Onko tän palstan ihmisillä mitään muuta elämää kuin äitiys ja lapset?

  • Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
"puh"
[QUOTE="a.p";26120368]Vakavissani kysyn.[/QUOTE]

Aika aikaansa kutakin. Sanoisin omasta puolestani että on, mutta silti tällä hetkellä äitiys vie ajasta suuren osan. Ihan normaalia, mitä tuota ällistelet.
 
  • Tykkää
Reactions: Eedla
Joo. Facebook.

Valitettavasti tämä on kohdallani tällä hetkellä totta. Ei kun joo, on minulla vielä nuo avoimen yliopiston opinnot menossa. Mihinkään muuhun ei rahkeet riitä, näissäkin on vähintään puolet liikaa... :(
 
Työ, opinnot, harrastukset, ystävät.

Tänäänkin lapseni ovat mummilassa, mie kävin aamulla uimassa, opiskelin, salilla, kaverin kanssa lounaalla, shoppailemassa, opiskelin... en ole edes nähnyt lapsiani tänään.
 
"vieras"
Kuusiviikkoisen vauvan ja kahden koululaisen kanssa elämä nyt pyörii aika lailla lasten tarpeissa. Harrastuskuskauksissa isompien osalta ja sitten sovitetaan vauvan tarpeita samaan syssyyn. Sitten taas kohta (muutama vuosi :D) mahtuu muutakin mieleen :).
 
"jokunen"
No tällä hetkellä se äitiys vie aika paljon voimavaroja ja aikaa. Sattumoisin kaksi alle 3-vuotiasta nyt vaan vaatii aika paljon huomiota. Eikö tuo nyt liene aika luonnollista? Kaikenlaisia menoja, matkoja ja kissanristiäisiä oli kyllästymiseen asti silloin, kun lapsia ei vielä ollut. Että aika paljon on hiljentynyt meno niistä ajoista! Noh, kohtahan nuo lapset ovat sen ikäisiä, että voi itsekin jo ajatella jotain muuta elämää itselleen, että eiköhän tää tästä ;) Ja se, että elämä pyörii lasten ympärillä, ei tarkoita sitä etteikö ehtisi myös tavata ystäviä, käydä lenkillä jne. Vähemmän kuin haluaisi, mutta kuitenkin.
 
Noooo
Noi on jotenkin äänekkäitä ja vilkkaita vaikka ovatkin jo 5v ja 6v että ei se kauheen usein pääse unohtumaan että on lapsia. Ja se äiti sanakin toistuu vähänväliä :D mutta kyllä voi sanoa että elämää nuo tällä hetkellä voimakkaasti on ja en tarkoita muuta kun sitä että saan heitä seurata ja kuunnella. Nautin elämästä lapsieni kera :)
 
Kepsis
Minä tuppaan aika usein skippaamaan sellaiset ketjut missä pyöritään hyvin pitkälle sen ympärillä että miten kenenkä tulisi kasvattaa lapsensa tai kuka on hyvä ja huono äiti, joskus tulee sorruttua toki, ne ketjut vaan ei anna kenellekkään yleensä yhtään mitään. Joskus toki pitää paheksua jotain jottei ihan unohtuisi se mitä on olla suomalainen.
 
leonarda
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;26120544:
On meilläkin joilla ne on viel pieniä :D Siitä saa vaan paljon "palautetta", jos kehtaa myöntää, että kaipaa muutakin ympärilleen.
näinhän se näkyy olevan.

mä olen renessanssinero, mutta hiukan keskenhän nuo muut projektit on tällä hetkellä. mutta ei kauaa enää. ja tämä on virallinen lupaus.

ja kumma kyllä, ne keskeneräiset projektit on kypsyneet ihmeesti tässä äitiyttä harrastaessa. ja minäkin olen sekä kypsynyt että kypsynyt.
 

Yhteistyössä