Onko tämmöinen koti normaalia?!?!? :O

  • Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
"Hui"
No eipä tuo kauhean normaalilta vaikuta minusta. Meilläkin 3 lasta ja neljäs tulossa ja kyllä meillä tavarat pysyy pääasiassa paikoillaan. Lasten huoneissa välillä leikkejä enemmän levällään kuin leikkijöitä mutta kyllä nekin korjataan sieltä pääasiassa joka ilta ennen nukkumaan menoa pois. Paitsi ne jotka jää unille menon takia pahasti kesken ja jatkuvat seuraavana päivänä.

En voisi itse edes syödä noin sotkuisessa keittiössä, enkä nukkua noin sotkuisessa makkarissa, enkä myöskään oleilla tuollaisessa olohuoneessa.
Mutta minun ongelma taitaakin olla se että pidän järjestyksestä. vähän kuin tuossakin perheessä ongelma on se ettei järjestys pysy yllä.

Toivoisin kovasti tuolle äidille jonkun läheisen joka tulisi auttamaan kodin järjestyksessä pitämisessä jos miehestä ei tueksi ja avuksi ole! Kummasti varmasti äidinkin oloa piristäisi kun saisi tavaroille paikat ja siivottua kunnolla.
 
"noo"
[QUOTE="vieras";28723208]Miten joillakin ei oo aikaa ees sitä puolta tuntia päivässä? Ja sit tuo että tiskit laitetaan altaaseen/tasolle. Miksei niitä voi suoraan laittaa koneeseen?[/QUOTE]

Jos ei kiinnosta?
Ja jos ei oo tiskikonetta? Tai jos se on just täynnä/ pyörimässä?
 
  • Tykkää
Reactions: Kumikameli
"vieras"
Mun mielestä näytti lähinnä siltä, että asunto on ahdas eikä siellä ole kunnolla säilytystiloja. Näyttää siltä, että tuon siivoaisi nopeasti kuntoon, mutta yhtä nopeasti siellä näyttäisi samalta, jos kaikki perheessä ei ole tarkkoja viemään tarvikkeita paikoilleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Vanna ja Madicken04
"vieras"
[QUOTE="vieras";28723338]Mun mielestä näytti lähinnä siltä, että asunto on ahdas eikä siellä ole kunnolla säilytystiloja. Näyttää siltä, että tuon siivoaisi nopeasti kuntoon, mutta yhtä nopeasti siellä näyttäisi samalta, jos kaikki perheessä ei ole tarkkoja viemään tarvikkeita paikoilleen.[/QUOTE]

Niin, eikö se sitten ole juuri sitä arkea? Että koti saa näyttää asutulta ja sellaiselta kuin itsestä tuntuu?

Tässä nyt vaan on kahta koulukuntaa. Toiset ei osaa rentoutua, jos kaikki ei ole tiptop kuin naistenlehtien kuvissa. Toiset taas ei osaa rentotua, jos kaiken aikaa pitää siivota ja korjailla jälkiä kulkiessaan.
 
ihanaa että mun blogi on saanu keskustelua teissä aikaseksi... en kokenut aluksi edes tarvetta tulla sanomaan mitään, mut pitää mun silti jotain.

meillä on 4 lasta, kyllä... kuvat on otettu eilen aamusta ja edellisenä päivänä istuin lasten kanssa junassa 6 tuntia, jonka jälkeen kävin kotona syömässä pikaseen, kunnes lähdin pelaamaan (miehen kanssa yhtä aikaa) salibandya, oltiin kotona 22.30 jonka päälle otettiin olutta ja mentiiin nukkumaan. Niin ja lapset ei ole kotona joten saan kai mää asua vaikka paskan keskellä ;)

valitettavasti 6 ihmistä ja 79 neliötä on huono yhdistelmä :) niin ja koska muualle ei sovi niin piti laittaa keksilaatikot meän makkariin koska ne ei siellä ketään häiritse..

joku oli kirjottanu että kääntyis ovella takas, niin olispa ihanaa se. En mää meille mitään ahdasmielisiä ihmisiä kaipaakaan ;)
 
"Sirkkeli"
Aika nopeasti tuollaista jälkeä saa aikaiseksi, mutta en kyllä siitä kuvaa viitsis napata ja laittaa nettiin. Käyttäisin senkin ajan siivoamiseen.

Sitä vaan toivon, ettei vauva vielä liiku. Ja kun rupeaa liikkumaan, niin toivottavasti muu perhe on muuttanut tyyliään siistimmäksi. Voip muuten jäädä lapsen elämä elämättä.
 
"vieras"
[QUOTE="noo";28723216]perheellä on sekä liikaa tavaraa että liian vähän säilytyspaikkoja.[/QUOTE]

Itseasiassa mun mielestä näytti, ettei tuolla ole ylimääräistä tavaraa, mutta säilytystiloja niin olemattomasti, ettei niille tarpeellisillekaan ole paikkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vanna
sama vieras
[QUOTE="vieras";28723387]Niin, eikö se sitten ole juuri sitä arkea? Että koti saa näyttää asutulta ja sellaiselta kuin itsestä tuntuu?

Tässä nyt vaan on kahta koulukuntaa. Toiset ei osaa rentoutua, jos kaikki ei ole tiptop kuin naistenlehtien kuvissa. Toiset taas ei osaa rentotua, jos kaiken aikaa pitää siivota ja korjailla jälkiä kulkiessaan.[/QUOTE]

Saa, saa, en mä ole tuota asuntoa haukkumassa ;) Meiltä näytti entisessä kämpässä usein samalta, kun ei kertakaikkiaan ollut säilytystilaa, ja mies varsinkaan ei jaksa viedä tavaroita paikoilleen jos ne säilytystilat eivät sijaitse loogisessa paikassa joka on helposti ulottuvilla. Siivosin usein, mutta aina kämppä räjähti heti samaan kuntoon. Mua ahdisti ja ärsytti, inhoan sekasotkun keskellä asumista, mutta sitä piti vaan sopeutua, kun en jaksa myöskään jatkuvasti kerätä muiden jälkiä :D Helpotti heti kun saatiin hieman enemmän tilaa ja pari kunnollista kaappia sopivasti sijoitettuina :D
 
[QUOTE="vieras";28723410]Itseasiassa mun mielestä näytti, ettei tuolla ole ylimääräistä tavaraa, mutta säilytystiloja niin olemattomasti, ettei niille tarpeellisillekaan ole paikkaa.[/QUOTE]

meillä ei ole yhtään vaatekaappia. Eteisessä on kaappi missä on meidän ulkovaatteet mutta muuten vaatteet on vaatehuoneessa. Keittiössä on kolme (!) pientä kaappia joihin ei mahdu mitään.

niin ja joku kauhisteli niitä saksia :D voi hyvä ihme, ehkä mun lapset tietää ettei saksiin kosketa ;)
ja nuorin ei liiku vielä joten sama kai se on missä niitä säilytän, ei se pitäis teidän nokkaa kutittaa

ai mutta enhän mää muistanu ettei saksia jää jättää yhdenkään alle 18-vuotiaan ulottuville ku ne nyt vaan sattuu olemaan lapsia ja niitä pitää suojella kaikelta pahalta hamaan loppuun asti.. ettei ne vaan opi omatoimisiksi
 
Viimeksi muokattu:
"Entinen Ksantippa S."
[QUOTE="Sirkkeli";28723402] Sitä vaan toivon, ettei vauva vielä liiku. Ja kun rupeaa liikkumaan, niin toivottavasti muu perhe on muuttanut tyyliään siistimmäksi. Voip muuten jäädä lapsen elämä elämättä.[/QUOTE]

??
 
"vieras"
En pystyisi elämään tuollaisessa läävässä. Lähinnä tulee mieleen jokin päihdekuntoutujan koti. Arvostan itseäni ja läheisiäni niin paljon, että haluan myös lähimmän ympäristöni olevan kaunis, siisti ja toimiva.
Täsmälleen samaa mieltä. Kyllä elämänhallintataidoissa on jotakin vikaa, jos koti on säännönmukaisesti tuon näköinen. Pidän elämänhallintataitojen puutteena myös sitä, että hankkii enemmän lapsia kuin kotiin sopii. Jos jollakulla olisi kymmenen kissaa samassa tilassa, sitä pidettäisiin vähintäänkin eläinrääkkäyksenä.
 
"vieras"
Kiitos, tyttö Tenonvarrelta. Hyvä, että joku uskaltaa.

Ei kaikki kodit ole sisustusblogien kotien kaltaisia. Se ei ole kuin yksi vähän pidempi vessareissu, kun parikin lasta saa paikat hujan hajan niin keksiessään. Jos olohuone on lapsille sallittu, eli sielläkin on leluja ja leikitään, niin joo, saattaa hyvinkin näyttää tuolta.

Vaan kun ottaa lelukopan kainaloon ja kerää lelut pois, ei ole enää yhtään sekasotkuinen.

Kaikki ei vaan ota niin hirveetä stressiä tuosta järjestelemisestä ;)
 
[QUOTE="vieras";28724175]Täsmälleen samaa mieltä. Kyllä elämänhallintataidoissa on jotakin vikaa, jos koti on säännönmukaisesti tuon näköinen. Pidän elämänhallintataitojen puutteena myös sitä, että hankkii enemmän lapsia kuin kotiin sopii. Jos jollakulla olisi kymmenen kissaa samassa tilassa, sitä pidettäisiin vähintäänkin eläinrääkkäyksenä.[/QUOTE]

sopiihan tänne hyvinki ;) vaikka vielä pari lisää ;)
 
"Sirkkeli"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28724166:
varmaan meinas sitä et mun pitää alkaa täällä kiillotteleen paikkoja ettei vauvalle vaan tuu vastustuskykyä ;)
Eikä ku meinasin lähinnä sitä, että kaikki jättää kaikenlaiset kamat levälleen(esim. pienet lelunosat), niin vauva tukehtuu. Katsoin noita kuvia, ja lattioilla oli isompiakin roskia. Että niin kuin imurointikin olisi paikallaan.
 
[QUOTE="Sirkkeli";28724285]Eikä ku meinasin lähinnä sitä, että kaikki jättää kaikenlaiset kamat levälleen(esim. pienet lelunosat), niin vauva tukehtuu. Katsoin noita kuvia, ja lattioilla oli isompiakin roskia. Että niin kuin imurointikin olisi paikallaan.[/QUOTE]

älä vaivaa pientä päätäs tuommosilla asioilla ku et tiedä asioista mitään ;) mistä ihmeestä kaikki on saanu päähänsä että täällä näyttää aina tuolta? :D
kuvien ottoa edeltävän päivän ohjelma oli kutakuinkin tälläinen:
8.20 ylös, pakkausta, eväiden tekoa, kaupassa käyntiä.
11.00 lounas naamariin, pukemiset, vessakäynnit jne. koska 12.00 lähtö junalle
12-18.30 junassa
19.00 kotona, syön, pakkaan pelikamppeet
19.45 kyyti peliin lähtee
22.30 kotona, muutama olut ja nukkumaan

missä välissä juuri SINÄ olisit siivonnut? ;)
 
"Sirkkeli"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28724362:
älä vaivaa pientä päätäs tuommosilla asioilla ku et tiedä asioista mitään ;) mistä ihmeestä kaikki on saanu päähänsä että täällä näyttää aina tuolta? :D
kuvien ottoa edeltävän päivän ohjelma oli kutakuinkin tälläinen:
8.20 ylös, pakkausta, eväiden tekoa, kaupassa käyntiä.
11.00 lounas naamariin, pukemiset, vessakäynnit jne. koska 12.00 lähtö junalle
12-18.30 junassa
19.00 kotona, syön, pakkaan pelikamppeet
19.45 kyyti peliin lähtee
22.30 kotona, muutama olut ja nukkumaan

missä välissä juuri SINÄ olisit siivonnut? ;)
Siinä samalla kun lipittelisin olutta, olisin pistänyt huushollia järjestykseen yhdessä miehen kanssa. Kiitos pieni pää-kehusta, mun mielestä mulla on aika iso tämä, enkä ole tyytyväinen :)
 
"vieraana"
Meidän kämppä vois näyttää suunnileen tuolta, jos mies olis muutaman päivän keskenään lasten kanssa. (Sitten sekin jo skarppais kyllä)

Mutta joo, tsempit blogistille, varmaan samaa ongelmaa kun meillä, eli liikaa tavaraa suhteessa asunnon kokoon. Enemmän säilytyssysteemejä etc käyttöön, helpompi pitää kunnossa. Tuskin noi monet tuolla on pidempään, esim avonainen roskin keittiön lattialla, kun siellä näytti olevan talossa eläimiäkin, eli varmaan vähän sellainen keskellä kaaosta kuva muutenkin.
 
[QUOTE="vieras";28723410]Itseasiassa mun mielestä näytti, ettei tuolla ole ylimääräistä tavaraa, mutta säilytystiloja niin olemattomasti, ettei niille tarpeellisillekaan ole paikkaa.[/QUOTE]

Sepä se meilläkin ongelmana. Tavaraa raivataan ja silti ei oo tilaa saada fiksusti ja pysymään siistinä.Tiiä mitä viel pitäs panna menemään.
 
"vieras"
[QUOTE="Sirkkeli";28724424]Siinä samalla kun lipittelisin olutta, olisin pistänyt huushollia järjestykseen yhdessä miehen kanssa. [/QUOTE]

Jos minulla on aikaa miehen kanssa kahden lipitellä olutta, niin en kyllä sitä hetkeä uhraa siivoamiseen. Ei se sotku mihinkään karkaa, ehtii sen siivota myöhemminkin. Joskus on oikein hyvä vaan relata. Sitä ei ole läheskään niin kireä ja kärttyinen ja kärkäs, kun joskus keskittyy ihan vaan oluen lipittämiseen :)
 
Aina normaalilta semmosille, jotka ei jostain syystä jaksa siivota joka päivä tai sitten eivät vaan oo niin hirmu siivoja ihmisiä muuten.

Noi kaljatölkit on kyllä semmone että ite en hyväksyis ollenkaan et olis lasten ulottuvilla.
 

Yhteistyössä