin aviomies oli sairaalloisen mustasukkainen vai mitä?
 
vierailija
Saako sinusta puolisolta kysyä, kenen kanssa hän viestittelee tai kenen viestejä lukee, kun hän on seurassasi? Minun mieheni suuttuu siitä ja sanoo, että se on kyttäämistä. Kun kysyn, onko hänellä sitten jotain salaamista, niin hän sanoo, ettei ole ja siksi kysyminen ärsyttää. Minusta se on epäloogista.
Mies vain pitää mies kuntoa yllä ja suhteita pitää hoiotaa.
 

Yhteistyössä